******* KOLMATTA kaipaavien MAALISKUU *******

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Hei kaikki! Minä haaveilen kolmannesta pienestä, puolisen vuotta olen jo haaveillut. Meillä on kaksi poikaa ennestään, pian 5 v. täyttävä ja kolmevuotias. Esikoinen on melkoisen haastava lapsi temperamentiltaan, välillä tuntuu, että vastaa ainakin paria lasta, ja vilkkaita poikia ovat molemmat. Palasin syksyllä töihin reilun neljän vuoden kotonaolon jälkeen, ja silloin jostain syystä iski vauvakuume. Varmasti osansa on kolmenkympin kriisillä, täytän pian 32, ja tunnen itseni vanhaksi. Haluaisin vielä kerran kokea raskauden ja vauva-ajan, ja olla vielä kotona lasten kanssa! Mies ei innostu asiasta yhtään, hänen mielestään meillä on talo täynnä meteliä ja leluja jo nyt eikä enempää kaivata. Alunperin haaveilimme molemmat kahdesta lapsesta, mutta jostain syystä minä nyt haluaisin sen kolmannen. Järjellä ajateltuna mies on oikeassa, vaikeampi on saada kolmea lasta hoitoon, kun isovanhemmat ottavat vain yhden kerrallaan yökylään, vaikeampi ja kalliimpi on harrastaa matkustamista, josta kovasti tykkäämme, rahaa menee enemmän, juuri kun on vähän helpottanut, että saattaa saada hetken lukea lehteä sohvalla, niin haluaisin aloittaa taas alusta yövalvomiset sun muut. Mutta kun mä tahtoisin! Kyselenkin nyt teiltä jo pidemmällä haaveilussa olevilta, että miksi haluatte vielä kolmannen lapsen, ja miten saitte miehen suostumaan yritykseen? Plussatuulia ja kiitos kovasti vastauksista jo etukäteen!

Minttuli79
 
kopioinpa tuolta toiselta palstalta ku olen laiska.. :) hei kaikille! enpä ole paljoa käyny palstaileen että saisin stressiä lievitettyä.. jälkivuodon ja tuhruilujen jälkeen ei olekaan viel menkkoja ollu.. tyhjennys oli siis tammikuun alussa.. no viikko sit viikonloppuna tunsin kovaa alavatsakipua joka tuntui ovulaatio kivulta, teinpä sit testin ja ovulaatiohan se näytti.. nyt dpo 9
perjantaina aloin sit tuhruamaan taas mutta veristä pientä limailua sitä jatkunu koko viikonlopun yli ja vatsaaki kipuillut välillä.. mutta ei menkkamaista jomotusta vaan jotain erilaista.. kertokaapa siis mulle voisiko ollu kiinnittymis kipua ja -vuotoa??? tänään tein ovulaatiotestin ja aivan selkeä viiva eli siis selventäkää oonko raskaana vai mitä täs ny pitäs aatella.. ??
 
anooj: Tee raskaustesti! Sillähän se selviää =) Ovulaatiotesti voi reagoida myös raskauteen.

Minttuli: Ei kannata painostaa miestä. Mieti oletko valmis kolmen lapsen yksinhuoltajaksi, jos miehellä tulee mitta täyteen... Jos taas mies soutaa ja huopaa kahden vaihtoehdon välillä, kannattaa tehdä vaikka ihan paperille taloudellisia laskelmia miten pärjäätte ym. Ne toimii miehellä yleensä paremmin kuin "mä haluun ja musta tuntuu" jutut ;)

Me kuumeillaan ensimmäistä yhteistä elävää lasta nykyisen mieheni kanssa (elokuussa syntyi meidän enkelipoika). Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta. Silloinen mieheni ei halunnut lisää lapsia. Kunnioitin hänen tahtoaan, mutta eroon se suhde päätyi muista syistä. Olen siis tyytyväinen, etten silloin painostanut häntä kolmanteen. Kahdenkin kanssa oli riittävän haastavaa yksin. Nyt on ihanaa kuumeilla miehen kanssa, joka todella haluaa lasta jopa enemmän kuin minä itse. =)
 
Minttuli79: Toivottavasti kuumeesi saa miehesikin kuumeilemaan...

Anooj: jospa :) käyhän tekemässä testi ja kuva siitä ei ole aikoihin päästy testejä tulkitsemaan, kovin lupaavaltahan tuo kuulostaa ja alkuraskaudessa kaiketi noita pieniä vuotoja voi olla ?

Barbbis: joo kyllä tämän täytyy olla yhteinen matka on se niin iso juttu ? veljeni kanssa käytiin vauvaluku keskustelua eilen hänellä on jo siis kolme ja puhui että ainenkin vielä yksi ni minä siihen että kyllä minä voisin ajatella myöskin vielä useampaa jos vaan luoja suo
 
Minttuli: Mulla on kanssa tuoreessa muistissa, kun mies epäröi vielä yrityksen alkuun saakka ja toinen yrityskiertohan meillä vasta on menossa. Lähinnä juuri mietti tuota miten jaksamme. Ja toki tein selväksi että asia on yhteinen päätös ja molempien on jaksettava oma osansa. Kerroin faktoja hänelle siitä miten lapsetovat tärkeintä mulle ja että haluaisin vielä olla lasten kanssa kotona. vakuutin haluavani elää hänen kanssaan, mutta mulle oli tärkeää, että hän sai omalta kohdaltaan asian päätettyä jompaan kumpaan suuntaan, sillä mua rupes rasittamaan se asian miettiminen jo. Ja näin hän nyt sitten päätti. Toki asiaan liittyy edelleen pelkoja ja huolia, mutta olemme valmiita rakastamaan vielä yhtä pientä perheessämme! :) Vaikka se ei menisi aina suunnitelmien mukaan. Sitoutumistahan se asia paljon vaatii!

Anooj: testikuvia tänne - mielenkiintoinen tilanne sulla!

Barbamama: nyt kuulin vasta tuosta teidän menetyksestä - kannoitko ihan loppuun asti vai kuoliko syntymän jälkeen? on varmaan rankkaa ollut!:hug:

Ja sitten omaa napaa: Nyt ois DPO5. Oireet on tässä vaiheessa melko samanlaisia kuin viime kierrossakin näillä päivillä eli välillä kipua toisessa muniksessa ja olen kokoajan huonolla tuulella ja tiuskin sekä vähän kuvottaa ajoittain. Viime kierrossa aattelin että nää on raskausoireita, mutta taitaakin olla vaan pahentunut PMS! Tuskin näin äkkiä tärppää! Tulis vaan uus kierto äkkiä, niin vois olla ees pari viikkoa positiivisemmalla mielialalla. Mulla alkaa aina näin loppukierrosta tulla hirmu masentuneitakin ajatuksia liittyen esim. siihen miten jaksan vielä yhden lapsen tai että kaikki ei voi mennä hyvin - yritän olla aattelematta! Imetysaika on mulle paljon tasasempaa ja mähän lopetin esikoisen imetyksen vasta tammikuussa eli näin PMS oireita on kunnolla ollut vasta nämä pari yrityskiertoa - mutta hulluksi mä näistä tulen!! Joko äkkiä se plussa tänne tai uus kierto - en kestä tätä piinatuska-aikaa!!! Onneksi te olette tukena kanssasisaret! :)
 
pregchekin testi tarttui kauppareissulla cittarista ja tein sen kotiinpäästyäni,pissi rakossa hiukkasen yli kaks tuntia. Kuvassa ei näy niin selvästi kuin tikussa. kpt nyt 21/25-26

huomenna ammupissistä uusi pissiminen samanmerkkiseen testiin,katsotaan tuleeko mitään eroa.

[/URL][/IMG]
 
ovistesti:



samanlaiset viivat sain viiko sit viikonloppuna ja sillon oli selkeet ovis oireet.. nyt tänä aamuna sain taas tämmösen ja mulla on noi davidin testit näyttäny siinä mielessä oikein et jos ei o vista ollu niin ne on ollu ihan selkeet negat et oisko tää nyt semmonen joka tarkottaa raskautta.. raskaustestin tein (Davidin liuskatesti) mut aivan selkee nega.. voiko ovistesti näyttää raskautta vaik raskaustesti nega.. ja niin siis ovis testi oli heti aamupissasta ja raskaustesti päivän toisesta.. jos nyt malttas jotakin päiviä viä ootella ja sit vaikka testailis.. helkatti ku ei o ees ovistestejä enää et ois taas huomenna voinu testata.. :ashamed:
 
Eeva N:kyllähän tuossa raskaustestissä haamu piilottelee :) Toivotaan että vahvistuu:heart:

Anooj:Mullakin meinas viime kierrossa noilla vaiheilla ovistesti muuttua plussaksi, mutta muuttui sitten takaisin negaksi eli itse tulkitsin kemiallisesksi, vaikka ei vielä ei-herkkä raskaustestikään muuttunut plussaksi. Eli et ole ainut joka tikuttelee ovistesteillä raskaustoiveitakin :D Nyt kun vaan jaksat oottaa vielä pari päivää, niin saat varmuutta testeihin :stick:
 
Sunflower11
anooj: Onks sulla muuten ovistesteissä minkäänlaista viivaa ilman ovista?
Tai itsellänihän on semmonen haamulainen melkein aina, mut tuo sun viivas on todella vahva :)
Toivottavasti pian näkyisi raskaustestissäkin :)

EevaN: Toivottavasti on oikea viiva ja alkaa vahvistumaan :heart: onko ne just noi testit mistä sanotaan et antaa kovin usein vääriä haamuja?
 
Moikka! Mä taas käyn vaan kun mietin näitä, mutta monennellako viikolla mä olisin nyt raskaana jos olisin? Jotenkin nyt en tajua. Kierto siis 25 ja ovis 13.3., hedelmöittyminen tod.näk. 14.3. ja nyt siis paleltaa ihan julmetusti, oikeasti tärisen, nälkä heti 2 tuntia edellisen ruokailun jälkeen, illalla siis söin 2 iltapalaa ja kolmatta olin vajaa, mut menin vaan nukkumaan. Nyt päivällä söin n. 1,5 tuntia sitten kunnon annoksen salaattia ja kaalikääryleitä ja nyt sitten tulee jo nälän ensi oireet ja närästys. Mä en siis vielä tiedä olenko raskaana mutta oireet kovasti viittaa siihen... Tai sit olen vaan muuten kylmissäni ja nälkäinen.
 
anooj: Ohjeiden mukaan tuo ei ole vielä plussa, koska viiva ei ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Se viiva voi välillä kadota ja tulla sitten taas vahvempi viiva. Ne ei tarkoita yhtään mitään ellei viiva oletosiaan vähintään yhtä vahva tai vahvempi kuin vertailuviiva.... MUTTA... kaikille ei ilmeisesti tule koskaan sitä yhtä vahvaa viivaa. Kinkkinen tilanne siis. Periaatteessa tuo voi merkitä kolmea asiaa: 1. nega testi eli ei ovista eikä raskautta, 2. ovistesti plussa eli toinen ovis tässä kierrossa tai 3. olet raskaana, mutta ei näy vielä raskaustestissä. Ei kai auta kuin tosiaan odottaa pari päivää ja testata uudestaan raskaustestillä. Minkä testin nyt teit? Jännää :popcorn:

EevaN: Näen tuossa haamun =) Varovaiset onnittelut! :flower:

sametuli: Ei mennyt loppuun asti. Np-ultrassa saatiin huonoja uutisia. Tarkistettiin vielä istukkanäytteestä mistä oli kysymys. Päädyimme erittäin raskain mielin keskeytykseen huonon ennusteen vuoksi. Lääkärin mukaan olisi todennäköisesti mennyt itsestäänkin kesken. Keskeytys tehtiin n. rv 15 eli synnytin lapsen ihan niinkuin täysaikaisen. Uskomatonta miten valmis vauva on jo tuossa vaiheessa. Vain pieni tietenkin. Syksy oli tosi vaikeaa aikaa. Eniten lohtua olen saanut sairaalapapin sanoista, että teimme suurimman rakkauden teon eli otimme lapsen tuskan itsellemme kannettavaksi. Lasketun ajan ohitus tuntui helpottavan ja nyt en enää mieti sitä edes ihan joka päivä vaikkei tietenkään tapahtunut koskaan poistu meidän elämästä. Omalle perheellemme enkelipoika on aina olemassa, vaikka ulkopuoliset hänet unohtavatkin. Muutama päivä sitten 8v poikani piirsi kuvan perheestä, jonne oli piirtänyt myös pikkiriikkisen enkelin =)
 
Barbamama35: Tsemppiä teille :heart: Kovasti on teitäkin koeteltu.

Siinä mielessä ollaan "samassa junassa", että meilläkin yritys on alkanut viime keväällä. Meillä tosin kuopus on syntynyt huhtikuussa, mutta kuiteskin. Ikäkin samoilla tienoilla :)
Mulla oli keskenmeno tammikuun alussa. Onneksi jo vko 8 tai 9 ja tietysti oli siinäkin mielessä helpompi kuin teillä kun tapahtui spontaanisti. Mulle keskenmeno oli kolmas.

Olen kovin hätäinen luonteeltani, mutta ajattelin nyt syödä nuo 3 kk terolutteja ja jos niistä ei tärppää niin hakeutua sitten syksyllä tutkimuksiin. Ikä kolkuttelee taustalla mullakin.
 
Mymosa voisitko korjata kun mulla onkin tänään kp3/29-32

En ole nyt kamalasti viime aikoina jaksanut käydä täällä, johtuen siitä, että olen yrittänyt ajatella jotain muuta, kuin koko vauvakuumetta. Mutta taustalle en vielä halua.

Barbamama: Kävitkö tutkimuksissa yksityisen lääkärin kautta vai ihan julkiselta puolelta? Mietin, että jos itsekin varaisin jo aikaa, etteivät naura mua pihalle! :D
 
mymosa
Taas on päivitelty ja taustalle siirrelty.. muistakaahan taustalaiset ilmoitella itestänne kuitenkin, jos ette halua tippua pois.

Meillä kans kuumeillaan ekasta yhteisestä ja mä olin se joka ajatteli haluavansa vain kaksi lasta, mutta ne kun jo on ja uusi mies tupsahti eteen vieden järjen ja sydämen, niin vauvakuumekin siitä alkoi päätä nostaa..

En pakottaisi miestä, kaksi lasta jos jo on niin onhan siinäkin.
 
sunflower voihan se olla että noista saa myös vääriä plussia,se jää nähtäväksi,tikussa ainakin punainen viiva eikä harmaata,niinkuin ne kuuluisat "haamut" ja viivanpaikat noissa testessä,joihin en edes usko.

anooj mulla oli ovistestissä sama juttu,n.voikko oviksesta näytti että viiva vahvistuisi,mutta testailin edelleen ja viiva haalistui takaisin olemattomiin,liekk sitten jotain tekemistä hedelmöittymisen kanssa,sitä en tiedä..:)
 
sunflower voihan se olla että noista saa myös vääriä plussia,se jää nähtäväksi,tikussa ainakin punainen viiva eikä harmaata,niinkuin ne kuuluisat "haamut" ja viivanpaikat noissa testessä,joihin en edes usko. Testi on sama kuin apteekin oma,vain erimerkkisenä,joten jos uskot apteein omaan,voi tähänkin luottaa.

anooj mulla oli ovistestissä sama juttu,n.voikko oviksesta näytti että viiva vahvistuisi,mutta testailin edelleen ja viiva haalistui takaisin olemattomiin,liekk sitten jotain tekemistä hedelmöittymisen kanssa,sitä en tiedä..:)
 
mymosa
Ja edelleen huhuilen päivittäjää ensi kuulle, jos tällä systeemillä aijotaan jatkaa.. Alan hetkeksi ottaa taustaa tästä, kun olen pudonnut ihan pois jutuista kun ei oo kerinny käymään.
 
mymosa
Tuosta Barbamaman jutusta tuli mieleen, että mitenköhän on, jos noinkin pitkällä oleva menee kesken eikä pysty synnyttää alakautta.. ajatus turhasta sektiohaavasta kuulostaa aivan kauhealle.

Kun se ajatus sektiosta kytee mielessä koko ajan kuumeilun aikana.. Kuinka hullu sitä on, että siihen kidutukseen ja kipuun haluaa taas ryhtyä.. mutta eihän se onneksi ole kuin se ekat pari kuukautta.
 
Minttuli tervetuloa :)

:hug: tädin kohdanneille

Eeva toivottavasti viiva vahvistuu ja sinulla on pieni matkustaja masussa.:flower:

Barbamama :hug: hienoa, että mitään hälyyttävää ei tutkimuksissa ole vastaan tullut. Toivotaan parasta! :)

ON: Pudotus alusta 5kg. Muuten elämä sujuu niitä kuukautisia odotellessa ja sairastupaa pyörittäessä. On ollut kyllä niin tautirikas talvi, että huh huh, mutta jospa tämä tästä kun kesä koittaa. :D
 
No niin, pahoittelut päivän omanapa kirjoituksesta.

Paljon haleja jokaiselle niitä tarvitsevalle. Harmillista että on paljon niitä ikäviä uutisia nyt tullut. Ei noihin oikein voi sanoa mitään kun en tiedä näistä puolistakaan jutuista oikein mitään mistä puhutte. Lapsettomuushoidot, jopa ovistikut ovat mulle ihan täysin outoja. Anteeksi siitä.

Meillä on menossa dpo 8 kaiketi ja oireita on monia, mitkä niistä ovat oikeita sitä en tiedä. Viikon päästä alkaisivat kuukautiset jos alkavat... sitä ennen en tiedä mitään. Testaan vasta ensi viikolla jos ollenkaan. Meille tulee koiravauva perjantaina, joten nyt ajatukset kääntyvät siihen. :xmas:
 
Bassets ja Tails: Yksityisen kautta hakeuduttiin tutkimuksiin. Ehkä olisi julkiseltakin päässyt, mutta todennäköisesti siitä olisi pitänyt taistella. En jaksanut lähteä sille tielle. Vaikka tämä nyt tietenkin maksaa jonkin verran, niin se on lopulta pieni hinta mielenrauhasta. Meneehän monella testeihinkin euro poikineen ;) Tuolla ei ainakaan kukaan naura pihalle vaan ajan saa heti.

mymosa: Kaipa noin pienen pystyy synnyttämään alakauttakin? Itselläni ei tosin ole mitään kokemuksia sektioista.

Kiitos Äidin onni! =)

VanamoBr: Onnea koiravauvasta! Jospa ajatusten siirtyminen muihin juttuihin toisi onnea tässä vauvaprojektissakin... bd

Omaa napaa... Ovistestailut aloitettu. Vielä ei ole tullut plussaa, mutta limailu alkoi. Eiköhän se oviskin sieltä tule vielä tällä viikolla =)
 
EevaN: selkeä haamuhan siinä on :D Varovaiset onnittelut!! :flower:

Minut saa tiputtaa listoilta pois, kiitos.
tänään soitti polilta lääkäri ja prog.arvo oli 36.. ja pitäis olla vähintään 25 että ovulaatuo on tapahtunut jos oikein ymmärsin. Elikkä ovuloin kyllä.. missä sitten vika, ei tietoa.

Jättäydyn kuitenkin nyt pois, jos mieli vähän kohenisi.

plussatuulia kaikille ja aurinkoista kevättä =)
saattaahan se olla että käyn välillä kurkkimassa.

danjuska
 
pakko tulla viel kertoon et välillä repii nii kamalasti nivusista.. sillon ku nousee seisoon tai jotain.. ja se on semmonen mikä enteilis mulla hyvää mut muuten on aina ku vessassa käyny ni tullu verituhrua.. oisko se sitä kiinnittymistä vai oisko se jotain siihe liittyvää ku ei o kunnon menkkojakaan ollu.. blaah.. tekis mieli lääkärillä käydä ku välillä repäsyt niin kamalan kiviuliaita mut mites :attn:tietääkö joku kohdunulkoisesta jotain?? :attn: ettei vaan olis.. pelkoja on monenlaisia tuon tuulimunan jälkeen..
 

Yhteistyössä