Koronarokotteen vaikutus raskautumiseen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Erityisesti niillä joilla rokote vaikutti kuukautisiin.

Onko kokemuksia, onko raskautuminen silti onnistunut normaalisti/nopeasti rokotteen jälkeen?

Pelkään edelleen vaikutusta kiertoon/raskautumiseen, enkä ole uskaltanut ottaa rokotetta.

Kai tästäkin jo alkaisi pikkuhiljaa olla dataa, osaako kukaan vinkata?
 
vierailija
Erityisesti niillä joilla rokote vaikutti kuukautisiin.

Onko kokemuksia, onko raskautuminen silti onnistunut normaalisti/nopeasti rokotteen jälkeen?

Pelkään edelleen vaikutusta kiertoon/raskautumiseen, enkä ole uskaltanut ottaa rokotetta.

Kai tästäkin jo alkaisi pikkuhiljaa olla dataa, osaako kukaan vinkata?
Tiedän monia jotka ottaneet rokotteen ja seuraavasta kierrosta tulleet raskaaksi. Myös sellaisia jotka raskautuneet heti samasta kierrosta. Ei se rokote muuta kuin yhtä kiertoa. Hedelmättömyyttä se ei heikennä.
 
vierailija
Pian 2 vuotta yritetty raskautta, korona rokotteita saanut 2. Ensin ajattelin etten ota mutta kun raskautta ei kuulunut niin otin kumminkin. Kohta olisi jo kolmannen rokotteen vuoro.
 
vierailija
Keskenmenon jälkeen reilu 6kk meni ennenkuin uudelleen raskauduin ja 1. rokotteen sain ennen nykyistä raskautta ja en usko sen vaikuttaneen raskautumiseen, vaikka siitä kierrosta ei tärpännyt. Toisen rokotteen otin alkuraskauden aikana ja kolmas tiedossa joko just loppumetreillä tai synnytyksen jälkeen.
 
Raskaana
Olin raskaana viime keväänä kun tuli vuoroni ottaa ensimmäinen annos koronarokotetta. En silloin uskaltanut sitä ottaa, vaan odottelin, että olisin päässyt raskauden 2.kolmannekselle, jolloin olisin ottanut rokotteen. Raskaus menikin kesken ja kävin keskenmenosta heti seuraavana päivänä 1.rokotteella. Siitä 8 viikon päästä otin 2.rokoteannoksen. Sen jälkeen kului muutama kuukausi, niin raskauduin uudelleen. Lisään kuitenkin, että keskenmenoni jälkeen selvisi myös, et kärsin varastoraudan puutteesta. Ehdin siis syödä rautalisää muutaman kk ajan ennen uuden raskauden alkamista. Vaikea sanoa vaikuttiko rokotteiden ottaminen raskautumiseen vai ei, raudanpuute luultavasti ainakin oli raskautta hankaloittava asia ja syön rautaa nyt edelleen, toivoen parasta nykyisen raskauden jatkumisen suhteen. Kyllä on parempi mielenrauha kokonaan liittyen nyt, kun olen saanut kuitenkin noita rokotteita. 3.piikin aion ottaa vasta 2.kolmanneksen alettua.
 
vierailija
Tiedän monia jotka ottaneet rokotteen ja seuraavasta kierrosta tulleet raskaaksi. Myös sellaisia jotka raskautuneet heti samasta kierrosta. Ei se rokote muuta kuin yhtä kiertoa. Hedelmättömyyttä se ei heikennä.
On vaikuttanut monilla kuukausien ajan kiertoon, eri tavoin. Lyhentänyt kiertoa, huomattavasti runsaammat/kivuliaammat menkat ym. Parilla tutulla "pysyvästi" huomattavasti lyhyempi kierto eli puolen vuoden jälkeenkään ei ole palautunut normaalisti. Itse kaipaisin tälle selitystä.

Jos vaikuttaisi miehillä jotenkin niin varmaan taas tutkittaisiin jo paljon enemmän.
 
Moi, minulla koronarokote (biontech) sekoitti kiertoa eikä ovulaatio varmistunut. Käytin Natural cycles sovellusta ehkäisyyn, jonka teho perustuu lämpötilan vaihteluiden laskemiseen. Sovellus kertoi milloin ovulaatio ja mikä kiertopäivä menossa, tämän avulla olen myös oppinut itse tunnistamaan kiertoni eri vaiheita ja tunnen useasti ovulaatiokipua. Otin ensimmäinen rokotteen ihan heinäkuun alussa, menevä oleva kierto normaali. Mutta seuraava eli heinäkuun kierto oli pidempi eikä tavanomaisia tuntemuksia ollut. Toinen annos oli syyskuussa, jolloin sain rokotteesta myös enemmän oireita kuin kesällä. Menossa oleva kierto meni sekaisin, sovellus ei tunnistanut ovulaatiota (punaisia päiviä menkkoihin asti). Myöskään lokakuussa sovellus ei tunnistanut ovulaatiota. Marraskuun kierto vaikutti normaalille (lämpötila vaihtelut olivat taas tavanomaisia ja sovellus kehui että ”nice curves” kuten se tekee) Aloitettiin mieheni kanssa extempore tästä kierrosta ”vauvan teko puuhat” ja olen nyt raskaana, tosin vasta alkuvaiheessa. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Mies ei anna minun ottaa kolmatta rokotetta jos olen silloin raskaana.

Suosittelen tekemään fimean sivuilla haittailmoituksen, jos huomaan koronarokotteesta jotakin muita oireita kun ne siinä luetellut yleiset oireet. Tällä tavalla rokotteen vaikutuksia pystytään tutkimaan ja todentamaan. Ilmoituksen tekeminen oli helppoa, kirjaudutaan pankkitunnuksilla ja kirjoitetaan milloin haitta alkanut ja milloin loppunut. Ystävälläni kierto on edelleen sekaisin rokotteesta. Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä