******* KOLMATTA kaipaavien MAALISKUU *******

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Se siitä sitten :'(

Aika murskaavat oli gynen puheet.. Sain clomit ja terot, epäselväks tosin jäi, että saako niitä käyttää saman kierron aikana.
Painoa tosin haluan ensin sen 5kg ainakin tiputtaa, ennenkuin clomit aloitan.. Sitä ennen tuskin tulen ikinä ovuloimaan.

Itkua pidätellen mennään, onneksi pääsee illalla zumbaan.. mies kovasti lohduttaa, ei suhdetta kaada vaikkei meille vauvaa tulisikaan, kaikkemme ollaan yritetty. Silti mieli on aivan maassa, katsoin odotushuoneessa kaiholla vauvamasuja. Ja eilen faktalta tulevaa synnytyssairaala ohjelmaa, itku siinäkin tuli.
Voi että tuntuu kurjalta siun puolesta... tosi paljon voimia :hug:
 
mymosa
mutta jos ei p*rk*l* 60e lääkkeillä vauvaa synny niin


Jotain positiivista sentään siinä, että tää nyt on lähinnä kii saanko painoa pois.. huoh.. mä jaksa enää ees tsempata itteeni :(
 
mymosa: Iso lohdutushalaus ja kovasti voimia! :hug: Miksi haluat pudottaa painoa ennen kuin aloitat lääkkeet? Vaikuttaako paino jotenkin niiden lääkkeiden toimintaan? Ymmärrän kyllä sen, että paremmat mahdollisuudet tärppiin on normipainoisena. Sen vuoksi itsekin olen tässä koittanut pikkuhiljaa pudotella kiloja (tosi hitaasti viime aikoina). Olisko sulla joku kaveri kenen kanssa voisitte tsempata toisianne - siis ihan livenä. Toki koitetaan täällä tsempata toisiamme, mutta se voisi auttaa vielä enemmän, jos olisi joku kaveri kiskomassa vaikka lenkille tms. Onko sulla joku keino toiminut aiemmin mitä voisit taas kokeilla uudestaan? Soita ihmeessä sinne gynelle ja varmista miten niitä lääkkeitä pitäisi ottaa. Toivon todella kovasti teillekin sitä plussaa. Olette jo tosi kauan jaksaneet yrittää. Voi kumpa niistä lääkkeistä olisi nyt apua. :hug:

Moonchaser: Kiitos! Joo ei tarvii kaivella vaipasta... jaiks! :x Kuulostaa tosiaan siltä, ettei kiertosi ole vielä ihan normaali. Voihan se tärppi silti osua kohdalle, vaikkei ihan tarkkaa tietoa oviksen ajankohdasta olekaan. Säännöllistä peittojen heiluttelua vain ;)

Sunflower: Kiitos! Peukutuksia, että kaikki selviää maanantaina ja löytyy joku apu oli se sitten lääke tai jotain muuta. b=)d

Koitetaankos taas vähän aktivoitua yhdessä tuon painonpudotus haasteen tiimoilta? Se on jotenkin lopahtanut monella (minut mukaan lukien). Mitä jos otettaisiin punnitus joka maanantai? Ehkä se asia ei sitten unohtuisi niin helposti. Laittakaa tänne keinoja millä itse pudottelette kiloja, ruokaohjeita, liikuntavinkkejä ym. ym. Ehkä joku toinenkin saisi niistä omista kokemuksistanne jotain potkua omaan projektiinsa. =)

Itse olen hyväkarppaillut elikkä vältellyt turhia hiilareita. Syön kerran tai pari viikossa perunaa tai riisiä pieniä määriä. Viljat olen nyt pyrkinyt karsimaan täysin, koska vatsani ei kestä niitä. Pääpiirteittäin ruokavaliooni kuuluu: kasvikset, liha, kala, kana, muna, maitotuotteet, pähkinät ja satunnaiset sortumiset muihin. :D Olo on taas paljon parempi. =) Paino on tippunut pikkuhiljaa alaspäin (viimeisen punnituksen mukaan kokonaispudotus -4,2 kg). Käyn taas viikonloppuna vaa'alla, kun arkiaamuisin se aina unohtuu. Aloitin pudotushaasteen käymällä aamulla vaa'alla niin jatkan samalla linjalla. Liikuntaa pitäisi lisätä reippaasti. Se on suurin haaste itselleni.
 
Sunflower11
Mä tosiaan tuohon painonpudotukseen meinaan osallistua. Aloitan punnitsemisen ja laihistelun/paremman elämäntavan maanantaina :D
En halua enää IKINÄ nähdä puntarissa mitä olen lähiaikoina nähnyt.. Ellen siis ole raskaana.. kohta painan sen verran mitä painoin ekaa odottaessa viimisilläni.. :O
 
mymosa
Barb, eli selitti jotenkin niin, että jos ovista ei tapahdu ollenkaan painon takia, niin clomitkaan ei välttämättä tee ihmeitä ja aloita ovista. Ja mulla on se insuliinihoitovaara raskausaikana, joten senkin takia. Ja kun noita clomeja ei saa ku sen 1-2krt niin haluan parhaan mahdollisen alustan elämälle :)

Kannatan punnitusta joka maanantai, ei tuu ehkä lipsuttua niin paljon..sovitaanko heti et ens maanantain punnitus?
 
Sunflower: Sama tilanne täällä. Siksi pitäisi nyt oikeasti saada niitä kiloja pois ennen plussaa. Tarkoitus olisi myös jatkaa syömisten tarkkailua raskauden aikana. Se on taas aika haastavaa ainakin pahoinvointi aikana. Viime kesän raskaudessa voin pahoin loppuun asti ja se helpotti vain syömällä vähän väliä jotain pientä. Kiloja siis kertyi turhan nopeaa tahtia...

mymosa: Ahaa! Nyt ymmärrän. Miksi niitä clomeja ei muuten saa syödä kuin pari kiertoa? Joo otetaan heti maanantaina punnitus. Onkos kaikki sillä listalla olevat vielä mukana haasteessa?
 
Sunflower11
Barb: Joo, sama mullakin. Molempien aikana on tullut 20kg, et sinällään jos tällä painolla alkaa odottamaan ja painonnousu on samaa niin sitä sit painetaan lähemmäs 100kg.. H-U-I.
 
Tänne ei mitään uutta, pari päivää ollut netti pimennossa:( Oviksen olettaisin olevan vasta nyt, varma en oo mut kropastani sen voisin näin päätellä. vielä kun olis viikonloppuna edes jonkin näköinen tilaisuus miehen kanssa peitto heilutella.

Tein eilen itseni kanssa sopimuksen, että yritän päivä kerrallaan olla ilman karkkia. Tämä päivä siis onnistui=) Huomenna sitten taas yritän olla ilman karkkia, jos vaikka sillä keinolla tuota painoa vähän saisin alaspäin kun kerran oon nyt päivittäin karkkia surutta syönyt (ja sen kyllä näkee painosta)
 
mymosa :hug: Voi kurjuus... Nyt toivotaan, että lääkkeet auttavat ja saat motivaatiota painonpudotukseen. Onneksi miehesi on tukenasi!

Barbamama Onnittelut hyvistä uutisita! Jospa se tärppi tulisi lähiaikoina. :)

Painonpudotus jatkuu täällä edelleen. Tavoitteeseen ei ole matkaa kuin 2kg, mutta veikkaan että ne ovat tiukassa. Pitäisi todella alkaa keskittyä tuohon liikuntapuoleen. Nyt olen vain vähentänyt ruokavaliosta vehnää ja lisännyt rasvaa, maitotuotteita + vihanneksia näin karkeasti sanottuna. Kun saisi aikaiseksi tehdä vatsa- ja selkälihaksia joka päivä pari sarjaa muuttuisi tuo vyötärön seutu ja mittanauhassa edes näkyisi muutos jos ei vaa'alla. Olen pitänyt joka maanantai punnituspäivän ja samalla ottanut mitat rinnanymp, vyötärö ja takamus. Lisäksi olen laskenut huvin vuoksi BMI:n ja karppien sivuilta löytyvällä laskurilla rasvaprosentin. On rohkaisevaa katsoa alun lukuja ja nykyistä tilannetta. Silloin kun tuntuu, ettei mitään tapahdu pudotusrintamalla, on kuitenkin todisteita siitä että edistystä on tapahtunut. Olen erityisen mielissäni -7cm vyötäröltä. Rinnanympäryksestä on lähtenyt vain 1cm, mutta se johtunee imetyksestä. Minulle tuli ensimmäisen raskauden aikana kiloja n. 20 ja toisen n.13 kg. Päädyin samaan loppupainoon.
 
dpo 8 ja mulla viiraa taas päässä eli kuvittelen olevani raskaanan! eilen kipua oikeella kohdun seudussa ja ovis oli vasemmalta. Viime yönä taas nukuin huonosti ja hirvee olo oli aamulla. Yökkäsinkin kerran. :) jestas jos ei tärppää, niin mä tarvin jotain psyyken hoitoa!:headwall:
 
mymosa
barb, siis 1-2krt ja se yksi kerta on sen 4 kiertoa. Jos niillä neljällä kierrolla ei ovuloi niin eivät anna enää toista kertaa, kun silloin clomit on aivan turhia. Jos taas ovuloi, mutta ei tärppää, voidaan antaa toinen kierros.

Kahdella ekalla kierrolla tehään follikkeliultra ja ite hyvä tikuttaa ovista. Ultra niiden moniraskauksien varalle.

Eli nyt tiukasti vain painoa pois, mitä enemmän lähtee, sitä enemmän on clomeista sitten hyötyä..
 
Täällä on hiukan pidetty matalaa profiilia, kun ovis taitaa tällä kierrolla mennä ohi joka tapauksessa reissujen takia. Ja ehkä hyväkin niin, koska en niin hirveesti haluais loppuvuoden vauvaa. Mun la menis kuitenkin tuonne 20.12 paremmalle puolelle. Toki molemmat aikaisemmat on käynnistetty 2 viikkoa la:n jälkeen, joten saattais mennä tammikuiseksi hyvinkin, mutta mun tuurilla syntyy sitten kuitenkin uuden vuoden aattona :)

Mymosa Halit sulle! Toivottavasti lääkkeistä on apua teille!

Painonpudotushaasteessa ollaan mukana edelleen, tottakai :) Nyt vaan on pirullisesti taas tullut hiukan lisää painoa. Vaikka -4 kg onkin jo pudotettu, mutta hiukan tuli takaisin edellisviikonloppuna kun oltiin reissussa aikuisporukassa. Tuli sitten juotua ja syötyä ihan mitä sattuu. Ja nyt sitten on tiukassa saada se ylimääräinen pois edes siihen lukemaan mistä lähdin viikonloppua viettämään. Mutta yritys on kova edelleen. 5 kiloa pitäis vielä ennen kesää saada pois =) Mäkin karppaan ja sillä on kyllä hyvin lähtenyt painoa.

Ovista odotellaan vaikka sivu suun meneekin :(

Niisku kp 10/28-31
 
Heippa kaikille! tää taitaa olla raskaana.

testien tuloksia seuraavaksi:

rfsun testi,mun mielestä todella hyvä hintaansa nähden,ei kole koskaan antanut vääriä plussia eikä antanut nytkään
[/URL][/IMG]

elivon testi,toimi sekin
[/URL][/IMG]

kokeilin myös prediktoria,ei antanut kuin hailun haamun,huomenna aamusta vielä digi..:)

lopuksi turvotuskuva:whistle: lautavatsa, kaipaan sua niin. rv 4+0 mennään tänään. tätä on ollut tosi vaikea peitellä.

taidan uskaltaa siirtyä odottajiin,korkkasin tuon joulukuisten pinon,tehän tuutte rytinällä sinne kanssa! suutun jos ette tule!:wave: Onnea jokaiselle olen hengessä mukana. Voi olla että palaan teidän luokse tänne vielä mutta toivottavasti näemme jatkossa tuolla odottajissa...:heart:
 
On:pikaisesti vain ei oikein tiedä mitä ajatella todella piinaavia päiviä eletään. Ei oo mitään menkkoihin viittaavia oireita muttei myöskään oikein mitään raskauteen viittaavaa oikeastaan olen täysin oireeton....pahimmoillaan kierto venyy ens viikkoon eli ovis olisi ollu paljon myöhemmin kuin uumoiin... epätodellinen olo, tässä vaiheessa on yleensä alkanu ainenkin tuhrut nyt kun sen "ääneen" sanoin ni tietysti alkaa....piina jatkuu =)
 
mymosa
Tää lähtee tänään 2h zumbailee, katotaan miten kuollu sitä on sen jälkeen.. Toivottavasti tää into kestää nyt kun on pakko.

Laskin, että pääsisin toukokuun alkupuolella listoille mukaan ja clomit aloittaa.. siihen on 6vkoa.. PAKKO ONNISTUA!!
 
EevaN: ihanaa! :heart: Toivottavasti seuraan sua odottajiin perässä!

Minnarun
:Samat fiilikset! Täällä myös hirveetä piinailua edelleen. Rankkaa, kun ei pysty yhtään unohtamaan tätä asiaa. Töissä mietityttää, lenkillä ja ihmisillekin tekis mieli puhua vaan vauvoista. dpo9 menossa ja tein eilen ovistestin ja itkin jo kun ei tärppää tässä kuussa, kun oli melkein valkea tikku... :headwall: Lohdullista että mies halasi ja oli myös kuulemma hiukan pahoillaan. Lämmöt oli illalla taas 36,6 joten aattelin että täti lähestyy...

mutta nyt sitten aamulämpö oli taas 36,9 ja nyt 37,3!!! Menkkajomottelua koko ajan ja aamulla närästi. Yökkäsinkin taas esikon kakkapyllyä pyyhkiessä, mutta olen aika herkkä voimaan muutenkin pahoin. Tässä väkisinkin taas toiveet nousee - iik. onneks ei ole herkkiä testejä kaapissa ja ovistestit loppu, joten ihan turha alkaa vielä testailla. Ehkä ma aamuna voin harkita....:stick:

Se olisi sitten joulukuun vauva, jos nyt tärppäis. onneks alkukuusta, niin ei ihan joulu pilaisi synttäriä :) Mutta varmaan rytinällä tipadan taas maanpinnalle, kun täti saapuu keskiviikon tienoilla... Siitä sitten seuraa taas hermolepoa ainakin pariksi viikoksi onneksi :D jos ei muuta iloa.
 
No niin, jaksoinpa odottaa manantaita::stick:
ja tulos: alkuun luulin viivanpaikaksi, mutta kuivana näyttäisi enemmän Haamulle!!!!! Enkä ole kyllä kuullut Davidien viivanpaikoistakaan... Ihanaa. nyt vaan jännittää, että miten homma etenee - mutta yksi mahdollisuus olisi sitten nyytti 9.12. :heart:
 
Äidin onni: Kiitos! Sullahan on hienosti lähtenyt senttejä! =) Onnea!

EevaN: ONNEA :flower: ja pienelle tarrasukkia matkaan!

mymosa: Tsemppiä projektiin!!! :hug:

Minnarun: Mulla on hyvä aavistus... b=)d

sametuli: Varovaiset onnittelut! Kuvaa olisi kiva tiirailla =) Hauskaa arvuutella toisten haamuja sitä omaa odotellessa :popcorn:

Kukas ottaisi uuden listan hoitaakseen ensi viikolla? Annetaan mymosan keskittyä tuohon tärkeään painonpudotus projektiin, jotta lääkkeet auttavat sitten toukokuussa pienen alkuun. =)
 

Yhteistyössä