*Kolmatta kaipaavien LOKAKUU*

Whisky Peat: Sulla on kuitenkin ollut aika vahvoja raskausoireita eikä tätiä näy, joten toivoa on hyvinkin vielä =) Älä luovuta! Roskishaamu saattaa merkitä sitä itteään ;)

Pettunia: Jokunen päivä sitten oli vähän jotain kuviteltua, mutta nyt ei enää mitään. En siis jaksa uskoa tärppiin. Tätiä odottelen saapuvaksi ti-to välillä.

Aanna: Onnittelut plussasta! :)

Pettunia: Kyllä nuo ovulaatiovuodot ovat ainakin meikäläiselle ihan tuttu ilmiö. Ei niitä läheskään joka kierrossa ole ollut, mutta silloin tällöin. Viime kierrossa aloitin tikuttamisenkin vähän aiottua varhemmin, kun tuli valkovuodon seassa muutama tippa verta. Ennen esikoista muistan tällaisia ylimääräisiä pieniä vuotoja joskus olleen kierron puolivälissä.

ON: Ainoat oireet ovat tässäkin kierrossa pms-oireita. Vatsa turvoksissa. Tätiä odottelen minäkin saapuvaksi viimeistään torstaina. (Torstai toivoa täynnä, joopa joo.) Jännitystä tosin ilmassa muistakin asioista. Mies on hakemassa yhtä työpaikkaa, ja sen saaminen tietäisi muuttoa. Toisaalta tietenkin kovasti toivoisin että hän vihdoin saisi vakituisen työpaikan, koska silloin perheemme talous olisi edes hieman turvatumpi. Toisaalta ajatus muuttamisesta hirvittää.

Edellisestä muutosta ei ole kahta vuottakaan, ja muistan millainen voimanponnistus se oli. (Varsinkin kun olin vielä viimeisilläni raskaana ja esikoinen pahimmassa "täystuho-iässä".) Muutos sinänsä oli kuitenkin pienempi, koska muutimme vain saman kaupungin sisällä isompaan asuntoon. Nyt muuttomatka olisi kuitenkin melkein 300km.

Sunflower11
Ovisplussa oli mitä ilmeisimmin eilen illalla sitten..
Testaan viel illalla kun joskus mul iltaisin tummempaa, mut tän aamunen oli kyl haaleempi ku eilen aamunen..

Tässä noi testit (juu, mulla ei näissä testeissä tuu tasavahvoja viivoja, joku muistaneekin :D

Toiseksi alin siis eilen iltanen..

Hyvää iltaa kaikille kanssa kuumeilijoille! Täällä edelleen aktiivisesti taustaillaan.. Ja nyt pikkuhiljaa alkaa selkiytymään nuo nimimerkit, alkaa päästä vähä kärryille teidän jutusteluusta.. ;) Erityisesti pistäny silimähän nuo jutut ovisten ajankohdista.. Kävi jo mieles, että pitäskö testit käydä hakemas apteekista ja kokeilla, mutta maltoin mieleni.. vielä ainakin kun niin pienillä yk:lla mennään.. Mutta te jokka ootte niitä testaillu, niin onko teillä suurestikkin vaihdellu ovulaation ajankohdat? No, tuo on tietty niin ihmiskohtasta, mutta kunhan kysyin.. et miten muilla :) Täällä ma iltana tuntui selvät kovat vihlaisut oikealta puolelta alamahasta, ja ti päivän oli alaselkä ja maha niiiiin kipiänä.. ja niin mulla ovis yleensä oireillut :LOL: vaikka oletetun oviksen kalenterien mukaan olis pitäny olla vasta eilen... :headwall: ei aina ymmärrä ittiänsä.. :LOL:

Niinkuin noista mun kierron kestoistakin (26-38) näkee, ovulaatioajankohta vaihtelee mulla suuresti. Siinä mielessä on tosi säännöllinen kierto, että kun saan tikkuihin vahvimman viivan, menee aina tasan 15 päivää tädin vierailuun.

Kiitos ovisvuotovastauksista.

Milloinkas WP testaisit jälleen:)

Sunflower, minusta se vahvin viiva on selkeä plussa. Riittää, että viivan toinen reuna on vahva.

Viimeksi muokattu:
Kun nyt olen jauhanut tätä ovulaatioasiaa koko viikon niissä tässä on mun saldo, mikä mun mielestä on jännää niin olematonta viivaa ei ole ollut ollenkaan ja tummin on kyllä tuo viikko sitten su, joka ei voi pitää paikkaansa...

[/URL][/IMG]

Nyt sitten loppui mun oviksen bongailut ja jään odottaa verikokeita ja sitä että onkohan tuo hcg sittenkin vielä koholla ja siksi kroppa sekaisin. Tulisipa ne menkatkin nopeasti niin pääsisi sitten oikeasti yrittämään.

Viimeksi muokattu:
Aanna Onnittelut :flower:

Barbamama :hug:

Täällä oli puhetta äitiysvaatteista ja lasten-/vauvojenvaatteista.
Miulla on edelleen kaikki äitiysvaatteet tallella, niillä varmaan suht pitkälti pärjäisin seuraavankin raskauden (jos sellainen nyt joskus vielä alkaisi). Miullahan on vaan yksi raskaus takana (ja yksi joka päättyi keskemenoon rv8+), koska mein lapset siis kaksoset. Ja sekin raskaus päättyi jo rv30, eli en ole ihan liikaa "päässyt" kyllästymään noihin olemassa oleviin äitiysvaatteisiin (tosin kaksoisraskaudessa maha alkoi kasvamaan niin kovaa vauhtia, että jouduin ostamaan ensimmäiset äitiysfarkut jo rv13).
Lastenvaatteistakin lähes kaikki on tallella, ja vieläpä sekä tyttöjen että poikien vaatteita. Toki uudelle vauvalle haluaa ostaa jotain uutta/omaa, mutta eiköhän noillakin vaatteilla jo aika pitkälle päästä.. ;)

Omaa napaa.. Lapset saatu jo aikalailla kuntoon, ja antibiootitkin syöty, eli tulehdus hoidettu.
Pahoinvointia silti ajoittain edelleen. Rinnat vähän arat, välillä kylmä, välillä kuuma.
Eilen saunan jälkeen join lonkeron. Tuntui, että se haisi lähinnä viinalle (mitä se ei yleensä kyllä mielestäni haise). Viimeeksi kun plussasin, niin huomasin sen jälkeen, että en sietänyt alkoholia lähellänikään, tuntui että se haisi niin viinalle.
Maha on tuntunut vähän oudolle.
Eli kovasti kehittelen toiveita, mieskin jo sille naureskeli. Tänään kp28/28-37(keskimäärin noin 31-32). Eli jos ei tätiä pian kuulu, niin olisi varmaankin syytä tehdä raskaustesti. Toisaalta tekisi mieli jos testata, mutta toisaalta en haluaisi vaan taas nähdä negaa...

Kati82: Nuohan kuulostavat ihan selkeiltä raskausoireilta! Olisipa tärpännyt! Kauanko siulla nyt olikaan aikaa siitä oletetusta ovisplussasta? Miulla kiertopäiviä kasassa jo ihan reippaasti, mutta koska huomenna on vasta DPO 11, niin en vielä edes harkitse testaamista. (Varsinkin kun minkäänlaisia oireita ei ole.)

WP:n testikuulumisia odottelen uteliaana minäkin...

Mitä tuohon oviksen ajankohdan vaihteluun tulee, niin meikäläisellähän se ainakin vaihtelee reilusti. Lyhimmän ja pisimmän kierron "pituusero" kun on ollut yli viikon mittainen. On tainnut mennä välillä niinkin, että joka toinen kierto on pidempi ja toinen lyhyempi. Mutta joillainhan se saattaa olla melkein vakio.

Kati: Ymmärtääkseni juuri näin. Nyt en yhtään muista millä DPO:lla testin pitäisi varmasti näyttää jonkinlaista plussaa jos on raskaana. Joillakin muistaakseni tullut niitä haamuja jopa DPO 10 paikkeilla. Itsellä menkat taisivat viimeksi alkaa DPO 13, joten ainakin sinne asti meinasin nyt antaa testien odottaa kaapissa.

Uusi ilmoittautuu!
Täällä yksi uusi kolmannen kuumeilija. Meillä on ennestään ekalla oleva poika ja eskarilainen tyttö. Aina olen haaveillut iltatähdestä, mutta jotenkin huomaamatta noi vuodet työelämässä on vierähtäneet. Kohta siis olen ollut kuopuksen jälkeen jo 5 vuotta töissä, ja nyt todella tuntuu että kolmas olisi jo enemmän kuin tervetullut.
Alunperinkin mietin, että kolmannen haluan vasta sitten kun kaksi vanhinta ovat jo hyvin omatoimisia. Noh, reilu vuosi sitten aloin miehelle puhumaan siitä kolmannesta, niin hän olikin hyvin vahvasti sitä mieltä ettei meille mitään kolmatta tule! Että nyt päästään niin helpolla noitten kahden kanssa ym ym. Järkytys oli aivan valtava, siis en voinut kuvitellakaan etten sitä kolmatta enää saisi. Viime vuosi on sitten hiljalleen tehnyt tehtävänsä miehen pehmittämisessä ja nyt tossa muutama kuukausi sitten sanoi, että kyllä hänkin sen kolmannen haluaisi. Itku siinä pääsi, niin helpottunut olo tuli.

Nyt siis yk 3 menossa ja ovis ois juurikin näinä päivinä. Ostin ensimmäistä kertaa sellaisen Clearblue-ovulaatiotestin. Mulla meni hermot niihin halppistesteihin, kun en saanut niistä mitään tolkkua. Niin ja greippimehut ja foolihapot on kanssa käytössä :)
Terkuin Fiona-neiti

Barbbis:hug:

aanna onnea tuhatpäin!

fiona-neiti tervetuloa!

wp testitulosta siulta odotellaan täälläkin!

sunflower onnittelut ovisplussasta!

ON eipä mitään, ku jäitä polttelis nää menkat!
Eipä ihmeitä. David aamulla edelleen blanco. Ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, paitsi tisuja välillä pistelee ja äsken ennen ruokailua oli vähän huonohko olo. Mutta nyt tosiaan päiviä jo niin paljon, että tuskin muuta voi odottaa, kuin tätiä.

WP, kp 30, dpo 15

Tervetuloa mukaan Fiona-neiti! :wave:

Whisky Peat: Testaa jollain toisella testillä. Mulle on ainakin jäänyt aika epäluotettava kuva noista David testeistä täällä luettujen kommenttien jälkeen.

Kati: Hyvältä kuulostaa! Peukkuja! b=)d Erittäin herkällä testillä voi testata jo nyt, mutta noilla normitesteillä kannattaa odottaa ehkä dpo 12 aamuun.

kati kuulostaa tosi lupaavalta!!! Hyvin sulla pitää hermot testailujen kanssa, mä en pystyisi...

Tein tänään taas ovistestin (tyhmä minä) ja 1. krt et siihen tuli vaan tuskin havaittava viiva eli olisiko ovis ollut sittenkin eilen eikä touhuiltu mitään la eikä su, ja nyt aitaa olla liian myöhäistä...eli nyt jään menkkoja odottamaan...

Olipas tullut paljon tekstiä :) Testasin tänään ovista ja hyvä kun tuli minkäänlaista viivaa. Tänään siis jo kp13. Viimeksi tuli ovis+ kp14, että saa nähdä mitä nyt sitten tässä kierrossa. Olisi tietty aiemminkin voinut testailun aloittaa, mutta vielä eilen illalla mietin, josko olisin jättänyt testailut väliin niinkuin alunperin piti. Ja niin minun tuuriani, sain hiivan juuri oikeeseen aikaan, että yk10 odotellessa :headwall:

Aanna: Onnittelut vielä kunnon plussasta :heart:

Sunflower: Onnittelut ovis+, toivottavasti se tuli hyödynnettyä hyvin =)

Jenhy: Minulla on ovis aikaistunut koko ajan. Aiemmin tuli ovis+ n. kp17-19 ja nyt viimeksi kp15.

Kati& Whisky peat: Teillä on kyllä hyviä oireita ainakin, toivotaan parasta. Ja WP, minäkin suosittelen koittamaan jollain toisella testillä.

Fiona-neiti: Tervetuloa :wave:

morebabies: Jos olette esim perjantaina puuhaileet, niin sehän riittäisi vallan mainiosti jos ovis oli eilen :) Säilyyhän siittiöt parhaimmillaan 7vrk.

Viimeksi muokattu:
Whisky Peat: :hug:

Jenhy: Ei ne ovislaskurit anna läheskään kaikille sitä oikeaa ajankohtaa. Sehän on vain keskiarvo. Aika oviksesta seuraavaan vuotoon (luteaalivaihe) on aikalailla samanmittainen samalla henkilöllä. Kierron kokonaispituus voi siis muuttua siitä kierron alkupäästä. Jos siis kierron pituus vaihtelee kovasti, vaihtelee myös oviksen ajankohta. Jos taas kierto on kellontarkka, on ovis suurinpiirtein samaan aikaan joka kierrossa. Kannattaa seurailla omia tuntemuksia ja merkata kalenteriin oletettu ovispäivä. Sieltä on jälkeenpäin helppo laskea luteaalivaiheen pituutta. Ovistesteilläkin voi testata ja varmistaa täsmääkö omat oireet sen tuloksiin.

Moonchaser: Mulla kävi kanssa noin jossain kierrossa. Kokeilepa jättää vilja, sokeri, hiiva ja homejuustot pois ruokavaliosta vähäksi aikaa. Niiden sijaan paljon happamia kuten puolukkaa, greippimehua ym. Noi auttaa yllättävän hyvin =)

Sorry nyt tulee omaa napaa... Oviksesta alkaa olla viikko ja mulla on alkanu vihloon rintoja ja tuntuun vähä niinku siltä kuin maito nousis. Ja sit (ÄLLÖvaroitus!) eilen puristaessa nännistä tuli vähän nestettä! Ja siis edellisestä imetyksestä on jo yli kolme vuotta eikä mitään nesteitä ole tullu vuosikausiin... :confused: Nyt alko jännittään tosissaan! Voisko tää olla raskausoire? Oviksen pongasin kyllä nyt selvästi ja se tuli toden teolla hyödynnettyä. Testata ei kyllä auta ennen sunnuntaita, mut en tiedä miten maltan odottaa...

Tervetuloa palstailemaan Fiona-Neiti!

Ja peukut pystyssä täällä kaikille, nyt erityisesti Whisky Peatille!

Tänään ovistesti näytti vähän tummempaa kuin eilen. Olisi vaan pitänyt ostaa niitä samoja davidin liuskoja mitä olen yleensäkin käyttänyt, eikä puikkoja. Niissä sain aina selvän plussan, mutta näillä tuskin..

Whisky peat: :hug:

Barbamama: No minä hölmö menin laittamaan hiivalääkkeen toissa yönä, kun ajattelin että menisi sillä nopeasti ohi. Ja niinhän se meni, mutta eihän se lääke taida kokonaan tulla ulos ennen ovista, eli tuskin yhtään siittiötä pääsee elävänä mihinkään :( En taas ajatellut yhtään. Yleensä ei tule noita lääkkeitä edes käytettyä.

Scatty: Aika selkeät oireet :D Toivottavasti saat liittyä plussanneisiin loppuviikosta b:)d

Yhteistyössä