Kolmatta kuumeilevien KEVÄT 2013

Moikka,

Täälä kirjoittelee kahden tytön (-09 ja -11) äiti,joka siis haaveilee kolmannesta lapsukaisesta :)
Huomenna pitäis ottaa ehkäsylaastari pois ja ma sitten alkaa menkat...siitä sitten lähtee käyntiin ensimmäinen yrityskiero,jännää! Edelliset raskaudet ovat alkaneet nopeasti,mutta saa nähä kuinka tämän kanssa käy,kun olen nyt käyttänyt tuota laastaria vuoden verran.

Paljon onnea kaikille plussanneille :)
 
Sunnuntai 26.5.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset

Aotearoa..................kp 60/27...........yk 3..............30........01/08, 02/09
Aliila........................kp 24/31-34......yk 12............30.....-07,-09
NuVe.......................kp 17/26-30.......yk 8.............28.... -07, -09
Sydäntähti................kp 9/27-34........yk 3.............28........7/06, 10/08
Angelbird.................kp ?/30-32.........yk 6.............27.........-06, -09
keksipurkki..............kp -/25-26.........yk16.............25....09/08, 11/10
ellamillasofia............kp ?/30-36.........yk 1..............25.............-07, -09
_kenguru_...............kp26/28.............yk15............35........08/06,09/08
Vauvahaave.............kp21/14-?...........yk2.............33......-10 ja -11
Hymypallo...............kp24/28.............yk+8v..........35............-00,-04
KirsiH.....................kp17/??..............yk1............. 28............ 07-, -08
Hätähousu..............kp9/24-26...........yk2..............29..........-07,-09
G2P2.................... kp 23/30.............yk 1.............30........... -05 ja -06
Koikoi....................kp 26/24-28........yk 1.............32...........-09, -11
Eltsiira...................kp?/?..................yk 1.............. .............-09, -11
Sweetpearl.............kp15/36..............yk 1............ 28............-08, -11
Pikkupeikko85........kp2/28................yk 2.............28............-07, -09

Taustailijat:
Jenny90, Ole luonani aina, hemu2, marsa-, Usvametsän neito, Rahkis, Jumevi, katrinainen, Tintti83, Kukki$, saraheinä



Plussannneet:
Joulukuu
liiisu...........................yk 5, Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1, Casper77.....................yk 1
Astre...........................yk 2, Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4, Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8, Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1, Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1, dita..............................yk 5
Viola30.........................yk 2, Aminohappo..................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7, Mamimamimami...........yk 3
Kettula........................yk 2
Huhtikuu
Tafgu..........................yk 1, Kuume84....................yk 5
Klementiini..................yk 1, Linttu.........................yk 3
Catherine....................yk 4, Sanna-M.....................yk 5
EiKahtaIlman3.............yk 5
Toukokuu
Jardin........................yk 2
Viifu..........................yk 1


Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa eltsiira! Laitoin sut jo listalle. Kerro vaan, jos haluat muikattavan tietoja.

vauvahaave: varsinaisesti en usko, että ovis hyödynnettiin, mutta kyllä sitä silti jännittää, et alkaako vuoto vai ei. Mulla sinänsä tylsä, kun kierto ei ole ihan tasainen ollut, joten ajattelin, et täytyy ainakin yli 30 kiertopäivillä odotella ennen kuin testailen.

G2P2: Meillä on kaikki vauvakamat tallessa ja alan olee säilyttelyn kannalta sitä mieltä, et vauva sais tulla pian, et tavaroille tulis käyttöä. ;) helppojen se on, kun ei tarvi mitään enää hankkii.

Kelan asiat mua oikeestaan mietityttää. Jos/ kun kuopuksen ja tulevan ikä ero on yli kolmen vuotta, ei äitiyspäivärahoja enää katsota vanhojen tulojen mukaan. Olen tehnyt nyt vain keikkatyötä, enkä tiedä onko niistä vähistä tienisteistä hyötyä. Joo, on vähän turhan aikaista miettiä tälläsiä....
 
G2P2: meillä on molempien lasten kaikki vaatteet ja tarvikkeet tallessa. Pieniähän nuo meijän lapset vielä on; poika reilu 2v ja tyttö 6,5kk. Seuraavalle ei siis välttämättä tarviis ostaa mitään, paitsi tietysti vaipat ja muut. :)

Kun nyt vain pääsis sen yrityksen alottamaan, sillon varmasti paljon aktiivisemmin tänneki kirjottelen.

Mä en oo koskaan käyttäny mitään hormonaalista ehkäsyä ja esikoinen tärppäsiki ihan kertalaakista (kirjaimellisesti!). Toiseen meni sitten vähä kauemmin, kun synnytyksen jälkeen meni n.7kk ennenku menkat alko ja liki toinen samanlainen ennenku tärppäsi.. Saa nähä kauanko nyt menee, toivon ainaki ettei pitkään.
 
Mä voisin kans liittyä mukaan...ainakin näin varovasti =) Meillä on 08 ja 11 syntyneet pojat ja suunnitelmissa ei ole kyllä ollut tämä mutta mies on ruvennut vauvakuumeilemaan ja saanut minutkin innostumaan. ehkäisyä meillä ei ole ollut käytössä, mutta ei nyt ainakaan vielä ole tärpännytkään, ei tosin olla yritettykään.
 
KoiKoi: Jos pystyisit tekemään keikkaa enemmän ennen äitiysloman alkua, niin tulot voitaisiin laskea edeltävän puolen vuoden mukaan. Sitten ne puolen vuoden tulot kerrotaan kahdella (eli muutetaan vuosituloksi) ja summan pitäisi olla muistaakseni 20% enemmän kuin tulot sinä verovuonna, jonka mukaan äitiysraha normaalisti laskettaisi. Jotenkin näin. Kyllähän noitakin asioita tulee jo nyt mietittyä, vaikka ei tiedä tuleeko koko vauvaa edes ikinä. :)

Mulla ei ole enää tietoakaan mistään kuvotuksesta tai alavatsakivusta. Varmaan jotain kuviteltuja oireita ja väsymystä. Naurettiin eilen miehen kanssa, että eihän niitä oireita vielä voi edes olla. Pitää mua ihan hulluna, mutta sanoin, että tämä on viimeinen kerta ikinä, kun elän tätä yritysaikaa ja aion ottaa siitä kaiken irti! :D Täällä on tosiaan kiva käydä lukemassa ja kirjoittelemassa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei muuten voi oikein hehkuttaa asiaa koko ajan. Mä olen pudottanut painoa vuoden alusta asti yli 10 kg ja olen nyt siinä painossa, kuin aikaisempien raskauksien loppuaikoina. Olen ajatellut, että ne kierrot, kun ei vielä tärppää jatkan painonpudotusta. Sitten kun onnistaa, täytyy olla tosi tarkkana, ettei painoa kerry liikaa. BMI on nyt 31.6. Mulla on onneksi erinomaiset sokeri- ja kolesteroliarvot ja alla monen kuukauden terveellinen ruokavalio. Lähinnä sitä toivoisi, että saisi vältettyä gestaatiodiabeteksen yms. Viime kerralla paino tippui imetyksen aikana tosi hyvin ihan itsestään, mutta tuli sitten nopeasti takaisin korkojen kera. Onneksi nyt kesällä tulee liikuntaa harrastettua aika paljon.

Mulla pitäisi tänään olla siivouspäivä, mutta tulee jotenkin tässä vaan haahuiltua eikä saa mitään aikaiseksi. Väsyttää ihan älyttömästi. Viime aikoina on tullut nukuttua liian vähän ja aikamoista menoa on ollut työn, lasten harrastusten, koulun ja eskarin kevätjuttujen ym. kanssa. Ensi viikon jälkeen alkaa helpottaa. Ja sitten alkaa olla jännät paikat tämän ekan kierronkin suhteen... :rolleyes: Hmmm, nyt mulla on vähän kylmä. Eikös sekin oo joku niistä monista oireista... Vai johtuisko ihan siitä, että tää koti on melkoisen viileä nyt kun lämmitykset on laitettu pois päältä. :) Voi mun kanssani, mihin vielä joudun! :headwall:
 
Mäkin oli jo ihan, et nyt on oireet alkanu, kun eilen viluilin. Noh, voisihan se olla merkki kipeeksi tulemisestakin ja oon paastonnut tän viikon, joten siitähän se viluilu todennäköisesti johtuu. Muuten on kyllä ihanan energinen olo. Kerrankin osasin "laskeutua" paastoon niin, että en oo kärsinyt mistään sivuoireista. Ja hyvä olla nyt paastolla, niin seuraavasta kierrosta voi sitten syödä terveellisesti ja tasaisesti.

G2P2 kiitos kommentista kelaan liittyen. Niin mä vähän epäilinkin, et lähempänä laskettua tehdyt työt on hyödyksi eniten. Mun kohdalla vaan tuo raskaana pysyminen on se haaste ja voi vaatia pitkääkin vuodelepoa, joten töiden tekeminen saattaa piankin jäädä. Nähtäväksi jää. Noi raha-asiat ois vaan kiva saada selviksi ajoissa, ettei niistä tarvis stressata. Sinänsä tylsää, kun pieni vois hyvinkin syntyä ennen kuin kuopus täyttäisi kolme, vaikka laskettu on myöhemmin. Mitähän kaavaa Kela silloin käyttää? Nää on kyllä tosiaan sellaisia juttuja, mitä ei pitäisi pienessä päässään turhaa pohtia, kun niitä ei voi edes kukaan ennustaa.
 
Moikka!
Täältä hyppäisi varovaisesti yksi 28vuotias äiti ihminen mukaan :) Lapset: poika 11/07 ja tyttö 08/09. kierukka pois alku kierrosta ja tänään siis meneillään kp25/28(oletettavasti, kun ovis bongattu kp14. ) eli eka yritys kierto menossa.

aamulla hätä housuna jo testin tein, mammaksi.fi herkän mut negaahan se, pitäisi varmaa vähä malttaa, varsinkaa kun en enää tiedä pitääkö se tuo kp 28 paikkaansa, kun kierukka kerkesi olla 3,5vuotta :D
 
Onneksi sullakin Kukki$ on pienet lapset vielä (meillä taitaa olla muuten aika samanikäiset) kun tuntuu että yleensä ei monelle enää kolmatta pienellä ikäerolla tule vaikka ekat kaks oiskin. Tavallaan se nolottaakin ajatella jo lisää lapsia kun entisetkin on vielä pieniä, mutta meille sais tulla kyllä kaikki suht pienellä ikäerolla.

Meilläkin kun on siis lapset nyt 2v3kk ja 7,5kk niin kaikki vauvatavarat on tallessa ja käytössäkin ja vaatteitakin on molemmille, esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Uudet tuplat haluaisin ehkä jos alle 2,5v tulis ikäeroa. Ja kantoliinan/repun, oon haaveillu siitä jokaisen kohdalla ja jospa tuolle mahdolliselle kolmannelle sen sais hankittua.

Onhan tämä jännittävää, jo odotella yrityksen alkua ja varsinkin sitten kun yritys alkaa=)
 
Pikkupeikko85 tsemppiä uuteen kiertoon. Toivotaan, että nyt tärppää. Täällä on viikon päästä jännät hetket, kun kierto lähenee loppuaan. Töissä oli hetkellinen pahoinvoinnin tunne, mutta se johtui varmaan siitä, kun juostiin taas pää kolmantena jalkana ja iltapäivään mennessä olin koko päivänä syönyt yhden leivän ja puolikkaan banaanin. Kotimatkalla ajattelin, että varmaan pyörryn. Mietinkin, että mitenhän onnistuu tuolla töissä sitten raskaana, kun taukoja ei aina ehdi pitää ollenkaan ja syöminen sekä nukkuminen on niin epäsäännöllistä. Toivottavasti olisi helppo raskaus, kuten aiemmat. Ja toivottavasti tulisi ylipäätään koko raskaus...
 
Mua ärsyttää suunnattomasti kun tää on taas tätä että mun kiertojen pituus vaihtelee ihan hirveesti 28-36 päivän väliin on menny 3 edellistä kiertoa. Tosin mulla nyt ei oo ees semmosta hengenhätää sen raskautumisen kanssa. Mutta oishan se kuitenkin kiva :))
 
kiitos tsemppauksesta G2P2 :):) kyllä mä olin tuudittautunutkin siihen ettei nyt ihan ekasta kierrosta missä kierukka pois on otettu, tärppi käy :D

nyt kierukan jäljiltä on kyllä aika outoa nämä kuukautiset :D 3,5vuotta oli siis ilman vuotoja plus tietty raskaus aika ennen sitä että yli 4vuotta kaikkiaan :D hirveä maha kipu vaan on, mutta eiköhän tämä tästä.. en vaan tiiä, ku olin varautunu sellaiseen hanat auki vuotoon, ni nyt tää vuoto sit on sellaista et hyvä kun suojaa tarvii?? :O onko kellää kokemusta tälläisestä hormooni kierukan jälkeen?
 
On tää jännä, miten tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Aamulla mietin, et tuun kyllä pettymään, kun/ jos vuoto alkaa, vaikka tiedänkin mahdollisuuksien olevan minimaaliset. Nyt taas, kun nukutin lapsia, mietin miten onnellinen saan näistäkin kahdesta olla. Kolmas olisi ihana lisä, mutta ei katastrofi, jos ei tule. Onkohan tää jotain itsepuolustusta? Yritystä valmistaa itseään pidempään yritykseen.
 
KoiKoi: Mulla myös ajatukset vaihtelee. Luulen, että se on justiin jotain itsensä suojelemista. Vauvan saaminen oli aikaisemmin keväällä jotenkin ainoa asia maailmassa, kun mies vielä mietti. Sitten kun mies alkoi olla samoilla linjoilla, iski paniikki ja aloin jarrutella. Aloin miettiä kaiken maailman epävarmuustekijöitä ja miten hyvin meillä on asiat nyt ja vaikka mitä. Sitten ajatukset rauhoittui ja nyt on taas sellainen olo, että maailma romahtaa sinä päivänä, kun menkat alkaa. :O Sitä raskautumista odottaa niin kovasti. Ja jos sen plussan sitten saa niin ihan varmasti tulee hetkeksi epävarma olo ja kauhistus, että mitäs nyt! Mutta kyllä pitää sanoa, että paljon rennommin osasi ottaa nämä asiat silloin 21-vuotiaana, kun esikoista toivottiin. Ihan eri tavalla on paineita töiden suhteen ja miettii jotain mukavuustekijöitä, kuten matkustelua lasten kanssa yms. Silloin 10 v sitten ei kyllä tullut stressattua turhista ja silti oltiin vastuuntuntoisia vanhempia vauvallemme.

Tämä viikko vielä ja sitten on kierto lopussa. Nyt on siis viikko ovulaatiosta (ilmeisesti). Jännittävää. Psyykkinen juttu on toikin, että mitään oireita ei ole, mutta kun alkaa ajatella, että "onkohan mulla paha olo" niin kyllä saa aikaan etovan olon itselleen. Niin ne on ihmeelliset nuo ihmisaivot. :D
 
Haluaisin liittyä joukkonne. Nyt aluksi taustailen, mutta kolmannen yritys olisi tarkoitus aloittaa syksyllä. Tosin mies ei tästä mitään vielä tiedä. Aina kuitenkin tahtoni saan läpi, joten kyllä se yritys sitten kesän jälkeen alkaa. :LOL:

Meillä siis kaksi lasta. Poika 03/10 ja tyttö 11/11. Ja molemmat toivomme kovasti kolmatta lasta. Mieheni vain vielä kuvittelee, että teemme sitten joskus iltatähden. Minä en halua odotella. Olen 32-vuotias, joten odottelu ei edes ole kauhean järkevää. Niin ja neljättä lasta meistä ei kumpikaan halua, joten tässä nyt viimeisiä kuumeiluja sitten koetaan.

Eli nyt siis taustailen ja kateellisena seuraan teidän muiden yritystä.:popcorn:
 
Pikkupeikko mulla tuli hormonikierukan jälkeen ekat kukautiset tosi niukat ja sit meni 2 viikkoa niin sitten tuli niagan putoukset. Mulla ei oo jälkivuotokaan ollut ikinä niin runsasta kun en kuukautiset oli.

Täällä on kanssa nyt viikko tikutetusta oviksesta ja aivan järkyttävä etova olo aamuisin. Tänäänkin hyvä, etten puhelimeen oksentanut kun niin huono olo tuli yhtäkkiä. parin päivän päästä ajattelin testailla ekan kerrna kun ei kierron pituudesta ole minkäänlaista tietoa.

Tervetuloa uusille :)
 
Vauvahaave: joo siis tää on pelkkää ruskeaa vuotoa,ei lainkaa veristä.

no tänä aamuna sit rupesin epäilemään itseni tuntemusta ja tein vielä yhden testin, mitä kaksi viivaa??? toinen todella haalea mutta ihan silmin nähtävillä, ku jätin testin pöydälle ja lähdin touhuamaan, ohi kävellessä sit katsoin et jaa kaksi viivaa, siis MITÄ KAKSI VIIVAA?? et ei tarvinnu siis tihrustaa edes :O

ruskea vuoto jatkuu edellee, suojaakaa ei nyt ole tarvinnut, et niin paljoa vuotoa ei ole, et voiko tuo nyt olla joku haamu vai mitä? mulla alkoi tuo vuoto kp 26 ja iät ja ajat on keirto ollu sen 28 ja ovista tikutun kp 14 mikä tukisi et kierto voi olla edellee 28pvää.. Mitä mä nyt teen???

testi millä testasin on herkkyydeltä 25 et pitäskö hakea herkempi ja tehdä huomen aamuna uusiks? tänää ois kp 28 jos tää ei nyt kk vuotoa ole.. auttakkee nyt naist ahädässä :D
 
Tervetuloa uusille!

Täällä kp27/28 ja tiukkaa tekstiä.

Ei nyt enää meinaa pää kestää, yk15 eikä vieläkään tärpännyt. Tuntuu, että meille ei enää vauvaa tule. Itkettää ja tuntuu ihan kauhealta. Täytyy varmaankin jättää tämä touhu ihan kokonaan ja antaa olla. En enää kestä näitä toivo nousee, ja sitten tipahtan pilvilinnoista -fiiliksiä, joka pirun kuukausi. Olin niin toivonut meille vauvaa!
 
_Kenguru_ :hug: mitäs jos heittäisit ovistikutukset jne nurkkaa ja antasit mennä omalla tasapainolla? jos stressin poistuminen asian suhtee saisi ihmeitä aikaan?

itse olen vakaasti iettiny myös pitäiskö lopettaa heti alkuunsa tuo oviksen tikuttelu jne, koska vaikka ovulaatio on ni eihän se raskaaksi tulemita takaa :/ et lähtis painaa tulee jos on tullaksee meiningillä..
 
  • Tykkää
Reactions: _Kenguru_
pikkupeikko85, sinullahan on jännät paikat. Vaikuttaa kyllä siltä, että raskaana olet. Eihän sitä viivaa voi testiin tulla, jos mitään ei ole. Jos maltat, niin testaa huomenna aamulla uudestaan. tuloksia odotellessa....

_Kenguru_, Kaikki sympatiat sinulle. Muistan itse esikoista haaveillessani, kuinka tuntui pahalta kun ei tärpännyt heti. Tosi tuskaa oli, joten voin vain kuvitella, miltä sinusta tuntuu noinkin pitkän yrityksen jälkeen. Toivottavasti et kuitenkaan ihan lopullisesti luovuta vaan juurikin vähennät stressaamista. Anteeksi... Hyvähän se täällä on huudella. Joka tapauksessa:hug:.
 
  • Tykkää
Reactions: _Kenguru_
Mulla nyt kp 1 ja ensimmäinen yk siis alkoi :) Ikää minulla on 30v.

Tuosta raha asiasta: meillä kuopus on juurikin 2v. joten jos meillä ei tärppää melko pian,niin sitten menen alkuvuodesta töihin tienaamaan kunnon ä.lomarahat. Mutta pidetään peukkuja,et tärppäis pian,ja näin ollen ikäeroa tulisi alle 3v. :)

Kenguru: Mulla ei ole kahdessa edellisessä raskaudessa testi näyttänyt plussaa vasta kun silloin,kun menkat pari pv myöhässä. Toisessa raskaudessa kyllä olin jo melki varma,et raskaana olen,vaikka testissä luki "ei raskaana"...tein testin kp 28/28. odottelin pari-kolme päivää ja sen jälkeen testi vasta näytti positiivista. En turhaa toivoa halua elätellä,mutta voisko sulla vielä testi muuttua positiiviseks,kun nyt vasta kp 27/28? Tsemppiä!

Pikkupeikko85: Taitaa olla niin,että raskaana olet! :) Mulla kans ollut aiemmissa raskauksissa ruskeaa vuotoa niihin aikoihin,kun menkkojen olis pitänyt alkaa,vaan ei alkanut :) Ja toisella kertaa oli vähän veristäkin vuotoa. Meinaatko testata heti huomenna uusiks? ;)

Mää tunnistan oviksen helposti,en ole koskaan käyttänyt ovistikkuja,mutta nyt tekis mieli kokeilla. Meillä kaksi tyttöä ja en pistäis pahaksi jos pojan vielä sais. Eiks sitä sanota,et jos poikaa haluais,niin pitäis touhuilla oviksen aikaan,ei ennen sitä? :D
Nyt oon päättänyt et yhtäkään raskaustestiä en kaappiin osta "valmiiksi/varuiksi",jottei tule himoa testata liian aikasin....ans kattoo pysynkö suunnitelmissa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: _Kenguru_
Toivotaan parasta Kenguru! Ehkä kannattaa odottaa tosiaan muutama päivä ja testata uudestaan. On teillä pitkä yritys takana! Varmaan tosi turhauttavaa kyllä pettyä joka kerta. :'( Olen itsekin rentouden kannalla, mutta kummasti sitä lähtee niin intona mukaan tähän, että vaikea olla asenteella tulee jos on tullakseen Itse en ole ajatellut tikutella ovista tai testailla aikaisin, mutta kyllähän niitä päiviä laskee ja yritä tähdätä oikeaan ajankohtaan.

Onnea Pikkupeikko85! Eiköhän se viiva ala siitä vahvistumaan!
 
  • Tykkää
Reactions: _Kenguru_

Yhteistyössä