Kauanko tuhruvuoto voi kestää raskaana ollessa? kaikki silti hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
Kertokaahan omia kokemuksia, joilla ollut raskauden aikana tuhruvuotoja ja silti mennyt kaikki hyvin. Selvisikö mistä johtui? Itse ihan paniikissa, kun tuntuu että mun vuodot vaan jatkuu päivästä toiseen. Ei tule koko päivän vaan aina välillä ja vessassa käydessä. On sellaista rusehtavaa ja mukana on paksua valkovuotoa. Haaleita veriviiruja tullut pari kertaa. Anteeksi ällöttävät tekstit. Valkovuoto on ollut muutenkin koko ajan tosi runsasta. Ultrassa kävin vko 10, kun luulin tosiaan että kyseessä km kun alavatsaakin jomotteli. Kaikki oli hyvin eikä lääkäri osannut sanoa mistä vuoto johtuu, piti ihan normaalina kun ei ollut runsasta verenvuotoa eikä hyytymiä. Nyt viikkoja 11 ja edelleen tuhruttelee. Onko kaikki silti ok vai enteileekö km? Myös ihan alussa oli tuhruttelua. Kaksi km jo ennestään, yksi tuulimuna ja yksi keskeytynyt vko9. Noissa ei ollut aikoinaan mitään oireita keskenmenosta.

Minä vuosin yhden raskauden aikana 15 viikkoa. Syyksi paljastui kohdunsuulla oleva istukan reuna. Vuoto loppui kohdun kasvaessa, kun istukka vetäytyi hieman ylemmäksi. Tuo aika oli yhtä piinaa, kun sai pelätä keskenmenoa koko ajan. Raskaus onneksi jatkui loppuun saakka ja sain ihanan pikku tytön.

Ihan punaista holahteli viikon verran, toiseen kertaan vain kerran. Ruskeeta tuli kasiviikolla ja 12 viikolla ekalla kerralla viikon, tokalla kaks viikkoa (tuolloin tuo eka punainenkin viikko oli, toka punainen vuoto tuli joskus rv 29).

Eli siis joo, mä vuotelin vähän mitä sattuu vähän milloin sattuu. Kaikki kunnossa. Lapsi on nyt 1,5 v. ja terve on.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Minä vuosin yhden raskauden aikana 15 viikkoa. Syyksi paljastui kohdunsuulla oleva istukan reuna. Vuoto loppui kohdun kasvaessa, kun istukka vetäytyi hieman ylemmäksi. Tuo aika oli yhtä piinaa, kun sai pelätä keskenmenoa koko ajan. Raskaus onneksi jatkui loppuun saakka ja sain ihanan pikku tytön.

Piinaavaa tämä epätietoisuus kyllä onkin. Eipä tässä silti voi oikein muuta tehdä kuin odottaa ja toivoa parasta. Lääkäri katsoi tuon istukan paikan viimeksi ultrassa ja se oli ihan ok, siitä vuoto ei kuulemma minun kohdalla tullut. Kiitos sinulle vastauksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ihan punaista holahteli viikon verran, toiseen kertaan vain kerran. Ruskeeta tuli kasiviikolla ja 12 viikolla ekalla kerralla viikon, tokalla kaks viikkoa (tuolloin tuo eka punainenkin viikko oli, toka punainen vuoto tuli joskus rv 29).

Eli siis joo, mä vuotelin vähän mitä sattuu vähän milloin sattuu. Kaikki kunnossa. Lapsi on nyt 1,5 v. ja terve on.

Kiva tietää, että kaikki voi silti mennä vielä hyvin. Itsellä kaksi onnistunutta raskautta eikä niistä ollut mitään vuotoja vaivana, niin siksi tämä tilanne on ihan uusi ja "pelottava".

mulla oli yhessä raskaudessa aika alussa parin viikon ajan reiluakin vuotelua ja sit loppui.Kun taas joskus rv11-12 parina päivänä! Tuossa leikkii pari vuotias poika, eli kaikki meni loppujen lopuksi hyvin! Epätietosuus on kyllä piinaavaa...MUlla ei vuodon syy selvinny, mut epäilivat et joko istukka vuoti, kun oli aikas alhaalla, tai sit että oli alunperin toinenkin sikiö ja tuli pois...

Mulla kesti muutamia päiviä kakkos- ja kolmosraskaudessa, nelosessa 6 viikkoa (kaikki ei sitten ollutkaan hyvin tässä) ja tässä nelosessa tuli vaan vähän tuhrua paperille.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Mulla kesti muutamia päiviä kakkos- ja kolmosraskaudessa, nelosessa 6 viikkoa (kaikki ei sitten ollutkaan hyvin tässä) ja tässä nelosessa tuli vaan vähän tuhrua paperille.

Siis tarkoitin että tämä on viides raskaus (neljäs lapsi) tää tuhru.

Yhteistyössä