Kokoomus haluaa panna työkykyiset sossupummit töihin.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28896397]Tuohan on aivan järkyttävää vaatia työkykyisiä menemään töihin!:O

Kyllä jokainen saa ihan itse päättää haluaako tehdä töitä vai ei.[/QUOTE]

Vaikka perjantai onkin, niin näin huonoista tämä keskustelu tuskin saa uutta vauhtia.

:attn:Vaadimme parempia provoja!:attn:
 
[QUOTE="vieras";28896355]Meinaatko työpaikkoja olevan vakiomäärä? Jos joku saa duunipaikan, niin se on joltain toiselta pois?[/QUOTE]

Minä kun olen vähän yksinkertainen, niin minulle saa kernaasti vääntää rautalangasta. Eli miten tarkalleen oikeat palkkatyöt lisääntyvät jos osa ihmisistä alkaa työskennellä ilmaiseksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"vieras"
Pahimpia huutelijoita täälläkin näemmä ovat ne, jotka saavat vanhemmiltaan/suvulta taloudellista tukea. Tällöin on helppoa arvostella ja kihistä, kuinka sitä pärjää pienemmälläkin ja vaikka näkkäripalkalla sitä kunnian vuoksi työtä tekee.. :D
Mä en tunne niitä sossupummeja, jotka työtä vieroksuu kuin muutaman. Niitä auttaa vanhemmat, isomummut ym vielä yli kolmekymppisenä. Kuten niitä, jotka sanovat kotihoidontuen olevan mahdottoman hyvä raha, sillä matkustellaan ja maksellaan talolainoja (juu kun sponssit tulee päälle).
Ne joilla ei niitä lähimmäisenrakkautta jakelevia ole.. yrittävät kyllä kaikkensa ja osa on masentunut ajallaan, eikä pääse edes juttelemaan asiasta. Eikä ole annettu päivätoimintaa, vaikka itkemällä ykskin pyysi. Tästä todettiin "hakijan olevan henkisesti tasapainoton kuntouttavaan työharjoitteluun". ;)

Keksikää nyt hyvät ihmiset ensin millä halukkaat saavat niitä helvetin käpylehmäkursseja vaikkas. Tai jokin pykälä, jolla ei rangaista heti jos teet vaikka 3-6 tuntia töitä vkossa.. tai vapaaehtoistyötä enemmänkin! Nythän et saa mennä muuten edes niitä käpylehmiä tekemään, mikäli se voidaan katsoa jotenkin työtä vastaavaksi esim.askartelukerholle. Siitä katkaistaan ne vähätkin tuet selvitysten ajaksi!
 
rrrww
Minä kun olen vähän yksinkertainen, niin minulle saa kernaasti vääntää rautalangasta. Eli miten tarkalleen oikeat palkkatyöt lisääntyvät jos osa ihmisistä alkaa työskennellä ilmaiseksi?
En jaksa nyt lukea koko ketjua, mutta on "olemassa olemattomia" työpaikkoja jotka ehkä tulisivat auki jos siihen löytyisi sopiva henkilö. Osoitat työskentelemällä ilmaiseksi olevasi esim. pätevä lumenluoja, koska työnantaja ei halua menettää sinua "ilmaisen" tai tuetun jakson jälkeen hän palkkaa sinut. Tai esim. hoitotyössä ei ole juuri nyt tarjolla sijaisuuksiakaan, mutta "ilmaisella" työllä osoitat olevasi työhön pätevä ja sinulle tarjotaan työtä muutaman kuukauden päästä tai kerrotaan avoimista toimista ehkä jossakin toisessa saman työnanajan (kunnan, shpiirin tms.) vastaavassa vanhainkodissa, sairaalassa jne.
 
kokoomusnuori
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28896260:
Ok, tämä viesti selventää aika paljon. Jos sinä 21-vee lapseton(?) amk-opiskelija et selviä ilman isäsi sponssia, niin miten sinulla on otsaa ehdottaa moista perhettään elättäville aikuisille?
Tällä palstalla on kauhea "juttu" jos olet lapseton :D Hieman huvittavaa minusta, koska sehän että olet synnyttänyt lapsen maailmaan ei kerro vielä mitään - miten oikeasti kasvatat heidät ja millainen äiti/isä heille olet. Mutta totta kai arvostan hyviä vanhempia.

Sinusta täysikäistyttyä ihmisen täytyy pärjätä täysin omillaan taloudellisesti? Minun porukat todellakin auttaa mielummin tarpeen tullen kun saattaa mut siihen asemaan, että joudun ottamaan lainaa ja olisin korviani myöten veloissa ennen kun edes valmistun. Mikä ihme siinä on? Kyllä minä ainakin vanhempana tulevaisuudessa ehdottomasti autan omia lapsiani, henkisesti ja taloudellisesti. En tunne vanhempia, ketkä eivät niin tee mikäli voivat.
 
Tällä palstalla on kauhea "juttu" jos olet lapseton :D Hieman huvittavaa minusta, koska sehän että olet synnyttänyt lapsen maailmaan ei kerro vielä mitään - miten oikeasti kasvatat heidät ja millainen äiti/isä heille olet. Mutta totta kai arvostan hyviä vanhempia.

Sinusta täysikäistyttyä ihmisen täytyy pärjätä täysin omillaan taloudellisesti? Minun porukat todellakin auttaa mielummin tarpeen tullen kun saattaa mut siihen asemaan, että joudun ottamaan lainaa ja olisin korviani myöten veloissa ennen kun edes valmistun. Mikä ihme siinä on? Kyllä minä ainakin vanhempana tulevaisuudessa ehdottomasti autan omia lapsiani, henkisesti ja taloudellisesti. En tunne vanhempia, ketkä eivät niin tee mikäli voivat.
Pointti vihelsi ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko
En jaksa nyt lukea koko ketjua, mutta on "olemassa olemattomia" työpaikkoja jotka ehkä tulisivat auki jos siihen löytyisi sopiva henkilö. Osoitat työskentelemällä ilmaiseksi olevasi esim. pätevä lumenluoja, koska työnantaja ei halua menettää sinua "ilmaisen" tai tuetun jakson jälkeen hän palkkaa sinut. Tai esim. hoitotyössä ei ole juuri nyt tarjolla sijaisuuksiakaan, mutta "ilmaisella" työllä osoitat olevasi työhön pätevä ja sinulle tarjotaan työtä muutaman kuukauden päästä tai kerrotaan avoimista toimista ehkä jossakin toisessa saman työnanajan (kunnan, shpiirin tms.) vastaavassa vanhainkodissa, sairaalassa jne.
"Toimenpiteisiin osallistumisesta huolimatta monilla passiiviturvan saajista oli
avoimilla työmarkkinoilla ”seinä vastassa” myös tutkimuksen haastatteluosuuden
mukaan. Kuntouttavasta työtoiminnasta pudotaan liian usein alkupisteeseen, kun
työharjoittelu tai työkokeilupaikkaa ei löydy. Palkkatuettu työkin muodostuu monille
ainoaksi todelliseksi mahdollisuudeksi työllistyä. Osittain vaikuttaa myös siltä, että
yhteiskuntaamme on muodostunut sellaisia töitä, joita pääsääntöisesti teetetään
palkkatuetulla työvoimalla. Monet näistä töistä ovat juuri sellaisia matalan tuotta-
vuuden töitä, joihin pitkään työttömänä olleilla olisi valmiudet työllistyä.
Palkkatukikausi määrittelee nyt kuitenkin sen, kuinka pitkään pitkäaikaistyötön on kerrallaan mukana työelämässä. Kauden loputtua kohtaa jälleen työttömyys."

http://www.tem.fi/files/21928/TEM_7_09_nettiin.pdf

Laitoin ihan lainauksen, kun Työ- ja Elinkeinoministeriö sanoo sen paljon paremmin kuin itse osaan.
 
Oho argumentit loppuivat kesken ;)
Sinulta todella meni pointti ohi, ja sen kunniaksi keksit omia päätelmiä minun perhesuhteistani. Ei minulta argumentit lopu, mutta peesasin vain toista että kyllä, pointti meni sinulta ohi. Viuhui suorastaan.

Itse olen jutellut tässä ketjussa vähän muista aiheista, joihin sinulta ei ole tullut mitään vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
kokoomusnuori
ehkä ei mutta se ei tarkoita että olisit käsittänyt isämiehen pointin
Kerrotko ystävällisesti (lukien eka kommenttini) missä arvostelin ja sanoin ettei lapsiperheen tulisi hakea sossun avustuksia tarvittaessa? Minähän juuri kirjoitin vastaukseksi pienituloiselle joka ihmetteli miten sillä palkalla elättää perheensä, että jos ei elätä, on sossu velvollinen auttamaan ja antamaan rahaa. Mikä siinä nyt haiskahtaa pahalta? :D
 
kokoomusnuori
Sinulta todella meni pointti ohi, ja sen kunniaksi keksit omia päätelmiä minun perhesuhteistani. Ei minulta argumentit lopu, mutta peesasin vain toista että kyllä, pointti meni sinulta ohi. Viuhui suorastaan.

Itse olen jutellut tässä ketjussa vähän muista aiheista, joihin sinulta ei ole tullut mitään vastausta.
Sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa/perusteltavaa kuin pointin ohi meneminen kysymykseen, joka ensinnäkään ei pitänyt paikkansa kuten juuri Ruutikselle kirjoitin.

Noh, kukin tavallaan :)
 
Kerrotko ystävällisesti (lukien eka kommenttini) missä arvostelin ja sanoin ettei lapsiperheen tulisi hakea sossun avustuksia tarvittaessa? Minähän juuri kirjoitin vastaukseksi pienituloiselle joka ihmetteli miten sillä palkalla elättää perheensä, että jos ei elätä, on sossu velvollinen auttamaan ja antamaan rahaa. Mikä siinä nyt haiskahtaa pahalta? :D
en mä mistään haiskahduksista tiedä mitään...

sun kommentista #207 isämiehelle vaan näkee että et käsittänyt mitä hän tarkoitti mutta en sinänsä sinua siitä syytä, olethan oikeastaan lapsi vielä itsekkin
 
syyttäkää ay-liikettä
Työttömyys on ay-liikkeen syytä. Korkealla työttömyydellä pidetään töitä tekevien palkat korkeina, eivätkä markkinavoimat pääse muodostamaan oikeaa palkkatasoa, sellaista tasoa missä kaikille riittäisi töitä.
 
Kerrotko ystävällisesti (lukien eka kommenttini) missä arvostelin ja sanoin ettei lapsiperheen tulisi hakea sossun avustuksia tarvittaessa? Minähän juuri kirjoitin vastaukseksi pienituloiselle joka ihmetteli miten sillä palkalla elättää perheensä, että jos ei elätä, on sossu velvollinen auttamaan ja antamaan rahaa. Mikä siinä nyt haiskahtaa pahalta? :D
Tämä mielipide on täysin omani eikä edusta kenenkään toisen jne.

Minusta tässä haisee eniten se, että kun yksilö "A" elää yhteiskunnan varojen turvin, hän on sossupummi ja paheksuttava loinen. Sen sijaan kun yritys "Ö" tahkoaa voittoa yhteiskunnan varojen turvin, se on ihan ok ja jopa suotavaa.
 
rrrww
Osittain vaikuttaa myös siltä, että
yhteiskuntaamme on muodostunut sellaisia töitä, joita pääsääntöisesti teetetään
palkkatuetulla työvoimalla. Monet näistä töistä ovat juuri sellaisia matalan tuotta-
vuuden töitä, joihin pitkään työttömänä olleilla olisi valmiudet

Laitoin ihan lainauksen, kun Työ- ja Elinkeinoministeriö sanoo sen paljon paremmin kuin itse osaan.


...niin tää on toki totta että tukityöllistämistä on käytetty väärin, mutta se ei silti tarkoita etteikö olisi työpaikkoja jotka vasta tuetun työn myötä avautuvat.

Totta on myös se että mikään pakkotyöllistäminen ei ole tehokas keino ketään työllistää oikeasti, työntekijällä pitää olla motivaatio siihen palkkatyöhön jota tekee tai jota esim. tavoittelee tuetun työn kautta.

Itse koen tietyllä tavalla tälläkin hetkellä olevani palkkatöissä työllistämistyön seurauksena. Ja tuosta tukityöstä on aikaa yli 10 vuotta.
 

Yhteistyössä