Kolmatta kuumeilevien KEVÄT 2013

_kenguru_ ja aliila Toi on tosi raskas tilanne. Itselläni (toistaiseksi) on ollut helppoa raskautua, mutta ennen toista lasta sain keskenmenoja ja olin ihan varma jossain vaiheessa, etten tule saamaan toista lasta. Se oli ehkä elämäni raskainta aikaa ja sitä kävi läpi niin kovin yksin, kun ei kellekään halunnut yrityksestä/raskauksista kertoa.

Olen pystynyt tässä kierrossa aika hyvin olemaan ajattelematta raskautumista. Toki se mielessä pyörii välillä, mutta jossain taustalla. Olen enemmän yrittänyt keskittyä täysin rempalleen lipsahtaneeseen ruokavalioon. Aikoinaan lasten jälkeen laihdutin 15 kiloa ja nyt lyhyessä ajassa 5 tullut takaisin. Tuntuu, että nyt oli pakko ottaa itseä niskasta kiinni, kun työhousutkin alkoi kinnata vähän vyötärön kohdalta... Vähän kuitenkin alkaa jännittää, kun mennään jo dpo4 :)
 
Keskiviikko 15.5.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset

Aotearoa..................kp 49/27..........yk 3..............30........01/08, 02/09
Aliila........................kp 13/31-34.....yk 12..............30.....-07,-09
NuVe.......................kp 6/26-30......yk 8...............28.... -07, -09
Sydäntähti................kp 32/27-34.......yk 2..............28........7/06, 10/08
Angelbird.................kp ?/30-32.........yk 6.............27.........-06, -09
keksipurkki..............kp -/25-26.........yk16.............25....09/08, 11/10
ellamillasofia............kp ?/30-36.........yk 1..............25.............-07, -09
_kenguru_...............kp15/28.............yk15............35........08/06,09/08
Vauvahaave.............kp10/14-?.............yk2...........33...-10 ja -11
Viifu........................kp 40/38-39.......yk1...............26.......... -09 ja -11
Hymypallo...............kp13/28.............yk+8v............35........... .-00,-04
KirsiH.....................kp6/??..............yk1............... 28............ -07, -08.
Hätähousu..............kp23/24-26......yk1................ ...............-07,-09

Taustailijat:
Jenny90, Ole luonani aina, hemu2, marsa-, Usvametsän neito, Rahkis, KoiKoi, Jumevi, katrinainen, Tintti83, Kukki$, saraheinä



Plussannneet:
Joulukuu
liiisu...........................yk 5
Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1
Casper77.....................yk 1
Astre...........................yk 2
Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4
Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8
Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1
Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1
dita..............................yk 5
Viola30.........................yk 2
Aminohappo..................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7
Mamimamimami...........yk 3
Kettula........................yk 2
Huhtikuu
Tafgu..........................yk 1
Kuume84....................yk 5
Klementiini..................yk 1
Linttu.........................yk 3
Catherine....................yk 4
Sanna-M.....................yk 5
EiKahtaIlman3.............yk 5
Toukokuu
Jardin........................yk 2


Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Mulle sais vaihtaa tohon listaan 4/14-?

Mä kestä. Mulla on aina ollut tosi niukat vuodot ja nyt kierukan aikana oikeastaa ei ollenkaan. Nyt kun kierukka pooistettiin niin tuli heti pienet menkat ja sit kahden viikon päästä eli viikonloppuna alko tiputtelu ja maanantaista sit kunnon vuoto. Tulee varmaan sen koko 1,5 vuoto nyt kerralla. Mulla ei oo jälkivuotokaan ollut näin runsasta. Nyt toivon entistä enemmän, että tärppäis seuraavasta. Meillä oli miehen kanssa tarkoitus suunnitellusti heilutella peittoja joka toinen päivä mutta ei nyt oo ollut mitään haluja.

Anteeks valitukseni
 
Moikka..
Mulla omasta yrityksestä jäi clearbluen digi ovis ja r.testejä yli muutama paketti, en kehtois niitä roskiinkaan heittee. Päiväystä 07/2014 asti, oisko täällä halukkaita niitä ostamaan? Yksityisviestillä voi nakata jos kiinostaa niin sovitaan hinnasta. :)

ViiruP 13+5
 
Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla...toivottavasti on tyyntä ennen plussasadetta. ;) Laskin, että listalla ois peräti viisi lähipäivinä mahdollista plussaamassa. Mielellään niitä päivittelisin. Peukut on pystyssä teidän puolesta! Menikö muuten vauvahaaveen päivät nyt oikein?

ON. Haa! Mies sano eilen illalla ennen nukahtamistaan, että ens kierrossa voitas sit aloittaa vauvan teko. Arvatkaa tuliko itellä enää unisilmään? Olisipa ollu nauhuri päällä, niin vois ilostuttaa aina itseä ja muistuttaa toista. Noh, on tässä vielä odoteltavaa, kun vasta vähän aika sitten kierto alkoi.

Kovasti ois kiva kuulla kaikkien kuulumisia ettei mene yksin puheluksi. Kesäkuussa vois varmaan laittaa otsikon keväästä kesäksi, eikö?
 
KoiKoi, kiitos tsempeistä ja ihanaa, että pääset pian yrittämään! :heart:

Katrinainen, onnea plussasta, voi miten ihanaa!!

Aliila ja Jumevi, samassa veneessä ollaan, toden totta. Eikä se pää oikein tunnu kestävän täälläkään tätä jatkuvaa ei-tärppäämistä. Nytkin olen aivan satavarma, että edellisellä kierrolla oli tärppäysyritystä, mutta meni tosi aikaisessa vaiheessa kesken. Nyt yritän keskittyä täysillä _kaikkeen_ muuhun, pidän itseni niin kiireisenä, etten vain yksinkertaisesti EHDI miettiä tätä raskaaksituloasiaa. Että olen toisaalta itselleni armollinen ja annan kyllä haaveilla vauvajutuista, mutta toisaalta keskityn satasella kaikkeen muuhun, kun tätä puuhaa ja työtä kuitenkin todella paljon on. Että ikään kuin ei ole muu elämä tauolla kunnes vauva tärppäisi. Koska kaikki on oikeasti kuitenkin todella ihanasti ja hyvin näinkin, ja nuo kaksi lasta ovat parasta, tärkeintä ja rakkainta, mitä minulla elämässä on. Sitä vauvakuumetta ei vain voi oikein selittää. Monta järki- ja tunnesyytä tottakai, mutta perimmiltään se kumpuaa varmaankin jostain niin syvältä liskoaivoista, ja tunne on niin periksiantamaton, että se vain vie eteenpäin ja polttelee. Mutta tosiaan omana selviytymiskeinonani koitan nyt vain tarjota lisko- ja muille aivoilleni mahdollisimman paljon kaikkea muuta. (Ja jätän kaikki ylimääräiset vitamiinit ja hivenaineet, enää vain raskausmonivitamiini ja lääkkeet, en syönyt mitään ylimääräistä silloinkaan kun tärppi kävi. Tärppää jos on tärpätäkseen.)

Voimia meille kaikille, ihana kesä tulossa, kanssasisaret, nautitaan elämästämme! :heart:
 
Voi ei katrinainen! Voimia! Onneksi on kuitenkin alun keskenmeno, jos jotain lieventäviä asianhaaroja voi ajatella nyt. Itse useamman kokeneena oon yrittänyt psyykata sitten tulevaan, kahdesti onnistuneesti, kun kroppa on kai herkempi raskautumaan uudelleen. Mutta jaksamista! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
katrinainen pahoittelut :( jos saan kysyä niin millä viikoilla olit?
KoiKoi kyllä päivät on oikein, kiitos korjauksesta.

Täällä loppui nyt istten nämä Niagaran putoukset ja alkaa tositoimet. Ovistestejä ostin kaverilta ja huvikseni testaan. En ole ikinä ennen sellaisia käyttänyt. Täällä kanssa yritän pitää itseni kiireisenä että ajatukset olis edes vähä jossain muuallakin. Onneks on ollut hienoja ilmoja niin ollaan päästy pihalle lasten kanssa iltaisin.

Huomenna katsomaan kaverin vauvaa. Ikää taitaa olla 1,5kk. Jos tulis jotain vauvahuurua ja onnistuis itellä tässä kierrossa. Tsempit kaikille muillekin. Sitä oltais sit helmikuun porukoiss ajos tässä kierrossa tärppäis.
 
Hei! Aivan uutena tänne hiippailen.. Meillä kaksi lasta ennestään, ja tänään päätettiin sitten jättää pillerit pois. Kierto on siis aluillaan. Varsinaista yritystä ei varmaan aleta kun vuosi olisi minulla vielä opintoja jäljellä, mutta jos vauva tahtoisi tulla niin tervetuloa.. :heart:

Nyt siis olisi ensimmäinen pillereiden jälkeinen kierto alkamassa, 1/??. Edellisen kerran kun pillerit lopetin, kierto venyi usein yli 40 päivän.. Toivottavasti ei käy taas samoin!
 
Katrinainen :hug:

Itse ajattelin huomenna äitienpäivän kunniaksi testailla, silloin olisi dpo9. En kyllä usko, että tästä kierrosta olisi tärpännyt. Luulen nimittäin, että kroppa on jonkinlaisessa stressitilassa. Alkukierrosta oli 3pv kestänyt mahatauti ja nyt on ollut kamala flunssa ja ilmeisesti poskiontelontulehdus tulossa.
 
Tervetuloa joukkoon KirsiH! Ilmoittele, jos haluat lisää tietoja listalle.

sydäntähdelle omista epäilyistä huolimatta äitienpäiväyllätys plussaa toivotan. Miksei tietysti kaikille muillekin! :)

Vauvahaave: Kärsivällisyyttä vaan sitten siihen oviksen tikutteluun. Oon ite ollu aina tosi huono hermoinen tikuttelija enkä oo tainnu kunnon ovisplussaa koskaan saada. Todisteita kuitenkin ovuloimisesta löytyy.
 
Katrinainen :hug:

Täällä kp 2/26-30 ja yk8 :'( pitkään yrittäneet varmaan tietää mitkä on fiilikset täällä nyt... No jospa meidän kohtalona olis sit helmikuu, ollaan molemmat miehen kanssa synnytty helmikuussa samoin kun nuorimmainenkin. Josko se kolmaskin sit olis helmikuinen :heart: ei auta kun yrittää taas parhaansa ja toivoa kovasti!

Mulla pieni tauko siivouksessa, ens vkl olis esikoisen 6v synttärit, vähän jo siivoilen mitä voin, leipomiseen menee ens viikolla pari pv. Vähän vielä reseptit hakusessa kun kaikki tarjottava oltava gluteenitonta. Joutuu ehkä muutaman maistelu erän tekee etukäteen :p

Ihanaa huomista Äitienpäivää kaikille! :heart:
 
Niin tosiaan, en muita tietoja huomannut kertoa.. :D Eli yk1 pukkaa, ikää on 28v ja lapsukaiset vuosimallia -07 ja -08.

NuVe meillä myös esikoisen 6v-synttärit ensi viikolla. Vielä en paljonkaan ole asian hyväksi tehnyt, pitää kokeilla uusia juttuja kun hurahdin siihen Koristeelliset kakut -lehteen..
 
Mäkin voisin ilmiantaa itseni ja liittyä taustailijaksi :) Lueskellut olen tätä syksystä asti silloin tällöin ja kesällä ois tarkoitus alkaa yritys, luultavasti heinäkuussa.

Mulla on ollut jo parisen kuukautta kova raskauskuume, ei vauvakuumetta, se onkin tullut aina oikeastaan vasta raskaana ollessa. Toivoisin tyhmästi jokakuukausi nykyään olevani raskaana :-D Se vois olla mahdollistakin kun muuta ehkäsyä ei ole kuin keskeytetty mutta tuskin, on toiminut jo 7kk nyt ja joskus aiemmin esikoisen jälkeen vielä kauemminkin.

Ikää on jo 29v ja lapset on reilu 2v ja 7kk, siksi oikeastaan odotellaan vielä hetki että molemmat vähän vielä kasvais. Mutta pienellä ikäerolla toivotaan kolmattakin, tai isompikin ikäero tietenkin käy kunhan joskus tulis :)
 
Katrinainen tiedän tuntee, km satuttaa vaikka olisi pienillä viikoilla. Itse olen saanut keskenmenon 5+2 viikolla ja vieläkin tuntuu pahalta silloinen la ja km päivä. Onneks aika muuttaa ikävän muotoa.

Joo, täytyy rauhoittaa mieltä kun tikuttelee mutta tiedän kuitnekin että ovistelen niin vaikka ei plussia niihin saatais niin jos sit edes raskaustestiin.

sydäntähdelle plussatuulia. Ja muillekin, tietysti
 
Pahoittelut katrinainen! Ja voimia! :hug:

sydäntähti Teitkö testin? Mitä näytti? :)

Mulla menossa kp 38/38-39 ja ajattelin että jos menkat ei ala niin teen testin vasta lauantaina. Mies kun haluaa olla paikalla kun testin teen, ja arkisin hän lähtee töihin niin aikaisin etten jaksa nousta tekemään testiä ennen sitä. :p Jänniä päiviä eletään! Molemmat lapset ovat saaneet alkunsa ekasta yrityksestä, joten olisi kyllä erittäin hyvää tuuria saada kolmaskin ekasta... Noh, mutta nyt jäitä hattuun ja odottelemaan. :)
 
Hei mut varmaan vois siirtää hetkeks taustalle?! (Sori en saa puhelimella väriä vaihettuu) :attn:

Aateltiin sen mun leikkauksen jälkeen ootella yhet menkat ennenku aletaan ihan kunnolla yrittää ja ku ei yhtään tiiä millon ne alkaa.. Tulen kyllä sitten ihan varmasti tänne kertomaan ja aktiivisemmin kirjottelemaan! en oo oikeesti ikinä näin kovasti toivonu menkkojen alkavan :D voi plääh miten tylsää vaan oottaa...
 
Päivittelin.
Tervetuloa Saraheinä! Mäkin oikeestaan luulin, et mul ois vaan raskauskuume, mutta kun tätä on jo pidempää jatkunut ja asiaa monelta kantilta pohtinut, kyllä tää on sittenkin vauvakuumetta. Mä ihan mielellään skippaisin koko raskauden vaivoineen ja synnytyksineen ja ottaisin vauvan syliin heti. Vaikka onhan se keskiraskauden pyöristynyt maha jotenkin suloinen, varsinkin kun liikkeet alkaa tuntua. :heart:
 
Täytyypä minunkin aktivoitua, kun täällä tulee käytyä lukemassa usein, mutta en ole saanut aikaseks kirjoittaa. Meillä tyttö- 07 ja poika -09 ja nyt olis pikkukolmonen haaveissa. Yritystä on ollut vähän jo viime kierrossa, mutta nyt tässä kierrossa vasta varsinaisesti. Mulla on kovin lyhyt kierto (24-26) ja huomenna-la pitäis menkat alkaa tai sitten se toivottu plussa... Hätähousuna en tietenkään oo malttanut oottaa, vaan pakkohan mun oli jo tänäaamuna testata -NEGA :( Oireita kuitenki riittää ja jotenkin vielä eilen oli vahva tunne tärpistä. Nyt kyllä jo ajatukset enemmän siirtyneet seuraavaan kiertoon ja yrityskertaan sitten. En jaksa uskoa enää kun ei tuohon edes haamua tullut vaikka testi oli herkkä (2 mIU(ml)...
 
Tervetuloa Hätähousu! Hyvä että tulee uusia, vaikka oiski vähän hätäisiä kävijöitä, että ois kuumeileville luettavaa. Toivottavasti tärppää hätäisesti, mut napakasti. Mulle muuten gyne sanoi, että lyhyempi kierto on normaalia yli kolmikymppisellä, kun ihmettelin et kierto lyhentynyt lasten jälkeen. Jos kierto 22 päivää raskautuminen on mahdollista.

Oikeastaan oon ihan tyytyväinen, et voin kuumeilla näin ilman varsinaista raskautumisjännitystä viel hetken. Tuleva mahdollinen vauva on kuitenkin meidän viimeinen. Otan tästä kuumeilusta, raskautumisesta, mahdollisesta raskaudesta ja vauva-ajasta kaiken irti. Miten teillä muilla?
 

Yhteistyössä