Kolmatta odottavat 2012

Mut saa poistaa. Ultrassa eilen sikiö vastas viikkoja 11+5 (piti olla 12) eikä sydän enää lyönyt. Nyt sit tyhjennellään ja mulla on tyhjä olo muutenkin. Voinko mä enää ikinä saada pientä syliin, kun aina tää tässä vaiheessa katkee :'(
 
Heja: Voi ei! :'( Olen niin pahoillani teidän puolesta. Hirmuisesti jaksamista! :hug:

Mulla ei hemppaa mitattu kuin silloin alkuraskaudessa. Kuulemma sitten samalla otetaan, kun tehdään sokerirasitus eli n. kuukauden päästä. Mielestäni hiukan erikoista, että noin harvoin mitataan.

Barbbis 21+5
 
Heippa kaikille!

Heja: Suuret pahoittelut..:(

Mä oon näköjään pudonnu listalta ni mut voi lisäillä takaisin eli laskettu aika 4.7 ja poikalupaus:)
Meillä oli tiistaina ultra ja siellä kaikki ok. Oli lääkäri joka ultras ja opetus tilanne muutamalle lääkäri opiskelijalle. Sai katsella pientä kauan:) Uuden ultra ajan sain viikolle 30. 24.4. Mulla on itsellä sydämessä pientä vaivaa ja tytöllä tää maksasairaus josta varmaan oon jossain vaiheessa maininnu niin halusivat taas katsoa ultralla vielä myöhemmin. Niinkuin jokaisessa mun raskaudessa:)

-Daniella 20+1
 
Hemoglobiinista.. Mulla myös mitattu kerran sillon ihan ekalla kerralla ja musta on kyllä outoo et ei oo mitattu nyt sen jälkeen. Edellisten kanssa muistan et lähes joka käynnillä mitattiin. väh. joka toisella käynnillä. Silloin asuttiin eri kaupungissa ja siis eri neuvola..
 
Mie oon kuullu kans ihan ihme nuukailusta tuon hempparin mittaamisessa....ihan älytöntä. Moni meidän kuukausi ryhmässä valitteli sitä mut ei noita neuvoloitakaan kovin useasti ollu, väli oli miullakin 7 viikkoa isoimmillaan. Nyt onkin sekava tilanne äitipolilla olin viikko sitten eilen neuvola ja viikon päästä taas itipoli ni neuvola aikaa ei varattu kun ei oikein tiedä miten tiiviisti sit äitipolilla käyn vai olisiko ensi perjantain käynti jo viimeinen ja sovittaisiin mahdollinen käynnistys päivä. Toivottavasti lääkäri säilyisi samana ni ei ainenkaan suunnitelma muuttuisi.

Minnarun&pikku-ukko 37+2
 
Heja: pahoittelut sinulle, voimia kovasti :hug:

Hb:stä: meidän neuvolassa on mitattu joka kerta. Alussa mitattiin, niin tiedetään lähtötaso, että voi vähän verrata, miten on tippunut. Hb tippunut mulla kaikissa kolmessa raskaudessa heti rv20 jälkeen, joten miten sitä muka ei mitata tuolloin?? Todella omituista? Mulla alussa 157, 19+2 enää vain 120 ja siitä sitten ilmeisesti romahti viikossa aika lailla, ainakin olo kertoi niin. 21+0 olin jo syönyt miltei viikon rautaa, ja hb oli silti vain 118. Mulla on neuvolakortti vieressä, helppo tarkistaa!

Täällä viikot 23+4, vointi varmaan paras mitä tässä raskaudessa on ollut. Isoa sf-mittaa olen kauhistellut, mulla esikoisen sf meni alakäyrän yläpuolella, kuopuksen keskikäyrän yläpuolella ja nyt tämä huitelee aivan kaikkien käyrien yläpuolella. Ilmankos onkin aika isonoloinen tämä vatsa jo. Rv24 siis nyt ja sf-mitta 25.
 
kannattaa pyytää lähetettä synnärille jos sf huitelee yläkäyrän yläpuolella,jos aikasemmis raskauksissa ollut normaalit mitat! minulla esimerkiksi kahes muussa raskaudes huiteli keskikäyrän ja yläkäyrän välillä ja muksut painoivat 3110g ja toinen 3810g,mutta tää kolmas meni ihan överiks lopussa rv 39 mun sf oli 41 ni tiesin että isoa vauvaa pukkaa ja varsinki kun ite oon nii pikkanen 154cm ja 45kg,ottivat onneks sit käynnistykseen ennen laskettuu ja poikahan painoi sen 4250g..tosiaan että ei kasvais aivan mahottomaks tuo vauva..jos ois menny taas yli lasketun sen 2vk niiku toisessakin raskaudessa niin tuo poika ois painanut sen 4700g about ja sitähän esim minä en ois saanu ulos puskettua,tää oli ihan maksimikokoinen mitä mun lantio antaa periksi
 
eva-maria: joo, mä oon vähän paniikissa itsekin tuosta ajatuksesta, että 5kg vauva tulee :D Esikoisen aikaan sf alakäyrän ja keskikäyrän välissä, jopa likempänä alakäyrää, ja paino 39+5 3,3kg, 49,5cm. Kuopuksen käyrä meni keski- ja yläkäyrän välissä, paino 41+1 4,2kg, 53cm! Toki syntyivätkin eri aikaan, mutta kokoeroa olisi varmasti ollut vaikka esikoinen olisi vielä pari viikkoa kasvanutkin. Ja nyt tämä vatsankoko huitelee jossain omissa sfääreissään. Katsoin, että aikaisemmissa raskauksissa n. kuukautta myöhemmin on sf ollut 25.
 
sinuna ottaisin ehdottomasti puheeksi tuon neuvolassa,että lähetettä kehiin ja muksun painon tarkkailuun! alkavat sitten käynnistää kato ennen laskettua että ei kasva niin isoksi..! koska kyllä noi mitat sentään jotain kertoo..voihan siellä olla paljon lapsivettäja vaikka kilon istukka mutta voi se vauvakin olla paljon isompi kun aikasemmat! mulla ainakin tuo neukkutäti laittoi heti lähetettä jorviin ja sielä sit arvioitiinkin ultralla ja vatsanpäältä että 4 kiloinen ois laskettuna about ja vaikean viime synnytyksen takia tosiaan sit pääsin käynnistykseen..poika oli sit kuiteski viel isompi kun ultra antoi tulokseksi..tosin kätilön tekemä arvio päältä oli 4300g et se meni kyl nappiin tuo arvio=D
 
Sehän noissa painoarvioissa on, että ultrallakin ovat vain arvioita. Olen kuullut jopa kilon heittoja :( Meillä rakenneultrassa vauva vastasi viikkoja arvion mukaan, eli ei ollut mitenkään erityisen iso. Pari päivää "isommaksi" taisi arvio antaa kuin laskettu aika on. Pitää varmaan sitten katsoa, kun viimeinen kolmannes alkaa, että tippuuko tuo käyrä ollenkaan. Nyt on vasta rv24.

Noista arvioista vielä, että kokenut kätilö taitaa osata hyvinkin arvioida painon vatsan päältä. Mulla neuvolakätilö arvioi molemmat lapset suht hyvin. Sen sijaan nuori kätilö synnärillä arvioi kuopuksen olevan siinä 3,5kg, mutta olikin sitten 4,2kg... Ei ollut kätilö uskoa silmiään kun lapsi syntyi, että onpa iso. Vaikkei toki mikään jättiläinen, mutta sen verran iso oli jo kuitenkin,että hartioista vähän jumahti kiinni. Siksikin toivoisin kyllä vähän pienempää kääröä, tai siis en ainakaan isompaa ;). Ensi viikolla on sokerirasitus, niin ehkä näkee sitten vähän, onko sokereissa heittoa ja pitääkö alkaa noudattamaan tarkempaa ruokavaliota.
 
täällä ensinnäkään pää ei millään meinannut tulla ulos,jäi kirraa tohon häpyluuhun kiinni ja tuskasena huusin kipuja,sattui ihan valtavasti vaikka ei ponnistuksen pitäis sattua tuolla tavalla ja tuohon kohtaan mihin mul sattui..siinä sit sydänäänetkin romahti parin otteeseen ja poika oli saarava äkkiä ulos..sain sit pään ulos mutta hartijat jäi jumiin..niissä meni tovi irrotella ja sattui jumalattomasti..kätilö sanoikin että älä tee enää isompia lapsia koska ne ei sit enää mahdu alakautta...
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Uusi neuvolantäti vaikutti ihan kivalta, mistä osittainen helpotuksen huokaus. Tietysti ei tiedä tuleeko vielä millaisia mahdollisia sijaisia seuraavilla käynneillä. (Niistä sijaisista kun on ollut vähän keljuja kokemuksia.) Ultraaminen ei sitten käynytkään päinsä, kun ultrahuone olikin varattu. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta vain pieniä häivähdyksiä sykkeestä. Tietysti ei kai niitä dopplerilla vielä näillä viikoilla läheskään aina kuule. Ultrakutsua odotellessa, siihenkin taitaa mennä vielä se kolmisen viikkoa.

Hitaasti tuntuvat menevän nämä ensimmäiset viikot. Jatkuvasti miettii onkohan siellä varmasti elämää? Ja jos on, niin meneekö kesken vai ei. Eiväthän ne huolenaiheet senkään jälkeen häviä, muuttavat vain muotoaan. Kuitenkin olen aina kokenut että vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen raskaudesta pystyy varsinaisesti vasta iloitsemaan.
 
Vielä pari viikkoa rakenne ultraan. Sitä jo kovasti odottelen. Tuntuu vaan et aika menee niiiin hitaasti.

Sf-mitasta, mulla on kahdessa edellisessä mennyt käyrä yläkäyrällä, jälkimmäisessä meni kyllä yläkäyrän yläpuolella. Esikoinen syntyi rv 39+6 painoa 3170g ja pituutta 48cm ja toinen syntyi rv 40+2 painoa 3,8kg ja pituutta 51cm. Jälkimmäisessä tosin rd.

Sokerirasitus olis maaliskuun loppupuolella, tarvis vaan keksiä mihinkä tuon pikku neidin sais pariks tunniks mitä joudun siellä labrassa odottelemaan.

Maijamehi ja katkarapu rv 19+5 (puoli väli häämöttää ja vauvan liikkeet tuntuu vieläkin todella harvoin ja heikkoina)
 
Mun sokerirasitus siirtyi sitten seuraavalle viikolle. Muuten ei kuulu ihmeempiä. Liikkeet tuntuvat nyt jo selkeämmin, viime aamuyöstä taisin herätäkin siihen, kun vauva myllää. Väsymys on vähän helpottanut, supistelujakin on ollut ihmeen vähän. Ihan pari päivässä. Jossain vaiheessa tuossa olin taas väsyneempi ja supisteli jo aamusta useita kertoja. Mutta eiköhän noita harjoitussuppareita mulle taas tule enemmänkin jossain vaiheessa, jos raskaus etenee yhtään samalla tavalla kuin edelliset. Nyt rv 24+1, jo 25. viikko!
 
Tänään tipahti postiluukusta kutsu ultraan. Näköjään olisikin "jo" kahden viikon päästä. Jännittää, totta kai. Pahoinvointi tuntuu olevan jo kokonaan hiipumaan päin. Tai eihän se ole missään vaiheessa edes ollut yhtä voimakasta kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Pitäisi tietenkin olla vain helpottunut, mutta stressiähän sitä repii tuostakin.

Liljan Kukka 9+5?
 
Hei vaan,en ole täälä aikoihin kirjoitellut,mutta kauhean aktiivinen tämä sivu ei muuteskaan ole.

Eilen tuli käytyä rakenne ultrassa,ja saatiin selvä POikaLUpaus ja molemmat oltiin aivan innoissamme,näin kahen tytön jälkeen:whistle: Ja kaikki elimet olivat paikoillaan sydän,kammiot,virtsarakko,munuaiset,aivot,jalat,kädet,luut,nenäluu,ja 40 min.siinä tuli makoiltua kun mittailtiin.

Eli nyt sit mietinkin vaan kun olen varannut 4d ultran,joka olisi rv 22,et tarviiko tuonne mennäkään? toki olisi ihana kokemus,mutkun tuo sukupuolikin selvisi jo. Ja toki tuolla näkyisi vielä selkeämmin rakenteet,ym,mutta.....
 
Heippa pitkästä aikaa!

Heja: voi miten surullista, paljon voimia ja halauksia sulle! :hug:

Onnea pienelle tytön tylleröiselle ihanista ultrakuulumisista :heart: kiva että nyt on tulossa pieni pojan palleroinen.

Olen pitänyt taas hieman hiljaiseloa, on ollut rankka flunssa ja muutto on ihan pikapuoliin. Töissä olen ollut vielä ajoittain, mutta lääkärin mielestä on järkevintä jäädä varhannetulle äippälomalle, koska supisteluja kuitenkin on edelleen ja luulen että tämä minun seisomatyö ei niitä ainakaa helpota, olen sairaalassa töissä ja työ on enimmäkseen seisomatyötä ja siitä rasituksesta noita suppareita sitten tulee.
Sokerinrasitus on 6.3, kyllä jännittää löytyykö arvoista nyt jotain, kun on joka raskaudessa ollut kohollansa, noita viikkojakin alkaa olemaan kasassa jo sen verran, ettäelimistö on kovalla rasituksella.

Tämä meidän masuasukki on kova liikkumaan, ja potkut tuntee jo mieskin.. isosiskolllekin on antanut jo potkuja käteen. pikkumies ei vieläkään vauvasta niin välitä, vaikka välillä sanookin vauva vauva, kun näytän masuani =)

Mymosa: uskomattoman nopeasti tämä aika menee, sullakin kohta vauva sylissä :heart:

Vauvahaaveita: Onnea äippäloman alkamisen kunniaksi!

Mutta nyt täytyy alkaa lopettelemaan..

t. Enisa ja pikkuinen 25+0
 

Yhteistyössä