Ajattelin purkaa vielä tunteita kirjoittamalla tänne. Harvemmin kukaan kai täällä palaa kertomaan, miten asiat menivät...
Erosimme reilu viikko sitten. Olin pyytänyt jo kauan, että puhuisimme asioista, mutta niinä harvoina hetkinä, kun mies ei ollut töissä oli meno harrastuksiin tai kavereiden kanssa. Viimeisen tällaisen riidan aikana hän tokaisi, että aivan sama, vaikka erotaan, hän ei jaksa enää esittää muuta kuin on ja löi luurin korvaani. Sain kunnon kolauksen ja päätin, että selvä homma.
Seuraavana päivänä hän soitti minulle ja kysyi halusinko jutella. Sanoin, ettei minulla ole enää mitään sanottavaa ja että hän oli tehnyt kyllä asiat selviksi edellisenä päivänä. Hän sanoi, että halusi jutella ongelmistamme. Sanoin, että se tuskin enää muuttaisi mitään. Lopetimme puhelun, emmekä pitäneet yhteyttä enää. Viikko meni helposti. En itkenyt, pidin itseni kiireisenä. Tunsin oloni toki helpottuneeksi.
Eilen keräilin hänen tavaransa asunnostani ja hän halusi tulla ne itse hakemaan. Päädyimme juttelemaan, lähinnä kuulumisista ja meillä olikin todella hauskaa. Muistin taas, kuinka helppoa ja ihanaa hänelle onkaan kertoa asioista. Hän sanoi minulle, että haluaa ehdottomasti pitää yhä yhteyttä, koska olen ainoa, johon hän todella voi luottaa. Itkin illan ja mietin.
Tänään aamulla oli aivan järkyttävä ikävä. Laitoin viestin, että haluaisin nähdä ja puhua, mutta etten tiennyt olisiko se järkevää. Hän soitti ja ehdotti, että näkisimme illalla.
Kävimme syömässä ja kahvilla sekä pitkällä ajelulla. Kerroin hänelle, mikä oli satuttanut minua suhteessamme ja sanoin, etten usko olleeni tärkein. Hän sanoi, että olin ollut, mutta hänelle myös kaverit ovat tärkeitä. Juttelimme pitkään ja kysyin häneltä, mitä hän haluaa. Hän sanoi, että selvin ratkaisu on juuri tämä ero. Olin samaa mieltä. Hän pyyteli, että voisin olla hänen ystävänsä. Sanoin, etten kykene siihen sillä tunnen liian paljon häntä kohtaan ja toivoisin yhä jotain muuta. Ero oli kaunis. Halasimme pitkään ja itkin hänen sylissään. Kerroin, että rakastan häntä ja että hän merkitsee minulle valtavasti. Kiitin illasta ja sanoin, että hän on ihana ihminen ja että en olisi halunnut tässä käyvän näin. Hän pyysi minua vielä pitämään yhteyttä ja olemaan ystävä, ettei tahdo menettää minua kokonaan. Sanoin, etten pysty ja että toivon, että hän ymmärtää. Hän sanoi ymmärtävänsä. Annoin hänelle suukon poskelle ja lähdin.
Koko illan olisin vain halunnut koskettaa häntä. En ymmärrä, miksi tunteeni ovat yhä näin voimakkaat kaikkien vaikeuksien jälkeen. Tiedän, että ero on ainoa ratkaisu ja sitä hän haluaa (juuri nyt, niin kuin hän sanoi). Elämäni on muuten hyvä ja tiedän, että pärjään. En voi kuitenkaan kieltää, ettenkö toivoisi yhä, että hän yhtäkkiä huomaisikin, kuinka tärkeä olen hänelle ja ettei hän halua elää ilman minua yms. Tiedän kai, että se on epätodennäköistä ja että hän on jo päätöksensä tehnyt siitä mitä haluaa. Yritän siis päästä vain yli hänestä. Se ei tule olemaan helppoa ja olo on kuin siinä laulussa "Mulla on niin kamalan kylmä ilman sua..."