Kolmatta kaipaavien tammikuu 2011

KHJ:lle tsemppiä ja voimia. Varmasti rankkaa kaiken tämän keskellä/jälkeen!

Mädchen: Toivottavasti sää niin plussaat!

Tähti77: Minusta tämä haaste on aivan loistava. Ruokien punnitseminen ei vie juurikaan aikaa, ruot helppoja perusjuttuja.. Aamulla kaurapuuroa ja raejuustoa, lounaalla kanaa, lihaa tai kalaa ja vihanneksia... välipalaksi rahkaa tai korvaavia proteiini valmisteita, päivällisellä samaa ku lounaalla, mut riisiä, pastaa tai perunaa lisäksi, iltapalaksi taas rahkaa. Ei tee mieli napostella ja vielä ainakin uppoaa kaikki mitä pitää syödä. Kokonaista kolme päivää kohta menny..:p

Itellä painoa tullu alas kahdessa vuorokaudessa reilu 1,5kg, joten odotukset on kovat. Toki alkuun lähinnä pelkkää nestettä, mut puntarilla tosi positiivinen ja motivoitunu fiilis.

Jahas lapset nukkumaan...
 
koiksa: kuulostaa toimivalta :) aika samalla lailla itsekin syön, mutta en lainkaan perunaa. Pastaa joskus, silloinkin niitä tummia. Tsemppiä kovasti ja uskonkin, että kyllä noilla syömisillä kilot saa kyytiä ja mikä parhainta: ilman nälkää!! Onneksi täällä on tätä vertaistukea :heart:

ON: tänään oli hetken aikaa etova olo, helpotti kun söin. Miten sitä niin kuunteleekin kehoaa kokoajan, ihan tuntuu että alitajunta valvoo jokaista tuntemusta, vihlaisua ja oloja..
Onneksi tänne saa niitä purkaa, kun emme ole tästä kenellekään kertoneet. MItes muut? Onko vauvahaaveet salaisuus?
 
tähti77. meillä oli ensin aikomus kun ehkäsy jätettiin että ei kerrota kenellekkään, no pitihän minun omalle äidille kertoa ja sit anoppiki tais jostain lause käännähdyksestä arvata mitä tässä ollaan tekemässä enkä tietty voinu kieltää vaan kerroin että joo kyllä tässä lasta yritetään saada. ja sit pari kaveria tietää.

Viikonloppuna on sit synttärit huomenna leivon kakun ja jotain muffineja. tulee varmaan syötyy mutta siiten taas täytyy yrittää tsempata
 
heipat

KHJ: varmasti huolestuttaa. toivottavasti ei kuitenkaan ois mitään vakavaa. Onko sulla se mahdollinen munasarjakasvain oireillut mitenkään??

Mädcen: Aivan varmasti oot raskaana :D peukutuksia asian puolesta!

Itse en ole edes seuraillut kovinkaan tarkkaan nyt itteeni johtuen siitä että tosiaan juuri ovispäivänä oli kinattiin ihan kunnolla(ja arvaatkaa ottaako nyt päähän) ja tyttö kipeenä, yöt menny valvoessa ja sitten lennosta aina vahdin vaihto miehen kanssa tehty kun tulee kotiin ja itse menen töihin.. Poikakin ihmeen hiljainen ja väsy. Itse pitää käydä nieluviljelyssä kun eilen tyttöä käyttäessä lääkäri katsoi minunkin kurkun ja siellä punoitusta ja aavistuksen peitteitä näkyi :/

Uusille tervetuloa joukkoon =)

Nyt pitäis kehitellä aamupalaa lapsosille. Ihanaa, vapaapäivä, vaikkakin menee vielä sisällä ollessa.
 
lämmöt ois 36,2, luulisin et mun normi ois 35,6 noin... vilu on kokoajan ja viluväreitä on kokoajan:) vaikka eipä nuo välttist merkkaa mitään:/ NIIIN paljon vaan toivon et tärppäis jo:) ja mitä ihmettä se pieni vuoto sitten oli jos ei kiinnittymistä?!


puuuhhhh plussatuulia:)
 
heippa !
tänne ei mitän erikoista,vähän taustailen kun on hiljaiseloa vauvanteosta...:D mies siellä pohjoisessa enkä tiedä milloin piipahtelee kotona..:) menee ehkä ensi kuuhun tärppi päivien käyttö.....:)

Monsuunit loppu eilen ja nyt on pari päivää rauhaa,ennen kuin ovis kolkuttelee muniksia niin että olen kaksinkerroin taas...:/
 
Tähti77 Me olemme joillekin maininneet jo toisen lapsen odotusaikana, että toiveissa olisi kolmas heti perään :)

KHJ Toivottavasti selviäisit säikähdyksellä :hug:

ON: Ihme kipuja häpyluun kohdalla. Olisikohan tullut treeneistä, missä kävin toissapäivänä :confused: Tuli mieleeni että hassua miten monella mies stressaa rahan riittävyydestä, jos lisää lapsia suunnitteilla. Meillä se olen minä, joka miettii raha-asioita.
 
Tähti77: Meillä tilanne tuli lähipiirin tietoon viime kesäisen raskauden myötä. Kun se päättyi syksyllä ikävästi, emme salanneet sitä, että yritämme uudestaan jollain aikavälillä. Onneksi eivät kuitenkaan painosta asialla, koska tietävät meidän surevan vielä kovasti menetettyä pientä poikaa. Vajaan kuukauden päästä olisi laskettu aika :'(

Moonchaser: Meilläkin on asetelma noin päin. Miehellä ei ole lapsia, joten hän ei osaa ajatella mitä kaikkea se tuo tullessaan. Itse murehdin miten pärjään vaivaisella äitiyspäivärahalla. No eiköhän sitä sitten jotenkin sinnitellä, jos onnistaisi niin paljon, että saataisiin pieni syliin asti :)

koiksa: Onnea hienosta pudotuksesta!

Omaa pohdintaa painonpudotuksesta.... Olen nyt pyrkinyt yhä enemmän karppauksen suuntaan syömisten kanssa. Olo on jo nyt huomattavasti parempi =) Tänään kävi mielessä, että syönköhän jopa liian vähän nyt painonpudotuksen kannalta. Syön lähes samalla tavalla kuin 30 kg hoikempana karpatessani. Kävi mielessä, että käyköhän kroppa nyt säästöliekillä. Täytyy varmaan lisätä joku välipala tms. jos paino ei tällä viikolla putoa reipasta tahtia. Sen opin painonvartijoissa, että kun syö juuri sopivan määrän suhteessa ikään, painoon ja liikuntamäärään, paino putoaa parhaiten. Jos syö liian vähän, paino ei putoa lähellekään samaa tahtia. Taidan käydä väliaika punnituksella huomenna niin tiedän onko mitään tapahtunut maanantain jälkeen.
 
:attn: NIMENHUUTO!

Niina22, Calumet, Orwokki, Criminal Mind, VauvaHai , PieniTytönTylleröinen, tuoli, punkku, Harmaana, Nipsu87, olkkis74, Nume

Mikäli vielä seuraat listaa, ilmoittele itsestäsi. Ei ole tarkoitus ajaa ketään pois vaan seuraamme ketkä oikeasti vielä seurailevat listaa ja haluavat olla mukana taustajoukoissa. Nimenhuuto jatkuu tammikuun loppuun asti ja kaikki kenestä ei ole mitään siihen mennessä kuulunut, poistetaan taustalistalta. Sinne pääsee toki takaisin, jos nyt tämä nimenhuuto menee jostain syystä ohi.
 
Hellurei toverini.... ovis asioita... elikkä kokemuksen syvää rinta ääntä kaivataan: toissapäivänä limat tänään finnit oviksen ajoituksesta, onko kukaan pannu merkille finnien tuloa ja oviksen ajoitusta ? on se hauskaa kun ikää on 30+ ja yhä taistelen finnien kanssa =)

ILOKSI: saat olla juuri niin omanapainen kuin haluat voi kun toivon sen plussan pärähtävän testiin =)

barba: tosiaan alku voi olla elimistölle aika kova herätys ja se alkaa pihtaamaan energia varastoja... mut hitaasti hyvä tulee :)
 
Barbamama: Voimia :hug: sitä suurta murhetta ja surua ei haluaisi kenenkään joutuvan kokemaan.

Minnarun: Noi finnit on ikävä seuralainen täälläkin, välillä iho kuin teini-iässä :| mulla ne on sellaista hormoninäppyä, leukaperissä ja harteilla. Mistähän apu löytyisi..Oviksen ja finnien ajoituksesta en osaa sanoa, kun tuntuu että ne aina vaan on ja pysyy.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli kierukan aikana aina enen kuukautisia tosi kauniita kukkasia naamaan.. Otsalle välillä oikeensemmosta kivaa ryyhkää... Teininä oli joskus harvoin yks finni nenänvarressa tms, mut tosi vähän ollut, kuiva iho varmaan siihen suurin syy TAI SIT HYVÄT GEENIT..:LOL:
Kierukan poiston jälkeen rauhottu heti ja vähän enen plussa testiä otsalle-hiusrajaan alko tulla kunnon paukamia.. Nyt taas ei mitään.

Painopudotuksesta sen verran, että kannattaa vähän laskea kaloreita jos tuntuu ettei paino putoa.. Voi olla totta että syö liian vähän ja kroppa pitää kiinni omistaan.
Ravintosisältö - Kalorilaskuri.fi esim tuo on aika näppärä tapa seurata välillä minkäverran päivässä kertyy... Tuossa gofatgo haasteessa kaloreita tulee n.1200-1550 per päivä, riippuen mistä lihasta yms ruoka koostuu. Huomenna taas puntarille.. katotaan miten käy.
Tänää kävin salilla ja sit semmosella uutuus hotvatsa puolituntisella. Saa nähdä kuin on huomenna kipeä.
 
Danjuska: Juu en minä sinua ole poistamassa. Tuo nimenhuuto koskee vain siinä mainittuja nimimerkkejä, jotka ovat xx ja mukana myös -listoilla. Tarkistetaan vain ketkä vielä seurailevat juttuja =) Vai onko joku noista edellä mainituista sinun nimimerkkisi?

Kiitos tsemppauksista ja vinkeistä painonpudotuksen suhteen! Eiköhän tämä tästä kunhan tosiaan löytää sen sopivan tasapainon =)

Tähti77: Kiitos! Yllättävän hyvä mieli on tällä hetkellä, mutta helmikuussa tulee varmasti taas vaikeaa. Toivottavasti tämä painonpudotus helpottaa sitäkin, kun on jotain positiivista ajateltavaa surun sijaan.
 
Mitä kuuluu listan kärkipäälle tänään? Huhuu Mädchen, mymosa, smurffiina, kaneli! Testituloksia? Oireita?

Laskurin mukaan täti tulee tänne vierailulle huomenna ja oireetkin viittaa siihen. Onkin kiva nyt jännäillä teidän muiden puolesta, kun itsellä ei tapahdu mitään jännää :popcorn:
 
Huhuu, täällä juu ainoastaan oireillaan edelleen, aamulla meinas tulla kahvit ylös ihan oikeasti... Illalla vasta ehtinen apteekkiin. Muuten oireet muuttuneet, vatsaa ei turvota, eikä tunnu enää aralta. Nippailutkin vähentyneet, sikäli hiukan arveluttaa, mutta aika oireettomia mulla kyllä on aiemmat raskaudet olleet. Jännittää ihan hirveästi, mutta jotenkin hirvittää testata, jos ei plussaa tulekaan :ashamed:

Kuinkas tosiaan muiden laita???


Niin, tuosta Barbamaman nimenhuudosta tuli mieleen, että kun salaa kurkin odotuspuolelle, niin ainakin Calumet taitaa jo kirjoitella sillä puolella :)
 
Viimeksi muokattu:
moikka,mikäs täällä on meininki? en oo yli viikkoon päässy käymään ku justiin tulin esikoisen kans kotiin sairaalasta,missä oltiin viikko. sillä meni pissa bakteeri munuaisiin ja teki kunnon tulehuksen sitte. nyt päästiin kotiin kokeilemaan pärjätäänkö vai joutuuko vielä takas sinne....
yritys meni tältä kuulta tod.näk. aivan ohi :( luulen että ovis oli tos eilen tai toissapäivänä..oireiden perusteella, vaikka kp 14 olis vasta huomenna... noo, silti on kyllä niiiiiiiiin kovat himot, että kunhan vaan mies tulee töistä ,niin kaappaan sen heti ja kumoan vaikka pesuhuoneen lattialle jos ei muualle pääse lapsilta "pakoon" :LOL:
 
m0308: HUI! Toivottavasti pärjäilette jo kotosalla ja pikkuinen toipuu hyvin. Pelottavia tuollaiset jutut on enkä yhtään ihmettele, että ovis karkasi. Ehkä kuitenkin vielä ehditte jälkijunassa mukaan ;)

Mädchen: Sulla on päiviä jo niin paljon ja hyvät oireetkin, että kyllä sieltä plussa tulee. TESTAA!!! :D Kiitos vinkistä. Poistan Calumetin listalta.
 
Tervehdys mammat :wave:

Ihan ekana voimahalit barbamamalle :hug:

Tulin nyt infoamaan teitä, meillä on annettu lupa kolmannelle :cool: Voi että tää mamma on onnesta soikeena kun mies vihdoin suostui!! Oon niin äiti-ihminen että voisin täyttää tämän maailman lapsilla :whistle:
No juu, mutta nyt siis menossa kp 20/28. Ja tässä kierrossa ei ole oltu ilman ehkäisyä, mutta ens kierrossa sitten aletaan yrittelemään :kiss: Esikoinen antoi odottaa itseään neljä vuotta, kakkonen tulikin sitten heti kun lupa annettiin. Tunnistan oviksen tosi hyvin, joten nyt ei muutakun tuulemaan! :p

Täällä jännäilen Mädchen´in puolesta, kuulostaa jo niin plussalta noi oireet =)

Kuullaan! Kivaa viikonloppua kaikille!

Plussatuulia lähetellen: Hertta
 
herttaliisa: Hienoa! Onnea yritykseen! Lisäänkö sinut etusivun listalle? Siellä on tosiaan nuo kiertopäivät ja lasten syntymävuodet ja sukupuolet sekä yrityskiertojen määrä. Voin lisätä sinut jo nyt tai sitten sen ensimmäisen yrityskierron alusta. Ihan miten vain haluat. =)

Kiitos voimahalista! =)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Juu ei oo täällä testailtu sen negan jälkeen, oottelen niitä menkkoja nyt hetken ja soittelen sitten tuonne yksityiselle.

Tänään koettu pitkästä aikaa maailman hirvein migreeni, oksentamisen jälkeen helpotti ja viikonlopun kunniaksi väkersin perheelleni tällaisen.. (kun se punnituskin on vasta 24pvä ;) )

 

Yhteistyössä