KOLMEN LAPSEN YH KOTIÄIDIN TIENESTI=

  • Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti
ystävä
NETTOTULOT:


Lapsilisä+yh-korotus 480?/kk
kotihoidon tuki+lisäosa 460?/kk
elatusmaksut n.400?/kk
(kuntalisä 200?/kk)
asumistuki 580?/kk

yht:2120?/kk käteen

siitä pois vuokra niin käteen jää 1320?/kk

KUINKA JOKU VÄITTÄÄ, ETTÄ YH:T ON KÖYHIÄ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mun täytyy hattua nostaa yksinhuoltajille! :flower: on tämä raskasta,onneksi saan ite vielä miehen jossain vaiheessa takas jakamaan tätä arkea :ashamed:
Onko miehesi jossain reissussa?
töissä 600km päässä...tulee ens viikolla käväseen viikonlopuksi,sitten lähtee takasin :/ ehkä tästä sekin tekee erityisen rankan ku tietää että se mies kuuluis kotiin ja ikävöi sitä ja lapset itkee ja ikävöi...
 
kolmen äiti
aikansa kutakin eli noi tuet loppuu aikanaan, kotihoidontuet ja lisäosat kun lapsi täyttää kolme samoin kuntalisä, asumistuki vähenee jos menet töihin, sit lapsilisätkin loppuu joskus, joten ei noilla tuloilla"tuilla" pitkälle pötki tulevaisuudessa.
 
nii, tämmösiä me yksinhuoltajat ollan :p jos ei viedä miesten rahoja ni yhteiskunnan rahat ainaki :xmas: ja sitte pokataan ukkomiehiä ja kitistään kuinka köyhiä me ollaan :xmas:
Vaikka tosiasiassahan me suorastaan kieriskellään rahassa B)
 
j h
en todellakaan tienannu yh noin paljoo....
Lapsilisä+yh-korotus 130?
kotihoidon tuki+lisäosa 350?/kk
elatusmaksut n.120?/kk
asumistuki 200?/kk
Siitä pois vuokra 45o? Yksi lapsi siis
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Oletko sä ap kateellinen tälle ystävälles? Rahan takia? Jostain sosiaalietuuksista? Melko köyhä elämä... :/ (enkä nyt tarkota rahallisesti köyhää :whistle: )
En todellakaan. Arvostan 100% sitä, että minulla on hyvä mies! Minua vaan raivostuttaa ne mankujat, jotka kitisee kuinka yh:na ei pärjää! Jättäisivät ne baarireissut väliin niin jo pärjäis ja loistavasti pärjäiskin!!!!

Itse olen kotiäitinä myös ja saan huimat 340? lapsilisää, 300? kotihoidontukee. Mutta kateellinen en ole tippaakaan!!!
 
Äiti kolmelle
Kolmen lapsen kotiäitinä "tienaan" 325,21?/kk (siis käteenjäävä osuus) sitten vielä jatkuvasti kuulee joka puolella miten äidit tienaa kotona makaamalla. Itse hoidan kotona erityislasta,vasta vuoden kuluttua siirtyy kaupungin avun piiriin aloittaessaan esikoulun. Terapioita 5kertaa/viikko. Jokataholta on sanottu että jos olisit yksinhuoltaja,saisit tuohon ja tuohonkin tukea.Kyllä hiukan pistää miettimään...Tiedän niin monta niin sanottua yksinhuoltajaa joilla kuitenkin mies samassa taloudessa,mutta osoite siirretty tukiaisten vuoksi jonnekin muuallle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Oletko sä ap kateellinen tälle ystävälles? Rahan takia? Jostain sosiaalietuuksista? Melko köyhä elämä... :/ (enkä nyt tarkota rahallisesti köyhää :whistle: )
En todellakaan. Arvostan 100% sitä, että minulla on hyvä mies! Minua vaan raivostuttaa ne mankujat, jotka kitisee kuinka yh:na ei pärjää! Jättäisivät ne baarireissut väliin niin jo pärjäis ja loistavasti pärjäiskin!!!!

Itse olen kotiäitinä myös ja saan huimat 340? lapsilisää, 300? kotihoidontukee. Mutta kateellinen en ole tippaakaan!!!
mutta kukas se on sulle sanonu että ne yyhoot ravaa baarissa tuhlaamassa kaikki rahansa?

Ja paljonkos sun mies tienaa? :whistle:
 
clivia
Mulla jää käteen suunnilleen tuo 1300 neljän lapsen kanssa.Siitä on vähennetty vasta vuokra,vesi,sähkö ja netti.Siitä kun lähdetään vähentään vielä vaatekulut,mun lääkemenot,lasten silmälasikulut ja lasten lääkkeet niin ei sillä kyllä juhlita.
Pärjätään jotenkuten,onneksi on diakonissa joka avustaa jos oikein tiukka paikka tulee kun sossusta ei heru latiakaan mihinkään.
 
Ap:n alotuksesta jää vaan jotenkin katkera maku.... Mutta se on hyvä, kun on kotiasiat kunnossa.... Ja et viitsis yleistää... (= yh:t laukkaa baarissa, yh:t kitisee köyhyyttä.... jne.) ja jos rutina ärsyttää, vaihda seuraa. Ei niitä yh:n kitinöitä tarvii kuunnella. Hyvää kevään jatkoa!!! ps. Käyn muuten töissä ja elän ydinperheessä, ärsyttää vaan tämmönen yleistäminen =)
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Oletko sä ap kateellinen tälle ystävälles? Rahan takia? Jostain sosiaalietuuksista? Melko köyhä elämä... :/ (enkä nyt tarkota rahallisesti köyhää :whistle: )
En todellakaan. Arvostan 100% sitä, että minulla on hyvä mies! Minua vaan raivostuttaa ne mankujat, jotka kitisee kuinka yh:na ei pärjää! Jättäisivät ne baarireissut väliin niin jo pärjäis ja loistavasti pärjäiskin!!!!

Itse olen kotiäitinä myös ja saan huimat 340? lapsilisää, 300? kotihoidontukee. Mutta kateellinen en ole tippaakaan!!!
mutta kukas se on sulle sanonu että ne yyhoot ravaa baarissa tuhlaamassa kaikki rahansa?

Ja paljonkos sun mies tienaa? :whistle:
Mun miehn tulot ei liity tähän mitenkään. Mutta kaikki yh:t jotita itse tiedän tai tunnen ravaavat baarissa ainakin 2krt/kk. Ja lapset eivät saa harrastaa mitään kun ei ole rahaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantahdenalla:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
No huh huh, miten jotkut jaksaa kadehtia rahaa?! Onneks mun ei tarvi alentua tolle tasolle.
No minä en kadehtimis tarkoituksena kirjoittanut tuloja tänne :ashamed:
Ap:ta tässä lähinnä tarkoitinkin, enkä sun tulo kirjoituksia ole missään edes nähnyt...

Mutta ihmettelen miten jotkut jaksavat nähdä vaivaa toisen raha-asioista. Ehkä itsellä sitten liian hyvin asiat, mutta oon tyytyväinen siihen että me saadaan laskut maksettua, enkä jaksa päätäni vaivata jääkö naapurilla kenties enemmän kuukaudessa käteen kuin meillä. Jos jollakin menee huonosti niin toki myötätuntoni herää ja muutenkin pyrin mahdollisuuksien mukaan antamaan hyväntekeväisyyteen rahaa. Mutta minulta se ei ole mitenkään pois jos joku tienaa hyvin oli se sitten yksinhuoltaja tai ei.

 

Yhteistyössä