Kolmatta odottavat 2010

Heippa taas.....vappu juhlittu rauhallisissa merkeissä....

Tuosta ultrasta,täällä vaasan sairaalassa on esitteissä että lapsia ei mukaan ja vain yksi vanhempi tai ystävä....
mutta me otettiin nuorempi poika mukaan ja odottelivat isin kanssa aulassa että tutkimukset oli tehty ja mitat otettu jonka jälkeen kiltti tätsy kävi pyytämässä tulevan veikan ja isin katsomaan :D antoivat siis tulla kun nätisti kysäisin ja sanoin et tää ois tärkeetä tulevalle veljelle....

nyt vähän kotihommia vielä ja uuteen viikkoon...

sutulii 15+4

Mä voisin tulla tänne teidän listalle mukaan, jos huolitte =), laskettu aika näyttäis olevan 8.1. ja meillä on ennestään -09 syntyneet kaksoset.
5 kuukautta ehdittiin toiveilla, ja nyt tärppäsi, toivottavasti pysyy pikkukaveri matkassa mukana :heart: .

:eek: Häh, ettei sais ottaa lapsia ultraan. Ymmärrän, jos kyse on sen ikäisistä, jotka ei jaksa istua hetkeä paikallaan ja voivat esimerkiksi mennä sinne kaappeja kaivelemaan tai rikkoa jonkun laitteen. Kun ei siinä voi keskittyä äiti lasten paimentamiseen. Mutta jos isä on mukana, niin silloin en kyllä ymmärrä kieltoa. Ja se voi aiheuttaa myös toisille ongelmia, jos lapset ei ole päivähoidossa...
Minä en edes kysynyt LKS:ssä ja täti laittoi heille oman monitorin ja selitti myös lapsille, mitä kohdussa oli. Perjantaina mennäänkin koko porukalla ultraan. Mutta LKS on jotenkin muutenkin minusta aika lapsiystävällinen paikka, tai ainakin meillä on sieltä lähes pelkästään positiivisia kokemuksia lasten kanssa. Mutta sinne tullaankin koko Lapista 400 kilsan säteeltä, joten koko perhe voi olla völjyssä kaupunkireissulla, ei kannata nipottaa.

Niin Hyväsetti, en minäkään ymmärrä oikein tuota heidän päätöstään. Ehkä joku tosiaan on maalannut huoneen vaaleanpunaiseksi ja tullut sitten äitiyspolille hieman avautumaan väärästä sukupuolesta. Yksikin tämmöinen törppö riittää...
Enkä tiedä sitten, kysytäänkö edes vai pidetäänkö yllätyksenä. Voihan sen itsekin nähdä vilaukselta ja varmaan parhaiten saa kuulla, jos kysyy vain arvausta ts. antaa ymmärtää, että tietää sen olevan epävarmaa.

Meilläkään ei keskussairaalaan ultraan lapsia toivota mukaan. Neuvolaan saa kyllä tulla, mutta mieluiten käyn yksin sielläkin. Meillä kyllä molemmat mummot ja papat jo eläkkeellä, joten hoitopaikkoja on neuvolan ajaksi.

Vaunuasiaa Löysin Ipanalle nettiputiikista ihanat vaaleansiniset Revontuli Suomi-vaunut. Onko kenellekään tietoa ko vaunuista? Hyvät ominaisuudet ja hintakin edullinen. Meillä vaunut ei varmaan kovassa käytössä tule olemaan, kun tuplilla mennään varmaan enemmän. Jotenkin siksi olen kallistunut halvempiin vaunuihin, vaikka Emmaljungia kävin jo koeajamaan.

Tarkse Tervetuloa!

-Poni 20+5

Tulin poksumaan 7+0 :heart:
Painoa mulle tullut jo 2kg... :whistle: saapi nähdä mihin lukemiin tällä kertaa yltää, aiemmin tainnut suunnilleen 15kg tulla, josta 10kg jääny jo sairaalaan. Molemmista mulla ollut paljon turvotusta... tukisukat tarvis myös kaivella jostain kätköistä, suonikohjut tykkää taas hyvää. Nuo ihanuudet tullut raskausaikana, toivottavasti ei tuu enään lisää..

Arvatkaas nyt jännäilläänkö täälä np ultraan asti :eek: jaiks.... johan pomppais taas perheluku hätäseen.. tuolla tulevalla isukilla oliskin varmaan jälleen miettimistä :D ensin naisen mukana tulee kaks villiä poikaa ja sit jos heti paukkais tuplat perään. Kyllä riittäis hänelle muutosta elämään muutaman vuoden sisällä :LOL:

Ponille Onnea poikalupauksesta! :)

Epeti Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin! :heart:

Tarkse Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :wave:

Harmittaa tuo Tampereen keskusneuvolan lapsikielto ultrassa. Meillä ei lapsenvahteja ole juurikaan käytössä ja siksipä mieheltä jää ultrat väliin. :( Viimeksi meni vielä hölmösti, kun ultra oli puolisen tuntia myöhässä, niin mies joutui olla kesken päivän 1,5h pois töistä, kun työnteli lapsia pitkin kaupunkia rattaissa sillä aikaa. Kun olis sitten ees päässy lasten kanssa mukaan iloitsemaan ultrasta.. Ei mahda minkään. Periaatteessa ymmärrän sen lapsikiellon, meilläkin molemmat lapset vielä pieniä ja vilkkaita, tod.näk olisivat ultraajalle häiriöksi. Esikoisen puolesta harmittaa, se vois tosissaan tykätä ja olla kiinnostunut näkemään vauvan. Muistanko väärin, et tuolla keskusneuvolassa on myös kielto, ettei isovanhemmat saa tulla mukaan? Siis tietenkään sinne ei saa hirveetä lössiä mukanaan tuoda, mut kai sinne sais lapsen isovanhemman ottaa ainoaksi seuralaisekseen mukaan? :D Ei sillä, ettäkö meillä semmosta mahdollisuutta olis, mut kuhan mietin.

Me vietettiin aamupäivä leikkipuistossa, kun on niin nätti ja lämmin ilma. Omassa olossa oon viikon sisällä huomannut semmosen muutoksen, ettei oikeen jaksais kauaa olla pystyssä. Alkaa heikottaa, voimat vaan katoaa. Puistossa oli pakko levähtää vähän väliä, vaikken mitään ihmeellistä tehny. Eilenkin jouduin ruokakaupassa ollessani istahtaa muutaman kerran alas kesken ostosten.

Nyt ruoanlaittoon!

Pilkkis 13+6

Tarkselle hurjasti onnea plussasta ja tervetuloa! :wave:

Omanapaiset kuulumiset pikaisesti:
Ultrassa selvisi syy liikkeiden vähyyteen, istukka nököttää edessä ja on kyllä ihan koko kohdun matkalta edessä, muttei onneksi kuitenkaan kohdunsuulla. Yritin kysyä, onko jotain riskiä, jos istukka on sektiohaavan päällä, mutten saanut oikein tyydyttävää vastausta. Pikku sintti nökötti persus alhaalla jalat ristissä, joten sukupuolesta ei näkynyt vilaustakaan. Tästä samasta syystä jäi napavirtaukset ja jalan rakenteet tutkimatta, siitä hyvästä päästään erikoislääkärin vastaanotolle ensi viikolla. Mitään hälyttävää ei kuitenkaan näkynyt, mutta istukan edessä olo vaikeuttaa tutkimista ja haluavat kuitenkin kaikki rakenteet saada tutkittua, lääkärillä on kuulemma paremmat laitteetkin siihen. Toivoisin kovasti, että lääkärinä olisi sama ylilääkäri, joka meitä ultrasi kaksosraskaudessakin useasti. Jospa sitten viikon päästä oltaisiin viisaampia niissä genitaaliasioissakin. ;)

Epeti 20+0 puolivälissä poksista

Moi!

Epeti, hienoa että kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa ja onhan se kiva päästä ultraan uudestaan. =) Toivotaan että mulla olis liikkeiden vähyyteen samanlainen syy eikä mitään pahempaa. :eek:

Ootteko muuten täysin ehdottomia noiden ruokasuositusten kanssa? Aloin vaan miettimään ja syytteleen itseäni kun olen aina silloin tällöin syönyt fetajuustoa ja maksamakkaraa. Vaikka eihän maksamakkara olekaan enää kokonaan kiellettyä ja fetaakin olen syönyt vaan harvoin ja tarkistanut että se on tehty pastoroidusta maidosta, mutta tuli vaan mieleeni noiden liikkeiden vähyyden suhteen että olenko aihuettanut vauvalle jotain vaurioita. :( Toisaalta turha niitä on enää miettiä ja surra. :| Huomenna neuvola jossa pääsen ainakin kuuntelemaan sydänäänet. :heart:

marza ja sintti rv 18+3

Siis, kröhöm, mähän olen ollut siinä luulossa, että pastöroituja tuotteita saa vetää napa väärällään... Mulla tuota arlan fetaa on mennyt aika reippaasti tässäkin raskaudessa. :ashamed: Jostain nyt pikaisesti googlasin, että suomalaisten, suurten valmistajien fetat ym. pitäisi olla täysin turvallisia.
Maksamakkaraa mua jopa neuvolassa kohoitettiin syömään jokunen viipale päivässä, koska siitä saa rautaa hyvin.

Siis eikö se just niin ole, et pastöroidusta maidosta valmistetut juustot on turvallisia? Mäkin elän siinä uskossa. Syön tosin niitä pastöroimattomastakin (hui mikä sanahirviö?) maidosta valmistettuja juustoja. Tuorejuustojakin on tullu syötyä aika estoitta.. :whistle:

Tarkse tervetuloa!

Kiitos kaikille tuesta mun ystävän möläytysten kanssa! Kyllä ne sen sanat jäi pitkään pyörimään mielessä.

Suomessa valmistetut pastöroidut tuotteet on turvallisia, mutta jotkut ulkomailla valmistetut kyseenalaisia. Tämä johtuu siitä, että vaikka listeria tuhoutuu pastöroitaessa, voi tuote kuitenkin muissa tuotannon vaiheissa kontaminoitua (pakkaus ja tuotteen muu käsittely). Tämä siis etenkin maissa, joissa elintarvikehygieniavaatimukset eivät ole niin korkeat kuin Suomessa. Mutta näitä ulkomaisiakin tuotteita voi siis turvallisesti käyttää ruoanvalmistuksessa, jos kuumentaa riittävästi.
Siis mitään turhaa paniikkia ei kannata asiasta ottaa. Mäkin oon syönyt vaikka mitä vanukkaita yms. enkä ole niin tarkkaan katsonut onko pastöroidusta maidosta vai ei.. Mutta niissä se riski on siis olemassa...

Eilen laitoin maissit itämään. Onko kukaan kokeillut ennen kasvattaa maissia? Onko jotain hyviä vinkkejä? Olin ajatellut perustaa lämpöpenkin, johon laittaisin kesäkurpitsat, avomaakurkut ja maissit :wave:

Viherpikkurilli ja tiitiäinen 24+3

Vpr Mäkin laitoin tänään maissit itämään. Yläasteella oon kokeillu viimeks, mut enpä siitä muista mitään ässävinkkejä enää. :D Muistan vaan, että sitä yhtä maissia kuljetettiin mukana ympäri Suomen, mökille ym, pitkin kesää. :) Ja hyvää oli sitten syssyllä. :p Toivottavasti ilman matkailuakin tulee hyvät tähkät. :)

Mie soittelin tänään LKS:aan. Yritin siirtää ultra-aikaa, ku mies joutuu just sillon työkeikalle. Ei onnistunu siirto, kun oli kaikki ajat täynnä :( Mutta kysyin sit samalla saako lapsia ottaa mukaan, kun täällä on siitäki puhuttu. Niin sanoi, että saa jos vain lapset jaksaa istua nätisti..

Kurkku on vähän kipee, meinaakohan taas tulla lunssa.. tänään kyllä hoitelin vähän nuhasta vauvaa...

Huomenna ois puolet viikoista täynnä :heart:

Hyväsetti ja Pöpö 19+6

Hei kaikille vanhoille tutuille ja uusille tuleville tuttavuuksille :) Olen käynyt täällä aina välillä sissimässä miten tutuilla menee, mutta nyt saisin oikein virallisesti liittyä joukkoonne, jos vain huolitte...

LA olisi 3.1. ja viidennellä yk:lla tärppäsi :D
Ennestäänhän meillä on pojat 03 ja 08 ja jos kaikki hyvin menee niin synnärinä olis OAS.

Kiitos tervetulotoivotuksista!
Tosi oireettomalta tuntuu, ainakin vielä! Viivakin oli testissä aika haalea.
Eli toivottavasti kaikki sujuu hyvin.. Kummallisuuksia kyllä on, en saa nukuttua, herään kukonlaulun aikaan (tällasta ei siis normaalisti IKNÄ tapahtuis), mulla on lämpöä ja hengästyn helposti..

Mulla on siis kokemusta vaan kaksosraskaudesta, ja se oli kyllä niin järkyttävää, että huh huh, vatsassa tuntui raskaus jo ennen plussaamisesta, oksensin yötä päivää, pää särki niin että ei pystynyt mitenkään päin olla, se palelu oli ihan mieletöntä, ja nukuin joka päivä 3h päikkärit ja menin silti ennen yhdeksää nukkumaan.. :).
Mutta ehkä tää on normaalia yksösraskautta..siksi kaikki tuntemukset ei ole niin vahvoja, eikä se viivakaan siihen testiin "räjähtänyt" niinkun edellisellä kerralla..?

Mulle kyllä tosiaan riittäis se yksikin, kahta ei ihan välttämättä enää tarvitse tulla :)

mussu81 Onnea ja tervetuloa :flower:

Epeti Onnea hyvistä ultrakuulumisista vaikkei ihan kaikki selvinnytkään. Seuraavassa sitten.

Mun lonkat on varmaan lähdössä irti :) . Ne lonksuu ja paukkuu ihan hurjana. Mahtaa vauvalla olla mukavasti tilaa masussa ja helppo sitten syntyä, kun mun lantio antaa niin paljon periksi. Vauva on kyllä nyt tainnut pysyvästi jäädä jo rt:n, kun potkut tuntuu koko ajan samassa paikkaa.
-Poni 20+6

mussulle onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan joukkoon ihan virallisesti! :flower:

Tarkse, ainakin mun korvaan kuulostaa ihan tutuilta nuo heräilyt ja hengästymiset. Että eiköhän voida laskea ihan virallisiksi raskausoireiksi. ;) Hauska, miten erilaisia raskaudet on. Mulla on sekä kaksosten että tämän kolmannen odotus ollut ihan yhtä oireetonta. Toki nyt yhden ollessa kyseessä huomaa koko ajan olevan helpompaa. Kaksosmasu kun näillä viikoilla supisteli jo ihan kiitettävästi... :whistle:

Poni, lantion löystyminen ei kuulosta kauhean mukavalta. :/ Mutta sehän on hyvä, että poju on tajunnut nyt jo oikean asennon. =) Mulla oli toinen kaksosista jostain viikolta 15 lähtien iskenyt päänsä valmiusasentoon ihan alas, varaili ensimmäistä ulostautumissijaa. Lääkärit tosin eivät mua uskoneet vaan väittivät kivenkovaan, että ei ne siinä vaiheessa vielä pysyvästi jää raivotarjontaan. No, niinpähän vaan jäi.

Jaahas, aamupuurot tulille ja päivä käyntiin!

Epeti 20+1

Jee!! Meitsi selvis sokerirasituksesta puhtain paperein! :p Olin 100% varma, et joudun vähintään kotitarkkailuun taas, niinku aiemmissa raskauksissa. Kesällä sit viel toinen rasitus, mut tuli niin hyvä fiilis kun selvisin tästä ekasta!! :whistle:

Pilkkis 14+0

Moikka.
Neuvolassa käyty,kaikki hyvin,viikon päästä taas ;)
Vauva ei ole vielä kiinnittynyt,mutta sydänäänet kuulostavat valmiin vauvan ääniltä :heart:
Poksumaan myös tulin :D

Rapu ja masuasukki 36+0 :heart: :D

tervehys vaan! Mä tulen tänne poksumaan :heart: ihanaa kun mies palas reissusta,jotenkin olen ollut ihan rättipoikki,en vain saa nukuttua jos kaikki ei oo kotona :ashamed: no mut nyt tuntuu ihan hyvältä taas,toi himskatin vesisade :kieh: sais väistyä. Pilkkis onnittelut sokrutesti meni läpi :flower: mä olen vaan nyt seuraillu 2krt vkossa omia arvoja,neuvolatäti haluaa vaikka testit mullakin ihan ok.tää onkin näistä kolmesta ainut mis testeissä ei mitään :heart: johtuu kait siitä et osasin jo varautua mihkä joudun...ja aloin jo tarkkailee syömisiä :LOL: no kohta kummiskin aion keittää kahvit ja ottaa muutaman fanipalan :x . hauskaa päivää kaikille :wave:

lolu-26+0

Hip hei!

Onpa helpottavaa kuulla että on muitakin jotka eivät ole niin tarkkoja noiden syömisten kanssa. :D Mun kaveripiirissä kun kaikki tuntuu ottavan niin tosissaan kaikki kiellot, eivätkä edes juustokakkua uskalla maistaa saati fetaa syödä. :eek:

Täällä on varmaan ollut puhettakin jo turvaistuin asiasta, mutta kysympä vielä uudestaan. Eli te joilla kaksi vanhempaa lastakin istuu autossa vielä turvaistuimessa, mitkä istuimet teillä on ja minkälainen auto? Eli auton takapenkille pitäisi tosiaan mahduttaa 3 turvaistuinta ja se tuntuu aika mahdottomalta ilman tila-auton ostoa. :LOL: Tällä hetkellä meillä on mazdan farmari, enkä millään usko että 3 istuinta mahtuisi takapenkille, niin pieni väli jää tällä hetkellä kahden istuimen väliin. Pitää vissiin kohta ostaa pikkubussi, jotta koko perhe mahtuu tavaroineen matkustamaan. :LOL:

Mussu, onnea plussasta ja tervetuloa!! :flower: Tuntuu aika hurjalta että nyt plussanneilla on LA tammikuussa, kun tuntuu että itsekin vasta plussasin. :D =)

Iltapäivällä olis sit neuvola. Vähän jänskättää löytyykö sydänäänet, kun liikkeet on olleet niin olemattomia. :eek:

marza ja sintti rv 18+4

Ai, eiks fetaa sais syödä (kokoperheenherkku). Too bad, olen kuitenkin ehkä vähän sitä mieltä, että kyllä niitä kohtalokkaita bakteereja voi saada melkeistä mistä vain, kun on tarpeeksi huono tuuri.
Maksalaatikkoakaan ei sais syödä, enkä kyllä sitäkään kieltoa ole totellut ja graavi kala on mun intohimo... Huh, kuinka syntinen sitä onkaan.

Olisko jopa niin, että nyt kolmannen kanssa tulee myös järki peliin, eli ei mennä ihan äärimmäisyyksiin tuon varomisen kanssa. Minä olen jättänyt kissan laatikon tyhjennyksen (sisäkissa, ei tosi pieni mahis saada tartunta) miehelle ihan itsekkäistä syistä. :LOL:

Meillä on tila-auto ja kolme turva-istuinta mahtuu ainakin aluksi kolmelle penkille, kun vauvan kaukalon telakan saa kaksipistevyöhönkin kunnolla kiinni, jatkossa voidaan joutua ottamaan takaa yksi penkki käyttöön, että saadaan muksuille kolmipistevyöt, kun turvatyynyn takia ei voi vauvaa laittaa eteen vielä pitkään aikaan. Nautin kyllä nyt tuosta tilavasta autosta, ei tarvi miettiä, että mahdutaanko ja minne vaunut...

Hei vaan, täällä kaikki sujunut edelleen hyvin ja oireettomasti lähes. Vähän masu on kasvanut mutta näyttää enemmän läskiltä kuin vauvamahalta. Tänään olen pohtinut noita vauvavakuutuksia, pistin aiheen pystyyn, tulkaahan kommentoimaan.

Ella ja Kirppu 14+1

Yhteistyössä