*** KOLMATTA KAIPAAVAT ELOKUUSSA PART 2 ***

Tervetuloa Kolmatta vailla :flower:
Ei tämä ole mikään vanha ketju, vaan tänne kaikki tulevat vuorollaan sitä kolmatta haaveilemaan ja toivomme tietysti kaikki, että tämä olisi mahdollisimman lyhyt visiitti jokaisella tässä ketjussa ;)

Meillä on kanssa yritys aloitettu toukokuussa, muutama päivä sitten löysin ovulaation, mutta taisi tulla liian myöhään, että tulisin siitä raskaaksi (liian lyhyt aika kiinnittymiseen). Toivon tietenkin, että kierto olisi tässä kuussa mahdollisimman pitkä, että kerkeisi jotain tapahtua.
 
Kiitos Huldasharks :)
Ankkuroidun siis tänne, toivottavasti en kuitenkaan liian pitkäksi aikaa. Olisi niiiin ihanaa päästä pitkästä aikaa fiilistelemään omaa raskautta; tilata äitiyspakkaus ja tuntea ensipotkut yms. Voih, kuinka pitkä voikaan odottavan aika olla ?!? Niin, ja kierto siis mulla normaalisti joku 29-30 pv. ja
menkat alkoi vasta tosiaan, eli taas joutuu odottelemaan tuskallisen pitkältä tuntuvan ajan. Noh, ehkäpä se ei niin piinaavalta nyt tunnu kun on omia kanssasisaria täällä :heart:
 
Hei!

Varovasti täällä itsekkin ilmoittaudun pinoon mukaan.. ennestään löytyy poika -05 ja tyttö -07 ja vihdoin mies näytti yllättäen vihreää valoa vielä yhdelle :)

Cerazette pillerit jätin pois tämän kuun alussa ja siitä neljä päivää tuli pientä tuhrua 3 päivää jotka kuitenkin loppui kuin seinään... nyt taas jo neljättä päivää jatkuvat menkkakivut joten tässä vaan niitä menkkoja edelleen odotellaan, että päästään sitten tositoimiin :D

Herrrmot vaan meinaa mennä tähän kipuiluunkin jo :/

Minkä ikäistä porukkaa muuten täältä pinosta löytyy? Itse olen vm.85 :)
 
Tervetuloa JudeD ja kolmatta vailla!

Mä toimin tämän kuun loppuun ainakin "listaemona" eli päivitän ekan sivun kp- listaa. Lisäsin teidät sinne, JudeD:lle lapsetkin ;) ja kertokaahan tarkemmat tiedot niin saan ne muokattua. Pakko ei tietenkään ole..... :)

JudeD: -81 on mun vuosmallini. Olen uusperheellinen. Meillä on täällä 4 lasta, mutta kuumeilen omaa kolmatta, mies neljättä ja me yhteistä toista lasta ja perheen viidettä siis ;)

nepula: Mä päivittelen aina kun voin ja jos en voi niin se on voi voi :D Siis vau että olen verbaalinen näin aamusta :LOL:

Mä siis olen hoitanut listaemon hommia pidemmän aikaa muinoin. Mulla oli oma postituslista vuonna papu ja hoitelin siellä aktiivisia tapaamisia sun muita ennen ja jälkeen lastemme syntymää. Oltiin siis raskaana olevia, marrasmammat02 ja se oli kivaa! Tykkään näpertää tietsikalla ja päivittelen yhtä verkkokauppaakin säännöllisesti eli ei tässä ole liikaa hommaa ja sanon jos alkaa ahistaan ;)
 
Taikawiitta
Dyyni
Muumi82
smurffiina84
sporty
Nipsu87
leena77
KHJ


Ja ehdottomasti voi jättää sukupuolet kertomatta jo haluaa ja vielä jos saisin sen mahdollisen kielteisenkin vastauksen jos ei halua lastensa ikäpuolta julki? Tarkistakaa myös muut tiedot osaltanne, että tiedän korjata jos mennäänkin ihan muissa päivissä jne.

Kiitos :flower:
 
Jos nyt mulle sais kp2/28 ja yk3. Nyt olis ainaskin kunnon menkat, viimeksi oli niin niukat, että nyt jo vuotanu enemmän, mitä viime menkoissa kaikkiaan. Miten vaan saisi päivät kulumaan ilman, että ajattelee kp:tä. Varmaan pysymällä poissa näiltä kuumepalstoilta :LOL:
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta!!

Rixutin; nää palstat on kyllä ihan vihonviimesiä. Mitään muuta ei pysty ajattelemaan kuin kp:tä, dpo:ta ja kaikenmaailman eritteitä :LOL: . Pahinta on se että olen vielä kuopuksen jäljiltä kotona, eikä edes työ saa mun ajatuksia tästä pois..

Mistä tulikin mieleen; menkkoja ei edelleenkään näy, ei kuulu. Negatestejä on NIIN kiva tihrustella, että tein toisen mokoman aamupissasta. Jos ei tässä kerta raskaana olla, niin mikä mättää??!!
 
harmaana: Mulla pitää menkat näitä kivoja väliin jäämisiä aina säännöllisesti. Just tuossa taannoin oli pidempi pätkä taas ja sitten on näitä 1 päivän menkkoja joita seuraa seuraavassa kierrossa Näin me pyörrytään pisin päivää- menkat :(
 
Huomenta!

Kiva huomata, että myös nuorempaa porukkaa löytyy paikalta :)

Ja täytyy sanoa, että Miuski00, että teiltä löytyy melkoinen katras :D

Mä en valitettavasti osaa noita kiertopäiviä nyt täydentää, koska tosiaan ei niitä kunnon menkkoja ole vielä tullut.... viides päivä menkkakipuilua menossa.. Muutenkin ihmettelen mitä se kolme päivä kestänyt tuhru oikein oli, tuskin kuitenkaan menkoiksi lasketaan? Olisin kuvitellut, että ensimmäiset kuukautiset noiden pillereiden jälkeen on kunnolliset, koska mulla ei kunnon menkkoja pillereitä syödessä edes tullut.

No eipä tässä auta muu kun odotella.

Ja yk:hon voi laittaa 1, vaikka en ole varma voiko tätä laskea, kun täällä tosiaan vasta odotellaan... vaikka kyllähän sitä puuhaillaan edes fiiliksen vuoksi, eipä noita menkkoja nyt välttämättä tarvita raskaaksi tuloon :whistle: :D

Mä olen kyllä vieläkin niin yllättynyt, että tälläiseen pinoon olen saanut edes liittyä, meillä tosiaan mies oli pistänyt ehdottoman EIn vauvalle ja ollut toisen syntymästä asti sitä mieltä, että kaksi riittää. Käytiin muutamia isompia riitojakin asiasta mun vauvakuumeen ollessa pahimmillaan, mutta eihän toista voinut tosiaan pakottaakkaan noin isoon elämänmuutokseen.

Sitten heinäkuun lopulla mies yllättäen ilmoitti, että pillerit voit muuten jättää pois kun haluat, hän on valmis. Ihan tollein sivulauseessa yllättäen :D Kyllä mäkin olen nyt miettinyt olenko ihan hullu, että haluan uudestaan aloittaa sen vauvarumban, elämä kun alkaa olemaan helppoa, lapset on jo isompia, käyvät päiväkodissa, mä olen töissä ja omaa aikaakin löytyy taas... Mutta valitettavasti se vauvakuume ei järjen ääntä kuuntele :D
 
Ihanan aurinkoista jo hieman syksyistä huomenta =) nyt on ne parhaat päivät meneillään alavatsa muistuttaa jalkapalloa ja munasarjat tuntuu tulevan pintakerrosten läpi =) ja kun ne ei sieltä pääse ni pyrkivät vielä selänkin puolelta =) :LOL: toiveet on meillä molemmilla todella korkealla....
hassua joku aika sitten kolmas lapsi ei olisi tullut kysymykseenkään miun miehen mielestä ja nyt se jo odottaa sitä innolla =) ja tekee todellakin osansa sen eteen että perheemme kasvaisi =) voi näitä odotuksen päiviä jotka sitten alkaa loppu viikosta....nyt vielä koetamme toimia että haaveemme voisi toteutua...sitten ei voi kun odotella ja toivoa.

Tosi hyvä että tuo lista homma järjestyy... on se vaan niin mukava siitä seurata tilanteita =)
Paljon paksuja punaisia viivoja kaikille testien ruutuun =)
 
JudeD tervetuloa :flower:

harmaana: älähän vielä hättäile. Toisilla nousee raskaushormooni hitaasti. Ja sä olet varmaan tehnyt noita tavallisia testejä, joissa se herkkyys ei ole kaikkein tarkin. Toivottavasti saat vastauksen suuntaan tai toiseen kuitenkin jo tällä viikolla. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski00:
Taikawiitta
Dyyni
MyrskyMaija
Muumi82
smurffiina84
sporty
Nipsu87
leena77
KHJ


Ja ehdottomasti voi jättää sukupuolet kertomatta jo haluaa ja vielä jos saisin sen mahdollisen kielteisenkin vastauksen jos ei halua lastensa ikäpuolta julki? Tarkistakaa myös muut tiedot osaltanne, että tiedän korjata jos mennäänkin ihan muissa päivissä jne.

Kiitos :flower:
Mä mielelläni jätän lasten tiedot toistaiseksi tosta listasta pois, haluan pysyä mahdollisimman anonyymina... Kaksi lasta siis on entuudestaan, sen sinne voi laittaa - mutta ei sukupuolia eikä ikiä.

Mitens naiset, onko kaikki ottaneet tuon sikainfluenssapiikin? Itse en ole ottanut ja mielessä on käynyt ottaisinko ennen raskautta, mutta nyt sitten onkin jo yritys päällä ja piikkiä ei ole tullut otettua... Raskaana ollessani en sitä ainakaan halua ottaa. Blaah, olisi varmaan pitänyt ottaa joskus keväällä niin olisi asia pois päiväjärjestyksestä.
 
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!!!

Rixutin ja Pyyter-2 pahoittelut pohjalle tippumisesta :hug:

On se nyt kumma kun ei saada plussia pinoon.... Nyt Harmaana + muut listan kärkipäästä tikutteleen niitä plussia!!! =)

Kun taas tuota päivitettyä listaa katselin niin tuli hyvälle tuulelle, et niin sitä vaan taas noustaan ylöspäin... kivempi vaan olisi kun sinne perään ei enään tipahtelisi muita :)

Hurjasti oli taas tullut tekstiä, puolet jää varmasti kommentoimatta (tässä puhelintunnin ohessa :D )....

Mut ikää on juuri ja juuri alle 29v, hui!!! :D

MyrskyMaija: itse olen terveydnhoitoalan ammattilaisena ottanut "sikapiikin" jo viime syksynä, ja lapsille ja miehelle myös, ja näin ammattilaisena suositeltava sitä tietty on... Pandemia-luokituksestahan tuo tauti nyt poistettiin, mutta tavanomaisena kausi-influenssanahan se on kuitenkin takaisin tulossa ja nimenomaan merkittävä riski raskaana olevalle (ilman pelottelua ja provokaatiota, silkkaa statistiikkaa, kuusinkertainen riski vakaviin tautimuotoihin normaaliväestöön nähden)

Vaikka työelämässä tässä tosiaan pyörin, niin vauvakuumeasiat ei päästä meinaa pysyä poissa, listalla varmaan oma osuutensa :LOL: ja tosissaan kyllä mietin, että mitä sit jos/kun tulen raskaaksi.... toisesta raskaudesta HYVIN voimakas pahoinvointi.... olis se sit kiva tästä asiakkaan nenän edestä lähteä oksentamaan :LOL:
 
Me otettiin koko perhe viime syksynä sikapiikit. Ensin sai teini, joka kuuluu 1.tyypin diabeteksen takia riskiryhmään ja vauva 6kk ja me aikuiset sitten myöhemmin. Ei tullut muuta, kuin pikkaisen oli ns. "puukäsi" pari päivää ja olisko ollu nuhaa kans hetken ja vauvalla päivän pari lämpöä. Mutta tuo pieni reagoi muutenkin aika kovin kaikkiin rokotteisiin :/

Eilen oli kovat menkanalkuoireet ja maha ollu sekaisin aamuisin. Kai ne sieltä kohta alkaa. Olishan tuo kiva, että hieman lyhenisi. Kun vielä tuon ovulaation saisi sinne kierron puoliväliin jollain ihmeellä....

Eilen kävin ilmoittamassa työpaikalle töihin paluusta marraskuun alussa, haikeaa... Mies jää tuon kuopuksen kanssa hetkeksi kotiin hoitovapaalle, onneksi. Mä salaa toivoin, että olisin tullut jo raskaaksi ja selvinnyt pahoinvoinneista yms. vielä kotona ollessa. On sellainen työ mulla, etten pääse vessaan yrjölle, jos tilanne niin vaatii. Viimeksikin taisin roskikseen oksentaa... :x
 
juded no mäkin oon aatellu et toisaalta ihan hullua alkaa taas siihen vauvaajan rumbaan,kun lapset jo "isoja",ja oon itekin hakemassa töitä nyt syksyllä ja palaamassa työelämään...mut kun se vauva ajatus vain tuolla takaraivossa jyskyttää...

sikapiikistä ei olla kukaan otettu,eikä oteta.

koitan tänään taas touhuta miehenkaa..eilisestä ei tullu mitn
:/
 
Ikäasioista on ollut puhetta; mä olen varttia vaille 29.

Sikarokote on otettu lapsille - esikoinen tosin sairasti sen viikko rokotteen jälkeen..

Hätäinen olen tuon testaamisen kanssa, juu :ashamed: . Syynä siihen on myös se että ratkesin kuopuksen jälkeen taas polttamaan.. Tarkoitus on siis lopettaa heti kun näen 2 viivaa. Sen jälkeen ei tarttekaan uudestaan aloittaa. Noh, huomenna tulee varmaan korvaavat testit mammaksilta.
 
Possunuhasta: Meillä lapset on rokotettu, miestä ja mua ei. Mua ei siksi, että sairastin sen aikas rankasti ja lääkärit olivat sitä mieltä etten sitä enää sitten tarvitse.

Myrskymaija: iskin sulle parit lapset kuitenkin sinne muodossa -XX niin ovat kuitenkin mukana menossa kuten muillakin :)
 
Viimeksi muokattu:
MimSe: Saako kysyä, että oletko neuvolassa töissä kun jotain aikaisemmin mainitsit? Mä en pystyisi, ainakaan vauvakuumeisena. Olisin kateudesta vihreä tai sitten se toimisi erittäin hyvänä ehkäisynä vauvakuumeelle. Riippuisi asiakkaista :D
Kamalinta olisi näitä narkkari-alkoholisti-äitejä nähdä. Tekisi niin pahaa sen sikiön puolesta, mikäli sama meno jatkuu raskaana ollessa.
 
Täällä vuotaa todella reilusti :(. Onneks ei oo mitään isompia kipuja, ei oo ikinä ollu menkkojen aikana.

Aattelin tos, et jos ei tärppää enne tammikuuta ni rupeen ettii töitä. Aattelin vähän aikaa sit et ei oo mitään kiirettä mennä töihin, mut rahatilanne taitaa vaatia sen, et tekisin töitä enne kolmannen saamista. Saa nähä päättääkö luonto toisin, et oon kotona monta vuotta putkeen :D. Miul ei siis oo vakituista työpaikkaa, et pitää yrittää ettiä jotain. Liiton rahoilla oon heti mammaloman jälkeen.

Iästä ni taian olla tän ryhmän vanhin :D. Ikää on mittarissa jo 34, joten senkään takia ei tuon kolmannen tarviis antaa kauaa odotuttaa itteään tai sit saapi olla. Oon aatellu, et en haluu lapsia enää lähemmäs 40. No, onhan täs viel muutama vuos aikaa =). Miulla ei ois tullu luultavasti mitään, jos oisin tullu nuorena äidiksi. Sen verran kiinnosti muut asiat ja eikä ollu miestäkään 20-kymppisenä. Nyt oon just sopivan ikänen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pyyter-2:
Iästä ni taian olla tän ryhmän vanhin :D. Ikää on mittarissa jo 34, joten senkään takia ei tuon kolmannen tarviis antaa kauaa odotuttaa itteään tai sit saapi olla. Oon aatellu, et en haluu lapsia enää lähemmäs 40. No, onhan täs viel muutama vuos aikaa =). Miulla ei ois tullu luultavasti mitään, jos oisin tullu nuorena äidiksi. Sen verran kiinnosti muut asiat ja eikä ollu miestäkään 20-kymppisenä. Nyt oon just sopivan ikänen :D
Mä täytän vajaa kahden viikon päästä 33v. :D Mutta esikoisen tosiaan sain jo 19 vuotiaana, että onhan sekin tullut koettua :)
 
Täällä myös tavoite saada kaikki lapset ennen kuin täytän 30v. Ja hyvinhän tuo näyttäisi toteutuvan ellei nyt paria vuotta jotenkin menisi tähän viimeiseen plussaan... :LOL:

Myöhäisestä plussaamisesta tuli myös mieleen, että mä sain kakkosesta plussan vasta joskus kp70 ja rapiat. Söin tosin pillereitä ja olin jo tottunut siihen, että välivuodot jäivät välillä aina jostain syystä pois. Muutaman r-testin ehdin tuossa välissä tekemään ja sit tosiaan noilla kiertopäivillä tulikin suureksi yllätykseksi plussa. Silloin oli rv jotain 5 eli aika nopeasti itselle taisi tulla sellainen olo, että nyt on meneillään jotain kummaa. Kierrothan voi kaikilla joskus syystä tai toisesti venyä erittäinkin pitkiksi ja joskus niissä pitkissä kierroissa silti tapahtuu ovulaatio ja raskaus alkaa ja siksi ei ole mitenkään tavatonta saada plussaa vaikka kiertopäivällä 80! Kärsivällisyyttä se tosin vaatii... :D Nyt on onneksi kierrot suht säännölliset, että toivottavasti tästä kolannesta saisi plussan joskus koopee 30.
 
Huldasharks neuvolassa olen joo töissä ja äitejä ja lapsia tarkistelen :) hyvällä alueella töitä teen, joten ei mitään narkkiperheitä tullut vastaan, muutama tupakoitsija mahtuu aina mukaan :/

Raskaus-/synnytys-/vauvakuume pysyy täällä hyvin yllä, ei oo vielä kaikonnut, mutta kovin pahalta ei tunnu... paitsi jos nyt tunnustan, niin ensikävijät tällä hetkellä hieman kirpaisee, kun tulee vastaanotolle näitä, joilla ollut viimeiset menkat samoihin aikoihin kun itsellään on ollut parina edellisenä kuukautena, niin siinä sit ihmettelen, että miksei mulla :ashamed:

Mutta onhan tää ihana seurata raskauksia ja sit kuulla synnytystarinat ja nähdä se elämän alkutaival, onnellinen olen näiden perheiden puolesta!!!
 
Oliko jossain jotain taulukkoa tms. kertomusta miten tuo hedelmöittyminen mahdollisesti tapahtuu tunti-tunnilta ja päivä-päivältä? Monesta paikasta löytyy vaan tuota, että mennään viikko-viikolta. Mä tykkään taulukoista :D
 

Yhteistyössä