Päätin ensin, etten tule tänne ollenkaan tämän kierron aikana, mutta mieli muuttui
Tuntuu, että tauko teki terää ja varmaan jatkan vain silloin tällöin täällä piipahtamista.
Pidettäiskö taas pienet esittäytymiset, kun porukkaan tulee koko ajan uusia?
Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta ja nykyisen miehen kanssa yhteistä yritetään. Vuosi sitten syntyi meidän enkelipoika ja sen jälkeen ollaan kovasti yritetty uudestaan, mutta ei vain tunnu onnistuvan. Menetyksen jälkeen se on tuntunut välillä todella raskaalta. Siksi olenkin nyt pitänyt vähän hengähdystaukoa.
Meillä on tosiaan isommat hoidot alkamassa, mutta luomusti yritetään koko ajan. Eihän meillä ole mennyt yhtään ainutta kiertoa ohitse yrittämisen puutteen vuoksi. Aina on tähdätty oikeisiin päiviin ja alkuun oli kaikenlaisia "kikka kolmosia" käytössä (greippimehu, punaviini, ovistestailut, lämmön mittaamiset jne.). Kesällä kokeiltiin kolme kiertoa clomeilla ja lugetkin olivat parissa kierrossa apuna. Nyt mennään taas ihan luomusti ilman mitään apuja. Testeissä ei ole löytynyt mitään syytä lapsettomuuteen. Aiemmat raskaudet ovat alkaneet luomusti ja kaksi niistä ensimmäisestä kierrosta.
Itse olen hieman pessimisti meidän onnistumisen suhteen. Onneksi mies jaksaa aina vain olla varma, että joku päivä meillekin se onni suodaan. Ehkä se on omalta kohdaltani jonkinlaista itsesuojeluvaistoa, etten toivo enää niin kovasti. Jatkuvat pettymykset vievät mielen niin matalaksi...
Heja: Kiva kuulla sinusta! Ota ihmeessä yhteyttä vaikka oikeusaputoimistoon ja kunnan sosiaalitoimistoon. Niistä saat apuja tilanteeseen. Ehkä exääsi saadaan kontakti viranomaisten kautta.
Varhaisultrista on ollut juttua. Olen itse käynyt kahdessa viimeisessä raskaudessa yksityisellä varhaisultrassa varmistamassa, että raskaus on oikeassa paikassa ja syke näkyy (rv 6+). Vaikka pettymys tuli meilläkin eteen myöhemmin, kyllä se helpotti oloa niinä epävarmoina alkuviikkoina. Lääkäri jutteli, että hänen mielestään sen pitäisi kuulua kaikille tehtäviin vakioultriin. Sillä voidaan sulkea pois vaaralliset kohdunulkoiset. On täällä listallakin tullut sen verran niitä tilanteita eteen monille, ettei se mitenkään harvinainen tilanne ole. Seuraukset voivat olla todella vakavia
Siksi maksan mielelläni ylimääräisestä ultrasta tuossa kohtaa. Ei se takaa mitään jatkon suhteen, mutta sulkee ulos nämä ikävät asiat (kohdunulkoinen ja tuulimuna). Ehdottomasti siis menisin, jos raskauden saisin vielä kokea.
Sukupuolesta meillä ei ole toivetta. Niin kovasti toivotaan LASTA, ettei pikkujutuilla ole mitään merkitystä. =)