Korona rokote raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ehdin ottaa rokotteen reippaasti ennen kuin yllättäen raskauduin. Toiseen annokseen olisi aika varattuna rv 6+0. Mietityttää onkohan ok ottaa rokote vasta ekan kolmanneksen jälkeen, jolloin rokotusten väli olisi hyvin pitkä vai odotanko huhtikuuhun asti, että saan (raskauden mahdollisesti jatkuessa!) synnytettyä ensin... Pikaisen googlailun mukaan "keho ei unohda ensimmäistä annosta", eli ei kai pitäisi haitata tehoa, vaikka toinen annos viivästyisi?

Suojelen tätä alkiota jo niin tarkasti. Tiedän, etten osaisi olla miettimättä, onko rokotteella ja keskenmenolla jokin yhteys, jos tämä raskaus menisi piikin jälkeen kesken.
Kannattaa suojella syntyvää lastasi ja kannattaa katsoa tilastot Suomessa ja maailmalla (Italia ja Espanja), FI sairastaneet 2% ja kuolleet 0,05%, joista suurin osa iäkkäitä, joilla perussairauksia taustalla. Valtamedia tyrkyttää uutisointia, joka saa pelon ilmapiirin ja pään sekaisin.
 
Itse otin rokotteen rv34 ja nyt menossa rv36. Sairastin koronan rv16. Kova kuume voisi olla vauvalle kohtalokas ja haluan kyllä välttää sen kaikin keinoin. Vauva myös saattaa saada suojan jo vatsassa ollessa. Jokainen tekee päätöksensä itse, mutta henkilökohtaisesti otan vastuun lapsestani, itsestäni ja kaikista muista ihmisistä rokottamalla itseni suositusten mukaisesti ja hankkimalla näin laumasuojaa.
PS. Vatsassa voidaan oikein virkeästi ja ultrissa on ollut kaikki oikein hyvin :)
 
vierailija
Itse otin rokotteen rv34 ja nyt menossa rv36. Sairastin koronan rv16. Kova kuume voisi olla vauvalle kohtalokas ja haluan kyllä välttää sen kaikin keinoin. Vauva myös saattaa saada suojan jo vatsassa ollessa. Jokainen tekee päätöksensä itse, mutta henkilökohtaisesti otan vastuun lapsestani, itsestäni ja kaikista muista ihmisistä rokottamalla itseni suositusten mukaisesti ja hankkimalla näin laumasuojaa.
PS. Vatsassa voidaan oikein virkeästi ja ultrissa on ollut kaikki oikein hyvin
Myös siitä geeniterapiasta voi nousta korkea kuume, lukeutuu yleisimpiin haittoihin. Tämä piikki on vaikuttanut niin monella kuukautiskiertoon ja yhdellä menopaussin ohittaneella on jopa tullut vuotoa, niin en uskaltaisi raskaana ottaa kun vaikuttaa tällä alueella. Ja käsittääkseni sitä ei varsinaisesti suositella vaan "voi halutessaan ottaa"
 
vierailija
Myös siitä geeniterapiasta voi nousta korkea kuume, lukeutuu yleisimpiin haittoihin. Tämä piikki on vaikuttanut niin monella kuukautiskiertoon ja yhdellä menopaussin ohittaneella on jopa tullut vuotoa, niin en uskaltaisi raskaana ottaa kun vaikuttaa tällä alueella. Ja käsittääkseni sitä ei varsinaisesti suositella vaan "voi halutessaan ottaa"
Paljon näkee näitä lentäviä lauseita, mut harvoin lähteitä niille. Väittämä "rokotekuolemia on kohta enemmän kuin koronakuolemia" ilmeni tässä keskustelussa aiemmin, saisko lähdettä? Yllättäen en saanut.

"Yhdellä on kuulemma ollut sitä ja tätä rokotteen jälkeen", "yksikin jenkeissä.. [insert sopiva kauhujuttu]" jne. Ja kun kysyy tutkimuksia tai lähteitä näille väitteille niin pitää kuulemma tutkia ite
 
vierailija
Paljon näkee näitä lentäviä lauseita, mut harvoin lähteitä niille. Väittämä "rokotekuolemia on kohta enemmän kuin koronakuolemia" ilmeni tässä keskustelussa aiemmin, saisko lähdettä? Yllättäen en saanut.

"Yhdellä on kuulemma ollut sitä ja tätä rokotteen jälkeen", "yksikin jenkeissä.. [insert sopiva kauhujuttu]" jne. Ja kun kysyy tutkimuksia tai lähteitä näille väitteille niin pitää kuulemma tutkia ite
En löytänyt kovasta hakemisesta huolimatta sivustoa jossa oli paljon ihmisten ja terveydenhuollon kokemuksia. Se oli jossain ketjussa joskus mutta en löytänyt sitä kun en muistanut missä. Haittoja saaneiden kokemuksia systemaattisesti vähätellään ja sanotaan "ei voi johtua siitä" jne. Avoimuuden ja rehellisyyden puute on iso ongelma. Ja sivustoja poistetaan paljon jos jotkut niistä oireista kertoilee. Herättää vain enemmän epäilyksiä salailu.
 
vierailija
En löytänyt kovasta hakemisesta huolimatta sivustoa jossa oli paljon ihmisten ja terveydenhuollon kokemuksia. Se oli jossain ketjussa joskus mutta en löytänyt sitä kun en muistanut missä. Haittoja saaneiden kokemuksia systemaattisesti vähätellään ja sanotaan "ei voi johtua siitä" jne. Avoimuuden ja rehellisyyden puute on iso ongelma. Ja sivustoja poistetaan paljon jos jotkut niistä oireista kertoilee. Herättää vain enemmän epäilyksiä salailu.
 
vierailija
Edelleen ei ole uuden tilanteen takia mitään tietoa seurauksista joita voi vauvalle tulla pidemmällä aikavälillä -ne tässä on se isoin kysymysmerkki. Vähän turhan isoja päätöksiä tehdä ilman tietoa. Tähän asti olin vakaasti päättänyt olla ottamatta riskiä (=rokotusta), joka oli kyllä suosituskin omassa kaupåungissa ja samoin tutun tneuvolaterkkarin ja lääkäreiden kanta. Aika pitkälti pystyy pysymään kotiloissa kuten tähänkin asti.
 
vierailija
Jokainen ihminen maapallolla sairastaa Koronan ennen pitkää, rokotteen kanssa sen voi joko vältttää kokonaan tai sairastaa lievempänä. Kumman sinä valitset? - Näin sanoi saksalainen tutkija. Itse valitsen rokotteen ja lievemmän taudin, en voisi koskaan hyväksyä sitä, että joutuisin vakavasti sairastumaan ja teholle, ehkä kuolisin. Siihen on kuollut perusterveitä nuoriakin. Mitä mun lapset ajattelis hautajaisissa? Että oisps äiti sittenkin ottanut rokotteen. Ehkävöjön kärjistetty kommentti, mutta jollekin tulee näin varmasti käymään, maapallolla kunnon 6 miljardia ihmistä ja korona on tullut jäädäkseen.
Sun vastauksesta ei käy ilmi että olisit raskaana -sehän aivan eri tilanne, mikään noista kysymysmerkeistä ei koske kun ne liittyy nimenomaan vaikutuksista RASKAANA OLEVALLE.
 
vierailija
”Kauheaan” päänsärkyyn on olemassa helppo lääke nimeltä parasetamoli tai ibuprofeeni. Eikö se rokote kaikilla aiheuta edes mitään sivuoireita. Vähän suhteellisuuden tajua, päänsärky on pientä verrattuna esim long covid- oireyhtymään, jonka joka kymmenes saa. Tai tehohoitoon. Tai kuolemaan. Mut jokainen tekee omat valintansa.
Sinä kun olet noin fiksu, niin kerro ihmeessa samalla ne meidän tyhmempien pelkäämät mahdolliset pitkäaikaisvaikutukset vauvalle -mitä kaikkea`?
 
vierailija
Miksi oletat, että jotkut ois rokote vastasia, jos eivät halua ottaa jotain vitun korona rokotusta ja ihan mun mielestä hyvästä syystä en sitä itsekkään aijo ottaa ennenkun sitä on tutkittu kauemmin. Mä olen itse rokote myönteinen ihminen, mutta en sellaista rokotetta kohtaan, josta ei voi sanoa, että siitä tiedettäis paljoo paskaakaan vielä. Jos nyt vaikka mietitään tämmöstä asiaa, että joo sä otat sen rokotteen ja sulle tulee siitä haittavaikutuksia, no ei siinä vielä mitää ne tyylii parinpäivänpäästä helpottaa, mutta eihän sitä tiedä pitemmänpäälle mitä vaikutuksia semmosessa oikeesti on. Itse olen tällähetkellä raskaana ja nytkun sitä on sanottu, että voi ottaa raskaanakin, kun ei vaikuta vauvaan, mutta kuka voi tietää mimmosia vaikutuksia siitä rokotteesta on lapseen sitten pitemmällä tähtäimellä. Toki jokanen tekee ihan oman valintansa, mutta itse en kyllä vaarantaisi lastani ja no aika moni muukin raskaana oleva on samaa mieltä asiasta. Asun myös todella pienellä paikkakunnalla, enkä liiku juurikaan isoissa kaupungeissa, joten en siksikään nää syytä ottaa toistaseksi rokotetta.
Liian monimutkasta logiikkaa vissiin vaatisi joiltain ;) Nimim. toinen rokotemyönteinen, joka epäselvien pitkäaikaisvaikutusten takia ei rokotusta raskaana uskalla ottaa
 
vierailija
En löytänyt kovasta hakemisesta huolimatta sivustoa jossa oli paljon ihmisten ja terveydenhuollon kokemuksia. Se oli jossain ketjussa joskus mutta en löytänyt sitä kun en muistanut missä. Haittoja saaneiden kokemuksia systemaattisesti vähätellään ja sanotaan "ei voi johtua siitä" jne. Avoimuuden ja rehellisyyden puute on iso ongelma. Ja sivustoja poistetaan paljon jos jotkut niistä oireista kertoilee. Herättää vain enemmän epäilyksiä salailu.
Trollausta on myös toisella puolen, Venäjällä ha Yhdysvalloissa tuotetaan valtavasti rokotevastaisra propagandaa, johon kuuluu myös koronarokotekuolemat ja hirveät sivuoireet…. Että et voi oikeasti tietää kuka puhuu potaskaa kun väittää saaneensa sitä ja tätä rokotteesta.
 
vierailija
Todennäköisesti jokainen aihetta seuraava on tämän jo lukenut, mutta ei tässä ole edelleen mitään uutta tuon jo aiemmin kesällä esitetyn tiedon osalta. Mahdolliset haitat syntyvälle vauvalle sensijaan jää edelleen mysteerin varjoon. Kumma kun ei tässä keskustelussa rautalangastakaan väännettynä osa tajua että se on se pointti miksi osa jättää ottamatta.
 
vierailija
Minä otan rokotteen. Pelkään enemmän niitä pitkäaikaisvaikutuksia, mitä itselleni ja vauvalle voi tulla sairastetusta koronasta. Käsittääkseni rokotteista ei tiedetä tulleen läheskään niin paljoa haittavaikutuksia kuin itse taudista.
 
vierailija
Minä otan rokotteen. Pelkään enemmän niitä pitkäaikaisvaikutuksia, mitä itselleni ja vauvalle voi tulla sairastetusta koronasta. Käsittääkseni rokotteista ei tiedetä tulleen läheskään niin paljoa haittavaikutuksia kuin itse taudista.
No ei tietenkään ole tietoa pitkäaikaishaitoista VIELÄ, kun rokotetta vasta tänävuonna alettu antamaan :D Noh, perästä kuuluu sitten aikanaan kun tietoisesti koekaniineiksi vauvanne asetatte.
 
vierailija
No ei tietenkään ole tietoa pitkäaikaishaitoista VIELÄ, kun rokotetta vasta tänävuonna alettu antamaan Noh, perästä kuuluu sitten aikanaan kun tietoisesti koekaniineiksi vauvanne asetatte.
Jokainen meistä ajattelee tulevan vauvansa parasta. Mikä sinä olet sanomaan kenellekään että miten pitäisi toimia? Tuo viimeinen lauseesi tekee sinut naurunalaiseksi. Luuletko että tuollaisella arvostelulla saat muut muuttamaan mielensä? Vai yritätkö nostaa itseäsi jalustalle ajattelemalla olevasi itse viisaampi kuin kaikki muut, mukaanlukien lääkärit, tutkijat, terveysviranomaiset? Tiedätkö miltä tuntuu menettää vauvansa ennenaikaisuuden vuoksi, kun äiti on raskaana sairastunut?

Sinun väitteesi ja syyllistämisesi koekaniineiksi jne ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin omiin pelkoihisi, pidä ne itselläsi äläkä turhaan väheksy muita. Ei sinun tietenkään tarvi ottaa rokotetta, mutta kunnioita muiden itselleen tekemiä päätöksiä, ja pysy kotona jotta et levitä tätä tautia meihin muihin ja mahdollisesti vauvaasi.
 
vierailija
Jokainen meistä ajattelee tulevan vauvansa parasta. Mikä sinä olet sanomaan kenellekään että miten pitäisi toimia? Tuo viimeinen lauseesi tekee sinut naurunalaiseksi. Luuletko että tuollaisella arvostelulla saat muut muuttamaan mielensä? Vai yritätkö nostaa itseäsi jalustalle ajattelemalla olevasi itse viisaampi kuin kaikki muut, mukaanlukien lääkärit, tutkijat, terveysviranomaiset? Tiedätkö miltä tuntuu menettää vauvansa ennenaikaisuuden vuoksi, kun äiti on raskaana sairastunut?

Sinun väitteesi ja syyllistämisesi koekaniineiksi jne ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin omiin pelkoihisi, pidä ne itselläsi äläkä turhaan väheksy muita. Ei sinun tietenkään tarvi ottaa rokotetta, mutta kunnioita muiden itselleen tekemiä päätöksiä, ja pysy kotona jotta et levitä tätä tautia meihin muihin ja mahdollisesti vauvaasi.
Sun kannattais mennä purkamaan näitä ihan oikealle taholle sensijaan että menet henkilökohtaisuuksiin ihmiselle josta et tiedä mitään. Kommentoimatta sen tarkemmin mitä itse olen käynyt läpi, totean vaan että otappa silmä käteen ja näytä se kohta, jossa olen kertonut ettei olisi jokaisen ihan oma valinta. Enemmän näyttää menevän tunteisiin teillä, jotka sen on ottaneet. Mulle on aivan yksi ja sama mitä kukin omalla kohdallaan päättää, itse luotan ja teen päätökseni myös nyt tutkitun tiedon varassa, en mutun, ja näen järkevämmäksi nyt loppuraskauden ajan elää hyvin eristetysti rokotteen sijaan.
 
vierailija
Jokainen meistä ajattelee tulevan vauvansa parasta. Mikä sinä olet sanomaan kenellekään että miten pitäisi toimia? Tuo viimeinen lauseesi tekee sinut naurunalaiseksi. Luuletko että tuollaisella arvostelulla saat muut muuttamaan mielensä? Vai yritätkö nostaa itseäsi jalustalle ajattelemalla olevasi itse viisaampi kuin kaikki muut, mukaanlukien lääkärit, tutkijat, terveysviranomaiset? Tiedätkö miltä tuntuu menettää vauvansa ennenaikaisuuden vuoksi, kun äiti on raskaana sairastunut?

Sinun väitteesi ja syyllistämisesi koekaniineiksi jne ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin omiin pelkoihisi, pidä ne itselläsi äläkä turhaan väheksy muita. Ei sinun tietenkään tarvi ottaa rokotetta, mutta kunnioita muiden itselleen tekemiä päätöksiä, ja pysy kotona jotta et levitä tätä tautia meihin muihin ja mahdollisesti vauvaasi.
Tästä viestistä paistaa kyllä syyllisyys, muuten ei tästä ketjusta löydy muiden syyllistämistä josta muita syyttää. Kuten myös itse eriarvoistava ja arvosteleva, ällöttävän agressiivinen "tietäjä".
 

Yhteistyössä