mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jutta

Vieras
meillä on miehen kanssa todella huono rahatilanne. selvitty ollaan kuitenkin laskut on maksettu ajallaan ja ruokaa on (tai näin minä luulin)
tänään avasin miehelle osoitetun laskun jossa oli toinen kehoitus. lasku on todella paljon, eikä millään ole varaa sitä maksaa.
olen kysynyt mieheltä (joka hoitaa raha-asiat) onko isoja laskuja odottamassa ja onko tilanne hyvä, tämä on koko ajan vannonut olevan hyvä eikä laskuja ole odottamassa.
tämä on toinen kerta kun näin käy. kerran aikaisemmin avasin ulosottoviraston kirjeen joka oli miehelle myös. oli jättänyt maksamatta jonkun laskun vetosi siihen ettei kehdannut mulle kertoa. nyt taas sama selitys ja asia.
mies lupasi viime kerralla ettei koskaan enää käy näin ja lupasi kertoa minulle ja puhua jos on taloudellisesti tiukkaa ja muuta. mies siis ainoa töissä kävijä, olen ehdottanut jättäväni opiskeluni ja meneväni töihin jos on tiukkaa mies vannonut ettei ole eikä tarvitse opiskeluja jättää. no näköjään on..
olen todella pettynyt kun mies lupasi ettei näin käy eikä hän koskaan enää salaa mitään. meillä on yhteinen asuntolaina ja lapsia. eli kaikki vaikuttaa myös minuun ja lapsiin.

tapeltu ollaan koko ajan muutenkin.. olen ihan täynnä tätä tapelua muutenkin ja nyt sitten tämä!

minusta tuntuu etten voi enää yhtään luottaa mieheeni ja mikä avioliitto tämä on jos mies ei edelleenkään koe voivansa puhua mulle asioista, myös raha asioista.

sanoin miehelle että myymme tämän asunnon tai hän ottaa kokonaan lainan omille niskoilleen ja minä olen sitten ns. vuokralla tai maksan muita laskuja. en halua hänen kanssaan enää yhteistä lainaa ollenkaan koska en halua joutua vastuuseen hänen maksamattomista laskuistaan.

mitä tekisitte tässä tilanteessa? en tiedä mitä teen..mies ei edes ole liiemmin pahoillaan on vain vittumaisena edelleen. en tiedä voinko enää luottaa häneen ollenkaan, luottaisitteko te?

Tuntuu ettei sun miehesi halua huolettaa sun mieltä, eikä halua sun lopettavan opiskelua. Voitko tehdä sivutöitä opintojen ohessa? Opinnot ehkä vähän viivästyy, mutta ainakin saisitte vähän helpotusta laskuihin. Turha tuosta nyt on tapella, voithan itsekin hoitaa laskujen maksamiset jos miehen laskusta kertomatta jättäminen nyt on olennaisin asia. Tuntuu vähän paksulta vetää "luottamusta" tähän mukaan, ihankuin mies olisi hypännyt vieraissa tms.

Meillä oli muuten sama tilanne mutta miehellä meni niin pahaksi että menetti luottotietonsa ja myöhemmin lunastin koko velan omiin nimiini ja erottiin. Joten ymmärrän sua hyvin ettet voi luottaa!
Voisitteko neuvotella pankin kanssa maksuvapaata asuntolainasta? Meillä oli noin puoli vuotta niin että maksoin pelkät korot.

Miksi ihmeessä maksaisit vuokraa miehelle, ja asunto olisi miehen nimissä? Sehän on silkkaa hölmöyttä. Paljon viisaampaa olisi, että otat asunnon omiin nimiisi, ja mies maksaa asuntoa sen kun pystyy, ja maksut kirjataan pankissa hänen maksamikseen. Älä heitä rahojasi kankkulan kaivoon tuollaisen miehen vuoksi, jos et luota häneen. Toinen vaihtoehto on ottaa lainat kummankin omalle nimelle, joissakin pankeissa tämä onnistuu. Sinuna tekisin opinnot loppuun, ja sinä aikana lyhennetään tarvittaessa vain korkoja. Laske oma elämäsi varman päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuntuu ettei sun miehesi halua huolettaa sun mieltä, eikä halua sun lopettavan opiskelua. Voitko tehdä sivutöitä opintojen ohessa? Opinnot ehkä vähän viivästyy, mutta ainakin saisitte vähän helpotusta laskuihin. Turha tuosta nyt on tapella, voithan itsekin hoitaa laskujen maksamiset jos miehen laskusta kertomatta jättäminen nyt on olennaisin asia. Tuntuu vähän paksulta vetää "luottamusta" tähän mukaan, ihankuin mies olisi hypännyt vieraissa tms.

no siis mun mielestä luottamusta on monen erinlaista. enkä tarkoita nyt luottamusta pettämis mielessä, vaan perusluottamusta, että luottaa toiseen sanaan ja avioliiton tarkoitukseen. luottamuksen voi pettää myös tällä tavalla, varsinkin kun mies on luvannut jo kerran ettei toimi enää näin.
voin kyllä hoitaa laskujen maksamisen ei siitä ole kiinni, mutta haluaisin myös luottaa mieheenki. miten voin luottaa jos jättää asioita kertomatta? miten voin luottaa jos jättää laskut ulosottoon ja menettää luottotietonsa ja huonolla seurauksella menetämme asunomme?

Jospa mies haluaisi hoitaa asiat itse, eikä siksi ole kyennyt myöntämään ettei onnistukkaan. Saattaa olla aika lannistavaa myöntää ettei kaikki hoidukkaan. Ei tietysti ole reilua sinua kohtaan toimia noin, oli sitten syy tuo arvaamani tai mikä muu tahansa. En kyllä tosiaan osaa sanoa mitä tuossa tilanteessa tekisin.

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Jospa mies haluaisi hoitaa asiat itse, eikä siksi ole kyennyt myöntämään ettei onnistukkaan. Saattaa olla aika lannistavaa myöntää ettei kaikki hoidukkaan. Ei tietysti ole reilua sinua kohtaan toimia noin, oli sitten syy tuo arvaamani tai mikä muu tahansa. En kyllä tosiaan osaa sanoa mitä tuossa tilanteessa tekisin.

näin se varmaan onkin. että mies ei ole halunnut huolestuttaa ja on yrittänyt varmaan parhaansa. mutten ymmärrä miksei ole minulle puhunut! jo toistamiseen sama asia, kerran on jo puhuttu samat asiat ja hän on luvannut että ei enää salaa minulta tällaisia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:

näin se varmaan onkin. että mies ei ole halunnut huolestuttaa ja on yrittänyt varmaan parhaansa. mutten ymmärrä miksei ole minulle puhunut! jo toistamiseen sama asia, kerran on jo puhuttu samat asiat ja hän on luvannut että ei enää salaa minulta tällaisia asioita.

Meillä on joskus, eri asiasta kylläkin, mies pimittänyt vastaavanlaisten fiilisten takia asioita. Ei ole siis halunnut/kyennyt myöntämään omaa haavoittuvaisuutta tai riittämättömyyttä jonkin asian suhteen. Ymmärrän että käy miehisen itsetunnon päälle, mutta en voi hyväksyä silti sitä mitä se aiheuttaa.

Kaikki raha-asiat erilleen teillä niin saattaa toimia liittonne. Sinun pitäisi myös päästä asuntolainasta eroon, muuten voi käydä niin että sinä joudut sen kokonaan maksamaan. Vielä kehtaa olla mies loukkaantunut sinulle..uskomatonta..sen verran pitäisi olla selkärankaa miehellä että myöntää tyrineensä. En missään nimessä luottaisi mieheen enää.

Yhteistyössä