Korvatulehdus aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin sikakipeä, että oli pakko mennä lekurille.
Illalla tuli ja yön kärvistelin särkylääkkeillä, aamulla kävin tk:ssa ja sain lääkkeet.
Kävin reilun kk:n päästä tarkistuttamassa hoitajalla.

[QUOTE="emma";23726710]kokemusta?
kestikö pitkään?
menitkö jälkitarkastukseen?[/QUOTE]

just eilen antibiootti kuuri loppui. Viikon kuuri ja perjantaina oli jälki tarkastus. Korva oli kamalan kipeä ja siitä tuli verta ja mätää. Lääkäri sanoi että minun tapauksessa täydellinen paraneminen vie 4 viikkoa. En kuule vielä korvalla mitään mutta kaikki jälki jutut palautuu ennalleen ajan kanssa.

Menin lääkäriin korkean kuumeen ja pissatulehduksen takia. Loppujen lopuksi pissatulehdus olikin hiiva ja kun lääkäri tarkasti ohimennen korvat niin toisessa oli tulehdus enkä ollut edes itse tietoinen, korvaan ei sattunut yhtään. Lapsella on sama vika, korvatulehduksen huomaa vaan korkeasta kuumeesta joka ei laske millään...
Söin lääkkeet, en mennyt jälkitarkastukseen.

Olen sairastanut pariin kertaan aikuisiällä (lapsena näitä siis ei ollut) - molemmilla kerroilla silloin kun olin raskaana. Ei sattunut korviin, mutten ollut muuten kunnossa - ei kuumetta, mutta sellainen epämääräinen kökkö olo koko ajan.

Mulla on just korvatulehdus- alkoi ke-to yöllä ihan karseella kivulla(johon ei auttanu ees 1g särkylääkkeet), meinas itku tulla silmään! Sit lähti toisesta korvasta kuulo ihan totaalisesti ja nyt syön sit antibiotteja, kipu on hellittäny mut välillä vihlasee inhottavasti, kuulen hieman paremmin, vielä on antibiottikuuria jäljellä 3 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23726768:
Mulla on just korvatulehdus- alkoi ke-to yöllä ihan karseella kivulla(johon ei auttanu ees 1g särkylääkkeet), meinas itku tulla silmään! Sit lähti toisesta korvasta kuulo ihan totaalisesti ja nyt syön sit antibiotteja, kipu on hellittäny mut välillä vihlasee inhottavasti, kuulen hieman paremmin, vielä on antibiottikuuria jäljellä 3 päivää.

tiedän sen vihlaisun. Päätä jos kääntää vähänki liian nopeasti niin auts

kiitos kokemuksista. Itse ollut nyt kuurilla kolmatta päivää ja ei ainakaan vielä helpota. Ja aamulla oli korva ja tukkakin ihan töhnässä. Ja olo ihan karmea, tuntuu kun koko pää olisi tukossa ja kuulo tosi surkea tuossa sairaassa korvassa

Yhteistyössä