Korvatulehduksen oireet aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tota tautia on vissiin liikkeellä. Mulla ollu jo viikon verran korvat aivan lukossa, ja varsinkin illalla kun menee nukkumaan niin alkaa särkeä korvat. Tulee sellaista paineen tunnetta. En usko että ainakaan mulla on tulehdusta. Niin ja miehellä on ihan samat oireet ku mulla.

Selvä. En nyt ainakaan ihan heti aatellut lääkäriin rynnätä vaan rauhassa katsella ensin mihin suuntaan kehittyy. Tauti ohi jo ja pari päivää ehti olla ihan ok olo ennen kun meni korva lukkoon ja rupes särkyilemään.

Siis korvakipu on jotain yhtä helvettiä suoraan sanottuna. Mä kärsin niistä vieläkin ja heti se iskee kun vähänkin tuulee eikä tyhmässä päässä oo pipoo. Mulla on aina tullu eka kamala särky ja sitten vasta menny lukkoon.
Toihan voi olla ihan sitäkin että vaikku on kovettunu tärykalvon pintaan. Se aiheuttaa pientä särkyä ja just sellasta että kumisee ja on lukossa osin.

Täällä samoja oireita kuin kaikilla kirjoittaneilla. Ongelma on, että eilen lopetin ab-kuurin, olen viimeisilläni raskaana enkä mieluusti söisi toista ab-kuuria perään.
Olenkin tässä miettinyt, miten saisin hoidettua tulehduksen pois nk. kotikonstein?
2,5-vuotias lapsi sairastelee korvia myös parastaikaa, hoitomuotona ab-tipat, mutta liekö ne mulle auttaa. Lapsella tuubitetut korvat, joten hoito on sen mukaista.

Mulle tulee noita korvatulehduksia melkein joka vuosi ja kipu on yleensä sen verran voimakas että tulee itku vaikka vetäis särkylääkettä nassuun. Onneksi kotikonstit on keksitty =)
Paistan suolan pannul kuumaksi ja laitan sen johonkiin kankaan palaseen, kankaan palasen ymärille laitan pyyhen. Kun viritys on valmiina niin laitan sen korvaan kiinnii ja pidän sen siinä kunnes se jäähtyy. Jos korva särkee edelleen ja harvemmin se särky kylläkään jatku niin teen saman uudestaan.
Suosittelen käydä kuitenkin lääkärillä sillä tulehdus saatta olla sen laatuinen että tarvii antibiottikuurin =) mutta tällä keinolla saa ainakin olonsa paremmaksi!

Minullakin korvissa humisee, kuulo on vasemmasta korvasta poissa lähes kokonaan ja välillä ihan kunnolla sattuukin. oireita on esiintynyt jo viiden päivän ajan, enkä ole varma onko kyse tulehduksesta vai jostakin muusta. lääkärissä en ole käynyt.

Tää nosto on kyllä mulle aika ajankohtainen, sillä mulla on nyt 2 päivää humissut toinen korva, todella epämiellyttävä tunne. Lapset ovat nyt molemmat sairastaneet korvatulehduksen.

oon 23 vuorias nuori, mull akoi sunnuntaina särkee vasenta korvaa ja ku ottaa nenästä kii ja yrittää puhaltaa korvaani sattuu, yöllä humisee korvaa. mitä tää oikeesti on

tätä on kestäny semomset nelja päivää ja yötä ja oon ottanu särkylääkettä,se vähän auttaa

kannattaisko käydä lääkärille näyttää

sori: vähän kirjoitus virheita

Ehdottomasti lääkäriin, itsellä täällä myös välikorvantulehdus, nyt siihen jo toinen ab-kuuri menossa, mutta kuulo ei tunnu palautuvan ja korva valuu/ vinkuu... kestää tosi kauan parantua, vaikka ab-kuurikin :(

Suosittelen lääkäriä. Itsellä just jämptisti joka talvi korvatulehdus siitä vaippaikäisestä asti. Nyt alko eilen ehtoolla ja olis pitäny vanhasta muistaa, että yöllä ei uni tule, jos korvassa särkee niin, että säteilee leuanki lukkoon. Sit se kuume vielä kaupantekijäisiks ni valmis tapaus. Antibioottikuurilla elämä kivaks. :-)

Kuuluuko korvatulehdukseen kovakin kuume. Minulla, reippasti yli 65-vuotiaalla, lämpö oli korkeimmillaan noin 39,5. Syöminen ei onnistu nielemisen aiheuttaman kovan korvakivun takia. Yritin yksityislääkärille eilen perjantaina, mutta vastaanottoa ei silloin ollut. Siksi olen kaksi kertaa käynyt päivystyksessä. Valitettavasti ruuhka oli toisella käynnillä niin tolkuton, että yli seitsemän tunnin odottamisen jälkeen lähdin kotiin. Ensimmäisellä käynnillä selvisi, että vaikkua oli kertynyt ja kovettunut kipeään korvaan. Ilmeisesti olen huolimattomuuttani korviani puhdistaessani painanut osan vaikusta syvemmälle ja syvemmälle. Muuten toinen korva oli vaikusta puhdas.

Todettakoon lopuksi, että tämä on ensimmäinen kerta, kun joudun käymään lääkärissä korvakivun takia. Ja ikää on kohta 70 vuotta. Tietenkin joskus flunssan yhteydessä on ollut asiaan kuuluvaa, lievää korvakipua, mutta mies ei sellaiseen reagoi millään lailla. Sehän tässä on myönteistä, että ennen hautaan saattamistani sain edes kerran tuntea kunnon korvakivun.

On ollut sekä kovaa korvakipua että vain tukkoisuutta ja "naksumista".
mulla ollu kans ajoittaista korvakipua voi olla että itelläki kun on tapana vaikkua kerääntyä korvaan että se aiheuttaa ajoittaisen korvakivun remo wax korvatipoilla oon liuottanu korva vaikkua ja huuhdellu sen jälkeen korva pumpulla korvasta joskus lapsena on lääkärin vastaan otolla imetty vaikkua

Bump. Itsellä ei särje korvaa, mutta tukossa on. annettiin antibioottikuuri välikorvan tulehduksee., mutta haluaisin tietää ennen loppumista että onko muilla auttanut?

Yhteistyössä