Korona rokote raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei, moniko on ottanut raskaana korona rokotteen ja kuka ei ole uskaltanut ottaa, otatko myöhemmin esim kun olet synnyttänyt? Kertokaa ajatuksia tästä rokotteesta? Täällä mietitään mutta luultavasti en uskalla ottaa nyt raskaana sitä.
 
vierailija
Höpö höpö itsellesi. Ihan oli uutinen aiheesta. Mm. Yksi nainen oli sairaanhoitaja joka hehkutti, että on ihanaa kun saa rokotteen työnsä takia. Pari päivää myöhemmin rokotteesta oli saanut keskenmenon.
Ja sinunko mielestä keskenmeno voi johtua vain ja ainoastaan koronatokotteesta? Juuri siksi se suositellaan ottamaan vasta toisella kolmanneksella, koska keskenmenot ovat yleisiä ensimmäisellä kolmanneksella, ettei kukaan yhdistele rokotetta ja keskenmenoa keskenään.

Netti on nykyään täynnä kaikkea maailman sontaa, etkö ymmärrä mikä vastuu sinullakin on olla jakamatta höpöhöpö-tietoa.

Itse koronastataudista on tullut jonkin verran tietos keskenmenon aiheuttajana, mm. Israelista ja Nepalista sekä etelä-Amerikasta. Israelista on myös ollut kohtukuolema koronaa sairastaneelta äidillä.

Jos rokote oikeasti aiheuttaisi keskenmenoja, uutinen olisi PIKKASEN isompi juttu tiedelehdissä kuin sinun pari riviä Kaksplussan keskustelupalstalla.
 
vierailija
En ikinä uskaltaisi ottaa koronarokotetta raskaana. Enkä nyt imettävänäkään uskalla, en voi ottaa riskiä vaikka olisi kuinka harvinaista että jotain käy. Kyllä pelkään paljon myös koronaa, mutta toivoisin että kehittäisivät pian sellaisen perinteisen rokotteen missä on pieniä määriä virusta tai sen osia, mutta nämä soluuntunkeutujat jätän toistaiseksi väliin, vaikka pelottaa myös se tartunta.
 
vierailija
Jokainen ihminen maapallolla sairastaa Koronan ennen pitkää, rokotteen kanssa sen voi joko vältttää kokonaan tai sairastaa lievempänä. Kumman sinä valitset? - Näin sanoi saksalainen tutkija. Itse valitsen rokotteen ja lievemmän taudin, en voisi koskaan hyväksyä sitä, että joutuisin vakavasti sairastumaan ja teholle, ehkä kuolisin. Siihen on kuollut perusterveitä nuoriakin. Mitä mun lapset ajattelis hautajaisissa? Että oisps äiti sittenkin ottanut rokotteen. Ehkävöjön kärjistetty kommentti, mutta jollekin tulee näin varmasti käymään, maapallolla kunnon 6 miljardia ihmistä ja korona on tullut jäädäkseen.
 
vierailija
Jokainen ihminen maapallolla sairastaa Koronan ennen pitkää, rokotteen kanssa sen voi joko vältttää kokonaan tai sairastaa lievempänä. Kumman sinä valitset? - Näin sanoi saksalainen tutkija. Itse valitsen rokotteen ja lievemmän taudin, en voisi koskaan hyväksyä sitä, että joutuisin vakavasti sairastumaan ja teholle, ehkä kuolisin. Siihen on kuollut perusterveitä nuoriakin. Mitä mun lapset ajattelis hautajaisissa? Että oisps äiti sittenkin ottanut rokotteen. Ehkävöjön kärjistetty kommentti, mutta jollekin tulee näin varmasti käymään, maapallolla kunnon 6 miljardia ihmistä ja korona on tullut jäädäkseen.
On myös ennustettu että se laimenee jonkin ajan päästä kuten kävi espanjantaudille, eli sen voi sairastaa myöhemminkin eikä rokotetta tarvitse ellei ole riskiryhmää.
 
vierailija
Todella, todella vaikea päätös. Vaikutuksia sikiöön ei tunneta. Voisin harkita viimeisellä raskauskolmanneksella jos alueella olisi paljon tartuntoja. Ennen sitä otettaessa kaipaisin tutkimustuloksia ja tilastoja,kuinka moni raskaana oleva on todella ottanut rokotteen esim. Suomessa ja mitä vaikutuksia sillä on ollut.
Pelkään tautia mutta myös rokotetta.
 
vierailija
On myös ennustettu että se laimenee jonkin ajan päästä kuten kävi espanjantaudille, eli sen voi sairastaa myöhemminkin eikä rokotetta tarvitse ellei ole riskiryhmää.
Espanjantauti paheni aluksi, ne jotka sairasti ensin, sairasti lievempänä ka 1-1,5 v jälkeinen aalto oli vakavampi ja tappoi etenkin terveitä nuoria ihmisiä. Mutta totta on, että korona jää keskuuteemme ja tulemme sitä sairastamaan vuosittain kuten influenssaa, ellei ota rokotetta. Itse en halua sairastaa mitään mitä ei ole pakko, joten ehdottomasti otan rokotteen. Varsinkin kun tämä on niin arvaamaton tauti, että joillakin työkyky mennyt sairauden myötä.
 
Hei, moniko on ottanut raskaana korona rokotteen ja kuka ei ole uskaltanut ottaa, otatko myöhemmin esim kun olet synnyttänyt? Kertokaa ajatuksia tästä rokotteesta? Täällä mietitään mutta luultavasti en uskalla ottaa nyt raskaana sitä.
En ota missään nimessä rokotetta, jota ei ole vielä ees tutkittu kauaa, (varsinkaan raskaana). Kukaan ei osaa sanoa mitä vaikutuksia vauvaan/lapseen semmosenkin ottamisesta raskausaikana voisi tulla pitemmänpäälle. Turhaan riskeeraa lasta. Lisäksi siitä tulee ihan aikuisillekkin jo haittavaikutuksia esim kauheeta päänsärkyä yms, eikä se edes ole kaikkia ihmisiä suojannut koronalta…
 
vierailija
En ota missään nimessä rokotetta, jota ei ole vielä ees tutkittu kauaa, (varsinkaan raskaana). Kukaan ei osaa sanoa mitä vaikutuksia vauvaan/lapseen semmosenkin ottamisesta raskausaikana voisi tulla pitemmänpäälle. Turhaan riskeeraa lasta. Lisäksi siitä tulee ihan aikuisillekkin jo haittavaikutuksia esim kauheeta päänsärkyä yms, eikä se edes ole kaikkia ihmisiä suojannut koronalta…
Sehän on ollut jo kauan tiedossa ettei suojaa koronalta vaan tarkoitus ettei saisi sitä vakavaa versiota mikä vie teholle.

Raskaana en ottaisi, enkä ottaisi muutenkaan.
Ei ole tutkittu tarpeeksi.
 
vierailija
En ota missään nimessä rokotetta, jota ei ole vielä ees tutkittu kauaa, (varsinkaan raskaana). Kukaan ei osaa sanoa mitä vaikutuksia vauvaan/lapseen semmosenkin ottamisesta raskausaikana voisi tulla pitemmänpäälle. Turhaan riskeeraa lasta. Lisäksi siitä tulee ihan aikuisillekkin jo haittavaikutuksia esim kauheeta päänsärkyä yms, eikä se edes ole kaikkia ihmisiä suojannut koronalta…
”Kauheaan” päänsärkyyn on olemassa helppo lääke nimeltä parasetamoli tai ibuprofeeni. Eikö se rokote kaikilla aiheuta edes mitään sivuoireita. Vähän suhteellisuuden tajua, päänsärky on pientä verrattuna esim long covid- oireyhtymään, jonka joka kymmenes saa. Tai tehohoitoon. Tai kuolemaan. Mut jokainen tekee omat valintansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
vierailija
Eihän sitä voi vielä mitenkään verrata ku ei koko rokotetta oo annettu vielä kauaa mut joo nää on mielipide asioita eli ihan turhaa alkaa vänkää mitää…
No voihan sen nyt ihan maalaisjärjellä miettiä, että moniko ihminen on nyt maailmalla kuollut koronaan ja jos tutkimusten mukaan lähes 90% suoja vakavaa tautia vastaan saadaan rokotteella, niin aika moni noista olis selvinnyt.
Siinä mielessä ei ole mielipideasia vaan kylmää faktaa, jota rokotevastaiset ei tunnu millään ymmärtävän. Aika surullista. Mut jokainen tekee valintansa kuten tossa ylempänä todettu, osa tekee valinnat tähän astisissa tutkimuksissa todettujen faktojen perusteella ja osa lähtee mukaan omiin tai muiden lietsomiin pelkoihin ja salaliittoteorioihin
 
vierailija
Eihän sitä voi vielä mitenkään verrata ku ei koko rokotetta oo annettu vielä kauaa mut joo nää on mielipide asioita eli ihan turhaa alkaa vänkää mitää…
Katsopas Kanta-Hämeen sairaalan tilannetta, paljonko, minkä ikäisiä ja kuinka sairaita ihmisiä sairastui, moniko kuoli? Suurin osa rokotettuja. Ei käynyt samalla lailla kato vanhuksissa kuin aiemmissa epidemioissa sairaaloissa, joissa sairastuneilla ei ollut vielä rokotteita. Kyllä sitä tutkimustietoa tulee koko ajan, se pitää vaan osata lukea.
 
No voihan sen nyt ihan maalaisjärjellä miettiä, että moniko ihminen on nyt maailmalla kuollut koronaan ja jos tutkimusten mukaan lähes 90% suoja vakavaa tautia vastaan saadaan rokotteella, niin aika moni noista olis selvinnyt.
Siinä mielessä ei ole mielipideasia vaan kylmää faktaa, jota rokotevastaiset ei tunnu millään ymmärtävän. Aika surullista. Mut jokainen tekee valintansa kuten tossa ylempänä todettu, osa tekee valinnat tähän astisissa tutkimuksissa todettujen faktojen perusteella ja osa lähtee mukaan omiin tai muiden lietsomiin pelkoihin ja salaliittoteorioihin
Miksi oletat, että jotkut ois rokote vastasia, jos eivät halua ottaa jotain vitun korona rokotusta ja ihan mun mielestä hyvästä syystä en sitä itsekkään aijo ottaa ennenkun sitä on tutkittu kauemmin. Mä olen itse rokote myönteinen ihminen, mutta en sellaista rokotetta kohtaan, josta ei voi sanoa, että siitä tiedettäis paljoo paskaakaan vielä. Jos nyt vaikka mietitään tämmöstä asiaa, että joo sä otat sen rokotteen ja sulle tulee siitä haittavaikutuksia, no ei siinä vielä mitää ne tyylii parinpäivänpäästä helpottaa, mutta eihän sitä tiedä pitemmänpäälle mitä vaikutuksia semmosessa oikeesti on. Itse olen tällähetkellä raskaana ja nytkun sitä on sanottu, että voi ottaa raskaanakin, kun ei vaikuta vauvaan, mutta kuka voi tietää mimmosia vaikutuksia siitä rokotteesta on lapseen sitten pitemmällä tähtäimellä. Toki jokanen tekee ihan oman valintansa, mutta itse en kyllä vaarantaisi lastani ja no aika moni muukin raskaana oleva on samaa mieltä asiasta. Asun myös todella pienellä paikkakunnalla, enkä liiku juurikaan isoissa kaupungeissa, joten en siksikään nää syytä ottaa toistaseksi rokotetta.
 
No voihan sen nyt ihan maalaisjärjellä miettiä, että moniko ihminen on nyt maailmalla kuollut koronaan ja jos tutkimusten mukaan lähes 90% suoja vakavaa tautia vastaan saadaan rokotteella, niin aika moni noista olis selvinnyt.
Siinä mielessä ei ole mielipideasia vaan kylmää faktaa, jota rokotevastaiset ei tunnu millään ymmärtävän. Aika surullista. Mut jokainen tekee valintansa kuten tossa ylempänä todettu, osa tekee valinnat tähän astisissa tutkimuksissa todettujen faktojen perusteella ja osa lähtee mukaan omiin tai muiden lietsomiin pelkoihin ja salaliittoteorioihin
Ja edelleenkin jokanen aikunen ihminen tekee itte päätöksensä ottaako semmosta rokotetta vai ei. Musta siitä on ihan turha alkaa vänkää, että kumpi nyt on sitte oikee tapa, olla ottamatta rokotetta vai ottaa se…. Kaikki tän maailman ihmiset ei sitä kummiskaan tule ottamaan joten ihan turhaa vänkäämistä. Kaikki tekee niinku parhaakseen näkevät
 

Yhteistyössä