korvakorut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisi varmaan hyvä antaa lapsen päättää itse. Mä sain muistaakseni 11-vuotiaana korvikset kun itse halusin. Teininä menin sitten ottamaan niitä tosi paljon lisää, kaduin myöhemmin ja nyt niitä reikiä ei saa enää pois. Niin että on turhaa laittaa pikkulapselle, jos se vaikka ei itse haluakaan niitä ja sitten on rumat reiät korvissa.

Oman tyttöni kohdalla koetan pitkittää mahd pitkään, ei lapsi tarvitse mitään meikkejä tai koruja tai kittanoita ketkutteluvaatteita, mitä nykyään lapsilla näkee.

onpa hassu ketju.

itselläni on reiät korvissa (laitettu joskus 14 v. kun halusin), mutta en koe nykyään tarvetta käyttää koruja. minun on tosi vaikea ymmärtää, että tämä olisi jotenkin nykymaailmassa oleellinen kysymys. korvien reijittäminen tuntuu jotenkin mummojen puuhalta.

ja mitenköhän se liittyy korvienreitykseen?Onko se sitten alistamista, satuttamista, rääkkäämistä?
Eiköhän pienet korvanapit vauvan korvissa ole kuitenkin aika mitätön juttu, kun vertaa vauvojen pahoinpitelyyn, hylkämisiin tms.

Onhan se pinnallisista ja turhaa, mutta mun mielestä tosi söpöä. En kyllä itse varmaankaan voi vauvaani silloin sylissä pitää kun reiät laitetaan, koska rokottaminenkin on tuskaa....Isä saa hoitaa homman.. :D

Musta tuntuu myös että Espanjassa naiset ovat ainakin 100x naisellisempia kuin suomalaiset naiset ja sitä halutaan korostaa. Kuten laittamalla tyttövauvalle heti reiät korviin...

Tuo dee taitaa olla aika pinnallinen tyyppi! En näe mitään syytä miksi lapsia, puhumattakaan vauvoista, tulisi rei ittää. Kohottaako se nyt sitten niin omaa egoa, kerran se on niin söpöä. Se on ällöttävää! Sääli teidän lapsellisten äitien vauvoja.

itselleni laitettiin joskus ekalla luokalla (en muista tarkkaan) mutta tulehtuivat todella pahasti ja jouduttiin antaa umpeutua.
Toinen yritys onnistui paremmin - koska reijät vielä korvissani - ja tehtiin n. ½ vuotta ekojen umpeutumisen jälkeen.

Ei jäänyt mitään traumoja tulehtumisesta, mutta muistan että sattui ihan hirveesti kun revittiin harjotuskorvista mädän ja kuivuneen veren seasta... AUTS!!!

Hyi! Eipä tulis ees mieleen rei'ittää oman vauvan korvia vaikka itse olen aika turhamainen oman ulkonäön suhteen. Onko järkeä aiheuttaa vauvalle tarpeetonta kipua??? Järki käteen.

Onpas dee:llä jutut. Siis itse et voi edes pitää lastasi sylissä kun rei´itetään mutta lapsen on kestettävä se? A-P-U-A...
Se on hyvä verrata aina ääripäihin, mitä korviksista kun vauvoja heitellään seinääkin. Oikeuttaako se sitten satuttaa lievemmin lasta kun jotkut tekevät paljon pahempaakin?

Olen täysin samaa mieltä nemun kanssa. Järjetöntä puuhaa.

Yhteistyössä