*Kolmatta kaipaavien LOKAKUU*

Niin taas ON:
voihan pojat. täällä taas ollu tätä hässäkkää.
eilen aamulla alko yskästä johtuen vuotamaan veri kuin härän kurkusta... olin onneks jo varannu lääkäriajan flunssasta johtuen aiemmin aamulla.
verta siis tuli het lorisemalla (anteeks ihanat yksityiskohdat) pönttöön ja siteeseen ja olin ihan varma et no ja nyt se oli sitte tässä. sain kuurin tulehukseen normilääkäriltä ja käväsin sit neuvolan puolella samalla kertaa.

ultralla näkyi tyytyväinen sikiö, joka heilutteli kättään ja sydän pamppaili hienosti. eli siis elossa ja edelleen siellä missä pitääkin... käskettiin vaa ottaa rauhallisesti ja saaha toi yskä paranemaan kunnolla.
illalla sit alko tulemaan (jälleen todella yököttäviä yksityiskohtia) mahoton määrä hyytymiä, ei muutamia vaan ennemminki toistakymmentä. YÄK sentään että mää olin sairas inhosta! no sit ainaki vakuutuin asiasta, et kaikki oli nyt tässä et eihän tuommosten lönttien jälkeen näillä viikoilla tuonne voi enää mitään jäähä jälelle.

tänää oli sit aamul normaali nlalääkäri-aika ja menin sinne sit sillä mielellä et jos saan ny ne lääkkeet et kohtu tyhjenee ja pääsen alottaan suremisen, ni älä mittään. edelleen tyyppi vilkuttelee kohdussa ja sydän sykkii hienosti.

lääkäriki suu auki kahto sitä ultraa että on kyllä pikkusen terävä kaveri että verta tulee ko härän kurkusta ja hyytymiä saman verran, mutta vauvalla näyttäis kaikki olevan hyvin. "joskus se vaan ottaa lujille näin alkuraskaudessa" tuumas vaan.

no todella ottaa joo, vuosin eilen niin paljon etten ikinä oo menkkojenkaan aikaan nii paljoa luovuttanu verta.

ny taas perjantaina sit katselmukseen et mikä tilanne sillon päällä.

mä en osaa täältä kuumeilijoista es lähtee pois enää ku aina tänne on nii luontevaa tulla avautumaan asioista. nii ja mikä parasta, nla täti arvioi viikon suuremmaks sikiön mitä itte.

- Malania the häränkurkku ja IhmeTarrasukka 10+1

tervetuloa uudet ja plussatuulia kaikille ihanille naisille!
 
Fiona-neiti: Tervetuloa mukaan!

Malania: Kuulostaapa tutulta. Minullahan oli vastaavanlainen kokemus toisen raskauden alussa. Verta alkoi aivan ykskaks vuotaa tosi paljon, ja yksi sellainen isompi hyytymäkin tuli vähän myöhemmin. Tk-lääkärikin oli aivan varma keskenmenosta kun pisti sairaalaan lähetteen. Itse en saanut koskaan mitään selkeää selitystä mistä tämä vuoto johtui. Kipuja tuohon tapaukseen ei liittynyt.

Täällähän on jännät päivät menossa yhdellä sun toisella. Itselläkin jo DPO 12, mutta eipä ole tehnyt mieli vielä testata kun ei minkäänlaisia todellisia oireita kuitenkaan ole. Tätiä odotellessa...
 
Ainaskaa tää meiän tk lääkäri ei löyä mitää selitystä sille, mikä siellä saattaa vuotaa. "kohdusta se kyllä tulee!" (ai ihanko totta?!!?) jospa sitte selviäis ku pääsee tonne issoon sairaalaan ultraukseen. aikaa siis sinne ootellessa. :)
istukka kuulemma kohdun takaseinässä, joten ei pitäis sekään siis vuotaa? emmäätiijä! :)
 
Sunflower11
Malania, juu, no mene ja tiedä noista sitten! Toivottavasti selvyys tuli/vuoto loppuis! Oisko mahdollista että olis ollu toinen kaveri kyydissä ja se nyt vuotaa ulos?

Mä vaan näitä itse pohtineena kun kakkosta odottaessa vuodin alussa aika runsaasti. (tämä tosin jo viikoilla 4-5).
 
Ei ainakaa uä täällä tkssa oo näyttäny ko yhtä persoonaa kohdussa. eikä meil suvussakaa oo kaksosia kummankaan puolella. tää on kyllä hyvin jännä tilanne. just onneks tuli tieto, et ens viikolla pääsee tonne isoon kaupunkiin ultraan ni saapa ehkä sit jotain tietoa asiaan. :)
 
Huh Malania miten jännää sulla on taas ollut! Kyllä on aikamoinen sissi se teidän pikkuinen! Mullekin tuli mieleen kaksosten mahdollisuus. Joskushan toinen voi olla piilossa toisen takana eikä huonoilla laitteilla ehkä näy kovin hyvin. Toivottavasti saat sieltä sairaalasta jotain selitystä asialle ja vuoto loppuu!
 
Hellou kaikille tasapuolisesti!

on: Tänään saatu selvä ovis plussa! Nyt toinen kierto kun testailin ja sama kp kun plussan sain. eli kp 13. Eli nyt siis dpo -1? eikös? :) Nyt on puuhailtu tädin lähdön jälkeen vähintään joka toinen päivä. Ja nyt on tarkoitus vielä muutama kerta ovis hyödyntää:) tänään illalla ainakin. Mies lähtee aamuyöstä työreissulle, niin huomisen varaan ei voi laskea.;)
 
mymosa
Tsemppiä Malanialle.
Mäkin olen vähän odottanut vuotoa (toki siis en toivo sellaista), kun ar-ultrassa näkyi istukan alapuolella nesterakkula, jonka epäili ehkä vuotavan pois. Ei ole vielä vuotanut ja ylihuomenna on NT-ultra ja saa nähä onko hävinnyt vai ollaanko siellä edes elossa.

Samalla toivon, että ruoka alkaa pysyy viimein sisällä näin iltapäivisin.
 
Nyt vaan omaa napaa, antakee anteeksi..
Täti sitten kurvasi tänään meille, joten kp1/28-37 ja yk 7 :( Nyt lievästi sanoen ketuttaa..
Mietittiin juuri miehen kanssa, että kerkeisiköhän tähän alkaneeseen kiertoon vielä saada jotain apuja vai ei.. Ja että pitäisikö käydä moikkaamassa lääkäriä menkkojen aikana vai vasta niiden jälkeen..
 
kati mitä apuja mietitte? Clomithan otetaan kp 3-7 tai 5-9 ja muut (luget yms) vasta ovulaation jälkeen eli jos saa nopeasti ajan niin kantsii mennä heti, mutta muuten kannattaa sihdata käynti oviksen tietämille niin pääsee ultralla tarkistaa tilannetta, munarakkulan kasvamista+limakalvon paksuutta.

malania tosi hurjalta kuulostaa toi sun tilanne! Tsemppiä ja toivottavasti jaksaa pikkuinen pysytellä kyydissä. Jos siellä kohdussa on hematooma, niin tärkeintä on olla nostelematta mitään+levätä mahdollisimman paljon. Mitä rauhallisemmin pystyy olemaan, sitä vähemmän vuotoa.

Mymosalle onnea ultraan :)
 
mymosa
Kiitos ja varmasti tulen kertomaan kuulumisia sitten taas.

mä tuossa jo harmittelin kun ei saa noista clomeista rahoja takas :D Vaikka pieni hinta se 60e oli lopputuloksesta (mikäli sinne asti mennään) niin silti vähän saa harmittaa, kun toivottavasti niitä ei enää tarvita ja saan roudata ne apteekkiin.
 
Sunflower11
Apua, nyt tulee valitettavasti hiukan ällö-juttua..
Huomasin eilen alapäässä, häpyhuulessa olevan patin.. Se on tuossa ulkopuolella siis, ei sisällä.. hiukan kipeä.. Voiko se olla joku tulehtunut talirauhanen tms??! Mä jo googlettelen ja saan itselleni kasvaimet ym. keksittyä....
 
Clearbue näytti ovisplussaa sunnuntai aamuna. Mutta mutta, illalla kun olis pitänyt sitten heilutella peittoja, niin mies nukahtikin ennen lapsia!! Enkä viitsinyt sitten sitä pakottaa hereille, ehkä se olis ollut vähän liikaa.
No, sitten aamulla lapset meni kouluun ja eskariin (mulla itellä oli vapaata), niin mun ihana mies tuli töistä kotiin ”hoitamaan asioita”. Mua huvittaa itseäni, kun tää on oikeesti tällaista aikatauluttamista. Mitenköhän noi kaksi aikaisempaa on oikeastaan saaneetkaan alkunsa, kun en ole silloin paljon ajatustani uhrannut ovulaatiotesteille sun muille..
No nyt sitten vaan piinailemaan. Mä olen huippuhyvä kehittelemään raskausoireita. Viime kuussakin olin omasta mielestäni ihan varmasti raskaana. Että saa nyt nähdä miten saan pidettyä taas pääni kasassa. Mulla nyt siis kp 16/27-29.

Jenhy: mä ainakin suosittelen kyllä noita ovistestejä. Mun omat tuntemukset oviksesta ei kyllä ihan vastannut sitä mitä se todellisuudessa oli. Eli olisin itse kuvitellut sen olevan aikaisemmin.

Malanialle tsemppiä raskauteen :)

Sunflower11: Voisko se olla ihan vaan finni? Mulla nimittäin joskus ollut. Oli viel tosi kipeä, mut lähti sitten itekseen pois.
 
Sunflower11
Fiona-neiti: Kai se voi olla, ei se enää oo niin kipee tai sormiin tuntuva.. :LOL: MItenniin tulee panikoitua turhista :D
Hyvä etten pillittäny miehelle etten voi kohta saada enää lapsia ja mulla on kaikki kasvaimet ym.. :stick:
 
Kati: Voi ei... Oireet olivat jo tosi lupaavan kuuloiset. Olisikohan voinut olla ns. kemiallinen? Kurjaa joka tapauksessa. :hug:

Onnittelut kaikille ovisplussan saaneille! Itseäni alkoi vähän jänskättämään. Eilen illalla jo tuntui selässä pientä jomottelua, ja siitä lähtien olen odottanut tätiä ilmaantuvaksi paikalle. Vielä ei ole näkynyt, joten äkkiä sitä alkaa elätellä toiveita: jospa kuitenkin... No, eipä tässä auta kuin odotella.
 
Tänään tuli selvä ovis+ =) Eli kyllä ne davidin puikkotestitkin näyttivät meikäläisellä toimivan vallan mainiosti. Testiviiva on aavistuksen tummempi ja paksumpi, mitä kontrolliviiva :D Ja ällövaroitus, en muista milloin olisi ollut tällaisia limoja viimeksi! Saa pyyhkiä useamman paperin ja melkein pitäisi pikkuhousunsuojaa käyttää :x MUTTA, eipä olla sunnuntai aamun jälkeen puuhasteltu enkä tiedä tuleeko tänään tai huomennakaan :( Eilen tuli vähän riideltyä, niin enpä usko että kummallakaan löytyy minkäänlaisia haluja vähään aikaan..


Malania: Hui kauhistus! Kuulostaa kyllä pelottavalta ja stressaavalta! On kyllä melkoinen sinnikko siellä kyydissä =) Toivotaan kovasti että vuodot loppuisivat ja loppuraskaus menisi ongelmitta!

Daniella & Fiona-neiti: Onnea ovis+, Samassa veneessä ollaan :)

Kati & Whiskey peat: Iso :hug: menkoista :(

Pettunia: Alkaako sinulla aina tuhruttamaan ennen menkkoja? Onko siihen löydetty mitään syytä?

sunflower: Onneksi "vaara" ohi :D Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen finni. Ei ikinä pitäisi googlettaa mitään jos haluaa pysyä järjissään :D

Liljan kukka: Testaa! :popcorn:
 
WP: Pahoittelut myös sinne! :hug:

Muistan itsekin millaisia piinaviikkoja olivat kakkosta odottaessa nuo viikot vastaavan kokemuksen jälkeen. Ei mitään tietoa mistä oli kyse, eikä mitään ennustetta mitä tuleman pitää. "Suattaapa mennä kesken tai suattaapa olla menemättäkii..." Tiputtelua taisi jatkua vielä varmaan viikon sen ison vuodon jälkeen. Malanialle siis rautaisia hermoja ennen kaikkea.

Kun ei tätiä ole vielä näkynyt, sitä on kummasti alkanut äkkiä jo elätellä toiveita. Nuorimmainen on aina ollut huono syömään, mutta viimeisen viikon aikana on ruokahalu kasvanut huimasti. Todennäköisimmin vain menossa paremman syömisen kausi, mutta johan sitä alkaa taas kuvitella kaikkea. Jospa se johtuisikin siitä että maito olisi vähentynyt (=olisin raskaana)? Joopa joo... Mutta jos ei tätiä huomennakaan vielä näy, niin kai se on jo testattava. Olisihan silloin jo DPO 14, ja luulisi testissäkin jotain näkyvän.
 
Täällähän oikein ropisee ovisplussia :) ihanaa ja onnea ovisplussanneille!

Malanielle hurjia kokemuksia ja nyt hermoja pari metrii sinne! Jaksuja.

Sit mie käyn ehottelemaan:LOL:

Ootteko koskaan harkinneet tälläsen ryhmän perustamista facebookiin? Siis kuumeilijoiden? Tiedän kyl, et tää kuumeiluvaihe on niin henk. kohtasta ja siel pitäsi sit olla omalla naamalla, mut jotenki uskallan teille tällästä ehdotella, kun ootte käyny tutuiksi ja seuraan täältä tein kuulumisia :) Ja tietenki meillä on kaikilla jo kaksi lasta, niin samalla vois jakaa vertaistukea lapsiperhearkeen. Ryhmähän voisi tietysti olla salainen, eli ei näkyisi muille fb käyttäjille. Mitä mieltä olette?
 

Yhteistyössä