X
xxxxxxxx
Vieras
Olen täysimettänyt vauvaani nyt vähän vajaat 3,5 kk. Parin viikon ajan on tuntunut, että oma maito ei enää millään tahdo riittää koko päiväksi. Rinnat tuntuu koko ajan tyhjiltä eivätkä enää täyty entistä tahtia. Varsinkin iltaisin vauva vaikuttaa nälkäiseltä vielä syömisen loputtuakin. Kiinteiden aloitusta pitäisi odotella vielä muutama viikko, joten kumpi on vauvan kannalta parempaa ravintoa tässä vaiheessa korvike vai velli? Tarkoitus on siis antaa jompaa kumpaa vain yksi annos päivässä ennen yöunia.
Toisaalta, voinko yrittää vielä sinnitellä rintamaidolla, jos vauva pysyy suhteellisen tyytyväisenä? Olen vain viimeaikoina punninnut vauvaa useammin ja nyt parin viikon aikana ei ole tullut lisäpainoa, joskaan ei ole tippunutkaan, mitä nyt tuosta hiukka epätarkasta puntarista voisi päätellä. 3 kk:n ikään asti painoa tuli lisää 1 kg/kk.
Toisaalta, voinko yrittää vielä sinnitellä rintamaidolla, jos vauva pysyy suhteellisen tyytyväisenä? Olen vain viimeaikoina punninnut vauvaa useammin ja nyt parin viikon aikana ei ole tullut lisäpainoa, joskaan ei ole tippunutkaan, mitä nyt tuosta hiukka epätarkasta puntarista voisi päätellä. 3 kk:n ikään asti painoa tuli lisää 1 kg/kk.