Kolmatta odottavat 2012

Moikka moi pitkästä aikaa, en oo täällä kaksplussalla paljon viihtynyt, kun koen nää sivut jotenki tosi kömpelöiksi. Mut yritän nyt käydä aktiivisemmin kun täällä on paljon teitä samasta kuumeilu pinosta plussanneita kuin mie. Miulle voi kärkeen päivittää LA 19.8

heja pahoittelut

Onnea kaikille jo nyytin saaneille ja niille kenellä on hyviä ultrakuulumisia:heart:

On: kolme kuukautta kärvistelin aivon jäätävässä pahoinvoinnissa. Nyt kun siitä on selvitty jotenkin niin alkaa tämä odotus tuntumaan ihan hyvältä. Nt ultrassakin kävin jo usempi viikko sitten. Neuvolassakaan ei ole tullut nyt mitään erityisempää vastaan.

Mukavaa kevättä kaikille!

emmin ja tirppis 15+1

Aika tosiaan kuluu hurjaa vauhtia. Pian on taas aika saada tähänkin porukkaan lisää pikkuisia. Millaisia tunnelmia kärkipään odottajilla on?

(.) Kelan paperit täytetty. Päätin aloittaa äitiysloman hieman varhennettuna. 2kk vielä töitä (ellei passiteta ennen sitä saikkarille). Työ on raskasta, joten saa nähdä miten käy. 3 viikon päästä on sokerirasitus ja lääkärineuvola. Kovasti ollaan jo laiteltu kaikenlaista valmiiksi pientä varten. Olen jo pessyt ja silitellyt jonkin verran pieniä vaatteita valmiiksi lipaston laatikoihin ja pinnasänkykin kasattiin jo. En halua jättää kaikkea sinne viime tikppaan, kun ei koskaan tiedä missä kunnossa silloin on.

Barbbis 23+2

Ens viikolla rakenneultra ja olikohan se nyt sitten 27.3. kun on sokerirasitus ja samalla reissulla sit neuvolakin, niitä odotellessa.

Pikkuinen on alkanut enemmän liikkua:heart: Oma olo on oikeestaan ollut lähinnä vain väsynyt, niin ja noita liitoskipuja ollut silloin tällöin.

Maijamehi ja katkarapu rv 20+4

Ultrassa käyty. Katkarapu oli hankalassa asennossa, joten mittaamiset kesti jonkin aikaa. Kätilö kovasti selitti aina mitä katsoi ja mittasi (puolet selostuksesta tais kuitenkin mennä multa ohi. Oikeessa olin ja istukka sijaitsee etuseinämässä, pikku neidistä oli kanssa. Katsoi ettei istukka kuitenkaan ollut kohdunsuulla. Pikkuinen vastasi mitoiltaan viikkoja, painoa hänellä nyt on n.400g. Pää on ylhäällä ja jalat oli tuossa hänen päällään niin että jalkaterä osoitti otsaa (kätilö sanoi että on sellaisessa asennossa et jos olisinkin halunnut tietää sukupuolen niin sitä ei oltaisi pystytty kertomaan). Kunnollista ultra kuvaa ei oikein saatu sillä istukka oli sen verran paksuna tuossa edessä. Mut jonkinlainen kuva silti (tai 2 kuvaa sain)

Maijamehi: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mulla oli sama tilanne, että paksu istukka etuseinämässä hankaloitti mittaamista ja kuvan saamista. Saatiin sentään pari kuvaa, mutta profiilia tyttö ei suostunut näyttämään.

(.) Tänne ei ihmeitä kuulu. Olen taas flussassa. Johan tuossa olin viikon terveenä... :mad: Onneksi vauva pöyrii ja hyörii niin paljon, että taitaa voida hyvin vaikka minä kipeänä kärvistelenkin.

Barbbis 24+3

:wave: taas pitkästä aikaa. Pahoinvointi taitaa olla jo takanapäin, mutta väsymys painaa. Vaikka nukkuisi kunnon päivä- ja yöunet niin silti vain väsyy jo ihan olemattomasta. Perjantain ultraa odotan jännityksellä. Se kun on meikäläiselle vasta tämän raskauden ensimmäinen ultra.

Pienesti kerkesin tänään jo mieleni pahoittamaan kun yhdelle ystävälle rohkaistuin tilastani kertomaan. Olenhan sen toki tiennyt jo ennen raskauden alkua, että kolmannesta ei yleensä enää juuri onnitella, mutta pahalta se näköjään silti tuntuu. Kovin monelle en ole tähän mennessä vielä kertonutkaan, ensimmäisenä lähinnä sellaisille ystäville joilla itsellään on lapsia (vähintäänkin toiveissa) enemmän kuin kaksi. Voivotteluja en sentään vielä ole kuullut - varmaan tulee vielä niitäkin - mutta kyllä nuo "neutraalit" vastaanototkin näköjään tuntuvat jo aika ikävältä. Neutraalilla tarkoitan siis sitä, että vastapuoli sivuuttaa asian keskustelun yhteydessä kokonaan, eikä onnittele tms.

mymosa
Onnea ultrakuulumisista ym..

Täällä vielä 2,5vkoa äitiyslomaan, mahtavaa.. alkaa olla jo siinä pisteessä vointi, että selkään koskee ja supistelee.
Kovasti vain odotan seuraavaa äpoli käyntiä ja tietoo, joko saadaan sektiopäivä. Niin toivon ja luotan, että rv 39 leikataan.

Mitään en ole saanut aikaseksi, mutta odotankin, että miehet saa vaihdettuu järjestystä ja loma alkaa.. Sitten pesee pientä pyykkiä ja ostamaan rasvat ym odottamaan.

32+1

Minullakin olisi mitä todennäköisimmin odotettavissa sektio. Kaksi ensimmäistäkin kun ovat syntyneet sektiolla, ja käytännössähän se on äärimmäisen harvinaista, että kahden sektion jälkeen vielä voisi onnistuneesti synnyttää alakautta. En tiedä mille viikolle se sitten omalla kohdalla määrättäisiin.

Sen verran hätäisiä tapauksia nimittäin ovat kaksi ekaa olleet, että kummankin kohdalla synnytys on lähtenyt käyntiin ennen kuin 38 viikkoa on täynnä. Ja jos ei mitään muita hämminkejä tule, niin ei kai suunniteltua sektiota yleensä määrätäkään ennen kuin viikkoja on vähintään se 38? Mahdollisuus siihen, että synnytys käynnistyy jo ennen sovittua sektiopäivää, lienee siis omalla kohdallani aika suuri.

Kiireellisessä sektiossa taas on jännitysmomenttina se, millainen lääkäri kohdalle sattuu. Monissa sairaaloissa tietääkseni isä ei koskaan pääse leikkaussalissa käymään, muutoin kuin suunnitellussa sektiossa. Täällä päin voi päästä, jos se sopii leikkaavalle lääkärille. Edellisten kohdalla lääkärille on sopinut, mutta koskaan ei voi olla varma.

Kaukaiselta tuntuu kuitenkaan vielä näitä asioita ajatella. Jännitän jo ihan hirveästi ylihuomisen ultraa - onko siellä elämää vai ei.: /

Tänään olisi ohjelmassa tuo pitkään jännitetty eka ultra. Lisäjännitystä tilanteeseen tuo vielä toissapäivänä alkanut tiputtelu. Eilen käväisin asian tiimoilta arvauskeskuksen päivystyksessä, jossa en kovin paljon viisaammaksi tullut. Kohdun koko vastaa luultavasti suunnilleen viikkoja, eikä vuoto ole vielä kovin runsasta, joten sikäli tilanne ei ihan kauhean toivottomalta vielä näyttänyt. Mutta aika lailla pelko persiissä ollaan...

Liljan Kukka 11+6?

hei pakko kysyä täältäkin teiltä,onko teillä kellään ollut käden puutumista ja särkyä?
Kun mulla on nyt viikonajan puutunut sormen päät,ja siis pelkästään vasemman käden sormet ja sit kyynärpäästä sormiin ollut välillä särkyä!

Eilen sit kävin 4d ultrassa,jossa kaikki vauvan kannalta ok,mut sanoin tuosta lääkärille,ja se sanoi et jos on jatkuvaa niin se kehoitti neuvolaa lähettämään ekg tutkimukseen:O Ja nyt mä sit eilen porasin silmät päästäni illalla:'(

Heippa taas!

Maijamehi: onnea rakenneultra kuulumisista, kiva että saitte kuitenkin kuvat muistoksi vaikka pikkuinen olikin hankalassa asennossa.

Sokerinrasituksen tulokset saatu: paastosokeri oli vaan hieman kohollansa, muuten arvot olivat normaalit =) Oon niin onnellinen, tuota paastosokeria nyt seurataan ettei pääse enempää kohoamaan, en tiedä saanko ensi viikolla seurantamittarin kotiin.
No ensi viikolla ollaan taas viisaampia ja on edessä toinen sisätutkimuskin, siis neuvola lääkäri.

Mymosalle jaksamisia vielä, kohta saat huilia ja aloittaa ansaitun äippälomasi.
Liljan kukka: toivotaan parasta että siellä pikkuinen sydän sykkisi.

Pieni tytöntylleröinen: Mulla on aina välillä ollut käsi puuduksissa ja jalatkin välillä mutta luulisin että on normaalia, tuokin menee melko nopeesti ohi.
Ihana kuulla että vauvalla oli kaikki hyvin, ja uskon että ei ole mitään syytä huoleen, onhan se vaan hyvä että ottavat tosissaan ja ovat valmiina tutkimaan. Älä suotta sure, vaikka raskaana itku onkin toisinaan tosi herkässä, kaikki on varmasti hyvin!

Meidän koti on nyt sitten myyty ja hyvä hinta saatiin, meni lopuksi ihan kilpailuksi kahden halukkaan ostajan välille. 1.5 on sitten muutto edessä, ja mua hirvittää kun laskettuun aikaani ei ole silloin kun reilu kuukausi aikaa.

Vauva on kova mylläämään, mutta ihme ja kumma yöt on ihan rauhallisia, mutta ihan selvästi huomaa jo millainen rytmi hänellä tuolla on =)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, palaillaan taas!

t. Enisa ja pikkuinen 26+4

Viimeksi muokattu:
Terveisiä ultrasta... :'(

Olin näköjään huonoinene aavistuksineni valitettavan oikeassa. Oudon vähäiseksi jäänyt pahoinvointi oli tosiaan merkki raskaushormonin normaalia vähäisemmästä määrästä, ja se taas johtui siitä, että kyseessä olikin tuulimunaraskaus. Ensimmäisenä harmitti, etten mennyt jo kuukausi sitten sinne varhaisultraan, vaan annoin itseni elää piinassa kaikki nämä viikot. Nyt siis olisi pitänyt olla jo 12 viikkoa kasassa, mutta eipä siellä eloa ollutkaan. Huomenaamulla sitten tyhjennykseen.:( Voitte varmaan kuvitella miltä tuntuu.

Häntä koipien välissä palailen taas kerran kuumeilijoiden puolelle...

Liljan Kukka: VOI EI!!! :'( Otan osaa :hug: Kyllä tämä vetää taas sanattomaksi.

mymosa: Voimia viimeisille työviikoille! Eikä ole enää tuohon h-hetkeenkään paljon aikaa. =)

PTT: Mulla on tota puutumista etenkin öisin. Selällään maatessa puutuu molemmat käsivarret olkapäihin asti aivan tunnottomaksi. Nyt siinä asennossa on jo sen verran tukala olo, ettei yöllä vahingossakaan kovin pitkäksi aikaa jää selälleen. Joskus jos niska on jumissa, tuntuu käsissä puutumista ja tulee sellainen ahdistava olo. Onneksi tuohon auttaa liikunta, hieronta ja niksauttelu. Varmaan kannattaa jutella siitä neuvolassa, jos sulla ei oo mitään selkeää syytä mistä puutuminen johtuu. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. :hug:

Enisa: Onnea kodin myynnistä ja tsemppiä muuttorumbaan!

Barbbis 24+6

barbamama juu ei mulla ole muuta syytä.kuin et netistä luin et painonnousu ja turvotus on syynä usein..ja rannevika mikä se nyt olikaan voi olla kyseessä kans..mulla on maanantaina neuvola ja aion siellä puhua...ens vk varaan sit omalle lääkärille ajan..

enisa84 onnea hyvästä myyntihinnasta,ja uudesta kodista!
Liljan Kukka :hug: paljon jaksuja!!!

Liljan Kukka Pahoittelut vielä tätäkin kautta :hug:

En ole aikoihin kirjoitellut, mutta voisin yrittää nyt vähän laittaa kuulumisia :)
28.2. oli meillä rakenneultra. "Junnulla" oli kaikki hyvin, sätki yms. Kooltaan vastasi silloin 20+0, vaikka neuvolan laskujen mukaan oli 20+1. Mutta läheltä mentiin kuitenkin. Rakenteet olivat muutenkin kunnossa. Ja meikäläisen poikaolo vaihtui tyttölupaukseen. Ensi viikolla neuvolaan, saan sitten raskaustodistuksen.
Nyt meillä poika kuumeessa ja miulla kurkku pirun kipeenä Onneksi "Junnu" kuitenkin ilostuttaa päivää potkuillaan ;)

Jos muut ei halua, voin ottaa tän listan päivityksen kevään ajaksi. Helpointa varmaan sitten jos teen kokonaan uuden pinon. Mitä mieltä olette?

Kati ja Junnu 21+4

Kiitokset vielä kaikille myötäelämisestä. :heart:

Tänä iltana palailin sairaalasta kotiin. Jouduin lähtemään jo viime yönä ambulanssilla, kun supistukset voimistuivat yhtäkkiä. Kukaan ei ollut hoksannut varoittaa, että ne voivat keskenmenossa olla yhtä kivuliaat kuin täysaikaisessa synnytyksessäkin. (Varsinkin uudelleensynnyttäjällä.) Se hyvä puoli tilanteessa kuitenkin oli, että kohtu tyhjeni spontaanisti lähes itsekseen. Vähän joutui lääkäri kaivelemaan, mutta varsinaiseen nukutuksessa tehtävään kaavintaan ei tarvinnut ryhtyä. Nyt vain lepoa. Toivottavasti pääsen vielä palaamaan jossain vaiheessa tännekin puolelle... :wave:

Pitkästä aikaa tälläkin puolella :)

Liljankukka :hug: Voi vaan kuvitella sen tunteen :(

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Viikko on tässä oltu äitiyslomalla :) Vaikkei se toki ole muuttanut paljoa arkea, koska kotona olen ollut..

Ensi maanantaina lääkärineuvola jossa saadaan vauvan painoarvio, kohduntilanne (ja toivon että nämä kivuttomat sekä hiukan kivuliaatkin supistukset olisi saanut edes jotain aikaiseksi sekä nuo inhottavaakin inhottavammat sukkapuikko kivut kohdunsuulla, samoin tarkastetaan vauvan tarjonta, on ollut perätilassa rv 28 asti)

Josefia rv 35+4

Liljankukalle iso halaus!:hug: Ei ole sanoja, ei.

Menen huomenna sokerirasitukseen, jäin yllättäen kiinni eilen neuvolakontrolissa, sokeria virtsassa. Vaikuttaa siltä että HÄN kasvaa nopeasti, kohdun kasvukäyrä on keskiarvon yläpuolella. Terveydenhoitaja epäili, ettei tämä odota heinäkuuta, ja samaa olen itsekin ajatellut. On vain ylimääräinen stressin aihe nyt sitten jos vielä jollekin ruokavaliolle joudun tai sokeria mittailemaan. No, huomennahan se selviää.

Kovin on vilkas edelleen, tämä asukki. Herään aamuisin jo viideltä, eikä uni enää tahdo tulla kun alkaa hirveä möyriminen. Toisaalta en tästä kyllä valita yhtään, ei tarvitse olla huolissaan, ainakaan. Ensi viikolla on äitipoli, saa nähdä mitä siellä sanovat, sekä kasvusta että muista veriarvoista, olivat aika kehnot nekin. Hb on nyt 108, mutta sitä edellisen kerran oli 103 joten onhan tuo tuosta kohonnut.

Terveyttä ja voimia kaikille!

Keskeneräinen + Kuopus 23+6

Yhteistyössä