Alkuperäinen kirjoittaja PuhuksääMulle:
Mä en nyt vaan millään meinaa tuota käsittää että MIKSI nimestä ei saisi tulla sellaista kuvaa ( vahingossakaan ) että kyseessä saattaisi olla ulkomaalainen lapsi? Mikä siinä siis haittaisi? Jos esimerkiksi, kuten olen ainakin ymmärtänyt, olet muuttamassa miehesi kotimaahan.... niin eikö lapsen suomalaisesta etunimestä tulisi silloin lähinnä ongelma? Silloinhan lapsi joutuisi nimenomaan tavaamaan ja selittämään - "Kyllä, nimeni on E-I-N-O Abdullah Ali Pullah." Tai Jussi tai Pekka.... what ever.
Eihän se lapsen syntyperää ja suomalaisuutta mihinkään kadota vaikka se nimi olisi Mouhammed. Ajatus on vaan korvien välissä, ei missään muualla.
=) Saa toki tulla kuva, että on ulkomaalainen lapsi kyseessä. Jokainen omia asioitahan nämä ovat. Lähinnä, kun mietin omalle kohdalle, niin tuntuisi oudolta, että jos omalla lapsella on liian ulkomaalainen nimi. Tuntuisi siis oudolta olla Mohammedin tai Stewartin äiti. =) Ja sitten siinä on tietenkin se, että on kai ihan normaalia, että haluaisi, että lapsen nimessä näkyisi myös toisen vanhemman syntyperä. Tai siis kaikillehan tämä ei tietenkään ole niin tärkeää. Omia valintoja tietysti. Se ongelma ei ole mieelstäni siinä, että olisi jotenkin hävettävää jos ihmiset luulisivat ulkomaalaiseksi vaan siinä, että ainakin itsestäni olisi mukavaa jos lapsen nimi sopisi myös minun kulttuuriini. =)