Kokemuksia Fixurasta?

Tämän aamun Hesarissa oli juttua nk. vertaislainoja välittävästä Fixura-nettipalvelusta. Kävin katsomassa sivut ja ne eivät ehkä ihan onnistuneet vakuuttamaan minua homman toimivuudesta. Onko täällä kenelläkään kokemusta palvelun toimivuudesta?

Ajatuksenani olisi sijoittaa tuonne (eli toimia lainanantajana), ei siis lainata sieltä.
 
Viimeksi muokattu:
En tiennyt Fixurasta, mutta aasialaisyhteisöissä vertaislainat ovat olleet normi jo pitkään, tarkoitan vuosisatoja. Tosin ne yleensä toimivat niin, että pooli kerää säännölliseen tahtiin rahaa ja koko potti voidaan tarpeen tullen lainata jollekulle. En ehtinyt tutustua Fixuran toimintaperiaatteeseen, onko sitten enempi kiva.orgin tyylinen?
 
Fixura vaikuttaa tosiaan hiukan tuon Kiva:n kotikutoiselta versiolta.

Ehkä olen liian kyyninen, mutta jotenkin en oikein vakuutu noiden Fixurasta lainaavien maksuhalukkuudesta. Yleisimmät käyttötarkoitukset lainoille näyttivät olevan "yritystoiminnan kehittäminen" (uskoo ken haluaa) ja useiden kulutusluottojen yhditäminen yhdeksi lainaksi (jonka korko voi siis olla max. 32%).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27280409:
Fixura vaikuttaa tosiaan hiukan tuon Kiva:n kotikutoiselta versiolta.

Ehkä olen liian kyyninen, mutta jotenkin en oikein vakuutu noiden Fixurasta lainaavien maksuhalukkuudesta. Yleisimmät käyttötarkoitukset lainoille näyttivät olevan "yritystoiminnan kehittäminen" (uskoo ken haluaa) ja useiden kulutusluottojen yhditäminen yhdeksi lainaksi (jonka korko voi siis olla max. 32%).
Tuskinpa tuo mitään business angel -toimintaa on, enempi hyväntekeväisyyttä korkeariskisen sijoittamisen vaatteissa. En ole vakuuttunut näistä sen perusteella miten paljon niihin tutustunut opintojeni tähden.
 

Yhteistyössä