Kolmatta odottavat 2010

Me juuri eilen miehen kanssa katseltiin, kun tytöt riehuivat ympäri taloa. Huusivat, kiljuivat ja juoksivat. Silloin tuli mieleen, että vielä kolmas tuohon. Huh, huh. Meidän tytöt ovat molemmat hyvin eläväisiä :) . Siskollenikin tätä mietein niin hän lohdutti, että eihän sitä tiedä, jos vauva onkin jokin kirjan mukaan se rauhallinen- Erkki. Meillä on molemmat tytöt olleet myös tavattoman huonoja nukkumaan. Edelleen nukkuvat viekussa, kun heräilevät. Voisihan sitä käydä jo niin hyvä tuuri, että kolmas osaisi nukkua. Toisaalta eipä tarvi uudelleen yöheräämisiin tottua, kun vuodesta 2006 on muksujen kanssa heräillyt. :)

Hilariuksen tiedot päivitetty! :wave:

:attn: Sapfon poistin listoilta, kun oli yli kuukausi vierähtänyt lasketusta ajasta.

Äitiyspakkausta ei meille tule, kaksosille otettiin yksi ja siitäkin on melkein kaikki vaatteet käyttämättömänä tuolla. Jos vaikka sitten tälle kolmoselle saisi nekin hyötykäyttöön... Olkoonkin rahana ihan avuton verrattuna pakkauksen arvoon, käyttöön nekin rahat tulee. Muutenkin on olemassa nuo kaikki kamat, tosin edellisvuoden kuoseissa.

ylläripylläri
Pakko kiehua tähänkin pinoon...

ARGGGHHHHH....!!! Mulla kiehuu nyt ja lujaa. Mähän olen vuosi sitten eronnut lasten isästä hänen uskottomuutensa takia. Ex-anopin kanssa olen tekemisissä edelleen paljon noiden lasten kautta ja tänäänkin lasten kanssa kävin hänen luonaan. Eilen jo tuli vähän vainoharhainen olo lasten synttäreillä, että ex-anoppi olisi mun mahaa katsellut.. kun tätä turvotusta riittää. No, hän on joka kuukausi antanut mulle 100? vuokraan. Ja ihan pyytämättä... (hänellä todella on mistä antaa). Nyt sitten tänään sieltä lähtiessä antoi sen 100? käteen ja totesi: "Tässä on taas vähän jotain kuukautisrahaa... katokin että ne tulee joka kuukausi." ARGH!!! Eli on huomannut tai ainakin epäilee että olen raskaana. Hitto että teki mieli pamauttaa, että ei oo kuule tulossa pitkään aikaan kuukautiset, mutta hymyilin vaan kauniisti ja lähdin.

Että näin täällä...

Eilen vietettiin tosiaan lasten synttärijuhlia ja kunnialla niistä selvittiin. Kivat juhlat oli ja hyvin sovittiin saman katon alle, vaikka täällä oli myös lasten isän uusi tyttöystävä joka se lopullinen syy meidän eroonkin oli. Tosin itsepähän hänet myös kutsuin :D

Äitiyspakkausta ei oteta.

Mut nyt ei ajatus oikein kulje ku ärsyttää...

ylläripylläri 5+5

Mä voisin tulla pinoon mukaan, marzan muistankin pikku kakkosista :)

Eli
Bad Virgin la 1.11 Koks olisi synnäri ja mulla on 2 tyttöä 10/06 ja 05/09

Pakko heti kommentoida ylläripyllärin anopin kohtaamista, pettikö sulta edes pokka :eek: :LOL: :LOL: :LOL:
Mä olisin varmaan kuollut nauruun siihen paikkaan :D

BV ja Chilli 13+0

Hei, minäkin ilmottaudun mukaan joukkoon =)

saduli...............26.10.....OYS......33......poika 03/01 ja tyttö 03/03

Mua alko myös naurattaan tuo ylläripyllärin ja ex-anopin kohtaaminen, ite oisin varmasti myös revenny nauruun :LOL: Osaa ne nuo ex-anopit olla aika hankaliakin välillä, itellä ei ex-anoppi tiiä vielä raskaudesta mitään saas nähä mikä on kommentti :p

-Saduli ja Vilperi 13+6-

ylläripylläri Hitto, kuulosti ihan mun anopilta! :eek: Alko vähän kiehua sun puolesta.. :whistle:

Kiva jos niitä liikkeitä on tuntunut, marza. :)

Tervetuloa BV ja saduli! :wave:

Ei mekään varmaan äitiyspakkausta oteta, turhaa roinaa vaan ja tosi vähällä käytöllä on olleet nuo esikoisen pakkauksen vaatteet.

Pilkkis

ylläripylläri, mä olisin varmaan tunkenut sen satasen siihen ex-anoppiin niin syvälle, ettei päivänvalo yllä. Että siinä sulle kuukautisia koko yhdeksän kuukauden edestä. :LOL: Mutta ihan oikeesti, aivan järkyttävää käytöstä. Mikäs hän on sun elämääsi määräilemään, vaikka haluaakin lastenlastensa asumiskustannuksiin panostaa?! Ei ihme, että kiehuttaa.

Jihuu, lisää porukkaa mukaan höpinöihin! Tervetuloa BV ja saduli! :wave:

Ultrassa ei sitten tultu yhtään viisaammiksi...ultraaja ultras mahan päältä :eek: vaikka tiesi että kyseessä on viikkojen tarkistus ja maksimissaan se 6+ jotain viikkoja... ihme tyyppi. Meinas että 4 viikon päähän uutta aikaa, mutta jos nyt perjantaina Taysin ultrassa kaikki on ok niin en kyllä sinne enään mene 4 viikon päästä. Sittenhän alkaa jo olemaan muutkin tutkimukset lähettyvillä.

ylläripylläri mielenkiintoinen ex- anoppi... oisin voinu kans hetken kattoo silmät pyöreinä että juu-u... :whistle:
Mulla onneks ihana ex-anoppi, ollaan oltu tosi hyvissä väleissä aina. Mitä nyt hieman kiristy kun erottiin hänen poikansa kanssa mut kuitenkin. Nyt vielä lähentynyt välit kun hänen poikansa, siis mun ex-mies ja esikoisen isä kuoli viime joulukuussa. Kova paikka oli ja on edelleenkin mulle myös, vaikka oltiin erottukkin jo n.4 vuotta aiemmin :'( ikävä on kova hyvää ystävää...

Nyt nukkumaan, aamuvuoro odottaa.. jos tukivyön kera pystyis työpäivän olemaan. tosin enemmän varmaan kipeetä tekee se työmatka, noin 45min autossa ja kun tää selkä ottaa eniten itteensä istumisesta... :whistle: jaiks...

Iltaa!

Niin harvoin kyllä tulee kirjoiteltua tänne enkä muista aina käydä edes lukemassakaan :ashamed:

Mutta kirjoittelenpa nyt jotain :) Tasaseen tahtiin mennään eteenpäin, viikkoja nyt 14+3. Pahoinvointia ei oikeastaan enää ole, mitä nyt pikkuyrjöjä saattaa tulla, jos joudun kuopuksen kakkavaippaa vaihtamaan :x Ja liharuokia ei tee mieli valmistaa, yök. Mut eipä niitä lihoja oikeen nyt kaupoista saakaan :LOL:

Liikkeitä en vielä tunne, odotan kyllä niin innolla niitä :heart: Ehkä parin viikon päästä voisi alkaa jo tuntemaan..

Äitiyspakkausta ei oteta, esikoisesta otettiin ja kuopuksesta ei. Ihan ok se uusin pakkaus oli kyllä, mutta taidan kuitenkin mielummin ostella niitä vaatteita itse ja vähän mieluisempia. Kirppiksiltä olen ostellut jo muutamia pieniä vaatteita vauvalle =) Ruskeita housuja jne. Kesäkuun alussa olisi rakenneultra, jospa silloin saisi tietää sukupuolenkin, niin voisi ostella enempi vaatteita. Huonetta en kuitenkaan lähtisi maalaamaan, sen kerkiää mies maalaamaan vaikka isyyslomalla sitten :D

Maha pullottaa kyllä jo aika paljon. Mammahousuja olen käyttänyt jo useamman viikon. Jospa perjantaina ottaisin jo ekan masukuvan tasaviikkojen kunniaksi.

Nyt taidan hetken vielä lueskella teidän kuulumisia. Voikaahan hyvin ja kukas se seuraavana olisi synnärille lähdössä? :heart:

Mintukas 14+3

Huomenta mä tuun poksumaan, kohta pitää alkaa herättelee kuopusta |O lähetään käväsee päiväkodissa,sinne tulee maatilan eläimiä tänään lasten iloks.Oltais muuten vapaalla,mut kiva kun ne ilm.et tyttökin tulee kattoo.
Rapu82 pikaista paranemista :hug: olen kuullut et tulehdus kait pahasta jos olet synnyttämässä? mut en tiedä sen vaaroista muuten! kannattaa googlettaa ja tutkia askaa netistä. Hauskaa päivää kaikille :wave:

lolu-25+0 poks

Keffel halit sinne exäsi poismenon vuoksi :hug:

Rapu82 mulla myös löytyi sama bakteeri viime raskaudessa, mut en mä muista saaneeni siihen lääkitystä..
Ainut, mikä oli, että synnytyksen aikana mulle laitettiin käteen antibioottitippa.

Klo 10 olisi 2. neuvola, siellä sitten sovitaan sokerirasitukseen meno. Täällä se on pakollista nykyään kaikille, viime raskaudessa jäin kiinni keskimmäisestä arvosta, tosin kotimittaukset antoivat aina hyvät tulokset.

Tuli haettua myös eilen postista doppleri ja äänet kuuluivat hyvin :heart:

BV ja Chilli 13+1

Huomenta, täytyypä käväistä poksumassa täälläkin :p

Rapu82 pikaisia paranemisia sinne :hug:

Mulla ois kans sokerirasitus edessä, edellisessä raskaudessa se tehtiin ku eka lapsi oli sen verran iso ja ite niin pieni mutta ei siinä mitään poikkeavaa ollu. Nyt tekevät sitte taas kun toinen lapsikin oli aika iso. Se ei kauheen mukava homma oo kyl.

Onko kellään muuten ollut korkeen verenpaineen kanssa ongelmia? Mulla ois ny äitipolille meno seurantaan ku paineet huitelee korkeella... Huolettaa se asia ihan tosissaan, ettei mitään raskausmyrkytystä sitten ala pukkaan :'(

Nyt sitten aamupalalle, mukavaa päivää kaikille :flower:

Saduli ja Vilperi 14+0 POKS :heart:

Tervetuloa kaikki uudet :)

Täällä myös poksutaan puolivälin merkeissä. Kyllä vain aina rientää. Perjantaita kovasti odotellaan, kun rakenneultra silloin. Saadaan toivottavasti sukupuoleenkin varmistus ja siihen onko istukka kohdunsuulla.

ylläripylläri Jopas sulla on mielenkiintoine ex-anoppi :)

Rapu Toivottavasti tulehdus saadaan kuriin.

Jaaha, pitäsi alkaa ruuanlaittoon. Väsyttää tämä sadesää ja nuorimmainen häkkäröi pitkin yötä, joten unetkin jäi vähiin.
-Poni 20+0 poks

Tervetuloa kaikki uudet!
Ja moi vaan BV, mäkin muistan sut tuolta pikkukakkosista, vaikka taisin siellä aika vähän pyöriä.

Ylläripylläri, ei hitto mikä anoppi sulla! :LOL: Mä olisin varmaan hämmentynyt tommosesta kommentista niin etten olis mitään osannut sanoa. Vaikka toisaalta varmaan ihan mukava anoppi, kun haluaa auttaa taloudellisesti. =)

Saduli, mulla on kaikissa raskauksissa olleet verenpaineet vähän korkealla, yleensä jotain 140/80, ja mitä lähemmäks synnytystä on menty sitä korkeammalle alapaine on kohonnut. Yli sadan ei kuitenkaan tainnut koskaan mennä, mutta hilkulla oli. Mutta kun oon anoppilassa mitannut itse paineita, niin aina ovat ihan normaalit. Että mulla kyllä vaikuttaa se tilanne paineiden nousuun, vaikka mun mielestä se on ihan normaali tilanne enkä sitä yhtään jännitä.

Tänäänkin olin taas tuntevinani pienen haipaisun masussa, joten kaipa siellä elossa ollaan. :heart: Masukin on taas vähän kasvanut, mutta mulla on edelleen omat housut käytössä, tosin nyt ne kyllä alkaa kiristää niin että pitaa alkaa käyttään mammahousuja.

marza ja rv 17+4

Mulla on myös joku valkotakkiangsti, kun aina neuvolassa ja lääkärissä on paineet katossa (130/100), vaikken minäkään myönnä jännittäväni. Kotona ja töissä mitatessa kuitenkin ihan normaaleja arvoja (115/70). Mutta neuvolassahan ne katsookin, ettei ole nousujohteinen suunta. Mulla paineet on neuvolassa aina tasaisen korkeat, joten ei aiheuta toimenpiteitä.
saduli, eikös raskaanakin voi kuitenkin syödä verenpainelääkkeitä? Siis jos ongelmana on vain paineet eikä ole muita raskausmyrkytyksen oireita. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa. :hug:

Täällä pitäisi myös varailla varmaan kesäkuulle aikaa toiseen sokerirasitukseen, että ehtii ennen labran kesätaukoa. Kuulun siis riskiryhmään ja joudun takapuoltani puuduttamaan aina kahteen otteeseen, rv12-16 ja rv24-28. Ensimmäinen meni komiasti läpi, toivottavasti toinenkin. :)

Ollut jotenkin kauheen vetämätön olo monta päivää. Tänään aamulla raahasin itteni väkisin lenkille ja sainpahan tuossa viimeisessä ylämäessä oikein mojovat supparit riesakseni. Taisivatkin olla nyt ensimmäiset lajissaan, joten tästä se taas alkaa... :|

Epeti 19+1

ylläripylläri
Kyseessä tosiaan siis munkin kohdalla jo EX-anoppi... :D ja todella ihana ja mukava ihminen. Ollaan hirveän paljon oltu tekemisissä eron jälkeen ja hänestä on ollut ihan hirmuisen suuri apu mulle ja lapsille... mä kun vuosi sitten jouduin muuttamaan pois meidän kodista lasten kanssa pienemmän ollessa vasta puolitoista viikkoinen. Mutta... ex-anoppi on kai elätellyt koko vuoden toiveita, että poikansa kanssa palaisin vielä yhteen, vaikka ollaan tehty erittäin selväksi että näin ei tule tapahtumaan ja eksäkin tosiaan on tämän samaisen naisen kanssa edelleen joka lopullinen niitti meidän erolle oli, mutta äitinsä nyt ei halua sitä kai oikein ymmärtää :D Ja menin eilen niin lukkoon siitä kommentista, että en saanut kyllä sanottua yhtään mitään...

Ihan hillitön väsy meinaa painaa päälle... äsken nukuin kuopuksen kanssa vaatimattomasti kolmen tunnin päikyt :saint:

ylläripylläri 5+6

Nyt kilahti hermot tän päänsäryn kanssa! 6 viikkoa on jo ollut jatkuvasti riesana.. Äsken soittelin akupunktioon ajan ens viikolle, toivottavast sieltä löytyis apu.
Mä oon kans huomenna menossa sokerirasitukseen. Aiemmilla kerroilla on se keskimmäinen arvo ollut rajalla ja siks oon joutunu kotitarkkailuun. Eiköhän se nakki taas napsahda.
Mulla ei paljon valkotakit eikä muutkaan paineita oo nostanu. Aika tasaseen on semmosta 100/70-sarjaa ollu.

Pilkkis 13+0

Epeti luultavasti antavat verenpainelääkityksen ja onneksi ei ainakaan vielä ole muita oireita, mutta kaks viikkoa joutuu nyt ootteleen että pääsee sinne äitipolille. Pääsee siis vähän aikaisemmin kurkkaan tuota asukastakin ku rakenneultra olis vasta kesäkuussa eli jotain hyvää tuossakin reissussa :D

Pilkkis toivotaan että apu päänsärkyyn löytyy... Itsellä oli edellisessä raskaudessa päänsärky riesana ja siihen ei auttanu ihan mikään :/

Ja löytyihän ihanaakin tälle päivää, ensimmäisen kerran tunsin ihan pientä liikettä masusta kun päiväunilta olin heräilemässä :heart:

Saduli ja Vilperi 14+0

Ylläripylläri oisko tuo sitten joku ajattelematon ajatusoksennus, joka häntä itseäänkin ehkä jälkikäteen hävetti? Itselle tuli heti mieleen, että en ottais rahaa edes vastaan tuommoiselta, mutta jos kerran muuten on välit kunnossa, niin tuntuu tosi oudolta. Kannattaa kyllä varmaan sanoa raskaudesta, ennenkuin tule seuraava "vuokra-avustus", jos se on hälle kynnyskysymys, ettei muitten lapsia elättele...

Mullakin päänsärkyä Pilkkis, minulla on migreeni ja kipeät niskat, mutta tämä päänsärky saattoi alkaa yön aikana ja jatkua päivän ja seuraavan jne... Huomasin, että juon liian vähän. Mulla on ainakin raskauden aikana veden tarve kasvanut huomattavasti. Sama tapahtui kun imetin viimeksi, en muistanut juoda=päänsärky.

Mulla taas toisin päin, paineet on pikemminkin alakantissa ja pyörryttää, jos nousee liian pikaiseen. Onneksi sain kuitenkin hemoglobiinin nousemaan. Viimeksi se oli tosiaan 110, nyt nokkostablettien ansiosta jo 122. Huraa! Nokkosjutut ei laita mahaakaan niin kovalle.

Moi!

Zeena, tosi hyvä että saat luottamusmiehen mukaan palaveriin. =)

Mä sain pitkästä aikaa nukuttua viime yönä kunnolla. Meidän neiti on jo viikon verran huutanut yöllä 1-2 tunnin ajansemmoista sydäntä särkevää itkua. Toissa yönä lasta lohduttaessano aloin mittimään voiko huuto johtua maidosta minkä tyttö juo juuri enenn kun menee nukkumaan. No eilen annoin sit tavallisen maidon sijasta tuttelia ja tyttö nukkui heräämättä läpi yön. =) :eek: Ollaan jo parin kuuakuden ajan annettu tytölle tavallista maitoa, mutta ei siitä aiemmin ole tullut mitään oireita. :eek: Mutta oli aivan mahtavaa kun sai nukkua itsekin koko yön ilman ainuttakaan heräämistä. Wow! =)

marza ja sintti rv 17+5

Zeena Toivottavasti luottamusmies saa pomosi järkiinsä! :)

marza Kunnon yöunet tekee ihmeitä.. :) Kiva, et sait nukkua, toiv jatkossakin yöt pysyy rauhallisina. Just huomasin, et meiän vanhemmatkin lapset on näköjään aika tarkasti saman ikäset. Meiänkin esikoinen on kesäkuinen -07. :)

Pilkkis 13+1

mä pikaseen poikkeilen.. huonoa oloa pukkaa,eilen aamupäivän ja tänään tähän mennessä ollu inhottava olo :x oon nukkunut koko päivän, vein pojat aamulla tarhaan ja tulin kotiin nukkumaan. Tein eilen 12,5h työpäivän ja kyllä otti voimille. Nyt on selkä aivan tolkuttoman kipiä taas. Huomena pitäis alottaa valvominen, hiukan jännittää miten yövuorot jaksan.

Mintukas esikoinen täytti juuri 5v. Paljon on ollut itkua, raivoa ja kysymyksiä... exällä oli päihdeongelma ja niissä merkeissä kuoli. Vielä ei oo kuolinsyy tutkimuksen tuloksia meille tullut, joten varsinainen syy ei oo selvillä vieläkään :( vaikka jotenkin osas odottaa että jossain vaiheessa jotain käy, niin ei sitä kuitenkaan vieläkään usko todeksi.

Yhteistyössä