korvatulehdus aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Voiko oireilla näin:
korvia kutittaa, tuntuu kun siellä olisi jotain ylimääräistä, tekisi mieli kaivella, välillä vihlaisee,
ei ole nuhaa tai kurkkukipua niistä ei voi johtua
En jaksais taas lähteä turhaan lääkäriin...

voi olla - valittettavasti. Olen itse kärsinyt koko lapsuuteni korvatulehduksista ja ilmeisesti olen nyt aikuisiällä saanut uuden kierteen päälle. Viimeisen vuoden aikana neljästä korvatulehdus. Mene lääkäriin ajoissa.

nim. kesälomalta taksilla saaresta lähimpään mehiläiseen, hintaa tuli keikalle liki 300eur ja korva kipeytyi niin etten omaa nimeäni meinanut pystyä sanomaan.

[QUOTE="hmmm";22580048]Voiko oireilla näin:
korvia kutittaa, tuntuu kun siellä olisi jotain ylimääräistä, tekisi mieli kaivella, välillä vihlaisee,
ei ole nuhaa tai kurkkukipua niistä ei voi johtua
En jaksais taas lähteä turhaan lääkäriin...[/QUOTE]

Mulla tulehukset oirehtineet alkuun vihlaisuina ja tukkoisuutena. Kunnes kipu lisääntyny ja alkanu särkeä kovaa.Samalla tukkosuus lisääntyy.Kotona voi seurata tilannetta.

Mulla oli korvatulehdus syyskuussa eikä silloin ollut mitään oireita. Nyt oli silmätulehdus pari viikkoa sitten ja jostain luin että silmätulehdusta saattaa seurata korvatulehdus...

Minusta kuulostaa ennemmin siltä, että ois vaikka liikaa vaikkua kertynyt korvaan. Lääkärillä asia joka tapuksessa selviää, eikä varmasti ole turha käynti.

Kai aikuisellakin sitten voi korvatulehdus olla, kun vieraskin niin sanoo. Vai onkohan kovin nuori vielä? Itse nimittäin epäilin korvatulehdusta itselläni joskus vuosi sitten. Korvannipukka turposi ja korvakäytävä oli kipeä. Olihan se joku tulehdus, mutta ei korvatulehdus, siis sellainen mitä lapsilla tapaa olla. Aikuisilla sitä on kuulemma harvoin!

[QUOTE="hei";22580092]Minusta kuulostaa ennemmin siltä, että ois vaikka liikaa vaikkua kertynyt korvaan. Lääkärillä asia joka tapuksessa selviää, eikä varmasti ole turha käynti.

Kai aikuisellakin sitten voi korvatulehdus olla, kun vieraskin niin sanoo. Vai onkohan kovin nuori vielä? Itse nimittäin epäilin korvatulehdusta itselläni joskus vuosi sitten. Korvannipukka turposi ja korvakäytävä oli kipeä. Olihan se joku tulehdus, mutta ei korvatulehdus, siis sellainen mitä lapsilla tapaa olla. Aikuisilla sitä on kuulemma harvoin![/QUOTE]

Voi olla, mulla ollu aikusena 3krt ja niistä kaksi tänävuonna. Ihan samanlainen kun pojallakin viimekerralla ja yhtäaikaa.

Noh ehkä mä oottelen viel huomiseen ja soitan sit lääkäriin. Mun äidille vaan kävi niin ettei pahemmin edes särkenyt, mut sit alko särkee eikä ehtinyt lääkäriin edes kun puhkesi.

itse olen kärsinyt koko ikäni korvatulehduksista...lapsena 28x korvatulehdus puolenvuoden aikana, käytännössä siis jatkuva korvatulehdus. teini-iässä sain olla muutaman vuoden rauhassa, kunnes vuoden 2009 lopussa alko taas oireilemaan..5kk jatkuva tulehdus, 6x antibioottikuuri, ei vaikutusta..ja 20v putket korviin..Korvat tulehtu putkista huolimatta, vaikka hoidin niitä asian mukaisesti, siis en antanut kastua, tms..syys- ja lokakuu meni ihan ok, mutta nyt taas ollut pari viikkoa tulehdus..Pitää huomenna soittaa lääkäriin..Korvani kutiavat, vaikku muuttuu vetiseksi ja veriseksi, koko ajan tuntuu että korvassa on kaikkea ylimääräistä (turvotuksesta johtuu) ja tekisi mieli koko ajan kairata korvia..

Jep, lastentauti vaivaa 35 vuotiasta äitiä! Nyt lapset olleet kunnossa mutta minä en meinaa saada korvaani paranemaan millään. Minulla ihan semmoinen kunnon korvatulehdus, jossa tärykalvon takana märkää...

Yhteistyössä