******* KOLMATTA kaipaavien MAALISKUU *******

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Varovaisia onnitteluja haamuplussille! Tarrasukkia matkaan niille kenellä on jos varmempaa!

Kohdunulkoisesta mäkin voisin haluta tietoja, kun en edelleenkään tiedä onko meillä sisäinen vai ulkoinen. :D

ON ).( :
Tänään oli pää kipeä aamulla, työkaverin ruokalautasella ollut lihapata alkoi kuvottaa, sen haju siis. Yritin olla haistamatta ja söin oman annokseni, joka ei siis ollut samaa lihapataa, hyvällä ruokahalulla, hiukan tökki kyllä. :/ Ruokailun jälkeen alkoivat vatsakrampit (?) lienee oikea sana, eivät olleet kivuliaita supistuksia vaan kivuttomia kramppeja. Mitään vuotoa ei tullut mutta todella inha olo ja olin ihan varma että vuoto alkaa just eikä melkein. Lähdin kotiin, sillä voin huonosti. Matkalla vatsassa tuntui kummallinen kutittelu ja kuin pienet ilmakuplat olis olleet kohdussa. Sitten krampit loppuivat hetkeksi ja tuli hyvä olo. Tuntui vain että kohtuun asettui jokin molluska ja oli pakko avata housunnappia ajaessa. Kuitenkaan siis mikään ei kiristänyt vatsaa, mutta tuntui hassulta. Edelleen alavatsalla kummallista kutittelua ja muljahtelua, ei varsinaisia kipuja mutta pieniä vatsakramppeja istuessa. Taitaa vatsalihakset (mitkä?) kramppailla vain. Mutta jotakin tuolla tapahtuu nyt. Tein testinkin, sorruin, ja siinä oli minusta haamu, siis ClearBlue Plus- testi ja siihen testi-ikkunaan tuli ensin se vaakaviiva, jonka keskikohdassa oli selkeä tummentuma ja todella haalea, lähes kuviteltu, viiva näkyi pystysuunnassa. Teen testin uudestaan ensi viikon aikana tai ehkä aiemmin, riippuen kuinka hyvin hermo kestää. :D Mutta tällaista. Ja olin unohtanut miten paljon sitä pelkää ettei raskaus onnistukaan vaikka ei ole vielä edes varma onko raskaana. Huolta toisensa jälkeen. No, mutta, onneksi on muutakin tekemistä elämässä. Muutoin alkais ahdistaa.
 
omanapa päivitystä eli dpo 10 edelleen vaal.punaista tuhrua tulee paperiin ku vessassa käy.. alavatsaa nipistelee kohtalaisesti. välillä ei tunnu mitään ja välillä tuntuu liikaa.. ei ole ollenkaan menkkamaista.. tänään sattu jo niin paljon ja tuli edelleen tuhrua et soitin polille.. kävin hcg mittauksessa ja huomenaamulla lääkäri soittaa.. ens yö sit valvotaan ja jännätään mitä tulokset on..
 
Voisin liittyä joukkoonne.

Olen 30-vuotias 3 lasta kuumeileva. Kierukka poistettiin n. viikko sitten ja yritys alkaa ensi kuussa. Menkat yrittää alkaa, mut pitää ootella vielä hetki josko tulis kunnolliset. Viimeksi ollut joskus 2008. Lääkäri joka poisti kierukan ultrasi munasarjat ja kerto että mulla oli jotkun monirakkulaiset(?) munasarjat, enkä välttämättä ovuloi joka kk. Mulla onkin aina ollut hyvon epäsäännölliset menkat ja kuulemma johtuu siitä. Aiemmista raskauksista toinen alkoi ensimäisestä yrityskierrosta, toista yritettiin melkein vuosi. Toivottavasti nyt tärppäis sitten heti ensimäisestä yrityskierrosta :)
 
noniin ja vituiks meni sekin si.. lääkäri soitti.. en ole raskaana ja tuhruttelu ja kivut voivat olla merkki alkavista menkoista tai jotain.. kuukauden päivät voi tulla tuhrua jos ei lopu niin sit hormoni kuuri.. kyl taitaa yritykiset loppua ku menee hermo tämmöseen.. ei toi kroppa palaudu ikinä..
 
Anooj: :hug: vielähän se voi ehtiä tässäkin kierrossa - jos vaikka juuri kiinnittyy ja siksi tuhruaa?!

Vanamo::popcorn: Pidetään peukkuja - odottelen plussauutisia!

Mäkin täällä sekoilen tämän kuumeilun/piinailun kanssa taas, vaikka piti yrittää ottaa rauhallisemmin tää kierto. Ja pyh!:ashamed: Puristelen rintojani töissä - onkohan nää nyt kipeet vai ei??! :LOL: Nyt dpo 6 ja ei oikeesti juurikaan oireita. Oviksen jälkeen 4 päivää oli hirmu kiukutus, mutta se alkaa onneksi hellittää! Mä yritän aatella että tuskin tää nyt tärppää, mutta silti toiveeet pyrkii mieleen ja en pysty unohtamaan kierron vaihetta!

Mä uskon että saadaan vielä useempi plussa tässä kuussa!:heart: Plussatuulia siskot!
 
anooj: Onpa tylsää :hug: Minulla ainakin tuhruttelu ja muniksien nipistely oli oire alkavista menkoista, mutta siis synnytyksen jälkeen. Toivotaan että tilanteeseesi tulisi selkoa piakkoin.

kultakurkku: Tervetuloa :wave:

ON: Sain tänään ovis testiin "haamuviivan"! En saanut minkäänlaista viivaa, kun kakkosta yrittäessä testasin muutamaan otteeseen, joten siitä päättelisin että ovis tosissaan olisi tulossa :) Sattui kaapista löytymään kolme jäänyttä testiä, joiden päiväys umpeutuu tässä kuussa niin oli pakko käyttää, ja hyvä niin. Siitä sylkiovistestistä kun en oikein ole varma, olenko päässyt jyvälle :confused: Ainut asia mikä jäi mietityttää oli se, että toimivatkohan ne enää ihan kunnolla, kun testiviivakin oli kyllä tosi haalea.. Minut voisi nyt siirtää taustalta listalle ja suunnilleen nyt olisi kp 16/30-35 =)

Onpa ihmeellisen vähän tullut plussia joulukuisen ryntäyksen jälkeen :( Toivotaan taas uutta plussa-aaltoa kevään kunniaksi!
 
Viimeksi muokattu:
VanamoBr: Toivottavasti viiva lähtee siitä vahvistumaan! Tuo CB:n testi, mihin tulee plussa tai miinus, antaa harmittavan usein vääriä plussia. Jos se pystyviiva on ohuempi kuin vaakaviiva, ei siihen voi luottaa. Jos taas viiva on yhtä leveä kuin vaakaviiva, se tietää hyvää. Peukutuksia b=)d

kultakurkku: Tervetuloa! Miksi muuten odotatte ensi kuulle ennen kuin aloitatte yrityksen?

sametuli: Kiitos! =) Monella nuo oireilut alkavat vasta vähän myöhemmin eli älä vielä huolestu vaikkei oireita olekaan. Ne voi iskeä kunnolla muutaman päivän päästä. Plussatuulia!

anooj: :hug:

Miuski: :wave: Tule kertomaan vähän teidän kuulumisia tänne! Miten raskaus on sujunut?

Moonchaser: Ovistestiin tulee oikeastaan aina jonkin sortin haamu. Se kuuluu ihan asiaan eikä merkitse ovista. Vasta, kun viiva on vahva (ohjeiden mukaan vähintään yhtä vahva tai vahvempi kuin vertailuviiva), se tarkoittaa ovulaatiota. Kaikilla ei tule koskaan yhtä vahvaa viivaa, mutta ihan hailukka haamunen ei kuitenkaan tarkoita ovista. Kaivapa se sieltä roskiksesta ja ota kuva, niin voidaan arvuutella ;)

Omaa napaa... Ovistestiin tuli hymynaama =) Tosin... mokasin sen testin kanssa, kun kiireessä sähläsin. Tein ensin Pregcheck liuskatestin ja kun se näytti lähes yhtä vahvaa viivaa, tein myös CB testin. En ole tehnyt niitä pitkään aikaan ja nyt kiireessä törkkäsin sen testitikun virtsanäytteeseen ennen kuin olin kiinnittänyt sen siihen koneeseen. Ohjeen mukaan olisi pitänyt tehdä toisinpäin. Se testikuva lähti kuitenkin välkkymään normisti ja tuli hymynaama. Olisi siihen kai tullut se virhemerkki, jos olisi mennyt ihan pieleen??? Viivatkin olivat molemmissa testeissä lähes yhtä vahvoja kuin vertailuviivat eli eiköhän se nyt plussa ollut sähläämisestä huolimatta. Testaan varmuudeksi vielä illalla ja huomenaamulla uudestaan.
 
Hei

Barbamama: Ootellan ens kuuta kahdestakin syystä, ensinäkin pitäis ne yhdet menkat sen kierukan jälkeen kattoa ja antaa aikaa kropalle. Toiseksi käytännön syistä LA sais olla sitten vuoden 2012 puolella :)

Kauhean pitkältä tuntuu vain aika oottaa, että voi alkaa yrittään. :/
 
mymosa
Huoh, miten ei yllätä, et olivat mokanneet mun ajan.. Onneks äitiyspolin puolelta suostuivat sitten ottamaan mut vielä päivän lopuksi ja oottelen tässä soittoa sinne.

Oisin toivonu sen olevan sama vanha gyne, ettei ois tarvinnu koko elämää taas kerrata..
 
Sunflower: :hug: Toivottavasti tuo oli vain joku ihmeellinen välikierto ja nyt palautuu taas normaaliksi. Plussatuulia tähän kiertoon!

Minnarun: Tätäkin kautta halit negasta :hug: Uutta testiä tosiaan vain viikonloppuna =)

mymosa: Voi ei! Mitä uutisia odottelet?

kultakurkku: Ei mun käsittääkseni kierukan poiston jälkeen tarvitse odotella kuukautisia. Siitä on ollut täällä paljon juttua ja netistä löytyy tietoa. Yrityksen voi aloittaa heti! Jotkut lääkärit kai suosittelevat sitä odottelua vain sen vuoksi, että laskettu aika olisi helpompi laskea. Sehän selviää viimeistään ultrassa joka tapauksessa. Itsekin tulin viime keväänä heti raskaaksi ehkäisykapselin poiston jälkeen (poistettiin menkkojen aikana ja heti tosiaan tärppäsi). Ilmeisesti silloin alkuun on jopa hedelmällisempi kuin muutoin eli senkin puolesta voisi olla jopa parempi aloittaa heti. Tuo laskettu aika on taas toinen juttu =)

Omaa napaa... Ovistesteihin tuli tänään aamulla vielä selkeämmät viivat kuin eilen aamulla ja naama hymyili taas. Eiköhän tänään ole siis dpo 0. Nyt juilii siihen malliin, että ovis on käsillä =)
 
mymosa
Barba, että onko tässä kierrossa odotettavissa ovulointia ollenkaan ja miltä näyttää munikset metujen aloituksen jälkeen.

tikut odottaa gynen hyviä uutisia, vaikka mieli on kyllä varautunut siihen, ettei siellä mitään tapahdu.
 
Sunflower11
Barbamama: Mä tässä oon elänyt siinä toivossa että tuo luteaalivaihe olis pidentynyt mut ei.. Nää kierrot joina olen oviksen testannut niin on ollut sen 8pvää vaan luteaalivaihe.. et odottelen tosiaan kierron normaliutumista.
 
mymosa: Peukutuksia, että kaikki olisi hyvin b=)d Tule kertomaan meille kuulumisia, kun pääset vihdoin gynen puheille.

Sunflower: Kannattaisko ottaa yhteyttä gyneen tai lääkäriin ja tutkia onko kaikki ok? Mulle terveyskeskus lääkäri sanoi joulukuussa, että luteaalivaihe pitäisi olla vähintään 10 päivää. Näin olen ymmärtänyt täältäkin keskusteluista. Mulla siis oli tuolloin 11 päivää ja koko kierto 23 päivää ja sitä murehdin. Silloin jäätiin odottamaan ja kierto on sittemmin pidentynyt useammalla päivällä. Saas nähdä mikä luteaalivaiheen pituus nyt on, kun sain oviksen varmasti kiinni... Eikös tuohon luteaalivaiheen pidentämiseen ole joku lääke olemassa. Tietääkö joku?

Pakko hehkuttaa tännekin, että saatiin juuri siemenneste näytteen tulokset ja hyviä uutisia tuli siitäkin testistä =) Nyt on aivan loistavat fiilikset! Wohoo :D Voi kumpa vihdoin tärppäisi...
 
Sunflower11
Barbamama: Mä ajattelin samalla kysäistä kun on maanantaina gyne, keltarauhashormoni pidentää. Ja joo, luin että pitää olla yli 9pvää se väli että alkio pystyisi edes kiinnittymään.
Mä olen aikanikuluksi tätä tutkinut netissä.
En tiedä tekeekö ne sitten mitään jos kuitenkin on noin selvä ongelma mihin riittäis vaan resepti kun kohtahan meillä on 4kk yritystä takana. Ja kauanko ne pillerit vielä voi vaikuttaa? Noh, selvinnee maanantaina sitten (mikäli en vuoda kuin seula :D)

Onnea hyvistä uutisista :)! Toivotaan tärppiä!
 
Barbamama: Onnea hyvistä tuloksista ja ovisplussasta! Toivottavasti teillä tärppäisi tässä kierrossa =) Käärin sen ovistestin vaipan sisälle, niin en olisi viitsinyt sitä enää kaivaa :D Sillä minä iloitsin tuosta hailakasta viivasta, kun en ole koskaan aiemmin saanut minkäänlaista viivaa siihen. En edes kuopuksen tärppi kierrosta. Voi tosin olla että testailuajankohta ei ollut sillon täysin oikea, kun ei ollut tarkkaa tietoa kierron pituudesta kun se oli niin epänormaali ennen kapseleiden poistoa. Mutta tosiaan ilo jäi lyhyeksi kun tänään alkoi taas tuhruttelu ja viiva on vielä haaleampi mitä eilen, tuskin siis enää ainakaan vahvistuu :( Särkee munasarjoista vaan niin ihmeellisesti, että mietin vaan josko olisi pitänyt aiemmin aloittaa testailu, ja ovis olisi tänään :confused: Epäilen kuitenkin vahvasti ettei kiertoni ole kuitenkaan vielä tasoittunut, mikä ei sinänsä ole mikään ihme kun imetänkin vielä useita kertoja päivässä.
 
mymosa
Se siitä sitten :'(

Aika murskaavat oli gynen puheet.. Sain clomit ja terot, epäselväks tosin jäi, että saako niitä käyttää saman kierron aikana.
Painoa tosin haluan ensin sen 5kg ainakin tiputtaa, ennenkuin clomit aloitan.. Sitä ennen tuskin tulen ikinä ovuloimaan.

Itkua pidätellen mennään, onneksi pääsee illalla zumbaan.. mies kovasti lohduttaa, ei suhdetta kaada vaikkei meille vauvaa tulisikaan, kaikkemme ollaan yritetty. Silti mieli on aivan maassa, katsoin odotushuoneessa kaiholla vauvamasuja. Ja eilen faktalta tulevaa synnytyssairaala ohjelmaa, itku siinäkin tuli.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä