~~~KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT~~~ vko 5




SUNNUNTAI 1.2.2009

mervi-elina...............................kp 4/29.........................yk
Jennyli.......................................kp 8/32........................yk
Justiina82.................................kp 8/29-31....................yk 3
Pikkarainen................................kp 9/33-36...................yk 1
P123........................................ kp 9/35.........................yk 3
Emmama....................................kp11/29........................yk 8
Sonja R...................................kp 12/29-33.................. yk 2.....TAYS
Pakanamaan kartta..................kp 14/28-30...................yk ?
Indo.........................................kp 16/?.......................... yk 2
Toukotuuli...............................kp 17/28-30.................... yk 2
snowangel................................kp 20/27........................yk 6
Miukkelis..................................kp 23/?.........................yk 1
aamukastetta............................kp 25/28-32..................yk 4
kujakatit...................................kp 30/27-29.................yk 4.....KOKS
Piijuska-78...............................kp 36/28-30....................yk 1.....OYS
Babyporkkana..........................kp 42/28.........................yk 5
Tatomira..................................................................................yk 1

Haamuilijat:

Plussanneet:
äippä 84 :heart:
stoppis :heart:
nasu79 :heart:
AnnaManna :heart:
kukikas :heart:
Isabel81 :heart:
Narya :heart:
juska :heart:
Noomi :heart:
Äitee2 :heart:
jontturi :heart:
Tintta80 :heart:
sarbba :heart:
perämaan emäntä :heart:
aurinkoenergiaa :heart:
Adeliina :heart:
triine :heart:
Luminalle :heart:
Liina81 :heart:
Silleri :heart:
Taotao- :heart:
Onnimanni84 :heart:
mutzi81 :heart:
Kielo81 :heart:
Kukkahattu :heart:
Tulentyttö :heart:
Red Dragon :heart:
maitooo :heart:
äippä-80 :heart:
MissMaisa :heart:
Pamu k :heart:
Jännä :heart:
CitrusHeights :heart:
TähtiTaika :heart:
aurinkomamma :heart:
sarabi :heart:
mammakoo :heart:
Mivi :heart:
Nonna-79 :heart:
daizz :heart:
Niiskunen :heart:
leofis :heart:
Luppana :heart:
Mammutti-Mamma :heart:
sleeping :heart:
Iitanen :heart:
oinas74 :heart:
Mehiläinen :heart:
Vaavimasu :heart:
enkeli05 :heart:
Matonen :heart:
Tassutin :heart:
Mantelinkukka :heart:
Valon kantaja :heart:
Vanttu80 :heart:
tinni :heart:
Katta2 :heart:
Neitokeiju :heart:
Riemurasia/Molly Weasley :heart:
Salmiska :heart:
MiksiSiksi :heart:
Samppa77 :heart:
linneaborealis :heart:
Käärme :heart:
päärynärouva :heart:
L3nen :heart:
Hudjuke :heart:
Irmeli09 :heart:
Unelma3 :heart:
ssihinä :heart:
Hellu77 :heart:
mum84 :heart:
Elriina :heart:
Hiljaisuus :heart:
ElämänIlo3 :heart:
Metsätähti :heart:
Jellona84 :heart:
Helmikuussa 09:
Suzu1981 :heart: ............yk 2

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja vanhat kolmoskuumeilijat!
(Anteeksi jos poistin jonkun vielä mukana olevan, vinkki vain niin pääset mukaan)


Plussa onnea kaikille :heart:



 
Moikka.

Tein uuden pinon meille, jotta pystyn tekemään päivitykset etusivulle. Postin sieltä kaikki vanhat taustailijat ym. koska minulla ei ole mitään halua kuinka vanhoja perintöjä ne olivat. Ilmoittautukaa vaan uudestaan niin pääsette listoille.

Ja pyydän kärsivällisyyttä päivitysten kanssa :whistle:


Terkuin P123
 
Nuo minun kp:t on edelleen väärin. Uusi kierto on parhaillaan meneillään ja ovista odotellaan su-ma saapuvaksi. Mut pitää kyllä käydä kalenterista tarkistamassa onko nyt kp 11 vai 12... Ilmoitan siis myöhemmin, niin voit P123 muuttaa sen tuohon listaan.

:heart: ONNEA UUSILLE PLUSSAAJILLE! :heart:
Minähän olen täällä kohta ihan yksin. :LOL: :'(
 
Huomenia
Täällä epävarmuus on ja pysyy, uutta testiä en vielä viitsinyt tehdä, jos ainakin ensi viikolle odottaisi, vai kuinka nopeasti sen hormoonin pitäisi lisääntyä?
Jotenkin ihan kauhuissaan, miten rahat riittää, miten aika, entä jos vauvalla on koliikki... tosin näitä on ajatellut koko ajan, mut nyt jotenkin konkreettisemmin olkoonkin, etten luotakaan siihen testiin :)

Aamulla lumitöitä tehdessäni tuli sitten aamupala ylös ja nyt on koko ajan sellanen lievästi paha olo... mä kyllä väitän, et tää on jotain alitajunnan juttua, kun eihän se vielä näin aikaisin alkaisi? en muista yhtään koska kuopuksesta se "lysti" alkoi.

Ja kiitoksia P123 päivittäjäksi ryhtymisestä :)
 
Moikka!
Kiva kun uusi päivittäjä löytyi ja kärsivällisyyttä löytyy odotella päivityksiä :)
tatomira mikä sulla tilanne, joko olet testannut?
Mulla alavatsa taas ollut menkkojen lopusta asti kipeä. Tosi kova tärinäkipu ja viime yön valvoin vatsakipujen kans. Miten tässä muka vauvaa saa alulle kun ei voi kuvitellakaan mitään tonne sisuksiin laitettavan :/ Jospa kivut hellittäis sen verran, että päästäis puuhaileen. Mistähän noi mun kivut johtuu!? Vajaa vuosi sitten lopetin pillerit ja sen jälkeen ne on kuukausi kuukaudelta pahentunut. Kurjaa, pitänee tohtorilla käydä jos pahenee vaan...
 
Jennyli :'( Minäkin olen ihan sanaton. Tosi surullinen mieli tuli sinun ja perheesi puolesta . Olin niin onnellinen kun ilmoitit, että plussa tuli ja nyt sitten kävi näin :'( .
Hirmuisesti jaksamisia ja halauksia :hug:. Tule kertomaan enemmän kun vain jaksat.

).( Mulla taitaa olla nyt kp 13 menossa ja vielä en ole saanut ovistestiin kuin haalean viivan. Mitä jos en ovuloikaan tässä kierrossa?? Vai voiko se LHn huippu mennä ohi "hetkessä"? Olen ihan keltanokka näissä oviksen tikutushommissa :D

snowangel kp 13/27
 
snowangel Kyllähän se teoriassa voi mennä ohi jos on lyhyt se lh- huippu ja testailee vain kerran päivässä. Itse olen tikutellut nyt ööö...onkohan kolme kiertoa aina aamuin ja illoin ( tilaan ebaysta one step testejä todella halvalla ) nyt kävi ensimmäisen kerran niin että kun aamulla tuli melkein yhtä vahva kuin kontrolli niin illalla testasin uudelleen niin tuli hurjan paljon punaisempi viiva kuin kontrolli. Mutta ovis oli vasta seuraavana päivänä eli ei olisi ollut vaarallista vaikka en olisikkaan illalla testannut uudelleen koska minulla huippu näkyi seuraavanakin päivänä. Tänään pitäisi vielä testailla onko viiva alannut häipymään.
Sun kohdalla en silti olisi huolissani, eihän sun kierto vielä pitkällä ole. Kyl se ovis tulee ihan varmasti. =) Mut kannattaa varmistella peittojen alla nyt kun sulla on päivät käsillä vaikka ei ovisplussaa tulisikkaan. Itsellänikin meni yksi kierto täysin pilalle kun luotin ovistestiin ja odotin että viivat olisivat vähintään tasavahvat, vaikka olin saanut jo tosi vahvan viivan mutta se ei ohjeiden mukaan kuitenkaan ollut plussa...seuraavana aamuna vatsassa perhosia menin sitten testaamaan, olin varma että se plussa tulee kun ed. päivänä oli niin vahva viiva..no kuinkas ollakkaan :headwall: |O ei tullut enään edes haamua. Eli vinkiksi vaan kaikille tikuttelijoille että heti jos tulee vahvanpuoleinen viiva verrattuna sen kierron muihin testattuihin viivoihin niin äkkiä lakanat pöllyämään ettei mene ovis ohi niinkuin mulla. Kyllä rasitti. Nyt kyllä ollaan varmisteltu molempina ovisplussa päivinä ja eilen olin tuntevinanikin pientä nippailua ja villisti tuossa nivusessa tuntui vihlontaa, usein nippailee munasarjasta mutta nyt enimmäkseen nivusesta? Onko kellään muulla ollut noin?
Voi että kun se nyytti vielä suotaisiin :ashamed: :heart:

Mukavaa päivää kaikille :flower:
 
Voi ei Jennyli :hug: olen pahoillani!


toukotuuli testasin perjantaina ja ihan puhdas nega se oli (kuten odotinkin, vaikka täytyy myöntää, että toivoin toista tulosta) erona oli, että se "plussa" tuli aamupissasta ja ton perjantaisen tein päivällä (5h ollut pissaamatta) mut en usko, et sillä on merkitystä. Kuopuksen kanssa oli aikanaan samanlainen, että tuli roskishaamu, 2viikkoa negaa ja sitten hailakka plussa, mut nyt en kyllä usko, että tilanne olisi tuo.

Eilen harrastettiin seksiä miehen kanssa ja -anteeksi yksityiskohtainen kuvailu- orgasmin jälkeen minulle tuli aivan järjettömät vatsakivut, joskus ennen on tullut jotain pientä painetta, mutta nyt se tuska oli aivan järjetön. Itkin sängyssä ja hakkasin tyynyä kun tuska oli aivan hirveä, otin kuussatasen buranan jolla kivun kärki vähän lieveni. Kipu yltyi sellaisina "aaltoina" et jatkuvasti sattui, mutta välillä tuli ikäänkuin "supistus" sattui niin, että oksetti. Ja kipu oli siis ihan alavatsassa kohtu-munasarjat, sellanen "kolmion" muotoinen alue ja alavatsa oli koko illan kosketusarka. Ei kellään olis mitään tietoa, mikä moinen mahtoi olla?
Nyt katselin julkisen gynelle pääsyä ja sitä taitaa joutua omalääkärin kautta asian hoitamaan, mutta pakko mun on lääkäriin mennä.
 
Voi Jennyli :hug: pahoittelut :(

tatomira
ja toukotuuli joskus yhdyntäkivut/ muut alavatsakivut voivat viitata esim. endometrioosiin tai kystaan. Itselläni oli kysta muutama kuukausi sitten ja se aiheutti tärinäkipua ja yhdyntäkipua. Tosin ei noin kovia kuin kuvaamasi kivut. On siis ihan hyvä käydä tarkastuttamassa tilanne gynellä.

Itselläni alkoi nyt yk 3 ja kp:t on 3 :kieh: ja pottumaisinta on se ettätässä kierrossa olen työmatkalla pari päivää juuri "parhaimpaan aikaan". Pitää siis ladata hyvin ennen sitä ja toivoa että miehen simpat on sissejä :p

Terkuin Pee
 
Jennylille iso :hug: ja voimia tästä eteenpäin

P123 mulla taitaa olla yks päivä liikaa tuol listassa eli huomenna vasta kp25 :wave: ainakin omien laskujen mukaan,tosin eipä tolla juuri väliä.
Täällä kyllä muutenkin toiveet nollissa,ku meillä se vatsatauti jylläs oviksen aikoihin,mut on kyl ollu ihanan rento viikko,ku ei oo tarvinnu stressata itteää koko asialla,ihan ku ois kivi pudonnu harteilta :whistle: eikä oo tullu niin ees roikuttua täällä :D tosin se on ehkä ton lumentulon ansiota,on ollu niin kivaa ku on päässy hiihtää ja muutenki ihanaa olla ulkona ku on lunta,täytyy nyt nauttia ku vielä hetken saa,kohta ne kuitenki taas sulaa :/
 
Huomenia kaikille :)
Kävin eilen lääkärissä ja se tutki kaikenlaista siinä ja labrat otettiin, myös raskaustesti joka oli negatiivinen, lääkäri sitten pohti, että kyseessä oli ovulaatiokivut (!!!) mihin en kyllä itse usko, meinaan tuska oli aivan kaamea.
Se sitten laittoi lähetteen polille, jonne odottelen sitten kutsua, saas nähdä koska tulee. Varmaan joskus kuukauden päästä.

Eilen oli myös miehen kanssa keskustelua vauvaprojektista ja se sanoi, että kyllä hänkin vauvan tahtoo, mutta tulevaisuus pelottaa, et miten taloudellisesti jne. mä vaan totesin, että eiköhän me jotenkin pärjätä :)

kujakatit toivottavasti paranette pian vatsataudista, inhottava tauti :(

Lumesta itsekin nauttinut, yksi päivä vain seisoin pihalla ja katselin talvista metsää, ihan vain siksi kun se on niin kaunis :)
 
Kiitos teille kaikille halauksista ja myötäelämisestä :hug:

Josko nyt jaksaisin taas kirjoitella kuulumisia. Rankkoja on ollut henkisesti nämä km jälkeiset päivät mutta varovaisesti olen jo suunnannut katseeni kohti tulevaa :heart:

Jotenkin mulla oli alusta asti pelko että näin tulee käymään, ehkä suurimpana syynä se että r-testit eivät vahvistuneet viikon aikana kunnolla. Viikko sitten sain jo hienon,aika tummankin testiviivan mutta lauantaina kun tein vielä viimeisen testin oli viiva heikentynyt! Lisäksi r-oireet lopahtivat jo siinä loppuviikosta, ei enää pahoinvointia tmv. Sunnuntai aamuna sitten alkoi vuoto ja kipuilu ja pieni rakkaamme lensi tähdeksi taivaalle :'( :heart:
Täytyy sanoa että olo oli kyllä tyhjä ja työpäivä yhtä helvettiä...koko päivän itkin :'(
Eilinen päivä menikin jo paremmin mutta kotiin tullessani itkulta ei voinut enää välttyä!
Kummasti sitä vaan kiintyy ja ottaa viikossakin pienen ihmeen niin omakseen...ehkä liikaakin!
Viikkojahan oli vasta 5+2 joten olenkin miettinyt onko kyseessä ollut vain kiinnittymisen yritys?! Jokatapauksessa luonto tekee tehtävänsä eikä tällä pienellä ollut varmastikaan kaikki hyvin! Joten parempi nyt kuin että raskaus olisi edennyt pidemmälle!
Olen yrittänyt ajatella kaikesta huolimatta positiivisesti ja uskon että ikävien asioiden jälkeen seuraa jotain hyvää :heart:
Ehkä tämä vahvistaa ihmisenä ja seuraavasta onnesta osaa iloita vielä enemmän! Tai sitten pelkää ja jännittää entistä enemmän :/
Ei tässä kuitenkaan luovuttajafiilis ole vaan kolmannen rakkaan yritys jatkukoon kun tästä kroppa vaan palaa ennalleen =)

Koville otti miehelläkin...sunnuntaina hän ei kyennyt käsittelemään asiaa ollenkaan vaan pakeni koko tilannetta. Se tuntui silloin kun itse olisi tukea kaivannut eniten todella ahdistavalta. Mutta eilen jo asiasta keskustelimme. Kovasti mieheni sitä pientä rakasta myös toivoo, sen tässä ainakin huomasin :heart: Eilen hän sanoi minulle että unohda ikävät asiat ja keskitytään nyt tulevaan ja uuteen raskauteen :heart:

Olenkin tässä nyt miettinyt että kuinka pian uuden yrityksen voi alkaa? Kroppa varmaan palautuu aika nopeasti kun km tapahtui näin aikaisin?
Kannattaisiko kuitenkin pitää ns. välikierto nyt ja aloittaa clomit vasta seuraavassa kierrossa?
Onko täällä muita km kokeneita? Kuinka pian teillä on kierrot palautuneet ennalleen ja uusi yritys alkanut?

Nyt minulla olisi siis kp 3/32. Vuoto on aika niukkaa eikä mitään kipujakaan enää ole. Kaikki on käynyt sikäli helposti että mitään suurempia kipuja tai vuotoja ei ole ollutkaan. Lähinnä olen ihmetellyt että joskus tavalliset menkatkin ovat runsaammat ja nämä tuntuisi tekevän jo loppuaan!
Ehkä olisi syytä vielä varata aika yksityiselle jotta voisi ultrata kohdun olevan tyhjä? Ja näkeehän sitä samalla onko munasarjoissa mitään tapahtumassa.
Jos jotain hyvää tapahtuneesta hakee nin Positiivista kuitenkin se että raskaus on ainakin mahdollinen :heart:

Minut voi siis Pee poistaa plussanneista kun ehdit ja laittaa takaisin kuumeilijoihin vaikka nyt olisikin välikierto.
 
Jennyli mulla oli viime kesänä keskeytynyt km, eli alkio ei tullut ulos itestään vaan menin 10 viikolla ekaan neuvolaan ja sielä paljastui totuus.. elämäni hirveämpiä kokemuksia. Kyllä siihen pieneen voi niin kiintyä pienessä ajassa :'( Mutta hyvä että olet jo paremmalla mielellä. Ei tuo koskaan unohdu mutta ajan kanssa helpottaa. :hug:
Mun tietääkseni se välikuukauden pitäminen perustuu siihen että kohtu saisi palautua ( mutta eihän se sulla ole vielä " suurentunut" ) ja että olisi helpompi määrittää seuraavan raskauden pituus kun edelliset menkat olisivat tiedossa, mutta nykyäänhän on niin hyvät ultrat ja kun sulla se vuoto tuli kumminkin noin nopsaa niin mun mielestä voitte yrittää vaikka heti huoletta jos olette siihen henkisesti vain valmiita.
Sitähän sanotaan että km:n jälkeen se ensimmäinen kuukausi on todella hedelmällistä aikaa kun kropassa on jo vähän hcg:ä, siihen se suurempi mahdollisuus raskaaksi tulla mun muistaakseni perustuu ja mun toinen tyttö tuli juuri siitä km:n jälkeisestä kierrosta. Mä pidin silloin välikuukauden mutta siksi koska mulla tarvi kohtu palautua..mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys...kaikki raskausmateriaali ei tullutkaan ulos, sain kohtutulehduksen ja jouduin kk:n päästä vielä kaavintaan :'( Hyi kun ahdistaa kun ajattelenkin tuota aikaa....
Mutta jos sua kumminkin se välikuukausi mietityttää niin soitappa sun neuvolaan ja selitä tilanne, niin osaavat sua neuvoa. Tolla km puolella kirjoittelin ite niin kyllä sielä melkein kaikille jotka olivat tyhjentyneet itsestään sai luvan yrittää heti. Mutta te teette tietenkin niinkuin parhaaksi näette ja koska olette valmiita. Toivottavasti te pian saatte uuden pikkuisen masuun kellimään ja lopulta syliinne.

"Voi kuinka sitä voikaan olla pieni,
arka ja avuton juuri silloin kun sitä
oikein toivoisi olevansa rohkea ja turvallinen,
johon voisi nojata silloin,
kun ystävää on kohdannut
suuri suru ja järkytys.
Nyt ajatuksissani kiedon käteni ympärillesi,
puristan sinua pitkään toivoen samalla
että Luoja antaisi sinulle voimaa ja lohdutusta."
 
Minun KM:ni edellisestä kierrosta tapahtui 6+6, tai ainakin vuoto alkoi silloin. Lääkärin mukaan heti sai jatkaa yrittämistä.

Haluaisitko Jennyli muuten jatkaa päivittämistä :p ? Olet jo niin hyvä siinä :D

Ilmoittakaa jos olen vaikka tehnyt jonkun älyttömän laskuvirheen jo niin että kaikkien kp:t näyttää mitä sattuu - sekin on mahdollista :whistle:

Terveisin,
P123 ja tylsä alkukierto
 
Onko kukaan tehnyt? Minulle työkaveri teki syksyllä. Sen jälkeen olen tehnyt sen itselleni n. 10 kertaa ja miehelleni kerran - tulos on aina ollut sama! :eek: : ensiksi tyttö (oikein), sitten poika (oikein), kolmanneksi tyttö ja poika :eek: ja neljänneksi ei enään mitään :D

Terkuin P123
 
Heipä hei,

Voisin liittyä porukkaan :) Meillä ennestään kaksi lasta 6- ja 4-vuotiaat. Nyt kolmatta toivotaan kahdeksatta kiertoa eli yk8. Kierto on nyt alussa eli nopeasti laskien nyt on kp 6/n.29. Vähä on sellaiset ailahtelevat fiilikset vauvan suhteen. Välissä tuntui, ettei mistään tule mitään, jos ei meidän perheeseen kolmatta saada. Sittemmin olen pistänyt jäitä hattuun, kun ei kerta tulosta tule ja löytänyt ihan hyviä puolia tästä nykytilanteestakin. Nyt olen onnistunut itseni aivopesemään jo niin hyvin, ettei sellainen ihan hullu vauvankaipuu olen. Tikutella aion kuitenkin tässä kierrossa, ettei tässä nyt ihan niin "cooleja" olla kuin annan ymmärtää.

Tsempit kaikille!
 
Pee täällä yksi joka tehnyt sormustestin itselleen ja melkein koko kaveripiirille :wave:
Ja täytyy kyllä sanoa että se on uskomattoman paikkaansa pitävä ollut lähes kaikille!!
Mutta kerrohan minulle kuinka se näyttää kaksoset?! Itselleni se nimittäin näyttää 3 poikaa (kaikki erikseen) ja tähän olen kaksoset mukaan laskenut.
Ystävälleni näytti tyttöä ja poikaa ja hän sai kaksostytöt! Ja yhdelle ystävälle joka odotti silloista lastaan näytti poikaa mutta tyttö syntyi. Muutoin tuo testi on näyttänyt kaikille oikein, jopa ystävälleni ja hänen miehelleen joilla on 7 lasta! =)

Tervetuloa emmamma :wave:
 

Yhteistyössä