KOKSissa synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen synnyttänyt KOKSissa kolme kertaa ja tuorein kokemus nyt huhtikuulta. Tosi tyytyväinen olen ollut joka kerta. Tämä viimeisin kokemus ihan paras. Kätilöiden sekä synnyttäneiden osaston henkilökunnan kanssa synkkasi tosi hyvin. Meillä oli nyt ongelmian imetyksen kanssa ja sain tosi paljon tukea. Tärkeintä oli se, että kun tuli puhe korvikkeen antamisesta (kun imetys niin takkusi) ni sain siihen ihan tosi hyvin kannustusta. Ei ollut mitään imetä imetä imetä meininkiä. Minulla meni rinnan päät ihan rikki vauvan huonosta imuotteesta johtuen joten pidin jopa puolen päivän imetystauon hoitajien kehoituksesta. Toki imetystä pidettiin tärkeänä, mutta lisämaidon anatamista ei pidetty niin pahana. Aivan ihana kokemus oli tämä kolmannen synnytys kaiken kaikkeaan. Kakkosen kohdalla osui inhottava yövuoron hoitaja joka pilasi vähän tunnelmaa, mutta eipä tuokaan haitannut kun meillä ei ollut vauvan kanssa mitään ongelmia.

Sanoisin, että aika monesta asiasta riippu se minkä kokemuksen saa. Jos on paljon ongelmia vauvan kanssa ja saa asiallista tukea ni varmasti jää hyvä tunne. Jos ei saa tukea ni jää koko paikkaa kohtaa ehkä ikävä tunne vaikka kyse olisikin vain muutaman hoitajan kanssa kokemasta huonosta kohtelusta. Tämä siis riippumatta siitä missä sairaalassa synnyttää.

Saiko teillä isä olla mukana koko ajan? Tutustumisen yhteydessä kävi ilmi että tiloja on rempan tms. takia pienennetty ja välttämättä isä ei voi olla koko ajan mukana koska huoneissa saattaa olla kolmekin valmistautumassa synnytykseen : /. Lisäksi kesästä tulossa kiireinen henkilökunta vajeen takia, ja nämä seikat jäin vähän huolettamaan!

Huhtikuussa 2010 synnytin esikoispojan KOKSissa. Synnytys päätyi lopulta hätäsektioon istukan irtoamisen takia. Itselleni ei jäänyt minkäänlaisia kauhukuvia tapahtuneesta, kaikki tapahtui hyvin hallitusti ja asiantuntevasti. Synnytysosaston porukka osasi hommansa todella hyvin, sain kipulääkitystä kun sitä pyysin ja muutenkin seurailivat vointiani tiiviisti - vaikka istukan irtoamisesta ei ollutkaan alkuun mitään tietoa. Kätilöt olivat niin synnytysosastolla kuin vuodeosastollakin todella mukavia. Imetys ei lähtenyt kovin hyvin käyntiin (johtuen ilmeisesti sektiosta) joten korvikettakin poju sai. Isä sai ainakin tuolloin olla paikalla haluamansa ajan :)

Nyt olisi tarkoitus taas lähteä - mielellään pikapuolin - synnyttämään KOKSiin. LA oli jo 12.06, mutta edelleen olen yhtenä kappaleena :)

Mä olen kaksi synnyttänyt koksissa. Esikoisen synnytys jätti pahat traumat, oli kivuliaampaa kuin pahimmissa painajaisissa ja kätilö oli varsinainen v*ttupää.
Toisen synnytys olikin sitten jo ihan eri juttu. Sain hyvät kivunlievitykset ja ihanan rempseän ja ystävällisen kätilön.
Mulla sai kyllä olla mies mukana koko synnytyksen molemmilla kerroilla.
Kauhean aktiivisesti mulle ei ehdotettu mitään kivunlievitys juttuja ja synnytysasentoja, eli kannattaa itse miettiä omia toiveita etukäteen ja kertoa niitä sitten kätilölle. Toisessa synnytyksessä sain ponnistaa jakkaralta kun itse sitä pyysin ja oli kyllä loisto juttu. Kokissa on myös amme avatumisvaihetta varten. Anestesialääkärit on ollut aika nuivia tyyppejä, mutta eipähän nuo käykkään kuin äkkiä tuikkamassa neulan selkään.

Toivottavasti saat mukavan kätilön ja onnea matkaan!

Kolme kertaa oon Koksissa synnyttäny, tuorein kokemus huhtikuulta.

Esikoisen synnytyksestä jäi huonot kokemukset kun synnytys oli tosi kivulias ja kivunlievitystä en osannu vaatia lisää ja sit repesin tosi pahoin lopulta, imetyskään ei lähtenyt sujumaan eikä apua siihen saanu.

Toinen synnytys oli helppo ja kätilökin ihan ok. Imetys onnistu heti hyvin.

Kolmas kerta oli ihan paras!! Kätilö oli aivan huippu ihana ja synnytys helppo. Kivunlievitystä sain reilusti eikä tarvinnu maata koko aikaa salissa olessa niinku aiemmilla kerroilla.

Osaston henkilökunta oli kaikilla kerroilla ihan ok vaikka ekalla kerralla ei imetysapuja saanutkaan.

Millään kerralla ei synnytystä oo käyty mitenkään läpi ja nyt kolmannella kerralla sain tiedot synnytyksen kulusta yms kun ite pyysin jälkeen päin..

kävin synnyttää esikoisen maaliskuussa 2010 ja mulle jäi todella hyvä kokemus käteen. Seuraavan kerran joulukuussa ja pitää toivoa että kaikki menee yhtä hyvin kuin ekallakin kerralla.

kivunlievitystä tuli ihan kiitettävästi ja ammekin tuli tutuksi alkumetreillä. Lääkäri tosin oli niukkasanainen ja keskittyi "työhönsä", mut empä ollu itekään juttelutuulella siinä vaiheessa.

osastolla auttoivat imetyksen kanssa ja kannattaa kysyä ns.tyhmiä, silloin saa enemmän irti eikä jää miettimään asioita. Tykkäsin kovasti. (Sain tosin kotiinviemisenä myös vatsataudin) =)

Yhteistyössä