Olen synnyttänyt KOKSissa kolme kertaa ja tuorein kokemus nyt huhtikuulta. Tosi tyytyväinen olen ollut joka kerta. Tämä viimeisin kokemus ihan paras. Kätilöiden sekä synnyttäneiden osaston henkilökunnan kanssa synkkasi tosi hyvin. Meillä oli nyt ongelmian imetyksen kanssa ja sain tosi paljon tukea. Tärkeintä oli se, että kun tuli puhe korvikkeen antamisesta (kun imetys niin takkusi) ni sain siihen ihan tosi hyvin kannustusta. Ei ollut mitään imetä imetä imetä meininkiä. Minulla meni rinnan päät ihan rikki vauvan huonosta imuotteesta johtuen joten pidin jopa puolen päivän imetystauon hoitajien kehoituksesta. Toki imetystä pidettiin tärkeänä, mutta lisämaidon anatamista ei pidetty niin pahana. Aivan ihana kokemus oli tämä kolmannen synnytys kaiken kaikkeaan. Kakkosen kohdalla osui inhottava yövuoron hoitaja joka pilasi vähän tunnelmaa, mutta eipä tuokaan haitannut kun meillä ei ollut vauvan kanssa mitään ongelmia.
Sanoisin, että aika monesta asiasta riippu se minkä kokemuksen saa. Jos on paljon ongelmia vauvan kanssa ja saa asiallista tukea ni varmasti jää hyvä tunne. Jos ei saa tukea ni jää koko paikkaa kohtaa ehkä ikävä tunne vaikka kyse olisikin vain muutaman hoitajan kanssa kokemasta huonosta kohtelusta. Tämä siis riippumatta siitä missä sairaalassa synnyttää.