korvakorut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Minulle on laitettu jo pienenä korvakorut ja en muista sitä lainkaan, nyt sisikoni kävi tyttöjensä kanssa laittamassa reiät (7v ja 9v) mutta kävikin niin että he eivät suostuneet ottamaan toista reikää kun sattui niin paljon.
Miten te äidit olette tehneet ja missä iässä lapsenne on saanneet korvakorut???

Mä olen saanut ekalla luokalla, kun itse niin kovasti halusin. Mutta siis minkä takia pitäisi ottaa korvakorut jos pelkää ottaa?Kuten siskon tyttösi.
Mun milestä silloin kun lapsi itse haluaa ja kokee olevansa valmis sietämään kivun.

Mutta mullakin tosiaan tulehtui tosi nopeasti, kun niitä likasilla sormilla ulkoleikeissä rapläsin, kovin pienellä mun mielestä noi korvikekset tulehtuu tosi helposti. Itselläni myös tyttö tosin vain 4kk, mutta jos hän haluaa korvikset niin toi 9-vuoden ikä on ihan hyvä, jos haluaa ja silloinkin harkitaan;)

Mä en muista korvien ekoja reikiä, jotka ammuttiin kampaajalla. Muistan kyllä hyvin kun ehkä 12v halusin toiseen korvaan 2. korviksen. Naapurin sairaanhoitaja teki sen steriilillä isolla neulalla, painoi läpi tulitikkuaskia vasten... Tökki ja tökki ja runnoi ja saikin korviksen läpi. Kamala oli kipu. Toi oli muuten mun vika lävistys ;D
Hoidin ja putsasin sitä ja hyvin parantui. Nyt ko. reikä on ollut ehkä 13 vuotta ilman korua ja vieläkin on auki (pitäähän sitä kerta vuoteen testata).

Mun tyttö saa korvikset kun osaa niitä itse haluta.
Jos kipu estää toisen korvan rei'ityksen, niin olkoot sitten vain toisessa koru...

Joo lisään vielä että siskon työt molemmat halusivat itse mutta ekan reiän tehtyä kumpikaan ei halunnut toiseen korvaan reikää, kun heidän mielestä sattui niin paljon

Olin 18 v kun hausin korvakorut.
En ymmärrä, miksi pikkulapselle laitetaan lävistys.
helposti repeävät/tulehtuvat leikeissä.
Vaikkei niin kävisikään, niin miksi ihmeessä?

Mä sain aikoinaan korvikset kun olin 10v. ja sen ikäisenä voisin omalle tytöllekin harkita jos hän silloin itse haluaa. Aina parempi mitä myöhemmin haluaa ne, voi olla leikeissä hankalat just tuon tulehtumisvaaran takia pienillä.

Jos mulla olisi tyttö, niin laittaisin sille korvikset jo ihan pienenä vauvana. Näin ne ehtisi parantua ennen kuin hiekkasormilla niitä voisi räplätä. Jos neiti ei isona haluakkaan niitä pitää (jota epäilen suuresti) niin tottakai saa ottaa pois.

Mulle itselle laitettiin 6v vaan toiseen kun en uskaltanut enää antaa toiseen laittaa. Sitten olin varmaan puoli vuotta kiukkunen kun olisin halunut toiseenkin, mutta en vain uskaltanut...

Ainiin, oma äitini olisi laittanut mulle reiät jo ihan vauvana, mutta isäni ei suostunut. Nyt jälkeenpäin se olisi ehkä ollut järkevää, koska reiät halusin, mutta en vain uskaltanut.....

Vaikka tätä ei kukaan kysynytkään, niin sanonpa silti, että en kyllä menisi laittamaan korviksia niin pienelle lapselle saati sitten vauvalle, joka ei niitä ymmärrä vielä edes haluta.

Sitten vähän isompana, jos lapsi tosiaan haluaa ne korvikset, hän todennäköisesti on myös valmis kestämään sen pienen kivun. Pieni lapsi kokee vain lävistämisestä johtuvan kivun ymmärtämättä sen syytä, ja se on minusta aika turhaa lapsen kiusaamista. Oikeasti, mitä leikki-ikäinen tekee korviksilla?

Niin, itse sain korvikset seitsemänvuotiaana, kun itse halusin niitä. Se oli aika hyvä ikä mielestäni, eikä kivusta kyllä jäänyt mitään traumoja.

Kylläpä saavat pieninä tytöt korvakoruja. Itse sain ottaa reiät korviin kun olin päässyt ripille eli siis olinkohan silloin 13-14v. Sitä ennen en saanut vaikka äidiltä yritin ruinatakkin ;) Missään nimessä en lapselleni laittaisi reikiä korviin ennenkuin osaa itse haluta niitä ja silloinkin riippuu vähän iästä. Missään nimessä ei alle kouluikäiselle...

meillä saa tyttö sitten kun itse haluaa ja sittenkin jos pystyy ite hoitamaan eli putsaamaan reijät.
notyttö on jo 10 eikä oo halunnu vielä,vaikka serkuilla on ja koulukavereilla on.
musta ihan hyvä ja jos todellakaan ei halua koskaan niin ei ainakaan ole äidin haluista laittaa reijät jääny jälkiä korviin.

musta 10v. olis hyvä ikä alkaa edes harkita korviksia.
ainahan lapset haluaa kaikkea kun kaverillakin on.

meillä kun ei saa mitään vain sen takia kun kaverillakin on.
saatikka että olisin ite päättänyt laitattaa toiselle reijät pienenä.

Niin että isompana on ""huonompi"" laittaa, koska osaa jo itse sanoi, että sattuu sen verran, että ei halua toista... Pienenä helpompi laittaa, koska ei pysty vielä vastustamaan... Näin minä tajuan muutaman kirjoituksen. Vauvaa sattuu varmasti aivan yhtä paljon kuin 6 tai 7-vuotiasta!! Miksi kiusata vauvaa? Siksikö, että on hienoa, kun niin pienellä on jo korvikset??

Isosisko sain korvikset, kun oli 11 v. ja niin sit sain minäkin kun olin 11 vuotias ja se oli ihan hyvä ikä.
En kyllä ymmärrä ollenkaan miksi vauvoille pitää korvikset laitattaa, mun mielestä se on aika kaamean näköistä. Vauvat on paljon suloisempia ilman tommosia ""kotkotuksia"" =).

Anteeksi, nyt tulee tietysti turpaan, mutta... Jos pikkuisen sotketaan feminististä tai ihan vaan tasa-arvoista näkökulmaa mukaan, niin mikä itsestäänselvyys se on, että tytön pitää käyttää koruja, eritoten korviksia? Onko se niin selvä juttu, että lapsi voidaan jo vauvaiässä rei'ittää? Eikö ole aika hurjaa, että äiti päättää, että minun tyttöni haluaa koristella itseään koruilla? Ei kai poikavauvoillekaan laiteta korvista?

Yhdyn naakan sanoihin. En käsitä mitä liikkuu vanhempien päässä jotka laittavat puolustuskyvyttömälle lapselle korvakorut. Lapsi itkee takuuvarmasti, sattuu ja äiti vaan seisoo vieressä. Mitä mahtaa lapsen päässä liikkua?
Kukin tavallaan, tietysti taas tässäkin asiassa. En vain jaksa käsittää miksi reiät korvissa tekevät muka vauvasta söpön? Hohhoijjakkaa..

Yhteistyössä