kolmatta kaipaavien joulukuu

Mä menen vielä sillä periaatteella, että punaviinit ja glögit on ohjelmassa tasan siihen saakka kun plussaan. Jos tässä kierrossa osuu niin jouluna ei enää nautita mistään lämpimäisistä, joten pitää nauttia nyt :p

Saapi teilata mun aatteet, en todellakaan mitään ihmeempiä raskautumisen eteen tee, ehkä siksi, kun aina on halutessa tärpännyt, siksikin en konsteja ole tarvinnut. Nyt vielä juuri olleen km:n jälkeen en millään halua pohjustella raskautta jos sitä ei ole eikä tule, pettymys on sitten vielä pahempi.
 
Hmm, tuo viini onkin unohtunut minultakin :D No, onneksi joulun aikaan taitaa olla ne parhaat päivät, tulee tuota viiniäkin maisteltua kun on seuraa. Itsekseni en juuri viitsi pulloa avata, mies kun ei piittaa. Jospa se joulun ihme tapahtuisi :saint:
Muuten en oo minäkään mitään tehokeinoja käyttänyt, d-vitskuja napsin ihan muuten vaan. Greippimehutkin on jäänyt kauppaan. Ovistikut voisin ehkä ottaa käyttöön, kun en taida voida luottaa omaan kropan tuntemukseeni...
 
Viinistä puheen ollen, en oikein punaviineistä tykkää, mutta joulun alla juon. Oletteko maistelleet Alkon uusia glögityyppisiä juomia, ihan mielettömän ihania ovat! Paikallisessa lehdessä Karjalaisessa oli makutesti ja voittajapullot loppuivat Joensuun Alkoista muutamassa tunnissa...itse sitä ostin eilen ja toiseksi tullutta kanssa, ihan ihania lämmikkeitä ovat :)
 
Mulla tulee Sandemar punkusta herkästi päänsärky - migreeni vaivaa aina säännöllisesti muutenkin... mutta siis pieniä tilkkoja otin pojan tärppikierrossa joka ilta. Nyt tosin on peli jo menetetty, mutta jos jotain makoisaa hanaviiniä hommais niin voisi olla muuten vaan mukavaa :) En siis yleisesti muutenkaan käytä alkoholia....
Ja kiitti kun Mädchen muistutit tuosta d-vitskusta. Purkki on ja pölyttyy tuolla....
 
Älkää nyt ihmeessä stressatko siitä, ettette käytä joka kikkaa! Suurin osa niistä on todennäköisesti ihan turhaa lumelääkettä. Itsellä alkaa vaan pakkomielle kasvaa. Tuntuu siltä, että on pakko käyttää kaikkia keinoja ettei tarvitsisi itseä syyttää siitä, ettei tärppää.

Huldasharks: Nimenomaan! Punaviiniä ei lasketa :LOL: Joo siis olen jättänyt väliin saunasiiderit ym. ja ennen ovista en ota edes sitä punaviiniä. Otan n. 0.5 - 1 dl joka ilta oviksen jälkeen. Se kuulemma auttaa verenkiertoon ja sitä kautta kiinnittymiseen. Tiedä sitten onko siitä oikeasti apua vai haittaa, mutta katsotaan... Meilläkään mies ei kajoa viiniin, joten saan lipittää sitä pulloa pitkään ja hartaasti yksinäni :D

Olen ilmeisesti olettanut oviksen tapahtuvan aiemmin mitä se onkaan. Digitesti näytti tänäkin aamuna negaa. Viiva oli nyt samanvahvuinen kuin eilen. Olin tosi yllättynyt, sillä olisin olettanut sen tapahtuneen jo tänään. Neljättä päivää tulee selkeitä ovislimoja ja pari päivää on kipuillut ja ketuttanut. Miten nopeasti teillä tikuttajilla testi on näyttänyt oviksen limailujen alkamisen jälkeen? Onko tuolla cb digitestillä sitä vaaraa, että menee ohi, jos testaa vain kerran päivässä? Olen ymmärtänyt, että liuskoilla kannattaa testata aamuin illoin. Ihan mielenkiintoista sinänsä. Jos olen olettanut ovishetken aiemmaksi mitä se onkaan, meni ainakin viime kierrossa täysin ohi miehen reissun vuoksi.
 
Tulen vielä jupisemaan, kun ruoka on vaiheessa jossa miehen vuoro seistä hellan edessä. Paistopuoli on ristitty aika pitkälti hänelle ;)

Tänään siis peruna-bataatti-muusia
Broilerin rintafileen ja curry-juustokastikkeen kera....

MUOKS: Ihan tajuton juilimen ja viilto/pistäminen iski nyt :(
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Kippis *omenalonkero* nam.. kyllä, aion nauttia alkoholia siihen asti kunnes plussaan.

Meillä ei ole mitään poppaskonsteja käytössä, vain tyylipuhdas seksi ja ovistikut.. no nyt tietty nuo metforemit toivottavasti edesauttaa asiaa.
kalkkia ja magneesiumia menee ihan muutenkin ja vettä juon paljon. Kovasti painoa saada pois.
 
Ja niin on massu täynnä ja juilimenkin antaa hetken rauhaa.... tai ainakin nyt on mennyt pieni hetki ilman tylsää oloa. Meinaan silti lämmittää jyvätyynyn ja iskeä masun päälle sen ja ottaa rennosti vartin ennen kuin mun vanhemmat tulee kylään. Mä olen vaan niin väsy etten jaksaisi nyt yhtään mitään.....
 
Ei täälläkään mitään poppaskonsteja käytetä.. Katotaan jos ei muutamassa kuukaudessa tärppää ni sit. Flunssa edelleen päällä, lapset lähti yökyläileen ja meillä kaveri pariskunnan kans aikuisten ilta. Ravintolaan syömään, leffaan kattoon rare export ja sit istutaan iltaa. Juodakkin aion, mut onneks tää flunssa vähän toppuuttaa, ku ei tee hirveästi mieli. Jospa tää olo hellittäs ja sais yöllä tai/ja aamulla oltua isännän kans helliä toisillmme. Oletan että ovulaatio on tapahtunu/käsillä, limaa erittyy myös tuolta toisestaki päästä. Nenä tosiaan vuotanu niin, et nyt sit kirvelee ylähuulta niin makiasti.
Leppoisaa lauantaita!=)
 
smurffiina: Voi ei! :hug: Tälläiset superpitkät kierrot on tosi kurjia, kun antaa niin paljon toivoa. Voimia teille molemmille! Toivottavasti saatte joululahjaksi paaaaljon vauvapölyä ja sen seurauksena kaivatun plussan.

Miuski: Toivottavasti oireet kielivät siitä toivotusta aiheuttajasta ;)

Meillä olisi tarkoitus viettää perheiltaa. Kunhan tyttö tulee kotiin kaverin synttäreiltä, leivotaan pipareita ja pelataan lautapeliä =)
 
Mielenkiintoista keskustelua kikkakolmosista. Tosiaan kukin tavallaan, ei tarvitse kenenkään ottaa paineita. Foolihapon hyödyllisyydestä on käsittääkseni ihan tieteellistä näyttöä, joten sitä olisi hyvä napsia... kirjoittelee yksi, joka ei ole vieläkään saanut itseään kauppaan sitä ostamaan.

Täällä on oman kropan vahtaus alkanut. Sillä stressaamisella tarkoitin muuten vain tätä vauva-asian ajattelua, muu stressi elossa onkin sitten asia erikseen. Ei kyllä valitettavasti vielä mitään merkkejä ilmassa. Tosin ei kyllä vielä varmaan tarvitsisikaan. Kysyn, vaikka tieto löytyisi varmaan täältä netistäkin, että jos torstaina sain oviksen tikuteltua, niin oliko perjantai dpo 1? Kiitos, jos joku kehtaa vastata. Nyt vain oottelen niitä itselle tuttuja oireita, lisääntyvää yöpissatusta ja armotonta menkkajuilintaa. Mulla kun noita juilimisia ei vuosiin ole liittynyt itse tädin vierailuun. Miten sulla Miuski, onko tavallista jo tässä vaiheessa?
 
Huldasharks, ajattelin itsekin, että tässä kierrossa jätän kikkakolmoset vähemmälle ja yritän ottaa rennosti. Siis nimenomaan YRITÄN ottaa rennosti, saa nähdä onnistunko kun vauvakuume on niiiiiiin hirmuinen. Oviksen tikuttelun ainakin jätän nyt pois ja luotan joka toisen päivän menetelmään.

Omasta listasta unohtui tuo raskausvitamiinien syöminen. Ryhdyin popsimaan niitä heti kun aloitettiin yrittäminen, eli monta monta monta kuukautta sitten.
Hmmm, pitääkin tässä kierrossa siemailla iltaisin sitä punaviiniä (se siitä kikkojen pois jättämisestä). Mutta nythän on kivasti joulu tuloillaan niin voi hyvällä syyllä nauttia hieman viiniä. ;)

Smurffiinalle pahoittelut. :hug:
 
Pettunia: Vähän olen ihmeissäni juilimisten kanssa, koska yleisesti on todella kivuliasta sellaista vuorokauden sisällä alkamisen kanssa ja nyt kestänyt jo su/ma asti ja välillä tosiaan poistuen ja palaten ja ei itse asiassa ole niin kipeää, mutta epämiellyttävää tunne. Voisin jopa todeta, että saatanpa alkaa elättelemään toiveita jo... On nimittäin "vähän muutakin" ilmassa ;) Tekisi mieli ihan innolla listata, mutta tuntuisin vain hysteerikolta :D siispä jätän väliin ja jään toivovalle linjalle barbamamallekin vastaten tässä samalla.

smurffiinalle lohtuhalitus!!
 
Pettunia: Olen ymmärtänyt niin, että ovisplussa päivä on dpo -1, siitä seuraava dpo 0 ja sitten dpo 1 jne.

sporty: Sama vika täällä, että vauvakuume on hirmuinen. Se vain kasvaa koko ajan. Minäkin olen popsinut noita foolihappoja jo keväästä lähtien. Lopetin hetkeksi keskeytyksen jälkeen ja aloitin uudestaan ennen uuden yrityksen aloitusta. Tällä kertaa pistin myös miehen popsimaan niitä. Lukemani mukaan se saattaa ehkäistä siittiöistä johtuvia kromosomipoikkeamia. Tässä linkki juttuun:
Siittiöt ja foolihappo - Vau.fi

Miuski: Oi miten jännää! :popcorn: Listaa oireista tänne! Kai me kaikki ollaan "hysteerikkoja" tämän asian kanssa... tai ainakin minä olen :LOL: Ihana jännäillä muiden puolesta tässä vaiheessa kiertoa, kun omasta puolesta ei vielä tarvitse. Koska ajattelit testata?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta siskot!

Barbamama: Mä tässä mietiskelen josko sitä tuossa ens viikolla ehkä... siinä loppupuoliskolla.... jos ei ole paroni kaartanut paikalle ;)
Ja okei, kiitos kun siunasit mun höyryämisen, tässä olis "oirelistaa":
- väsy joka pahenee iltapäivällä, tekis mieli vaan ottaa torkut...
- vilu iltaisin, olen aivan umpijäässä
- ihme kiukkuaminen ilman syytä joka menee sekunneissa ohi
- kamala jatkuva jano
- huimaus
- repäisykivut noustessa tai aivastessa/yskiessä ja juiliminen joka soutaa ja huopaa....
- tää "vanne" alamahan ympärillä
- turvotus.... joo, mies nauroi mulle jo.....
- tissit kipeet kainaloiden luota ja kutiavat vähän väliä
- päänsärky, ei auta parasetamoli.... ollut jo useamman päivän, ei mikään megakova
- olotilan muutokset, huono olo- aallot iskevät aina välillä
- muutama haju etoo todella
- hengästyn koko ajan
vaikka en tekis paljon mitään....

No niin, nyt saatte siis nauraa mulle joka päätti ettei mieti edes mitään mahdollisia oireita :D:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Smurfiinalle iso halaus!!! :hug:

Miuskille peukut pystyssä!!! Pitäähän meidän täällä olla vähän hysteerikkoja, missäs sitten jos ei täällä. Kuka meitä kotonakaan jaksaa kuunnella jos listattais oireita. Täällä saa ihan luvan kanssa. Iloitaan tai itketään sitten yhdessä kun tulos selviää! :heart:

Täällä ovis on ohi. Jos toissapäivänä alkaneet kivut ei ole ovista niin sitten olen jostain pahasti sairas... :kieh:. Eli päivittää voi dpo2, muutetaan jos käppyrä piirtää johonkin muualle. Saattaa olla myös vasta dpo1. Mä kuitenkin luulen, että nuo kivut on mulla aina vähän jälkijunassa, ainakin vime käppyrästä sen vois olettaa. ovis oli siloin aluksi sen kp16 ja siirtyi kp18 oviskipujen vuoksi. Kuitenkin menkat alkoi niin, että se kp16 olis voinu olla sittenkin oikein. Muistaako joku sellaista tietoa, että kun munasolu irtoaa sen tilalle voi kasvaa joku nesterakkula joka aiheuttaa jälkijunassa noita särkyjä. Mulla oli tuolloin kp17 sellaista enemmän menkkamaista kipua ja eilen kävely oli todella hankalaa kun särki ja vihloi niin pirusti.
Tässä vielä käppyrä. 18ea74 Ovulation Charts

Muoks: se on keltarauhanen joka sitä jälkijunassa tulevaa kipua aiheuttaa. Mä jotenkin luulen, että se on sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Smurffiina :hug:
Täällä mä oon aivan ihmeissäni tän mun kierron ja oireilun kans?!?! :eek: Kp 10 oli maha koko illan aivan polttavan kipeä, niinku menkois. kokeilin huvikseen nipukkaa ja se oli aivan auki ja tooosi yläällä. Kp 11 tuli ihan kirkasta,vetistä limaa ja tänää Kp 12 sitte tuliki jo ruskeaa verta. Että WTF?!?!
 
Kiitos Leo81! Näinhän se kyllä menee, että täällä saa parhaan mahdollisen vertaistuen :heart:

Ja tämä päivä pitää sisällään kaasua komissaario Palmu..... oikein kivaa... No onneksi ilma alkoi kertymään vasta kotimatkalla ja nyt olenkin sitten paisunut pallo :LOL:
 
Mikäs olikaan äiti88:n tilanne?

Miuski, nyt on peukut pystyssä. Niin kuin meille kaikille muillekin kärkijoukossa oleville. Haluu noita oireita tännekin. Pliis. Viimeksi mulla ei kyllä palellut missään vaiheessa raskautta. Pikemminkin olin talvipakkasella t-paidassa, mikä oli mulle vilukissalle aivan ennenkuulumatonta.

Kiitos Barbamama dpo-tiedosta. Menin nimittäin tänään tekemään yhden negan, mutta olihan se sittenkin aivan liian aikainen dpo, huh helpotusta.
 

Yhteistyössä