Kolmatta kuumeilevien KEVÄT 2013

Täällä olis nyt lopultakin viimeiset tuhrut meneillään.. Oon tässä miettinyt, josko ovista tikuttelisin jo tässä kierrossa. Kysymys kuuluukin, missähän vaiheessa sitä aloittaisi..? Ehkä parin viikon päästä, oletuksella että kierto ois 40 päivää jotain..?

Ai niin, mitään ajattelematta laitoin lapsukaisten syntymävuoden väriksi punaisen, poikia ovat kumminkin jos haluais oikean värin päivittää.. :D

Viimeksi muokattu:
Kovin hiljainen pino tää nykyään? Enpä kyllä itsekään juuri tänne kirjoittele...

Mulla on säännöllinen kierto ja viime pe alkoi normaalisti menkat, kesti ja loppui normaalisti. Kunnes eilen alkoi uudestaan?! Ihan jonkin verran tuli/tulee siteeseenkin. Hain sitten tänään r-testin johon yllätyksekseni tuli haalea mutta selvästi erottuva punainen viiva! Eli onkohan mulla keskenmeno? Vai voiko tää mitään hyvääkään tarkoittaa? R-oireita ei ole, mutta ei ole ollut kolmessa edellisessäkään alkaneessa raskaudessa. Onko kenelläkään saman tyylistä kokemusta? tuolta keskenmenon jälkeen pinostakin jo kyselin... Km mullakin oli 1/11 viikolla 10+...

Tiistai 21.5.2013

Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset

Aotearoa..................kp 55/27...........yk 3..............30........01/08, 02/09
Aliila........................kp 19/31-34......yk 12............30.....-07,-09
NuVe.......................kp 12/26-30.......yk 8...............28.... -07, -09
Sydäntähti................kp 4/27-34.......yk 3.............28........7/06, 10/08
Angelbird.................kp ?/30-32..........yk 6.............27.........-06, -09
keksipurkki..............kp -/25-26.........yk16.............25....09/08, 11/10
ellamillasofia............kp ?/30-36.........yk 1..............25.............-07, -09
_kenguru_...............kp21/28.............yk15............35........08/06,09/08
Vauvahaave.............kp16/14-?...........yk2.............33......-10 ja -11
Hymypallo...............kp19/28.............yk+8v...........35............-00,-04
KirsiH.....................kp12/??..............yk1.............. 28............ 07-, -08
Hätähousu..............kp4/24-26...........yk2..............29..........-07,-09
G2P2.................... kp 18/30.............yk 1.............30........... -05 ja -06*
Koikoi....................kp 21/24-28........yk 1.............32...........-09, -11

Taustailijat:
Jenny90, Ole luonani aina, hemu2, marsa-, Usvametsän neito, Rahkis, Jumevi, katrinainen, Tintti83, Kukki$, saraheinä

Plussannneet:
Joulukuu
liiisu...........................yk 5, Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1, Casper77.....................yk 1
Astre...........................yk 2, Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4, Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8, Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1, Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1, dita..............................yk 5
Viola30.........................yk 2, Aminohappo..................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7, Mamimamimami...........yk 3
Kettula........................yk 2
Huhtikuu
Tafgu..........................yk 1, Kuume84....................yk 5
Klementiini..................yk 1, Linttu.........................yk 3
Catherine....................yk 4, Sanna-M.....................yk 5
EiKahtaIlman3.............yk 5
Toukokuu
Jardin........................yk 2
Viifu..........................yk 1

Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!

Viimeksi muokattu:
Juu, on melko hiljainen ketju, mutta toisaalta kaikki taitaa olla konkareita tai ei ole vielä edes yritys päällä, niin ei ole paljon sanottavaa. Listallakin on melko vähän nimiä, joten vähän meitä kaikkiaan on kolmannen kuumeilijoita.

Mielenkiintoinen tilanne sulla NuVe. Voisiko olla kiinnittymisvuotoa? Itsellä on toisessa raskaudessa vuodellut vähän väliä, mutta vasta sitten kun viikkoja oli jo muutama kasassa. Tuleehan monilla valemenkat useamman kuukauden. Ilmoittele, mitä tapahtuu.

kirsiH: tais lapset värjäytyä punaiseksi ihan epähuomiossa. Sori. Nyt korjattu.

Kiitos KoiKoi! Meillä sama hyvinkin suurella todennäköisyydellä, sillä mies ei halua enempää eikä mullakaan mitään tarvettä enempää kuin 3 lasta. Silllä ehkä tässä yrityspuuhassa onkin nyt eri meininki. Tänäaamuna testattu taas NEGA, mutta toisaalta se antaa vaan lisäaikaa tälle kaikelle ihanuudelle. Kunhan se ei jatku liian pitkään...:|
Nyt jo tuhruttelee hieman ja arvelen menkkojen alkavan huomenissa jos perinteisesti sujuu. Hieman tosin kummastuttaa nyt muutaman kerran viikon aikana ilmenneet närästysoireet iltaisin. Mulla kun ei niitä ole ollut kuin raskausaikoina... eli ehkä vielä elättelen toiveita huomiseen asti. Testit tosin loppui enkä aio enempää hankkia ennen kuin seuraavassa kierrossa jollei oireet anna muuta ymmärtää...:confused:

Viimeksi muokattu:
Täälläkään ei mitään kirjoitettavaa vielä kun yritystä ei vielä ole :) Kohtahan se on heinäkuu jo... Tosin ehkäsynä keskeytetty joten periaatteessahan mitä vaan voi tapahtua, mutta en usko kyllä siihen kun tuntuu toimivan meillä erittäin hyvin. (liiankin :D )

Ehkä samalla tavalla ei osaa kuumeilla enää, tosin jos/kun raskaaksi tulen niin varmasti sitten kaikki tuntuu todellisemmalta ja alkaa enemmän innolla odottaa millainen pieni sieltä tulee.

Meillä on vielä haaveissa neljäs ja ehkä viideskin. Mutta katsotaan nyt, josko se kolmas tulis =) Millään lailla en ole asennoitunut vielä ainakaan että ois viimeinen yritys ja raskaus niin vähän pettynyt olisin jos ei enää enempää tulis. Isoa perhettä toivon :)

Minut saa siirtää plussanneisiin <3 <3 Tänään kp 43/38-39 plussa pärähti testiin. En voisi olla yhtään onnellisempi tällä hetkellä!

KoiKoi Kiitos sinulle että olet jaksanut pitää palstaa yllä ja päivittää listoja. :flower: Tämä kolmas jää meillekin viimeiseksi, joten aion kyllä nauttia joka hetkestä.

Onnea kaikille ja plussapuhureita! :)

:flower: Onnea viifu! Myöhäiset plussat taitaa olla niitä iloisimpia yllätyksiä. Jospa se sullakin hätähousu ois vasta tuloillaan? b:)d kun kerta lieviä oireitakin on.

Yritetään me nyt saraheinä (plus tietty kaikki muutkin) pitää tätä ketjua ees jotenkin hengissä, kun ei meille kolmannen yrittäjille taida muita olla.
Ihanaa, kun on ihmisiä, jotka haaveilevat tänä päivänä isoista perheistä. Meillä kolmas jää viimeiseksi ihan käytännön syistä. Kolmas, tällä kertaa toivottavasti, suunniteltu sektio. Eivät taida enempää suositella. Noh, ei isäntäkään ole innokas tila-auton ostoon. Sitä suuremmalla syyllä yritän ottaa kaiken ilon irti tästä. Niinkuin esim täällä roikkumalla, mitä en ole aikaisemmin tehnyt. :whistle:

Kuumeen nostatusta ja hyviä tuloksia meille kaikille!

Onnittelut Viifulle plussasta! Toivotaan nautinnollista raskausaikaa :)

ON: Täällä alkoi ihan kunnollinen vuoto jomotuksen kera, joten jäänpä tänne minäkin kuumeilemaan... Koitin viimeiseen asti elätellä toiveita, että nyt olis tärpännyt, mutta olishan tuo ollut jo ihme tuuria jos taas olis ekasta tärpännyt (1. tärppäs yk2, 2. yk1). Jotenkin hieman hirvittää, että mitä jos tällä kertaa saakin odotella paljon pitempään? Toisaalta tässä ei mikään kiire ole, mutta kun ei malttaisi odotella...ja kun se vie niin paljon tilaa ajatuksissakin. Tai ehkä siihen sitten tottuu pitemmän päälle?
No, mutta jatkan pohdintojani lauantai-herkkujen parissa. Tänään siis kp1/24-26 ja ikää muuten 29v

Onnea Viifu!

Meillä myös todennäköisesti viimeistä kuumeillaan. Ensimmäistä tärppiä odoteltiin reilut puoli vuotta, ihme kyllä että tärppäsi niinkin nopeasti meidän vähäisillä harrasteluilla.. :D Silloin oli tosi pitkät kierrotkin enkä ovulaatiosta tiennyt mitään. Testailin varmaan kymmeniä negoja kunnes päätin seuraavan kerran testata jos kierto venyy 50 päivään. Niinpä sitten tulikin erittäin vahva positiivinen..
Toisen kanssa en ehtinyt kuumeilla juuri ollenkaan, tammikuussa päätettiin että vauvalla on lupa tulla. Ovulaatiota tikuttelin, ja helmikuussa tuli positiivinen. Oon ollut hirmuisen onnekas että keskenmenoja ei ole ollut ainoatakaan..

Pitäisi saada painoa pois mahdollisimman paljon ennen raskautta, painan nyt saman verran kuin molemmissa raskauksissa viimeisilläni..|O

Mulla on jostain syystä haaveena että sais kaks tyttöä ja kaks poikaa. Vaikka en erityisemmin toivo kumpaakaan sukupuolta, paitsi ehkä vähän enemmän nyt kolmannella kerralla että tulis tyttö esikoiselle kaveriksi. Poikia on syntynyt viime ja toissavuonna meidän sukuun 4+meidän kuopus ja ei yhtään tyttöä, paitsi meidän esikoinen siis. Vaikka ei poikakaan haittais tietenkään =)

Meillä kans on molemmat tullu nopeasti, lopetin pillerit ja olin ihan täysin siinä uskossa että vuosi menee ennenkuin voi raskautua ja oli aika yllätys että sain plussan jo yk2. Kuopus saikin heti yk1 alkunsa. Vähän jännittää miten kauan kestää kolmosessa, varmasti kauemmin ja mitenkähän sitä osais olla hermostumatta... Mä tunnen itseni niin vanhaksikin jo ja tuntuu ettei senkään takia varmasti raskaudu kovinkaan pian, vaikka eihän mun edellisestä synnytyksestäkään ole vielä kauan :D

Mitään ovista en aio testata vaan yritetään ajottaa vaan oikeaan aikaan, mikä ei ehkä ole ihan helppoa kun en yhtään tiiä millon ovis on, reilu viikko tulee valkovuotoa mutta muuten en tunne yhtään mitään. En ole kyllä tätä tulevaa yritystä hirveästi etukäteen ajatellut, parempi varmaan niin.

Onnea Viifu! Täällä on piinailupäivät, eli kp19, tunteet ailahtelee varma tärppi - en varmaan oo raskaana -skaalalla, laidasta laitaan :/ Yritän kauheasti keskittyä muihin juttuihin (joita ei suinkaan ole vähän) mutta se vauvankaipuu on kyllä todella kova. Kun sitä ehti jo niin kovin innostua ajatuksesta mutta meni kesken maaliskuussa. Hirmusti meille kaikille vauvaa toivoville plussatuulosia - PUUUUHH! :heart:

Viifu paljon onnea plussasta :)

Täälläkin viimeinen lapsi tämä kolmas. Mies haluisi suurperheen mutta kanssa lapset sektiolla syntyneet niin en itse halua enempää. Kyllähän sitä sektiolla voi neljäkin syntyä ihan huoletta.

Meillä on kanssa tärpännyt todella helposti. Pillereiden jätn jälkeen esikoinen tuli yksien kuukautisten jälkeen, päättyi keskenmenoon. Toinen tuli heti tai oli tulossa jos keskenmenon aikaan, ei siis varmuutta milloin tärpännyt. ja nyt kuopus tärppäs tokasta kierrosta. Jos tääkin tärppäis tokasta niin se olis sitten tämä kierto.

Ovista olen yrittänyt tikuttaa mutta aika utopiaan tuntuu olevan. ollaan sit tasaisesti ainakin joka toinen päivä touhuiltu nin aina siellä on valmius. Aikaisemmin en ole ikinä yrittänyt ovista tikuttaa.

Mä täällä kylläkirjottelen mutta nyt oon ollut päivät "evakossa" viikonlopun ajan (ollaan siis oltu lasten kanss aulkona) kun mies on tehnyt isänsä levyä valmiiksi. Nyt yritän panostaa taas tännekin. Kiitos KoiKoi kun listaa päivittelet.

Samassa veneessä siis taidetaan monen kanssa olla eli viimeistä kuumeilemassa.

Mulla oli ennen esikoista pari keskenmenoa, toinen keskeytynyt. Se taisi sitten jättää jälkensä kohtuun (kaavinta). Puolen vuoden yrityksellä keskenmenojen jälkeen esikoinen sai lopulta alkunsa, vaikka toivo oli jo mennyt monta kertaa. Kuopusta ehdittiin yrittää kolme kiertoa, mutta moneen kertaa povattiin keskenmenoa vuotojen takia. Molemmat raskaudet on jäänyt hieman kesken, siksi epäilin jossain vaiheessa, että mulla ois vaan raskauskuume. Ei se kuitenkaan niin ole. Niin hyvin pystyn eläytymään tiedänkin mietteisiin. Kyllä tää on totista totta. Saa vaan nähdä, miten lopulta käy.

Sektioista vielä. Niinkuin mainitsit vauvahaave, niin voihan niitä tehdä useamman kuin kolme, mut se on käsittääkseni suositus. Meinasin, että voisin jopa toivoa piuhojen poikkasua leikkauksen yhteydessä, kun kävisi kätevästi. Ei tarvis miettiä ehkäisyä enää. Tämä siis,jos kaikki menis mallikkaasti. Itellä arpi on ihan ok, mutta sen päälle on jäänyt ikäänkuin ylimääräistä nahkaa ja alta on ihan tiukka. Mietityttää, miltä mahtaa näyttää kun taas nahka venyy, leikataan ja karsitaan umpee. Toivottavasti arpi kestää. Ilmeisesti se on kuitenkin se sisällä oleva arpi, minkä kestävyys on oleellinen.

Mitähän kuuluu Aotearoalle ja sydäntähdelle? :)

Viimeksi muokattu:
Kp 3 ja yk 3. Mulla on vähän erikoiset työkuviot kesäkuussa, joten en tiedä, mitkä mahdollisuudet on seuraavassakaan kierrossa. Laskin, että tuolla 34 päivän kierrolla olisi ovis 6.6, jolloin olen tiiviisti kotona ja mahdollisuudet olisi kyllä ihan hyvät.

Täällä on eilen ovista plussattu ja tehokkaasti hyödynnetty. Mutta kyllä sen huomaan olostanikin , että ovis on. En ole siis ikinä ennen ovista tikuttanut mutta tulipa sekin koettua. Nyt sit saa alkaa jännäileen tärppäämistä. Kesäkuun alkupuolella omana synttärinä ajattelin testailla jos ei menkkoja siihen mennessä kuulu. Sit voi saada hyvän lahjan tai mielipahan synttäreiks.

Hei vaan kaikille!
Olen tässä muutaman päivän käynyt ahkerasti lukemassa ketjuanne ja muita keskusteluja täällä, kun vauvakuume pääsi toden teolla irti :saint: Ajattelin, etten lähde tällaisiin keskusteluketjuihin itse mukaan ollenkaan enkä anna kuumeilun viedä liikaa energiaa, mutta eilen tunsin ovulaation ja mieheni nukahti telkkarin ääreen samaan aikaan kuin lapset :stick: Voi sitä ketutuksen määrää!!!! Sillon tajusin, että voin esittää olevani jotenkin rento tämän asian suhteen, mutta todellisuus on ihan toista. Voisin siis liittyä mukaan ja antaa vauvakuumeelle vallan viimeistä kertaa :)

Nyt on siis kp 18/30, yk 1, ikä 30, lapset -05 ja -06
Iltatähdestä täällä haaveillaan. Ollaan puhuttu jo vuosia, että kolmas voisi joskus tulla, mutta opiskelin ammatin lasten saannin jälkeen ja sen jälkeen aloitin työt. Nyt on hyvä aika taas haaveilla muista asioista. Jossain vaiheessa jo ajattelin, että lasten ikäero jää liian suureksi ja ehkä parempi jättää kahteen lapseen, mutta toisaalta haaveilen vauva-ajasta, jolloin ei tarvitse jakaa huomiota uhmaikäiselle esikoiselle ja voi keskittyä ihanaan aikaan ihan rauhallisesti. Tuskin lapsi traumatisoituisi isosta ikäerostakaan, jos saisi mahdollisuuden tulla perheemme jäseneksi :heart: Olemme halunneet saada lapset nuorena, joten ikäkin alkoi välillä mietityttää. Sitten mietin, että moni saa esikoisen minun iässäni, joten tämä olisi ihan hyvä ikä saada iltatähti. Nyt sitten viikonloppuna oli ihan aktiivista, mutta tosiaan eilen vei uni voiton, kun olisi ollut se hyvä päivä olla aktiivisella mielellä. No, eipä tämä mitään tehdashommaa olekan, joten fiiliksen mukaan...

Viimeksi muokattu:
Ketkä meitä on nyt täällä sellaisia jotka on oviksen hyödyntänyt ja parin (?) viikon päästä testailee? Itellä on ainakin jo kova hinku testata mutta ei taida millään testeillä vielä näkyä. Kierron pituudesta kun ei ole minkäänlaista tietoa.

Mä olen ihmeissäni, kun nyt yhtäkkiä joka suunnasta tulee vihjailuja, että jokos on iltatähti tulossa. Ajattelin, että ihmiset pitävät meidän perhettä jo valmiina, kun lapset on sen verran isoja. Eipä taida kenellekään tulla yllätyksenä, jos pieni lellivauva vielä meille siunaantuu. :) Ei olla sellaisesta muille puhuttukaan, kun vasta äskettäin päätettiin antaa raskaudelle mahdollisuus. Onko teillä muilla säästössä kaikki vauvatarvikkeet mahdollista uutta tulokasta varten? Meidän vaunut on ollut kovassa käytössä veljen perheessä ja samoin turvakaukalo, joka on kyllä jotain Aatamin aikuista malliakin... Vaatteita ollaan aika paljon säästetty molemmilta, varsinkin ihan vauva-ajan vaatteita. Äitiyspakkaustarvikkeitakin on säästössä varastossa, mutta ottaisin ehkä uuden pakkauksen nyt, kun se edellinen on vuosimallia -04 ja se rahamäärä on niin onneton jos siihen vaihtaa. No, kunhan nyt ensin raskautuisi, mutta saahan sitä haaveilla ja suunnitella. :whistle:

Mulla on tänään pientä kuvotuksen tunnetta... Oikeasti nauran itselleni täällä! :LOL: Ihanaa huomata, että nyt vielä 30-vuotiaana voin innostua tällaisesta ihan niinkuin silloin melkein kymmenen vuotta sitten, kun olin ihan raakile vielä! Mulla on ollut töissä tosi rankka jakso ja nyt vapaapäivänä tietenkin stressi laukeaa ja alkaa pieni päänsärkyjomottelu (ei onneksi migreeni tällä kertaa) ja siitä tuo kuvotuskin johtuu. Mutta siltikin nautin tästä miten kokonaisvaltaisesti vauvakuume vaikuttaa muhun nyt, kun tarkkailen omaa kehoani ja haaveilen nyytistä. Mulla on myös jännä jomotus alavatsalla oikealla puolella. Outoa, kun ovulaatiokipu tuntui vain pari päivää sitten vasemmalla.

Meillä on lapset saanut alkunsa aika nopeasti, molemmat tokasta kierrosta ja silloin oli pillerit käytössä ennen sitä. Nyt ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä pariin vuoteen ja kierto on säännöllinen. Mutta vähän jännittää miten paljon ikä vaikuttaa. Nuoriahan tässä vielä ollaan, mutta silti... Minkälaiset on mietteet muilla kolmoshaaveilijoilla tänään?

Vauvahaave: Meillä on aktiivisesti peitot heiluneet muuten paitsi juuri oviskivun aikaan. Juuri ennen sitä kuitenkin ja sen jälkeenkin ihan huvin vuoksi, vaikka ei tän asian suhteen ole enää hyötyä. ;) Jännityksellä odotellaan parin viikon päähän.

Hei kivaa, tännehän on tullut uusiakin ja ketju on taas aktiivisempi. :) :wave:
Hauskaa lukea teidän ajatuksia, kun ihan samanlaisia mietteitä sitä itselläkin. Ensin en aikonut tänne edes tulla, mutta vauvakuume vain jotenkin tänne ajoi. Hirveä tarve saada asiaa vatvoa ja kuumeilla ja kun meillä ainakin mies ei yhtään jaksa jauhaa, se vaan toteaa, että no, tulee jos on tullakseen ja ihan kivaahan se olis :) Putkiaivo mikä putkiaivo...
Täällä kp 6 ja vuotopäivistä toivottavasti viiminen. Sit vaan uutta yritystä... Tosin vähän epäilen tän kierron tärppimahdollisuuksia kun mulla osuu just todennäköisen ovulaation aikoihin 2 yövuoroa :( Täytyy koittaa muut päivät käyttää sit hyödyks.
Tekis vähän mieli ovistakin tikutella, mutta en oo koskaan aiemmin tehnyt ja luulen tunnistavani oviksen kun pientä kipuilua ym oiretta ilmaantuu kierron puolessa välissä. Toivotaan kovasti plussatuulia meille kaikille!

Yhteistyössä