KokemuKsia touhula päiväkodista

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
jepsjeps
Hyvä tietää. Tähän turkuun avattiin just uus touhula päiväkoti. Meinattiin ensin sinne hakea, mutta taidetaankin pistää lapsi jonoon tuohon toiseen yksityiseen, satunummeen. Siitä olen kuullut hyvää.

Jos päiväkotia mainostetaan liikuntapainotteisena niin kyllä minä silloin odotan että se myös toiminnassa päivittäin näkyy. Maksut ei ole vanhempien ongelma, tuo on harhaanjohtavaa mainontaa. Ja palaute on palautetta, tuli se sitten päin naamaa tai kirjallisena.
 
Laaduton palvelu
Kuulin kommenttia siitä tv Touhula ohjelmasta...jossa ei ollut mitään perus arkeen liittyvää. Vain tekaistuja juttuja. Ihan samat trmpoliinit kuin niin monessa muussakin päiväkodissa, jotka ei kuitenkaan mainosteta " liikuntapainotteisesna ". Joku Touhulan pk johtaja oli murjaissut, että meillä hypitään vessaan...todella surkuhupaisaa liikuntaa. Liikuntapainotteista ja laadukasta???? Jos tämän kaltaista palvelua tuotettettaisiin aikuisille, toiminta kausi kestäisi noin viikon! Olen kyllä antanut palautetta aivan suoraan johtajalle, mutta sen verran pitkät piuhat myös hänellä, ettei ilmeisesti tajunnut koko asiaa. Ja ainahan siinä yritys säästää kun ei perusasioita ole huomaavinaan!
 
samat ongelmat sielläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden typyn äiti;29758225:
Olisiko kellään kokemuksia Turun Touhulasta?
Olen ollut lto:na kahdessa eri touhulassa ja suosittelen uskomaan, että sinne ei kannata lastaan laittaa. Valitettavasti se konsepti on täyttä kusetusta sekä työntekijöille että erityisesti vanhemmille, joiden lapset siinä menettävät. Lapset eivät saa kunnollisia ja asianmukaisia oltavia, virikkeitä ja henkilöstöä koska yritys säästää aivan kaikesta.
 
Kahden typyn äiti
Alkuperäinen kirjoittaja samat ongelmat sielläkin;29758247:
Olen ollut lto:na kahdessa eri touhulassa ja suosittelen uskomaan, että sinne ei kannata lastaan laittaa. Valitettavasti se konsepti on täyttä kusetusta sekä työntekijöille että erityisesti vanhemmille, joiden lapset siinä menettävät. Lapset eivät saa kunnollisia ja asianmukaisia oltavia, virikkeitä ja henkilöstöä koska yritys säästää aivan kaikesta.
Kiitos vastauksestasi!

Surullista kuultavaa =(

Mitä päiväkoteja suosittelisit Turussa tai turun seudulla?
 
samat ongelmat sielläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden typyn äiti;29758315:
Kiitos vastauksestasi!

Surullista kuultavaa =(

Mitä päiväkoteja suosittelisit Turussa tai turun seudulla?
Ikävä kyllä en ole asunut Turussa joten en tiedä heidän päiväkodeistaan, mutta varmasti kunnalliselta puolelta löytyy sieltäkin mahtavia päiväkoteja. :)
 
Kahden typyn äiti
Alkuperäinen kirjoittaja samat ongelmat sielläkin;29758338:
Ikävä kyllä en ole asunut Turussa joten en tiedä heidän päiväkodeistaan, mutta varmasti kunnalliselta puolelta löytyy sieltäkin mahtavia päiväkoteja. :)
Ok, olisko muilla kokemuksia ?
 
"mama"
Voisikohan tehdä kantelun tuosta liikuntapäiväkoti nimestä. Käytiin pojan kanssa eilen tutustumassa. Kysyin lto:lta, että miten liikunnallisuus näkyy päiväkodissanne. Vastaus oli, että kävelevät läheisessä metsässä ja hyppelevät odotustilanteissa. Jotenkin niin huvittavaa. Kuinka vaikeaa on järjestää lapsille vaikka pelejä pihalla?
 
Outo Bisnes
Nurmijärven Touhulassa liikuntapainotteisuus osuu henkilökunnan vaihtuvuuteen. Lapset liikkuu ihan samoin kuin missä muussa päiväkodissa mikä EI mainosta itseään liikuntapainotteisena. Pihassa kauhea savikasa eikä mitään suojaa lapsille jos vaikka on hellepäivä..kyllä on panostettu liikuntaan...varmaan palaverissa paperilla!
 
vierassss
[QUOTE="noniin";29736619]Joopa joo! Onko kenties Touhulan johtaja kirjoittamassa puhtaita valheita? Kukaan työntekijä kyseisestä firmasta ei allekirjoita tuota, eikä lasten vanhemmat.[/QUOTE]

Mun lapset on Touhulassa, ja minä allekirjoitan.
 
vierassss
vanhemmille ei kerrota ongelmista, johto painostaa heitä myymään bisnestä ja tuottamaan lisää rahaa.
- haen lapseni monesti suoraan päiväunilta, ja näen omin silmin ovatko lakanat, sängyt yms. kunnossa
- näen joka päivä, onko paikalla tarpeeksi henkilökuntaa
- näen joka päivä, onko lapsilla tarpeeksi leluja
- viikko-ohjelmaan kuuluu liikuntahetki joka päivä, lapset osaavat myös itse kertoa mitä ovat päivän aikana tehneet
- viikoittain kotiin tulee askarteluja -> tarvikkeita on
- henkilökunnan vaihtuvuus on todella vähäistä, 1 hoitaja on vaihtanut toiseen touhulaan ja 3 jäänyt äitiyslomalle, jokaisessa ryhmässä on edelleen vähintään 1 hoitaja joka on ollut päiväkotiuramme alusta asti paikalla

Täällä netissä on toki helppo nimettömänä räkyttää.
 
Kahden typyn äiti
- haen lapseni monesti suoraan päiväunilta, ja näen omin silmin ovatko lakanat, sängyt yms. kunnossa
- näen joka päivä, onko paikalla tarpeeksi henkilökuntaa
- näen joka päivä, onko lapsilla tarpeeksi leluja
- viikko-ohjelmaan kuuluu liikuntahetki joka päivä, lapset osaavat myös itse kertoa mitä ovat päivän aikana tehneet
- viikoittain kotiin tulee askarteluja -> tarvikkeita on
- henkilökunnan vaihtuvuus on todella vähäistä, 1 hoitaja on vaihtanut toiseen touhulaan ja 3 jäänyt äitiyslomalle, jokaisessa ryhmässä on edelleen vähintään 1 hoitaja joka on ollut päiväkotiuramme alusta asti paikalla

Täällä netissä on toki helppo nimettömänä räkyttää.
Mukava kuulla että kaikilla ei ole huonoja kokemuksia =)
Olisko vielä muilla jotain kokemuksia?
 
"tytteli"
En voi suositella ainakaan ylöjärven touhulaa.Liikunnallisuus ei näy,kunnallisissa liikutaan enemmän tehdään retkiä ja ollaan kiinnostuneempia lapsista.Ei koskaan kerrota miten päivä on mennyt.Haavereita sattunut ja ihmettelen miksi niistä ei soiteta.Vanhempi itse ratkaiskoon hakeeko kesken pois vai jättääkö hoitoon. Laiskoja hoitajia istuvat kimpassa kännykkää räpläten ja lapset toisessa huoneessa.Piha on todella ankea.Puetaan ulos miten sattuu. Olen kuullut hoitajilta älistyttävän kommentin ei me aina jakseta pukea näitä lapsia ulos tunniksi. hoitajat juoruaa kasassa eivät ole kiinnostuneita lapsista 2 hyvää hoitajaa.Jos hoitajille antaa palautetta saa teennäisiä hymyjä ja teeskentelyä takaisin ja ei aitoja vastauksia.Rehellisyys puuttuu.
 
juuh
Uskokaa vain tuollaisiin ylimainostettuihin päiväkoteihin. Tuota meille tarjottiin ja onneksi ei otettu vaan päädyttiin yksityiseen hoitajaan, joka on hoitanut nuo kaikki tehtävät 1000 kertaa paremmin kuin mikään päiväkoti olisi pystynyt. Tuloksena onnellinen lapsi ja tyytyväiset vanhemmat =)
 
viieras
Meillä lapsi vaihtaa syksyllä kunnalliseen. Ei olla oltu tyytyväisiä Touhulaan. Liian vähän henkilökuntaa ja vaihtuvuus suurta. Esim eskari ope vaihtui parin kuukauden välein. Syksyllä vaihtuu kaikki lapsen ryhmän aikuiset ja pk:n johtaja.
 
Peili
Kuulostaa ihan siltä, että päiväkodeissa on Suomessa aivan vääränlaista henkilökuntaa, joka ei tunnu tietävän mitä varhaiskasvatus on - ja kuka niitä oikein alunperin niihin alan koulutuksiin valitsee alalle opiskelijoiksi? Lisäksi kuulostaa siltä, että henkilökuntana toimineet eivät ole sisäistäneet työnsä arvoja, sisältöjä ja päämääriä. Kolmanneksi kuulostaa sille, että isät ja äidit, lasten vanhemmat, eivät ole enää millään tavalla kartalla lapsen kasvusta ja kehityksestä, omasta lapsesta nyt puhumattakaan, eivätkä he ole perillä siitä tai heillä ei ole ymmärrystä siitä, mitä lasten kasvatus päiväkodeissa on - jopa julkisella puolella!
 

Yhteistyössä