Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Perhe-elämä
kokemuksia palkki-istuimista!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Turvaistuinluotsi, post: 25006417, member: 77421"]</p><p>Kuka sinä oikein olet? Oletko palkki-istuinten myyjä? Miksi yrität agressiivisesti väittää valheita? En ole lainkaan jättänyt huomioimatta että Autoliiton testeissä on sivutörmäystestejä. Tiedän hyvin että niitä tehdään, ja se onkin hyvä asia. Kuitenkin on myös todettu että sivutörmäyksiä ei ole yhtä tavallisia kuin törmäyksiä edeltä. Törmäykset edeltä vastaa noin 80% kolareista, tai enemmän. On todennäköistä että autoja jarruvat juuri ennen sivutörmäystä. Jos lapsi istuu kasvot menosuuntaan asennettavassa istuimessa hän heittäytyy eteenpäin pois sivusuojasta. Sen sijaan jos lapsi istuu selkä edellä hän painautuu syvemmin turvaistuimeen juuri ennen törmäystä ja sivusuoja on parhaimmillaan. Sen lisäksi en ole missään sanonut että sivusuoja itse istuimessa olisi huonompi tai parempi riippuen siitä miten päin istuinta on autossa. Se on ihan eri keskustelu. Mutta rajummat ja tavallisimmat kolarit ovat edelleen edestä. Sen lisäksi ei selkä menosuuntaan asennettavien sivukolaripisteet ole huonojakaan Autoliiton testeissä.</p><p></p><p></p><p></p><p>Siinä lukee että Kiddy suosittelee seuraamaan NTF:n suosituksia kasvotmenosuunnassa kulkemisessa. Ja NTF sanoo samalla sivulla: Aikaisintaan 18 kiloisena kasvot menosuunnassa. Aika selvä juttu. Tietysti Kiddy valmistaa palkki-istuimia vaikka ne tietävät tämän asian. Se on koko tämän keskustelun keskeinen asia. Markkina keski-euroopassa vaatii vielä että lapset kulkevat kasvot menosuunnassa. Kiddy on yrittänyt tehdä mahdollisen hyvän istuimen siihen käyttöön. Mutta kuluttajat Iso-Britanniassa ovat pikkuhiljaa oppimassa miten asiat on ja yleensä on niin että kun ne markkinat heräävät silloin asia kulkee nopeasti. Myös Saksassa on nyt ymmärretty enemmän tästä asiasta ja sen takia Britax nykyään markkinoi myös s-m asennettavaa istuinta siellä, Multi-tech. Se on iso askel eteenpäin. Tätä ei nähdä edes Tanskassa missä kaikki istuimet ovat k-m istuimia.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Nyt olet todella asiaton. Tiedät tasan tarkkaan että olen käyttänyt maksullista tietoa, sitä mitä normaali-kuluttaja ei lue. Eli pisteitä turvallisuudesta. Tiedät myös että vain Norjassa on julkaistu pisteet erikseen siitä miten päin käännettävät istuimet pärjäävät. Ja kun käännettävä istuin on tehty juuri s-m varten ja ne ovat huonoja (huonompia kuin esim. palkki-istuimia) jos niitä käännetään kasvot menosuuntaan, on itsestään selvää että tällainen erittely on tarpeen. Niitä pitää ainoastaan käyttää selkä edellä. Ja sellaisina niitten pisteitä pitäisi julkaista. Ei ne toimi s-m huonommin koska ne toimivat huonosti k-m. Tietysti oikea tieto tukee minun mielipidettäni koska se perustuu tieteen ja fysiikan lakiin. Niin kuin (toivottavasti) kerroin aikaisemmin markkina ja tieteellinen tieto turvaistuimista ei kulje käsi kädessä. Markkina tulee paljon myöhemmin. No nyt tiedätte sen, ellen aiemmin kertonut. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>En ole niitä maininnut erikseen (en muista olenko kirjoittanut siitä vai ei, mutta ei sillä ole merkitystä, sillä en olisi niitä jättänyt pois mistään erityisestä syystäkään) koska ne ovat mukaanlaskettuja siihen turvallisuuspisteeseen jonka listasin edellisessä viestissäni. </p><p></p><p>Voin tietysti listata niitä uudestaan (teen sen toisessa viestissä ettei tietokone vain heittäisi minut ulos kesken viestiä). Siitä voi olla apua lukijoille.</p><p></p><p></p><p></p><p>Siinä sinulla on osapointti. Minun käsitykseni on että niitä ei ole vaikeita kiinnittää, paitsi Gracon Cosmic-mallia. Se oli ihan hirviö siinä autossa mihin itse yritin kiinnittää istuinta (Audi A4). Gracolla on myös huono käyttöopas. Sen sijaan Britax, Axkid ja Maxi-Cosi oppaat olivat hyvät. Ongelma on se ettei ihmiset edes lue niitä. Näin kerran miten ystäviemme (he asuivat silloin ulkomailla ja olivat vierailulla täällä) oli asennettaneet lainaamansa istuimen etupenkille ilman alakiinnitysvöitä. Istuin oli vanha, lainattu eikä he saaneet mukaan vöitä. Normaalitilassa, normaali-ihminen lukee tarkkaan ja ei unohda kiinnittä istuinta. Kiinnittäminen ei ole moninmutkainen. Mutta esimerkiksi palkki-istuimiin verrattuna kiinnittäminen vaikuttaa moninmutkaiselta kun siinä on lisää momenttejä. Ratkaisu tähän on että ostaja vaatii että kauppa kiinnittää istuinta autoon. Tai, jos hän ei ole lukukykyinen (liioittelen tietysti vähän nyt), ostaa isofix-istuimen, tietysti selkä menosuuntaan asennettavan. Olen itse todella yllättynyt että näin monta asentaa istuimen väärin. Olen siis lukenut tätä kauan sitten itse, mutta ihmettelen sitä vielä. Ongelma ei ole istuimissa. Ongelma on muualla. Esimerkiksi <a href="http://www.carseat.se">CarSeat.se | Rear Facing Car Seats | Trusted Car Seat Advice</a> sivusta näkee asennus-videoita. Niistä näkee miten helppoa on asentaa. Ehkä olisi paikkaan laitta istuimen mukaan DVD. Esimerkiksi Besafe:n isofix s-m istuimia, Duologic II, ja Wavo Fix XL kiinnitetään ilman alakiinnitysvöitä. Itse autan mielellään ihmisiä kiinnittämään istuimia oikein. Minä ehdotan että kaikki itse ottavat selville miten oman istuimen pitää kiinnittää. Katsoo videoita ja pyytää apua. Jos on tarkka pärää tietysti hyvin itsekin. Ongelma on lähinna siinä että ihmiset yrittävät kiinnittää ilman käyttökirjaa, vain istuimella olevien kuvien perusteella. Olen ihmetellyt miksi jotkut istuimet saavat huonot pisteet juuri kohdasta "väärinkiinnittäminen riski" kun ne ovat niin helppoja kiinnittää. Testi ei kerro kaikkea. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>En kuljettaisi lapsiani istuimessa missä heidän niskansa katkeisi. Ostaisin mieluummin isomman auton. On mahdollista vaihtaa isompaan autoon ilman että auto maksaa paljon enemmän, ehdä joutuu ostamaan pari vuotta vanhemman auton, mutta pikkulapsiperhe tarvitsee vähän isompaa autoa. Itselläni on Passat 2003. Siihen saan neljä s-m istuinta mahtumaan ja itse istun tosi hyvin kuljettajana. Myös pieni Peugeot 206 oli yllättävän tilaava sisältä. Useimmiten s-m istuin mahtuu parhaiten etupenkillä kunhan turvatyyny on poiskytketty. Minun autossa turvatyyny on poiskytketty verstaalla. Meidän toisessa autossa, Touranissa meillä on 4 istuinta, kaikki s-m. Ne ovat kaikki takapenkeillä. Itse ja mieheni istumme molemmat etupenkillä. Ennen Tourania meillä oli Skoda Fabia. Siihen saimme kaksi s-m istuinta riviin. Eli toinen etupenkille. Neljävuotias tytömme istui komeasti takapenkillä Multi-techissä. S-m tietysti. On hyvin harva tilanne missä s-m istuinta ei saisi autoon. Se olisi sitten pikku-pikku-auto mitä ei jostain syystä voi vaihtaa isompaan. Olen nähnyt jopa s-m istuimen kahdenhengen Smartissa. Wavo Fix XL. Voit lukea lisää pikku-autoista ja s-m istuimista sivulla <a href="http://www.sikkerautostol.dk">www.sikkerautostol.dk</a>. Sivusto on sekä tanskaksi että englanniksi.</p><p> </p><p></p><p></p><p>Ja sen perusteella suosittelet palkki-istuinta? Ongelma on tiedonpuutetta. Jos olisi sata minunkaltaista suomessa tämä ongelma ei olisi olemassakaan. Ei ole hyvää syytä siihe miksi vanhemmat kääntävät lapsiaan. Näin varhain vanhemmat ei kuitenkaan käännä lapsiaan minun tekemän kyselyn mukaan (toisessa foorumissa). Vanhemmat kääntävät lapsiaan koska lapsi voi pahoin eihkä vanhempi tietä miten vaarallista on kulkea k-m. Vanhemmat luulevat että lapsilla on liian vähän jalkatilaa. Tämä ei häiritse lapsia, mutta jos vanhempi kysyy 20 kertaa onko liian vähän tilaa jaloille silloin lapsi ehkä vastaa myönteisesti pikkuhiljaa. Vanhemmat eivät siis tiedä mitä on parasta. Lisää tietoisuutta on ongelman ratkaisu. Toinen asia on että jotkut lapset valittavat autossa koska he haluavat päättää asioista. Silloin on helppoa kääntää lastaan jos ei tiedä miten vaarallista on. Itse suosittelen käyttää istuimia jotka voi ainoastaan käyttää selkä edellä. Silloin ei yhtä helposti pikkuasioista käännetä lasta. Uusin Britax istuin, Britax Max-way on huippuistuin joka on Plus-hyväksytty 25 kiloon asti ja selkä on sen verran korkea että lapset voivat kulkea selkä edellä kuusivuotiaaksi asti. Tulee markkinoille helmikuussa.</p><p></p><p></p><p> </p><p></p><p></p><p>Selkä menosuuntaan asennettavat istuimet ovat nyt jo hyvät. Tämä mitä kirjoitat niistä on pelkkää huuhaa. Palkki-istuimet eivät ole suunniteltu Pohjoismaita varten koska meillä on jo paremmat istuimet. </p><p></p><p>Itse kerron vain asiantuntijoiden ja turvalaitetieteen tosiasioita. En keksi omia ajatuksia. Olen tiedonvälittäjä. Yritän myös välittää tietoa turvavyöistuimista ja miksi ne ovat paljon parempia kuin pelkkä istuinkoroketta ilman selkänojaa ja sivutörmäyssuojaa. </p><p></p><p>Minun mielestä olisi hyvä jos palkki-istuimet olisi suunniteltu neljä-kuusi-vuotiaille jotta he pysyisivät paremmin istuimissaan. Nyt he istuvat usein turvavyöistuimissa ja yhtäkkiä ne "kiipeilee" pois istuimesta ja yrittävät tarttua kiinni johonkin leluun autossa. Tähän ikäluokkaan palkki-istuimet olisivat tarpeen. Mutta en ole nähnyt sellaista jossa palkkia voi käyttää yli 18 kiloinen lapsi.</p><p></p><p>Toinen vaihtoehto on pitää lapsia selkä menosuunnassa ainakin viisi-vuotiaaksi ja kääntää vasta kuusivuotiaana kun he ovat vähän isompia ja psyvät paremmin paikoilleen autossa.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Turvaistuinluotsi, post: 25006417, member: 77421"] Kuka sinä oikein olet? Oletko palkki-istuinten myyjä? Miksi yrität agressiivisesti väittää valheita? En ole lainkaan jättänyt huomioimatta että Autoliiton testeissä on sivutörmäystestejä. Tiedän hyvin että niitä tehdään, ja se onkin hyvä asia. Kuitenkin on myös todettu että sivutörmäyksiä ei ole yhtä tavallisia kuin törmäyksiä edeltä. Törmäykset edeltä vastaa noin 80% kolareista, tai enemmän. On todennäköistä että autoja jarruvat juuri ennen sivutörmäystä. Jos lapsi istuu kasvot menosuuntaan asennettavassa istuimessa hän heittäytyy eteenpäin pois sivusuojasta. Sen sijaan jos lapsi istuu selkä edellä hän painautuu syvemmin turvaistuimeen juuri ennen törmäystä ja sivusuoja on parhaimmillaan. Sen lisäksi en ole missään sanonut että sivusuoja itse istuimessa olisi huonompi tai parempi riippuen siitä miten päin istuinta on autossa. Se on ihan eri keskustelu. Mutta rajummat ja tavallisimmat kolarit ovat edelleen edestä. Sen lisäksi ei selkä menosuuntaan asennettavien sivukolaripisteet ole huonojakaan Autoliiton testeissä. Siinä lukee että Kiddy suosittelee seuraamaan NTF:n suosituksia kasvotmenosuunnassa kulkemisessa. Ja NTF sanoo samalla sivulla: Aikaisintaan 18 kiloisena kasvot menosuunnassa. Aika selvä juttu. Tietysti Kiddy valmistaa palkki-istuimia vaikka ne tietävät tämän asian. Se on koko tämän keskustelun keskeinen asia. Markkina keski-euroopassa vaatii vielä että lapset kulkevat kasvot menosuunnassa. Kiddy on yrittänyt tehdä mahdollisen hyvän istuimen siihen käyttöön. Mutta kuluttajat Iso-Britanniassa ovat pikkuhiljaa oppimassa miten asiat on ja yleensä on niin että kun ne markkinat heräävät silloin asia kulkee nopeasti. Myös Saksassa on nyt ymmärretty enemmän tästä asiasta ja sen takia Britax nykyään markkinoi myös s-m asennettavaa istuinta siellä, Multi-tech. Se on iso askel eteenpäin. Tätä ei nähdä edes Tanskassa missä kaikki istuimet ovat k-m istuimia. Nyt olet todella asiaton. Tiedät tasan tarkkaan että olen käyttänyt maksullista tietoa, sitä mitä normaali-kuluttaja ei lue. Eli pisteitä turvallisuudesta. Tiedät myös että vain Norjassa on julkaistu pisteet erikseen siitä miten päin käännettävät istuimet pärjäävät. Ja kun käännettävä istuin on tehty juuri s-m varten ja ne ovat huonoja (huonompia kuin esim. palkki-istuimia) jos niitä käännetään kasvot menosuuntaan, on itsestään selvää että tällainen erittely on tarpeen. Niitä pitää ainoastaan käyttää selkä edellä. Ja sellaisina niitten pisteitä pitäisi julkaista. Ei ne toimi s-m huonommin koska ne toimivat huonosti k-m. Tietysti oikea tieto tukee minun mielipidettäni koska se perustuu tieteen ja fysiikan lakiin. Niin kuin (toivottavasti) kerroin aikaisemmin markkina ja tieteellinen tieto turvaistuimista ei kulje käsi kädessä. Markkina tulee paljon myöhemmin. No nyt tiedätte sen, ellen aiemmin kertonut. En ole niitä maininnut erikseen (en muista olenko kirjoittanut siitä vai ei, mutta ei sillä ole merkitystä, sillä en olisi niitä jättänyt pois mistään erityisestä syystäkään) koska ne ovat mukaanlaskettuja siihen turvallisuuspisteeseen jonka listasin edellisessä viestissäni. Voin tietysti listata niitä uudestaan (teen sen toisessa viestissä ettei tietokone vain heittäisi minut ulos kesken viestiä). Siitä voi olla apua lukijoille. Siinä sinulla on osapointti. Minun käsitykseni on että niitä ei ole vaikeita kiinnittää, paitsi Gracon Cosmic-mallia. Se oli ihan hirviö siinä autossa mihin itse yritin kiinnittää istuinta (Audi A4). Gracolla on myös huono käyttöopas. Sen sijaan Britax, Axkid ja Maxi-Cosi oppaat olivat hyvät. Ongelma on se ettei ihmiset edes lue niitä. Näin kerran miten ystäviemme (he asuivat silloin ulkomailla ja olivat vierailulla täällä) oli asennettaneet lainaamansa istuimen etupenkille ilman alakiinnitysvöitä. Istuin oli vanha, lainattu eikä he saaneet mukaan vöitä. Normaalitilassa, normaali-ihminen lukee tarkkaan ja ei unohda kiinnittä istuinta. Kiinnittäminen ei ole moninmutkainen. Mutta esimerkiksi palkki-istuimiin verrattuna kiinnittäminen vaikuttaa moninmutkaiselta kun siinä on lisää momenttejä. Ratkaisu tähän on että ostaja vaatii että kauppa kiinnittää istuinta autoon. Tai, jos hän ei ole lukukykyinen (liioittelen tietysti vähän nyt), ostaa isofix-istuimen, tietysti selkä menosuuntaan asennettavan. Olen itse todella yllättynyt että näin monta asentaa istuimen väärin. Olen siis lukenut tätä kauan sitten itse, mutta ihmettelen sitä vielä. Ongelma ei ole istuimissa. Ongelma on muualla. Esimerkiksi [url=http://www.carseat.se]CarSeat.se | Rear Facing Car Seats | Trusted Car Seat Advice[/url] sivusta näkee asennus-videoita. Niistä näkee miten helppoa on asentaa. Ehkä olisi paikkaan laitta istuimen mukaan DVD. Esimerkiksi Besafe:n isofix s-m istuimia, Duologic II, ja Wavo Fix XL kiinnitetään ilman alakiinnitysvöitä. Itse autan mielellään ihmisiä kiinnittämään istuimia oikein. Minä ehdotan että kaikki itse ottavat selville miten oman istuimen pitää kiinnittää. Katsoo videoita ja pyytää apua. Jos on tarkka pärää tietysti hyvin itsekin. Ongelma on lähinna siinä että ihmiset yrittävät kiinnittää ilman käyttökirjaa, vain istuimella olevien kuvien perusteella. Olen ihmetellyt miksi jotkut istuimet saavat huonot pisteet juuri kohdasta "väärinkiinnittäminen riski" kun ne ovat niin helppoja kiinnittää. Testi ei kerro kaikkea. En kuljettaisi lapsiani istuimessa missä heidän niskansa katkeisi. Ostaisin mieluummin isomman auton. On mahdollista vaihtaa isompaan autoon ilman että auto maksaa paljon enemmän, ehdä joutuu ostamaan pari vuotta vanhemman auton, mutta pikkulapsiperhe tarvitsee vähän isompaa autoa. Itselläni on Passat 2003. Siihen saan neljä s-m istuinta mahtumaan ja itse istun tosi hyvin kuljettajana. Myös pieni Peugeot 206 oli yllättävän tilaava sisältä. Useimmiten s-m istuin mahtuu parhaiten etupenkillä kunhan turvatyyny on poiskytketty. Minun autossa turvatyyny on poiskytketty verstaalla. Meidän toisessa autossa, Touranissa meillä on 4 istuinta, kaikki s-m. Ne ovat kaikki takapenkeillä. Itse ja mieheni istumme molemmat etupenkillä. Ennen Tourania meillä oli Skoda Fabia. Siihen saimme kaksi s-m istuinta riviin. Eli toinen etupenkille. Neljävuotias tytömme istui komeasti takapenkillä Multi-techissä. S-m tietysti. On hyvin harva tilanne missä s-m istuinta ei saisi autoon. Se olisi sitten pikku-pikku-auto mitä ei jostain syystä voi vaihtaa isompaan. Olen nähnyt jopa s-m istuimen kahdenhengen Smartissa. Wavo Fix XL. Voit lukea lisää pikku-autoista ja s-m istuimista sivulla [url=http://www.sikkerautostol.dk]www.sikkerautostol.dk[/url]. Sivusto on sekä tanskaksi että englanniksi. Ja sen perusteella suosittelet palkki-istuinta? Ongelma on tiedonpuutetta. Jos olisi sata minunkaltaista suomessa tämä ongelma ei olisi olemassakaan. Ei ole hyvää syytä siihe miksi vanhemmat kääntävät lapsiaan. Näin varhain vanhemmat ei kuitenkaan käännä lapsiaan minun tekemän kyselyn mukaan (toisessa foorumissa). Vanhemmat kääntävät lapsiaan koska lapsi voi pahoin eihkä vanhempi tietä miten vaarallista on kulkea k-m. Vanhemmat luulevat että lapsilla on liian vähän jalkatilaa. Tämä ei häiritse lapsia, mutta jos vanhempi kysyy 20 kertaa onko liian vähän tilaa jaloille silloin lapsi ehkä vastaa myönteisesti pikkuhiljaa. Vanhemmat eivät siis tiedä mitä on parasta. Lisää tietoisuutta on ongelman ratkaisu. Toinen asia on että jotkut lapset valittavat autossa koska he haluavat päättää asioista. Silloin on helppoa kääntää lastaan jos ei tiedä miten vaarallista on. Itse suosittelen käyttää istuimia jotka voi ainoastaan käyttää selkä edellä. Silloin ei yhtä helposti pikkuasioista käännetä lasta. Uusin Britax istuin, Britax Max-way on huippuistuin joka on Plus-hyväksytty 25 kiloon asti ja selkä on sen verran korkea että lapset voivat kulkea selkä edellä kuusivuotiaaksi asti. Tulee markkinoille helmikuussa. Selkä menosuuntaan asennettavat istuimet ovat nyt jo hyvät. Tämä mitä kirjoitat niistä on pelkkää huuhaa. Palkki-istuimet eivät ole suunniteltu Pohjoismaita varten koska meillä on jo paremmat istuimet. Itse kerron vain asiantuntijoiden ja turvalaitetieteen tosiasioita. En keksi omia ajatuksia. Olen tiedonvälittäjä. Yritän myös välittää tietoa turvavyöistuimista ja miksi ne ovat paljon parempia kuin pelkkä istuinkoroketta ilman selkänojaa ja sivutörmäyssuojaa. Minun mielestä olisi hyvä jos palkki-istuimet olisi suunniteltu neljä-kuusi-vuotiaille jotta he pysyisivät paremmin istuimissaan. Nyt he istuvat usein turvavyöistuimissa ja yhtäkkiä ne "kiipeilee" pois istuimesta ja yrittävät tarttua kiinni johonkin leluun autossa. Tähän ikäluokkaan palkki-istuimet olisivat tarpeen. Mutta en ole nähnyt sellaista jossa palkkia voi käyttää yli 18 kiloinen lapsi. Toinen vaihtoehto on pitää lapsia selkä menosuunnassa ainakin viisi-vuotiaaksi ja kääntää vasta kuusivuotiaana kun he ovat vähän isompia ja psyvät paremmin paikoilleen autossa. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Minä rakastan sinua"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Saako työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kerätä pulloja??
Tänään 01:26
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Britannia maksaa lähivuosina miljardeja Ruandalle mustien/ ruskeiden vastaanottamisesta, valtava ilmastohaitta-suomella olisi tuo Ahvenanmaa!
Eilen 23:53
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Onko Australian vasemmisto äärioikeiston ja n a t s e j a- laittavat pa.ko.laiset omille saarilleen?
Eilen 22:56
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Päivän sana
Eilen 21:22
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
10v lapsi yöllä viereen
Eilen 21:19
vierailija
1 Viestiä
Perhe-elämä
6.
Sannan todellinen arvostus pohjalukemissa EU-päättäjien keskuudessa
Eilen 19:27
Johnny Appleseed
7 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Näin Rana Plazan merkkipäivänä kilttimies vaimoineen katsoo läjän tekstiiliteollisuudesta kertovia dokkareita
Eilen 17:38
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Että onkin helppoa tämä uuden alan valitseminen näin keski-ikäisenä
Eilen 16:23
vierailija
9 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Kela pakottaa elämäntapatyöttömät muuttamaan halvempiin vuokra-asuntoihin
Started by vierailija
Maanantai klo 14:33
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Rakastun yhä uudelleen ja uudelleen!😍🥰❤️
Started by Lispetti
Tiistai klo 09:28
Luettu: 954
Aihe vapaa
3.
"Tuo johtuu siitä, että Espanjan sosiaaliturva ei ole asumisperusteinen. Jos et tule omillasi toimeen, se on näkemiin."
Started by vierailija
Maanantai klo 00:04
Luettu: 833
Aihe vapaa
4.
Kukapa olisi uskonut? Nössöä toimittajaa Mika Tommolaa epäillään vaimonsa pahoinpitelystä 😢
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:46
Luettu: 614
Aihe vapaa
5.
Mamiksi kutsuminen sängyssä
Started by vierailija
Sunnuntai klo 19:42
Luettu: 447
Aihe vapaa
6.
Suomen presidentin ulkomaalaisella puolisolla on glamouria enemmän kuin kenelläkään puolisolla aiemmin
Started by vierailija
Tiistai klo 22:42
Luettu: 441
Aihe vapaa
7.
”Suomessa nuoret miehet kiinnostuvat kristinuskosta nyt tutkijan mielestä hämmästyttävällä tavalla.” Miksi heidän mielenterveytensä on romahtanut?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 09:40
Luettu: 438
Aihe vapaa
8.
eilen olin ihan kamalassa tilanteessa
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 09:19
Luettu: 412
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Oravamusiikkia
Latest: Johnny Appleseed
Tänään 02:30
Aihe vapaa
2.
Relaatiot 4, osa 2 (edellinen ketju tökkii)
Latest: vierailija
Tänään 02:11
Aihe vapaa
3.
Relaatio 244
Latest: vierailija
Tänään 02:10
Aihe vapaa
4.
Saako työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kerätä pulloja??
Latest: vierailija
Tänään 01:26
Aihe vapaa
5.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Latest: vierailija
Tänään 01:16
Aihe vapaa
6.
Sairaanhoitaja myönsi että kolesterolilääkkeet aiheuttavat paljon pahoja sivuvaikutuksia ”Parempi olla ilman ja itsehoitaa ruokavaliolla”
Latest: vierailija
Tänään 01:11
Aihe vapaa
7.
Päivän sana
Latest: vierailija
Tänään 01:09
Aihe vapaa
8.
10v lapsi yöllä viereen
Latest: vierailija
Tänään 01:07
Perhe-elämä
Yhteistyössä
Perhe-elämä
kokemuksia palkki-istuimista!
Ylös
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu