Mulle laitettiin synnytyksen jälkitarkastuksessa kuparikierukka koska vaikka mulla on anemiaa ja silloin kuparista ei yleensä suositella vuodon lisääntymisen takia, mulla on aina ollut ennen raskautta sellaiset 3pvn tihkumenkat. No vuoto kuitenkin lisääntyi niin rajusti että kuukauden yhtäjaksoisen vuodon jälkeen kävin mittauttamassa hemoglobiinin jatkuvien päänsärkyjen ja voimistuneiden jälkisupistusten takia. Hemppa oli romahtanut niin rajusti että kierukka poistettiin ja sain tilalle mini pillerit koska e-pillereitä, laastareita tai muita hormonaalisia tuotteita en pahan migreenin takia voi syödä (pahentavat migreeniä koska hormoonit menevät verenkierron kautta). No minit eivät mulle kuitenkaan sopineet joten päädyttiin hormoonikierukkaan (hormoonit menevät kohdusta suoraan munasarjoihin joten ei vaikuta migreeniin). Nyt ollut hiukan päälle kuukauden ja vuotoa tulee edelleen kuin hanasta! Kahden tunnin välein saan vaihtaa sekä siteen että tampoonin! Päänsärky on voimistunut lähes sietämättömäksi, jalat pettää alta, pyörtyilen, silmissä sumenee jatkuvasti ja huimaa, sekä jalat ja kädet on lähes koko ajan puuduksissa. Eli nyt joudun ottamaan tämänkin pois. Molemmissa kierukoissa on yleistä että vuoto on runsasta kuukaudesta jopa puoleen vuoteen, mutta sitten rauhoittuu. Hormoonisessa usein jopa loppuu kokonaan. Mulla vaan ei ole terveydellisistä syistä varaa odotella näin kauan. Mutta jokaisen täytyy kokeilla ja odottaa, ei sitä etukäteen tiedä. Joiltain loppuu vuoto samantien.