Kokemuksia vuodosta raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarviseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarviseva

Vieras
Kertokaa kokemuksia vuodoista raskauden aikana? Mä plussasin eilen 4+4 ja tänään alkoi vuoto. Alkuun vuoto rusehtavaa ja sitten hekalan punaista. Ei niin runsasta kuin kuukautisvuoto. Nyt vuoto lakannut. :) Pahoinvoinnin tunnetta edelleen.
Voinko olla raskaana vielä vai onko mennyt kesken? Missä vaiheessa raskaustesti ei anna plussaa on km?

Mä vuosin siitä kuukautisten alkupäivästä (eli rv4) aina viikolle 9 asti... vielä ainakin kaikki hyvin, nyt rv 19.

Olen kuullut että tuo ennakoisi sitten myöhemmin varhaisempaa synnytystä, tietääkö joku pitääkö paikkaansa

Minulla alkoi plussaamisesta parin päivän kuluttua myös ensin ruskehtava vuoto,sit pikkuhuljaa muuttui verisemmäksi ja tuli hyytymiä ym... sit taas ruskehtavaa,mut kaikki edelleen hyvin ja nýt menossa rv21 :heart:

Hei,

Tässä mun kokemus: meille tehtiin IVF/ICSI hoito ja siirretiin 2 alkiota. PP12 eli rv4+0 veritestissä hcg oli 211 eli klinikan mukaan olin tukevasti paksuna. Rv 5+0 alkoi kuitenkin tuhruttelu, pieni kipuilu ja lopulta verta lorisi pönttöön. Samana päivänä otettu hcg kuitenkin yli 5600. Vuotoa jatunut satunnaisesti, nyt lähinnä vaaleanpunaista tiputtelua. Kipuja ei siis ollut. Mulla todennäköisesti ns. hematooma eli verihyytymä, joka valuu pois. Se on sinällään vaaraton, mutta jos tulee kunnolla ja rytinällä, niin vetäisee kaiken muunkin mukanaan. Mun käsketty paljon lepäilemään, välttämäään kaikkea rasitusta, nostelua, kantelua jne. Edelleen tiputtelee satunnaisesti, mutta esim. rv5+4 eli muutama päivä tuon hulahduksen jälkeen hcg miltei 20 000. Välttämättä siis ei merkitse keskenmenoa. Nyt itsellä rv.6+0 ja pinkkiä vuotoa jää satunnaisesti vain paperiin, mutta hcg siis kovassa nousussa, samoin raskausoireet. Oikeastaan et voi muuta kuin odotella, ottaa rauhallisesti ja käydä mittauttamassa esim. tuo hcg muutamaan otteeseen, niin näet mitä sille tapahtuu.

Minäkin epäilen olevani raskaana, mutta nyt tuli pientä tuhruvuotoa... Pelottaa, koska oli vasta keskenmeno. Oireita on, testiä en ole vielä tehnyt. Huomenna ostan kyllä testin. Toivottavasti olisin raskaana ja kaikki olisi hyvin. Mutta on kyllä sanottu että tuo voi olla normaalia. :)

Mul oli pientä veristä vuotoa kolme kertaa rv10-17, viimisellä kerralla tuli hyytymäkin. Oli kait istukka ollu aika lähellä kohdunsuuta tms. Nousi kyl myöhemmin. Ja mul ei ainakaan syntyny aikasemmin vaan rv 41+4.

Esikoisesta tuli tuhruvuotoa noin 4 päivää ennen kuin älysin tehdä testin ja haamuhan se oli. Vuoteli vielä myöhemmin noin 7 ja 9 viikoilla, mutta muuten meni kyllä kaikki hyvin. Tyttö syntyi käynnistyksellä rv 42+2 joten ei kyllä ollut mitenkään ennenaikainen synnytys |O

Tässä toisessa raskaudessa mulla on taas ennen testin tekoa tullut tuhrua/pientä vuotoa. Ja testin siis tajusin tehdä vasta kun tuhru lakkasi hetkeksi. Eli alussa noin viikot 4-6 tuli pientä vuotoa/tuhrua ja sitten on noin kerran pari viikossa tullut siitä lähtien. Nyt menossa rv 10+1 ja eilen ja tänään on taas tullut vähän verta+tuhrua. kävin viikolla 6+2 yksityisellä ja siellä todettiin että mulla on kaksoisraskaus, joista toinen mahdollisesti mennyt kesken/tuulimuna/istukka lähellä kohdunsuuta --> kaikki noi mahdollisia vuodonsyitä. Toisella pienellä pitäisi olla kaikki hyvin, ainkain vielä eilen kuului :heart: -äänet. Varmuus tulee vasta ensiviikon to kun seuraava ultra eli np-ultra kunnallisella,

parhaiten saat selvyydnen kun soittelet aamulla neuvolaan ja pyydät päästä veri hcg:n testaukseen ja uusi testaus ensi viikolla tai loppu viikosta! Ultrassa ei vielä nuin pienillä viikoilla näy mitään, joten tuo hcg:n mittaus on se luotettavin mittari tässä vaiheessa.. voi olla niin vaaratonta kui "vaarallistakin" ts sitä pahinta eli km merkkaavaa! Mutta nyt ei voi muuta kuin antaa ajan kulua! RANKKAA!! TIEDÄN, mut ei ole muuta vaihtoehtoa!!

Yhteistyössä