Hei,
Tässä mun kokemus: meille tehtiin IVF/ICSI hoito ja siirretiin 2 alkiota. PP12 eli rv4+0 veritestissä hcg oli 211 eli klinikan mukaan olin tukevasti paksuna. Rv 5+0 alkoi kuitenkin tuhruttelu, pieni kipuilu ja lopulta verta lorisi pönttöön. Samana päivänä otettu hcg kuitenkin yli 5600. Vuotoa jatunut satunnaisesti, nyt lähinnä vaaleanpunaista tiputtelua. Kipuja ei siis ollut. Mulla todennäköisesti ns. hematooma eli verihyytymä, joka valuu pois. Se on sinällään vaaraton, mutta jos tulee kunnolla ja rytinällä, niin vetäisee kaiken muunkin mukanaan. Mun käsketty paljon lepäilemään, välttämäään kaikkea rasitusta, nostelua, kantelua jne. Edelleen tiputtelee satunnaisesti, mutta esim. rv5+4 eli muutama päivä tuon hulahduksen jälkeen hcg miltei 20 000. Välttämättä siis ei merkitse keskenmenoa. Nyt itsellä rv.6+0 ja pinkkiä vuotoa jää satunnaisesti vain paperiin, mutta hcg siis kovassa nousussa, samoin raskausoireet. Oikeastaan et voi muuta kuin odotella, ottaa rauhallisesti ja käydä mittauttamassa esim. tuo hcg muutamaan otteeseen, niin näet mitä sille tapahtuu.