~~~KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT~~~ vko 5

Huomenta!

Ihania haaleita tänne ilmestynyt, minä varaan teille paikkoja tuonne marraskuisiin sitten isomman kaavan mukaan=) Tulkaas nyt kaikki, tädit ajelkoot harhaan KAIKILTA ( paitsi vapaaehtoisesti tätiä kaipaaville, heti perille! )

Jennyli, koitahan parantua :hug: Pikkarainen, ensi kerralla sitten +++++++++++

Ja vielä ISO :whistle: :whistle: :whistle: plussatuuli!

:wave: :wave:

Täällä vieläkin

Eilen alkoi ihan tajuton aivastelu ja nyt on sitten pää täynnä räkää :/ En muistakaan koska mulla olis tällänen tauti ollu!!
Mä jätin pojatkin kotiin kun toinen oli niin yskänen eilen ja voi helkkari, nyt ne painaa kun mitään ei oliskaan ja mä en jaaaksa |O
Onneks mun äiti on tulossa kohta käymään!!!

Tissikipu on muuten palannu,mistälie tutkiskelusta ärtyny :whistle: Muuten ei mitään.... |O Dpo 12 tai 13!!
alakerrassa on lorahteluntunne mut ei muuten mitään jomotuksia taas tänään. Ja pinna ON kireellä,voi taivas!!!
Mikähän megavuoto sieltä oikeen tulee?!!? :eek:

Lääkäristä palattu. Enkä oo yhtään sen viisaampi kuin ennenkään lääkärikäyntiä. Raskaustestiä ei edes tehty, mutta lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo on niin paksu, että kuukautiset alkaa päivänä minä hyvänsä. Raskaustestiä ei siis tarvinnutkaan tehdä, kun ultralla nähtiin tuo.
PCO:ta se epäili ja samoin endoa, mutta ultralla sulki nekin pois. Sitten määräsi terolutit jotka aloitan ensi kierrossa joten täällä odotetaan tätiä tulevaksi. Muuten, kysymys noista teroluiteista jos joku täällä on moisia syönyt, mitä ne maksaa? Eli kuinka paljon köyhdyn kun käyn ne apteekista hakemassa?

Rinnat on taas kipeät joten eiköhän ne menkat sieltä ole tulossa.

mammamia82 mäkin oksensin kuopuksen odotusajan ja pohdin välillä, että onko sitä ihan järkevää ihan väkisin hankkia itsensä uudestaan siihen tilaan :D

Jennyli no höh :( toivottavasti paranet pian. Flunssa on inhottava tauti.

aamukastetta toivotaan, että plussat päivä päivältä vahvistuis, mutta jotain siellä vatsassa kuitenkin asustaa, kun haamuja tulee :) Ja voi kumpa tuo mun iskias tosiaan olis oire...ite vaan oon niin epäluuloinen kun muissa raskauksissa ne oireet on ollut niin selkeet, voisko tämä olla raskaus joka alkaa ihan eri tavalla...en uskalla ajatella vielä...
jennyli influenssan olet nyt tainnut riesoiksesi saada :/ Pikaista paranemista.
tatomira no höh, toivottavasti menkat nyt sitten alkais nopsaan niin ei tarviis niitten ootteluun kuluttaa energiaa!
Mä näin viime yönä unta, että pyöräilin töistä kotiin ja olin tosiaan raskaan. Mulla alkoi unessa supisteleen siinä pyöräillessä ja ajattelin ,että voi hitsi, pitää soittaa apua kun en selviä kotiin asti. ja voi vietävä miten oikeilta ne supparit unessa tuntui. Heräsin sitten siihen ja oli ihan epätodellinen olo...Ja jäin kauhulla pohtiin, että haluanko tosiaan ne supistukset jossain vaiheessa. Että kestänkö ne ihan oikeesti (mulla kuopuksen synnytys oli vaikea ja jäi kammo koko touhusta). Nyt tuntuu siltä, että joo, kestän jos saan kaikki mahdolliset puudutukset heti. Mutta yöllä se tunne oli sellainen niin kuin olisin ollut jo siinä synnytystilanteessa ja koin sen pakokauhun tunteen. Onko kellään muuten kokemuksia pelkopolista? Minä siis ehdottomasti haluan synnyttää alakautta, en sektiolla, mutta tulen tarvitsemaan siihen valmistautumiseen tukea enemmän kuin ennen.

Koodi:
Jennyli[/b]
eli päivitystä mun kohdalle, kuukauden ikävä vieras saapunut kylään eli kp nyt 4/27.
Kylläpäs Mammaks.fi:stä tuli nopeaan testit, eilen tilasi ja tänään jo laatikossa,jes.
Ensi viikolla sitten puikottamaan.

Toukotuuli Mulla oli esikoisesta ennen plussa rinnat kipeät viikon päästä oviksesta. keskenmenneestä se kuplinta kohdun kohdalla ja ristiselän polte. Kakkosesta hirvee pahoinvointi ja iskias 7 dpo ja hiukset rasvoittui ja oli paljon oireita. Nyt vannoinkin et kun niin erilaisia raskauksia ollut et tiän kyl heti kun oon raskaana. No, empäs tiennytkään...tämä kierto oli juuri se kierto missä olin alusta asti tosi pessimistinen...eikä mitään oireita ja olin sata varma etten ole raskaana...mutta sieltä se haamu tuli puskan takaa ja yllätti. Nyt selkää juilii ja välillä alavatsaakin, muuten ei ole mitään...niin joo..nyt kun mietin niin mä oon tässä kierrossa ollu tosi "tunteellinen" ja päinvastoin hermot kireällä...en ole ollut kyllä parasta seuraa..mutta toivon niin että nuo haamut on oikeita :heart:
Pidän sulle peukkuja bd!!!

Tatomira Mut mä en ymmärrä? Eikös raskaudessakin tuo kohdun limakalvo paksuunnu? Mut hyvä kun saat ne terot tasaamaan kiertoa =) Jospa se auttais onnamaan!

toukotuuli mullakin on tiettyjä pelkoja koskien "synnytystä" eli kun mulla olis edessä suunniteltu sektio niin huolettaa kaikki, mikä voi mennä pieleen jne ja samalla sitä pohtii, että kun ei edes "osaa" synnyttää, niin miksi sitten edes haluaa lapsen! (joo, typeriä ajatuksia, mut silti noin ajattelen)

ihan tässä semmosen välikysymyksen heitän, miten teillä muilla, miten sitten,kun ja jos kolmonen tulee, meneekö auto ja asunto vaihtoon? Me kun ollaan niin rakastuneita tämänhetkiseen kotiimme, ettei tahtois suurempaan muuttaa, tilavassa kolmiossa kun asutaan, mutta auto ainakin tällä haavaa on erittäinkin tilava, seitsemän hengen menopeli:)

Jakamaan yhdessä ajatuksia, toiveita ja odotuksen onnea kolmannesta rakkaasta

TIISTAI 3.3.2009

pp73........................................kp 4/27.......................yk
kujakatit..................................kp 5/27-29..................yk 6....KOKS
Unikeiju....................................kp 6/27-32.................yk ?
P123....................................... kp 12/35.....................yk 4
Pakanamaan kartta.................kp 19/28-30................yk ?
Carla........................................kp 19/26.....................yk 3 vuotta
mammamia82..........................kp 20/28......................yk
snowangel...............................kp 24/27.....................yk 7
Toukotuuli................................kp 25/24-30............... yk 3
aamukastetta..........................kp 27/28-32.................yk 5
Tatomira................................. kp 28/35.......................yk 2
memmiliini................................kp 34/30.......................yk 1
Puuhaemmi..............................kp 36/25.......................yk ?
Jennyli......................................kp 39/32-?..................yk 1 km 1/09
Justiina82.................................kp 39/29-31.................yk 3
Pikkarainen..............................kp 40/33-36.................yk 1
Indo.........................................kp 47/?......................... yk 2
Piijuska-78...............................kp 67/28-30...................yk 1.....OYS
Babyporkkana..........................kp 73/28........................yk 5
Poni06......................................kp ?...............................yk ?
Kahvilla.....................................kp ?...............................yk ?
saralia......................................kp..................................yk
Miukkelis..................................kp...................................yk

Haamuilijat:

Vuoden 2009 plussat:

Suzu1981 :heart:
Emmama
:heart:
Sonja R :heart:
Varanikki :heart:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja vanhat kolmoskuumeilijat!
(Anteeksi jos poistin jonkun vielä mukana olevan, vinkki vain niin pääset mukaan)

Plussa onnea kaikille!!

Arvatkaapa kuka saapui kylään? :'(

Aika outo juttu tämä on. Mulla ei ole ollut moneen vuoteen yli 30 pv:n kiertoa ja nyt sitten kun raskautumisen yrittäminen aloitetaan niin sitten meneekin yli. Taidanpa varata ajan gynelle... Harmittaa, kun olin oireineni aika toiveikas.

memmiliini :hug: uskon kuinka harmittaa! Mutta nyt vaan pää pystyyn ja uutta yritystä kohti. Voisko "yrittäminen" ja "odottaminen" sitten pidentää sun kiertoa. Elimistö sellaisessa jännitystilassa koko ajan.
mammamia82 no meillä menee auto vaihtoon. Farmarimallinen on nyt, mutta ei sinne takapenkille kolmea istuinta (nytkin kun on turvavyöistuin ja turvaistuin niin keskikohta tosi ahdas) mitenkään saa mahtumaan. Asunto on ja pysyy. Tehdään taloon laajennusta aikanaan kuitenkin :) Kolmen makkarin kans viel jonkun aikaa pärjää.

toukotuuli Niin siinä on varmasti käynyt. Nyt koskee mahaan tosi kovaa, ihan ihme kierto tämä on ollut. Ja senpä takia yritän saada ajan sinne gynelle. Voi kun sitä osaiskin vaan olla ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen, eikä jännittäis ja odottais niin hirmuisesti. Ei sitten pettyisikään niin paljon...

memmeliini :hug: ,tosi kurjaa tuommoinen

tatomira Olipas "valaiseva" käynti. No jospa se täti sittten tulisi pian. Jännä vaan tosiaan tuo limakalvo juttu

aamukastetta Onnea haamusta :heart: Mullakin tuli viimeksi hyvin hyvin hento haamu dpo 11 ja nyt hän on jo 7 kk. Kyllä se siitä vahvistuu!!!

Meillä talossa riitää tilaa kolmannelle. Meillä on vajaa vuoden vanha ok-talo ,jostä yläkerta vielä tekemättä. Nyt 130 m2 käytössä ja ylös saa 70m2 lisää. Autossa voi tulla ahdasta. Meillä on Volvo v70. Tila-autosta mies jo haaveilee...
Mulla on ollut pinna ihan sairaan kireellä. Jospa se täti ymmärtäisi tänne jo saapua, jotta pääsisi kunnolla jännäämään. Esikolta alkoi kyllä vasta hänen ollessa 8kk ja puol vuotta oli kierrot ihan sekaisin. Toivon ,että nyt ei mene niiiin kauan :) .

Plussatuulia kaikille taas hurjasti++++++++++++

mammamia82 me ei oikein tiedetä, mitä asunnon kanssa tehdään. Asutaan tällä hetkellä kolmiossa ja ahdasta on, mutta se, mitä tehdään on vielä hakusessa. Kovasti selaan myytäviä taloja ja pohdin, että uskaltaisiko sitä ottaa lisää lainaa.

Autoon on pakko mahtua kolme istuinta vierekkäin! Autoa en missään tapauksessa tahdo vaihtaa joten... Kyllä viisi ihmistä pitäisi viiden hengen autoon mahtua.

Poni06 ja aamukastetta mä en tiedä paksuuntuuko limakalvo raskaudessa. Se kysyi, et onko mahdollista et oisin raskaana ja sanoin, että on. No, se katsoi ultralla ja sanoi, että kohdun limakalvo on niin paksu, että kuukautiset alkaa juuri ja raskaustestiä ei sen vuoksi tarvitse tehdä!

Mutta siis paksuuntuuko se todella? Eli voinko sittenkin vielä elätellä toiveita marrasmurusta?? Kun muutenhan raskaus tuskin ultrassa vielä näkyisi kun kiertopäiviä on tosiaan vasta 28

Tatomira kyllä kohdun limakalvo paksuuntuu kun raskautuu mun tietääkseni...mutta saattaahan se olla paksumpi kun alkaa menkat..en osaa sanoa mutta kyllä mä silti sinuna luottaisin lääkärin sanaan..luulis että he kyllä nämä asiat tietää, niin paljon kylläkin teille sen pienen soisin. :hug:

muuten, me asumme kolmiossa ja aijomme asua vastedeskin..tällaisessa maailmantilanteessa en uskaltaisi lähteä ottamaan isoa lainaa enkä halua semmoisesta ylim.stressiä harteilleni. Joskus tulevaisuudessa sitten =) Meillä on tavis auto ja aijomme sinne mahtua jatkossakin. =)

Poni06 kiitos, voi kun sait hymyn mun huulille :hug: teitkö säkin silloin herkällä? aamupisusta?

aamukastetta no mä en luota ton lääkärin sanaan sitten yhtään! Se on naistentautien johtava erikoislääkäri ja sen luulis tietävän jotain, mut sen suusta tulee semmosta juttua välillä, että mietin miten ihmeessä se edes voi olla lääkäri (ei ollu siis eka kerta kun tolla gynellä kävin)

Ja kävin tosiaan lukemassa netistä ja tosiaan kyllähän tuo limakalvo paksuuntuu ihan raskaudessakin, joten en mä sit odotakaan noita kuukautisia vielä :) nyt yritän vain pitää pään kylmänä ja jos ei menkkoja vielä ensi tiistaina näy, testailen sillon uudestaan. Nyt yritän vaan olla ja edes hetkittäin aatella jotain muuta ja antaa menkkojen tulla jos tulee :)

niin ja tuosta sinun haamusta, minun roskishaamuni on nyt reilu 4v :)

Kiitos Toukotuuli ja Poni06 myötätunnosta.

Yhden nukutun yön jälkeen on taas paljon parempi mieli. Ja tosiaan vasta ensimmäinen yk:han tämä oli. Nyt pidetään sitten kuukauden tauko vauvanteossa, koskapa en halua saada lasta ihan joulun lähellä. Nimittäin jos ensi kuussa tulisin raskaaksi, laskettu aika olisi n. 10.12. ja synnytys aika lähellä 20. päivää (mulla on edellisissä mennyt yli lasketun ajan). Meneehän tämä vähän suunnittelemiseksi ja laskemiseksi mut tältä se nyt tuntuu sekä miehestäni että minusta. Yritän nyt keskittyä enemmän työntekoon ja odottamaan kevään matkaa Roomaan.

Yritän pysytellä myös täältä palstalta poissa niin ettette saisi nostatettua tuota kuumetta enää tämän enempää :D Plussatuulia kaikille, toivotaan ettei kukaan teistä ole enää tässä pinossa, kun tänne kuukauden päästä palaan (käyn kuitenkin välillä kurkkimassa) vaan saan lukea teidän juttuja marras- ja joulumasuista ;)

tatomira pieni toivo siis vielä kytee :) pidetään peukkuja....
memmiliini hyvää "vapaakuukautta" ja sit ajatukset ja kroppa rentoina uuteen yritykseen, tiiä vaikka heti tärppäis :D
Hmm, täällä ei vieläkään mitään uutta. Ei menkkoja mutta ei myöskään mitään raskaustuntemuksia. Kismittää jo, kun tää on tietenkin joku ekstrapitkä kierto :/

Heipskukkuu!

Tulin päivittään kuulumisia.. jos niitä ees on :D. Lähden huomenna pääkaupunkiseudulle viikonloppureissulle, joten muutamaan päivään ei sit minusta mitään kuulu. Ellei jotain maata mullistavaa tapahdu.
Nyt taitaa olla kp 25/27 menossa. Eilen oli alamasussa menkkajuilintaa ja alaselkä myös pirskatin kipeä. Mitään muita tuntemuksia ei ole.. Tilasin eilen kiireessä mammaksilta testejä, ja hitsit, tilasin vahingossa normiraskaustestejä enkä niitä herkkiä. Ajattelin, jos testit tulee tänään, häätyy huomis aamuna testailla, että tiedän olenko reissussa täysin kuivalla linjalla.. Mutta mutta, koska ovulaatio oli niin kovin myöhään ei testi vielä välttämättä näytä totuutta.

memmiliinille ihanaa kevättä ja Rooman matkan suunnittelua. Käy meitä moikkaamassa välissä.. Minä kun varmaan täällä kökin vielä ens kesälläkin.
Onneksi meitä on näin ihana porukka täällä. Ja usein mua harmittaa, kun en ehdi kommentoimaan enempää teidän muiden kirjoituksia. Hengessä mukana olen kuitenkin ja monesti päivän aikana tulee mietittyä, että onkohan joku plussannut tänään yms.

Autoasiaa Meillä varmasti joutuu vaihtamaan autoa, koska takapenkille ei mahdu kolmatta turvaistuinta.
Ok-talossa asutaan, ja tänne mahdumme oikein hyvin. Tiedä sitten kun lapset tulevat lähemmäs murkkuikää ja kaipaavat enemmän omaa rauhaaa... Nukutaankohan sitten miehen kanssa takkahuoneessa, jotta lapsilla ois jokaisella oma huone :LOL:

voih, mutta nyt pitää alkaa järkkään paikkoja. Meille tulee tänäänkin vieraita kylään tuossa kymmenen maissa. Kiva, saavat lapset leikkiseuraa.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja pidetään peukkuja, että monta marrasvauvaa ois saaneet alkunsa :heart:

memmiliini mukavaa taukoa sitten sinulle :) ja hyvää kevään jatkoa :) mulla oli samat ajatukset jouluvauvasta joskus aikoinaan, mut nyt on vain kuume niin kova, etten raaski taukoa pitää. Toivon nyt kovasti, että menkat alkaa mahdollisimman pian niin osuis ees joulukuun alkuun. Mulla tosiaan suunniteltu sektio ja kun kaksi ekaakin on syntyneet ennen laskettua aikaa niin sektio tehtäisiin varmasti ennen sitä :)

toukotuuli no, se toivo menetettiin tänään. Hitto, kärsimättömänä nyt käytin sen kaapissa olevan predictorin ja negahan sekin oli :( tosin musta tuntuu, että ne ei oikein toimi. Ensinnäkin se kontrolliviivan tuleminen kesti molemmilla kerroilla sen 5min (tottunut siihen, että se kontrolliviiva tulee suurinpiirtein heti) ja tänään se oli tosi haalea. Jos se ois ollut testiviiva olisin sanonut sitä haamuksi. Näki kyllä, mut todella, todella haaleana... onkohan se ihan normaalia?

Mut joo, nyt kierrän apteekit kaukaa ensi viikon puoliväliin, mut nyt on kuitenkin jo kiertopäiviä sen verran, et eiköhän sen ois jo pitänyt näkyä. Harmittaa ihan älyttömästi kun sitä veritestiä ei sitten otettu :(
Ja menkkoja odotan jo kuin kuuta nousevaa, masentavaa kun kierrot on tämmösiä. No, jos ne noille teroluteilla sais sit säännölliseksi.

Huomenta :wave:

Voi höh memmiliini. :hug:

Tatomira, minä pidän peukalot korkealla vielä d =) b

Auto menee meilläkin uusiksi vaikka farkku onkin. Meillä on juuri nyt toisen vyöistuimen hankita edessä, kun tuo turvaistuin alkaa olla kohta kolmevuotiaalle pieni :D

Asuntoa meidän ei toivottavasti tarvitse vaihtaa ikinä, melkein samassa tilanteessa ollaan kun Poni06. Yläkertavalmiudella siis :)

Minä täällä huokailen. Hapenpuute tuntuu vaivaavan ja päässä hieman kieppuu. Pitänee lähteä ulkoilemaan tästä. Ellotus vaivaa myös näin aamuisin.

Mukavaa päivää kaikille ja :whistle: ( tietänette kyllä mikä ;) )

Huomenna pitäis tehdä varmistustesi aamulla.....mua pelottaa aivan hirveästi että ne viivat ei ole vahvistunut. Mulla ei edelleenkään ole mitään oireita kun toi alavatsan ja selän juiliminen. No joo.....hermot on kireellä |O :ashamed: Mutta ei mitään muuta. Mä tipun niiiiiiin korkealta jos viivat on edelleen noin heikot eikä yhtään vahvistunut. Siirryn tuonne odotuspuolelle vasta jos saan vahvat viivat ja ne menkat ei viikonloppuna ala. Toissapäivänä mulla tulikin ihan veristä tuhrua vähän mutta eilen ja tänään ei mitään. Mulla on kaikis raskauksis tullu jo ennen plussaa kaikenmaailman tuhruja joten en siitä nyt vielä huolestu kun ei jatkunut ja oli niin niukkaa.

Plussatuulosia ihan jokaiselle. =)

Yhteistyössä