KOLMEN LAPSEN YH KOTIÄIDIN TIENESTI=

  • Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti
Siis noistahan AINOASTAAN yh:lle kuuluva raha, on lapsilisän yh-korotus ja elatustuki! Muuten noita tukia ja rahoja on oikeus jokaisella hakea, mutta koska myös sen puolison tulot vaikuttaa niin niitä harvoin saa.. Mä en ymmärrä tätä yh:n kadehtimista, mitä kadehdittavaa siinä oikeasti on??? Eikös se vaan ole hyvä, että lasten tulevaisuus turvataan tavalla tai toisella? Ydinperheessä/uusperheessä kun on se toinen aikuinen ja sen tulot (yleensä ) avittamassa arkea eteenpäin.

*muoks* Tosiaan elaritkin kyllä maksetaan myös äidille/isälle jolla on jo uusi puoliso, et ei ihan puhtaasti yh:n tuoloja sekään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Oletko sä ap kateellinen tälle ystävälles? Rahan takia? Jostain sosiaalietuuksista? Melko köyhä elämä... :/ (enkä nyt tarkota rahallisesti köyhää :whistle: )
En todellakaan. Arvostan 100% sitä, että minulla on hyvä mies! Minua vaan raivostuttaa ne mankujat, jotka kitisee kuinka yh:na ei pärjää! Jättäisivät ne baarireissut väliin niin jo pärjäis ja loistavasti pärjäiskin!!!!

Itse olen kotiäitinä myös ja saan huimat 340? lapsilisää, 300? kotihoidontukee. Mutta kateellinen en ole tippaakaan!!!
mutta kukas se on sulle sanonu että ne yyhoot ravaa baarissa tuhlaamassa kaikki rahansa?

Ja paljonkos sun mies tienaa? :whistle:
Mun miehn tulot ei liity tähän mitenkään. Mutta kaikki yh:t jotita itse tiedän tai tunnen ravaavat baarissa ainakin 2krt/kk. Ja lapset eivät saa harrastaa mitään kun ei ole rahaa...
Ehkäpä ne yksinhuoltajat kaipaavat sosiaalista elämää ja aikuiskontakteja. Itse ainakin muistan kun saimme meheni kanssa esikoisemme, eikä kaveripiirissämme muilla vielä ollut lapsia niin kyllä ne kaverit kaikkosivat ja jos hetä halusimme nähdä niin baariin sitä oli mentävä. Monet sanoivatkin suoraan ettei kiinnosta tulla meille katsomaan mitään vauvan hoitoa... Ja tämä tarina on tosi. Nyt onneksi tilanne on toinen ja vuosien varrella ollaan saatu kerättyä myös perheellisiä ja lapsellisia tuttavia. Mutta sitä kautta kyllä ymmärrän, että myös yksinhuoltajalla on samanlaiset tarpeet kuin meillä muillakin ihmisillä. Mitäs näiden lasten isän sitten tekevät? Eikö heitä kiinnosta lasten harrastukset? Harrastusmenotki kun pitää molempien yhdessä maksaa, erosta huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
mutta ajatelkaa kuinka moni työläinen saa käteen 2120??
Niin, tyässäkäyvätkö ei saa esim. lapsilisiä?
Ja jos ei oo yh, niin tuohon kun lisää toisen ihmisen palkan, niin varmasti tulee paljon enempi rahaa :)
aivan.. kyl me ainakin saatiin paljon enemmän yhteensä rahaa miehen kaa, vaik omat tulot nousikin kun mies lähti. sen oman tulonnousun myötä kasvoi vaan menotkin aikaslailla.
 


mutta kukas se on sulle sanonu että ne yyhoot ravaa baarissa tuhlaamassa kaikki rahansa?

Ja paljonkos sun mies tienaa? :whistle: [/quote]

Mun miehn tulot ei liity tähän mitenkään. Mutta kaikki yh:t jotita itse tiedän tai tunnen ravaavat baarissa ainakin 2krt/kk. Ja lapset eivät saa harrastaa mitään kun ei ole rahaa...[/quote]

no kyllä mä ainaki luopusin kaikista niistä yksinhuoltajakorotuksista mitä mä saan jos mulla olis rinnalla mies joka jakaa arjen mun kans ja tois perheeseen palkkaa edes 1500? kuukaudessa...ihan takuuvarmasti olis helpompaa ;)

kannattasko vaihtaa seuraa jos oot niin kateellinen tuntemies yyhoitten tuloille B)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
mutta ajatelkaa kuinka moni työläinen saa käteen 2120??
Halloo! Tuossa oli "tulona" lapsilisä ja elatusmaksuja myöten kaikki. Tavallinen palkansaajakin saa ne palkan päälle ja niistä maksetaan siis kolmen lapsen kulut.


Itse olen kahden yh ja töissä.

palkka 1600e käteen
lapsilisät 303e
elatusmaksut 260e

ei asumistukea tai mitään muutakaan "ilmaista rahaa"

asumismenot 1122e

Kyllä saa laskea, mitä laskujen ja lasten harrastusten jälkeen on varaa ruokakaupasta ostaa.
 
tipsukka
onkin 4 lasta tulot: lapsilisä 679?, kod hoitotuki 528?,elarit 520?, as tuki 409?,+sairaanlapsen hoitotuki 81? siitä pois vuokra 107?,tv maksu 18?,netti 25?,+muut maksut noin 200?/kk. ei oo kuule häävii elo :( aika tiukkaa on jos meinaa huolehtia että lapsilla aina kunnon vaatteet ja ruokaa pöydässä!
 
clivia
Ja se mikä mua on aina ottanut päähän on se että jos mä yksinhuoltajaäitinä menen ja ostan itselleni vaatteita,kenkiä tai hiusvärin tai ripsarin,käyn baarissa tai elokuvissa tai pizzalla,niin siitä nähdään ihan helvetinmoinen vaiva miten ITSEKÄS ihminen mä olen kun senkin rahan olis voinu käyttää lapsiin.
Yh-äitikin on ihminen,meilläkin on aivot,tunteet ja tarpeet.Se ei mene niin kuin mun exä huusi mulle puhelimessa *sää et saatana poistu sieltä asunnostas kun töihin ja ruokakauppaan niin kauan kunnes kuopus täyttää 18v*.
Exä nyt on mulkku,siksi siitä erosinkin,mutta kun samoin tuntuu ajattelevan moni muukin.
Kun oltiin lastenvalvojan luona palaverissä,hän otti puheeksi sen että exä maksaa puolta vähemmän elatusmaksuja mitä hänen kuuluisi,että ne pitäisi korottaa ajan tasalle,niin exä totes että minkä takia.Tollahan on uudet kengät jalassa.
Siinä vaiheessa lv totesi että myös lasten äidillä on oikeus ostaa kengät ja vaatteet,ei ole pakko kulkea alastomana,eikä edes suotavaa.
 
ja sit se että jos yh lähtee viettämään aikaa yksin, ilman lapsia, se on suorastaan tuomittavaa...teki yh sen sitte missä vaan. Mutta kun pariskunta haluaa hetken laatuaikaa ilman lapsia ni sehän on pelkästään hyvä juttu, parantavathan he parisuhdetta ja kun parisuhde voi hyvin, lapsetkin voivat hyvin :whistle:
Mutta yksinhuoltajat ovat koneita jotka toimittavat normihoitorutiinit liukuhihnamaisesti, ilman hengähdyksiä ja ovat silti katkeria, vaikka heillä on ne valtavat tulot B)
 
aapee
Nyt haluan selventää yhden tärkeän asian: EN OLE KATEELLINEN, en todellakaan. Ja mitä talouteen tulee niin meillä on mieheni kanssa yhteinen pankkitili ja mies tienaa hyvin!

 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Ja se mikä mua on aina ottanut päähän on se että jos mä yksinhuoltajaäitinä menen ja ostan itselleni vaatteita,kenkiä tai hiusvärin tai ripsarin,käyn baarissa tai elokuvissa tai pizzalla,niin siitä nähdään ihan helvetinmoinen vaiva miten ITSEKÄS ihminen mä olen kun senkin rahan olis voinu käyttää lapsiin.
Yh-äitikin on ihminen,meilläkin on aivot,tunteet ja tarpeet.Se ei mene niin kuin mun exä huusi mulle puhelimessa *sää et saatana poistu sieltä asunnostas kun töihin ja ruokakauppaan niin kauan kunnes kuopus täyttää 18v*.
Exä nyt on mulkku,siksi siitä erosinkin,mutta kun samoin tuntuu ajattelevan moni muukin.
Kun oltiin lastenvalvojan luona palaverissä,hän otti puheeksi sen että exä maksaa puolta vähemmän elatusmaksuja mitä hänen kuuluisi,että ne pitäisi korottaa ajan tasalle,niin exä totes että minkä takia.Tollahan on uudet kengät jalassa.
Siinä vaiheessa lv totesi että myös lasten äidillä on oikeus ostaa kengät ja vaatteet,ei ole pakko kulkea alastomana,eikä edes suotavaa.
no huh huh.. mut taitaa olla exäs samaa maata kuin ap.. vain ydinperheessä elävillä on oikeus kunnolliseen elämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Nyt haluan selventää yhden tärkeän asian: EN OLE KATEELLINEN, en todellakaan. Ja mitä talouteen tulee niin meillä on mieheni kanssa yhteinen pankkitili ja mies tienaa hyvin!
mikäs sua sitte nyppii?? kyllä mä ainaki ottaisin hyvin tienaavan miehen ku kituuttasin näillä yyhoitten valtavilla tuloilla :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
NETTOTULOT:


Lapsilisä+yh-korotus 480?/kk
kotihoidon tuki+lisäosa 460?/kk
elatusmaksut n.400?/kk
(kuntalisä 200?/kk)
asumistuki 580?/kk

yht:2120?/kk käteen

siitä pois vuokra niin käteen jää 1320?/kk

KUINKA JOKU VÄITTÄÄ, ETTÄ YH:T ON KÖYHIÄ?
Oletkohan tuosta miinustanut verot ja jos olt niin millä prosentilla.?
 
Juu. meillä minä olen opiskelija saan aikuiskoulutustukea.. käteen jää n. 650?/kk, mies sairaseläkkeellä saa käteen n. 800?/kk ja kolme lasta eli lapsilisät on n. 390?. Yhteensä siis meidän viiden hengen perheen tulot keskimäärin kuussa: 1840?!!!
Joten on mielestäni aika vähän!! Moni tuttavani, joka on yksinhuoltaja saa paljon enemmän!!
Ja näyttää noi yksinhuoltajat kummasti kulkevan merkkivaatteet päällä, hiukset viimosen muodin mukaan leikattu ja aina viimosen mallin mukaan.... ei mulla ainakaan ole yksinkertasesti varaa!!
Ja turha on sit teidän toisten alkaa kritisoimaan, et miksi opiskelet. No siksi opiskelen, että saisin ehkä paremmin palkatun työn joskus... Kun olin töissä perheemme tulot oli vain 400? enemmän!!! :attn:
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
NETTOTULOT:


Lapsilisä+yh-korotus 480?/kk
kotihoidon tuki+lisäosa 460?/kk
elatusmaksut n.400?/kk
(kuntalisä 200?/kk)
asumistuki 580?/kk

yht:2120?/kk käteen

siitä pois vuokra niin käteen jää 1320?/kk

KUINKA JOKU VÄITTÄÄ, ETTÄ YH:T ON KÖYHIÄ?

Oletkohan tuosta miinustanut verot ja jos olt niin millä prosentilla.?
Olen, 20 vai 22% sen mitä kela yleensä vie...

 
Alkuperäinen kirjoittaja liljan-kukka:
Juu. meillä minä olen opiskelija saan aikuiskoulutustukea.. käteen jää n. 650?/kk, mies sairaseläkkeellä saa käteen n. 800?/kk ja kolme lasta eli lapsilisät on n. 390?. Yhteensä siis meidän viiden hengen perheen tulot keskimäärin kuussa: 1840?!!!
Joten on mielestäni aika vähän!! Moni tuttavani, joka on yksinhuoltaja saa paljon enemmän!!
Ja näyttää noi yksinhuoltajat kummasti kulkevan merkkivaatteet päällä, hiukset viimosen muodin mukaan leikattu ja aina viimosen mallin mukaan.... ei mulla ainakaan ole yksinkertasesti varaa!!
Ja turha on sit teidän toisten alkaa kritisoimaan, et miksi opiskelet. No siksi opiskelen, että saisin ehkä paremmin palkatun työn joskus... Kun olin töissä perheemme tulot oli vain 400? enemmän!!! :attn:
mä en taas tunne yhtään yh:ta joka kulkis merkkivaatteet päällä. pikkusenko yleistät?
 

Yhteistyössä