Kolmatta kaipaavien syksy 2012

Ohoh, tännehän on tullut ryntäys! Kivaa!!! Tervetuloa kaikille! Laittelen teidät listaan, jos vaan sopii (ja vaikkei sopiskaan, kun kerran ilmottauduitte mukaan) :) Aattelin lisätä listaan vielä nuo lapsoset niiltä jotka ovat ne kertoneet, niin näkee kivasti vähän mimmosella ikäerolla on lapset syntyneet kullakin. :)

Mä olen noiden kahen ekankin kohalla miettinyt et miten se elämä muuttuu, jaksetaanko me, miten rahallisesti tullaan pärjäämään, ja kun olen aikani asiaa märehtinyt, niin olen todennut et kun on pakko, niin kaikki onnistuu. Ja tähän mennessä kaikki on luonnistunut ihan hyvin. Mä koen kyllä äitinä et työelämän ja äidin roolin yhteen sovittaminen on tällä hetkellä jotenkin tosi ongelmallista. Töihin olis mentävä rahallisen tilanteen vuoksi, mutta lapset ovat toisaalta vain kerran näin pieniä ja kasvua on mahtava seurata herkeämättä niden kanssa kotona. Mut jos sitten taas nyt tulis se toivottu raskaus tässä jossain kohtaa, niin voisin olla taas kotona hyvillä mielin kun vanhempainrahalla pärjätään ihan ok:sti nytkin. Ja toisaalta turhaan sitä elämää etukäteen kovinkaan pitkälle suunnittelee, kun se voi ihan yhden sormennäpäytyksessä muuttua ihan totaalisesti, tämänkin olen kokenut useaan otteeseen.
 
Tiistai 2.10. 2012





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki........kiertopäivät..................yrityskerta......lapset

Äitikissa............kp31/(28)32-36(45).....yk7..................-07,-08

härkäneito.........kp24/34.....................yk1.................-08, -09
tillukas..............kp21/28-33..................yk5................2/08,2/11

suhveli..............kp19/27-30..................yk2..................9/08, 11/10
Pupurtti............kp19/25-30(32).............yk 2.................-10,-11
liiisu..................kp19/28-30...................yk3.................-07,-09
Toive3.............kp17/32-34....................yk1.................-06, -09

Aliila.................kp6/28-54.....................yk4.................-07,-09
Astre................kp2/30..........................tjot..................6/09, 12/11
terp..................kp1/28.........................yk2.................9/10, 2/12

keksipurkki.......kp?/25-26.....................yk14................9/08, 11/10
kemai...............kp?/?.............................yk1..................11/08, 7/11
suan.................kp?/?.............................yk0..................-08,-09




Päivitykset mielellään näkyvällä värillä

Edit. Korjailtu puuttuvien tietojen osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin ilmottautuisin mukaan, eli toiveena olisi kolmas lapsi, ennestään meillä on poika-06 ja tyttö 09.
Kesällä poistettiin hormoonikierukka ja sitten elokuussa aloitettiin tjot-ajatus ja nyt on varsinaisesti yk 1, kp:t on tällä hetkellä 17/32-34, eli ovis pitäisi olla nyt loppuviikon aikana ja tarkoituksena olisi tulla hyödyntämään se että saisi sitten alkaa tosissaan kuumeilemaan, kun vanhemmat lapset ovat molemmat saaneet alkun tjot-ajatuksella, niin tämä on virallinen ensimmäinen kuumeilukerta:whistle:
 
Kylläpäs teillä on samoja ajatuksia tosiaan kuin itsellä! Itse kun raskauduin yk1, joka sit oli kemiallinen, niin plussan saatuani olin jopa järkyttynyt aluksi :) vaikka siis vauvaa on yritetty ja kuumeiltu. Mutta silloin se iski vasten kasvoja, että hei, niitä saattaakin oikeasti hyöriä tossa pian kolme ja riittääkö mun kädet :) meillä mies on yrittäjä ja paljon pois, joten pääasiassa mun jaksamisen kanssa eletään. Mutta uskon jaksavani hyvin! Johan se nyt on tuttua puuhaa, heh.

Monella taisi ekat lapsoset olla samaa sukupuolta, onko teillä toiveita vastakkaisesta tällä kertaa? Meillä on nyt pojat, niin olishan se tyttö aika kiva. Mutta sen suuremmin ei sukupuoli "kiinnosta", kunhan ois terve!

Me lähdetään huomenna viikoksi etelän lämpöön, joten minusta ei sitten viikkoon kuulu... ja kun kotiudutaan, niin tiedän sitten jo, että onko tärppi käynyt.. mukavaa viikkoa kaikille, ja ennen kaikkea PLUSSAONNEA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito;27248174:
Hei,

Voisin liittyä seuraanne jännäilemään kolmatta lasta. Ennestään kaksi tyttöä -08 ja -09. Itsellä ikää mittarissa 24v.

Ovis oli luultavasti lauantaina koska pe digi hymyili, mutta lauantaina oli sit vaan pyöreä pallo. Onneksi tuli pupuiltua. Kovasti on ollut koviakin kipuja varmaanki munasarjoissa. Ihan on saanut mennä kaksin kerroin. Nyt meneillään kp 23/34. Ensimmäinen yrityskerta menossa ja ehkäisynä meillä on aiemmin ollut kortsu.
Olin näköjään huomaamaton. Voitko lisätä tietoni tuonne listaan. Eli kolmatta yritellään ja nyt on kp 24/34 ja yrityskerta 1 menossa.
 
Kiva huomata että kolmannen lapsen kohdalla monilla meistä on samanlaisia mietteitä.. Toista lasta meillä ei edes harkittu, todettiin jo ennen esikoisen syntymää että toinen saa tulla heti kun vaan haluaa. Melkoista hulinaa on vuosi ollut, ikäeroa kun lapsilla on se 15 kk, mutta missään vaiheessa en kuitenkaan rankaksi ole kakkosen vauva-aikaa mieltänyt. Ehkä kakkonen on ollut erityisen helppo ja tyytyväinen vauva.. Nyt on jo kiva seurailla kun pikkuiset leikkii ja puuhaa yhdessä, ovat melkoisen tiivis parivaljakko.

Pitkiä piinapäiviä elellään, kivasti usealla meillä kierrot samassa tällä hetkellä. Päätin olla testaamatta ennen ensi viikkoa, vaikka kovasti syyhyttäisi. :) Onneksi on loppuviikolle paljon puuhaa ja menoa, niin ei ehdi liikoja jännäilemään ja oloja kuulostelemaan. Minulla ainakin lähtee nuo testailut helposti lapasesta jos vain vähän annan itselleni periksi.:ashamed:

Plussatuulosia kaikille tasapuolisesti!
 
Meillä on molemmat tytöt helmikuisia.

On kyllä kovin yhteneviä ajatuksia monella. Tämä haavevauva on kyllä eniten tjot-ajattelussa, nuorempi tytöistä oli jo todella tekemällä tehty, kun vuodessa tuli viisi keskenmenoa. Nuorimman tytön syntymään johtaneeseen plussaan mieskin vain totesi "jaa, ans kattoo ny kauanko kestää." Tässä kolmosprojektissa on nyt kolme kemiallista takana. Raskautuminen ei ole ongelma, mutta se loppu...

Tosiaan ne ovulaatiot ovat ihan kaameita ja muutrnkin kropassaan tuntee aivan kaiken. Olisi ihan kiva, jos jokaista kiinnittymisyritystä ei niin tuntisikaan.
 
Ehkä täytyy käydä kyselemässä "neljännestä kuumeilevilta", et millasta on kolmen kanssa ;)

Mä en oo toivottua sukupuolta ajatellut, kunhan on terve. Mulla on sellanen ajatus pyörinyt myös mielessä, että kun meillä on jo kaksi ihanaa ja tervettä tyttöä niin onko mahdollista että kaikki menee hyvin vielä kolmannenkin kerran.. varmaan ymmärrätte :)

Hui, mua jännittää et alkaako menkat ens viikolla!!
 
Ei oo meilläkään mitään erityistä toivetta sukupuolesta :) Mies on vitsaillut ettei ala sekatyömieheksi eli kolmas tyttö "pitäis" tulla :D Mut toki varmasti poika kelpais paremmin kun hyvin jos tulis ;) Kunhan ois terve tai ainakaan ei ois mitään elämää rajoittavaa sairautta.

Esikoinen tärppäs aikanaan heti ekasta yrityksestä, mut tätä pienintä yritettiin 14 vai 15 kiertoa ja siihen väliin tuli 3 keskenmenoa + muutama kemiallinen joten saas nähdä miten nyt.

Meillä ei oo tässä ollut koko kakkosen jälkeisenä aikana mitään ehkäsyä käytössä kun en kesällä mennytkään ottamaan kierukkaa niinku eka oli suunniteltu, ensin vähän harkitulla riskillä ja nyt tulee jos tulee :) Mut niinku sanottu nyt alkaa olla todellista vauvakuumetta taas ilmassa ja sitä odotuksen tuomaa jännitystä <3

Kiva aloittaa kuumeilu taas :)
 
Jipii, kp 1/28-32 yk1 pärähti käyntiin! Oujee!

Mä olen tuntenu oviksen toooodella hyvin joten niiden merkkien turvin pitää lähteä bongailemaan sitä tossa parin viikon päästä :) Oi, mua niin jännittää! :)

Meillä on ennestään tyttö (-08) ja poika (-09), joten ei mitään väliä kumpi tällä kertaa tulisi! :) Eikä ole oikeastaan koskaan ollut mitään toiveita sukupuolen suhteen, joten miksi nytkään olisi :) Molemmille on nimetkin jo valmiina ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
:wave: Saisikos tämä liittyä joukkoon.
Kolmatta toivotaan (toista yhteistä).

Tällä hetkellä on menossa kp 16/24-28, yk 23 Kierron pituus tosin tulee olemaan pidempi lääkkeiden takia, nyt on dpo 2 menossa.

Kaksi ensimmäistä on tullut todella helposti, nyt kolmatta on odotettu loppuvuodesta 2v ajan.
kiva kuitenkin kirjoitella paikassa missä on muitakin kolmatta toivovia vaikka miulla noita yk:ta on kertynyt.
 
Kiva kun porukka kolmannen kuumeilijoissa kasvaa! Sukupuolitoiveista olitte kertoilleet.. Meillä on jo kumpainenkin, joten erityisiä toiveita ei sen suhteen ole. Kummassakin omat ihanat puolensa, lähinnä jännään että suosiiko onni meitä kolmannella terveellä lapsella. Raskautta ajatellen tytön odotus oli helpoimmista helpoin, pojan odotusaika oli vaikeampi kipujen ja jatkuvan pahan olon myötä.

Täällä pari päivää ollut melkoista kohtukipua, viimeyö meni melkeimpä valvoessa.. Ihan kun tosi kovat menkkakivut, saa nähdä.. Ehkä jotain tapahtuu tai sitten vaan kuvittelen. Odotellaan tuleeko täti vai eikö! ;)

Loppuviikko mennään tukka putkella, joten Pupurtti toivottelee kaikille iloista ja rentouttavaa viikonloppua, ensiviikolla sitten ehkäpä jotain raportoitavaakin! :wave:
 
Sunflower11 olet lähes samassa tilanteessa kanssani. Itsellä tosin yk "vasta" 14. ja tuntuu kyllä että kohta alkaa yrityskerta 15. Tänään siis dpo 8 ja kamalat menkkakivut tai no selkäkivut....Oletteko käyneet jossain tutkimuksissa?onko syytä mietitty?
Mukavaa päivää kaikille!!
 
Sukupuolitoiveesta. Esikoisesta toivoin poikaa, mutta tyttö tuli ;) Toisesta haaveilin myös tyttöä, kun esikoiselta oli jäänyt niin ihania vaatteita, että toivoin saavani niitä käyttää vielä uudestaan ja sainkin. Nyt ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Tyttö olisi helpompi kun niihin on tottunut, mutta olisihan se ihan kiva saada vaihteluakin. Muutenkin tämä yritys menee enemmän tjot-meiningillä. Toiseen oli kovat paineet, kun hinkui saada esikoiselle kaveri, mutta kolmas olisi enemmän sellainen ihana bonus kaupan päälle...
 
Vieläkö mukaan mahtuu yksi kuumeilija lisää? :wave:
Meillä tytöt 11/08 ja 10/11. Vauvakuume iski pari-kolme kuukautta sitten. Hormoonkierukka otettu poikkeen 13.9. Ja ekat menkat sitten alko 15 tai 16pvä. En muista tarkkoo päivee. Ensin oli ajatus että maalis-huhtikuulla aloitetaan, mutta nyt tunteet sanoo toisin mitä järki. :LOL:
Onko muilla kokemuksi hormoonikierukan pois oton jälkeen heti raskaaksi tulemisesta? Ihme kyllä on jos heti tärppee..
Niinkuin moni muu, minäkin oon miettinyt että miten pärjee kolmen kanssa? Kaikki räkä,- ja oksennustaudit kaikilla tyyliin yhtä aikaa? Miten kaikki jutut kerkee hoitaamaan? Riittääkö kaikille lapsille aikaa? Ja se, että loppuuko tämä kuume siihen kolmanteen? Mies on tehnyt hyvin selväksi etä kolme eikä yhtään enempää! Oli jo melkonen suostuttelu tähän kolmanteenkin..
 
Mulla oli hormonikierukka esikoisen syntymän jälkeen ja tulin heti raskaaksi, ei ehtinyt menkkoja olla välissä. Nyt ei oo edelllisen synnytyksen jälkeen ollut ehkäisyä. Mua on tänään viluttanut ja nippaillut alavatsaa, toivottavasti en oo ainakaan kipeeksi tulossa ;)

Mä oon kans sitä miettinyt, että riittääkö kaikille aikaa? Kun mulla on nyt jo välillä huono omatunto, erityisesti esikoisen puolesta. Mä syyllistän kyllä itseäni liian helposti aina asioista ja itteni vaan sillä kuormitan..
 
Meillä on myös poika ja tyttö, joten en osaa yhtään sanoa kumpaa toivoisin... molempia:) Mulla raskausajat ovat olleet helppoja, vaan synnytykset ei. Mutta ilomielin vielä menisin uudelleen, mitään pelkoja ei ole silti jäänyt. Meillä myös lapset toivovat pikkusisarusta kovasti, poika luonnollisesti pikkuveljeä ja tyttö pikkusiskoa:) Kyselevät jatkuvasti, joko mulla on vauva masussa(lähipiirissä on viime aikoina syntynyt paljon vauvoja). Mä en oikeastaan kauheasti ole huolehtinut siitä, miten jaksaisin uuden vauvan kanssa... Varmaan, kun nuo isot on jo niin omatoimisia. Menossa ihan pian jo eskariin ja kouluunkin(kahden vuoden päästä jo molemmat poissa kaiketpäivät). Toki he tarvitsevat äitiä paljon, mutta tarve ei ole enää niin fyysistä eikä niin kuormittavaa, kun ei tarvitse kantaa ym. Tietysti mietin sitä, miten itse jaksaa sitten yövalvomiset ja sen, että on taas niin kiinni lapsessa. Kun nyt on jo ehtinyt tottua siihen, että on myös omaa aikaa.

Odottelen uutta kiertoa alkavaksi. Menkkakipuja ollut jo lauantaista asti, eilen testasinkin jo, mutta nega oli. Toivoisin että täti tulisi nopsaan, tämä odottelu ei ole kivaa...
 
Meillä myös poika ja tyttö, joten sukupuolella ei ole tälläkään kertaa mitään väliä :) Lähinnä mietityttää, että miten sitä jaksaa taas yövalvomiset, kun nämä nykyiset on olleet superhuonoja nukkujia ihan tuonne kahteen ikävuoteen asti. Seuraavasta odotan pessimistiseen tyyliin samaa kaliiberia. :) Mutta kyllä sitä sitten taas jotenkin jaksaa, jos kolmonen meille vielä suodaan!

Omaa napaa: tänään kp 20 (kierto 28-32), ja mulla on vähän sekavat fiilikset siitä, milloin ovulaatio oikein oli. (En ole sitä testaillut). Yleensä ovis on noin kp 14, nyt luulin sen olleen kp 17. Mutta tänään alkoi aika runsas valkovuoto, ja mietinkin, onko se ovis vasta tuloillaan... Mutta toivon mukaan se jo oli, sillä tämä vko mennään miehen kanssa aikataulullisesti niin ristiin, ettei peitonheilutteluun ole ennen vkonloppua mahdollisuuksia.
 
Mä olen niin kovassa vauvakuumeessa tällä hetkellä, että kurkin täällä palstalla useampaan kertaan päivässä. Oon niin innoissani tästä yrityksestä! :)

Tässä samalla olen sitten miettinyt tulevaisuuttakin uudelleen, olen nyt koulunpenkillä ja JOS raskaudun lähikuukausina niin todennäköisesti voisin harkita jättäväni opinnot hetkeksi tauolle ja mennä edes muutamaksi kuukaudeksi töihin ennen äippälomaa... Jotenkin on alkanut maistumaan puulta tuo koulu, enkä ole enää yhtään varma onko se edes omaa alaani ja senkin suhteen tekisi kyllä niin hyvää olla pieni tauko kotosalla / töissä ja ehtisi sitten taas miettiä mitä sitä haluaakaan isona tehdä :) Mutta ainakin nyt toistaiseksi vielä koulun penkille tie vie joka aamu opintopisteitä keräämään...

Millainen tilanne teillä muilla on? Oletteko työelämässä, opiskeletteko vai kotona lasten kanssa?
 
Ja hei, olisiko mahdollista tohon listaan laittaa myös kuumeilijoiden iät? :) Tai siis ei toki ole pakko kertoa, mutta jos joku haluaa asian muille jakaa :D
Mä ainakin olen niin lahopää, etten varmaan kovin äkkiä muista kuka oli minkäkin ikäinen ja nämä ketjun alussa olevat kirjotukset sitten häviää ajan kanssa muiden kirjoitusten joukkoon ja siinä samassa sitten ihmisten "esittelytkin"... Onko ihan tyhmä ajatus?
 
Onpas kiva, että muutkin ovat yhtä "höntsällään" tämän kolmosprojektin kanssa. Sitä koko ajan vain haaveilee, kuinka ihana olisi vielä saada se kolmas vauva. Itse aikoinaan olen joutunut lähtemään töihin, kun lapset ovat ollet sen 1v. Nyt haaveilen, että olisi ihana olla kotona pidempään. Esikoinen lähtee 2v. päästä kouluun, niin olis aivan ihana olla häntä aina vastassa. Kyllä itselläkin kovasti jännittää miten tuo arki kolmen kanssa lähtee sujumaan. Auto pitää luultavasti vaihtaa ja kotiin pitää tehdä jotain huone järjestelyitä. :)

Ostosintoilijana olen alkanut vauvaa varten jotain hankintoja tekemään... Vasta ostin aivan ihanan, vanhan kehdon jonka meinaan kunnostaa... Jos vauvaa ei tule, niin hinnan tuosta saan varmasti takaisin. :)

Joku tuossa kyseli noista sukupuoli toiveista, niin kumpi vain tervetullut, koska molemmat kotoa jo löytyy. Ehkä kuitenkin noita mekkoja yms. olisi vielä niin ihana päästä käyttämään.

Niin 30v. tuota ikää löytyy...
 
Mun tulee kans käytyä täällä monta kertaa päivässä :)

Mä olen lasten kanssa kotona. Töissä olin kyllä ennen kuin kuopus syntyi ja mies oli sillon kotona.

Mitäs muuten luulette et lähipiiri suhtautuu kolmanteen? Ootteko kertonut kenellekään, että kolmas on toiveissa?
 
Itsekin tulee pyörittyä täällä paljon. On se hyvä kun töissä voi lukea juttuja kännykällä ja illalla lueskella sitten koneen ääreltä.

No täällä on kaksi tyttöä niin poikahan olisi tietysti kiva, mutta mulle on pääasia terve lapsi.

Nyt kovasti tulee kyllä kytättyä kaiken maailman oireita sun muuta vaikka piinapäiviä on vielä monta. Mahaa on juilinut tosi paljon oviksen jälkeen sellaista nipistelyä ja vihlontaa. Ja kuivaa kautta ei tullut oviksen jälkeen ainakaan vielä. Eiköhän menkat sieltä kuitenkin ensi viikon lauantaina tule. Nyt on siis kp 26/34

Muutamalle kaverille on tullut kerrottua, että kolmas olisi toiveissa. Eipä oikein muille.
 
Sunflower11
Sunflower11 olet lähes samassa tilanteessa kanssani. Itsellä tosin yk "vasta" 14. ja tuntuu kyllä että kohta alkaa yrityskerta 15. Tänään siis dpo 8 ja kamalat menkkakivut tai no selkäkivut....Oletteko käyneet jossain tutkimuksissa?onko syytä mietitty?
Toivottavasti siellä ei alkaisi menkat! Onko teillä tutkittu?

Ollaan käyty joo, mulla ainakin yksi vika liian lyhyt luteaalivaihe eli menkat alkaa kun hedelmöittyneen munasolun pitäisi kiinnittyä, eli ei siinä paljoa kerennyt mitään tapahtumaan. Lugesteron on nyt käytössä kierron tukena.

Dpo 4 nyt menossa, eilen meni eka lääke.
Voi kun on se vauvankaipuu niin kova :'(
 

Yhteistyössä