Kokemuksia CHAMPIX-lääkkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Löytyisikö täältä ketään,joka on syönyt tai syö tuota champix-lääkettä?
Millaisia kokemuksia,auttoiko,pääsitkö tupakasta irti? Oliko pahoja sivuvaikutuksia?
Itse sain nyt reseptin tuohon lääkkeeseen ja kävin hakemassa champixit apteekista,mutta olen vähän alkanut empimään,tosin oli mielestäni sen verran hintavat lääkkeet,etten tiedä viitsinkö kuitenkaan jättää kokeilematta...
Jos jollain kokemuksia kyseisestä lääkkeestä,ois kiva kuulla. :)

Näyttää olevan aikaa, kun Champix-lääkityksestä on kirjoitettu. Itse aloitin lääkkeen noin kolme viikkoa sitten. Tupakanpolttoa aloin vähentämään heti puolentoista viikon jälkeen ja nyt mennään noin kolmen savukkeen päivävauhtia, toisina päivinä nolla savuketta. Takapakkeja tulee eli ensin ei tehnyt mieli tupakoida lainkaan (motivaatio), sitten oireet toi tupakan mieleen jatkuvasti ja aikaajoin päivän aikana. Tavoite on päästä tästä riippuvuudesta eroon (vangituista päivistä) ja aion syödä pari kuukautta lisää, sillä vapaus ilman tupakkaa motivoi. Yritän olla masentumatta mielihalusta ja ns. retkahduksista. Hyviä päiviä on ollut niin paljon ja selvästi lääke auttaa niinkuin on sanottu.

Loistava lääke! Itellä alko oleen putket täynnä tupakin polttoo,räkä valu, nauraminen yskitti, yöllä yskitti, jonka jälkeen oli pakko mennä savuille, jos meinas nukkua,sitte taas aamulla yskitti ja vitutti, ku täyty töihin lähtee pari tuntia kesken unien valvoneena! Alotin kuurin 8 tai 9.2.2013 ja lopetin 16.2 polttelun. Seuraavana lauantaina laivalle, alotteluis meni puoli röökiä----> ei tuonu minkäälaista nautintoo, sen jälkeen ilman. 2 viikon päästä meni hermo, hirveen hirveen humalassa(nhl13/xbox) siinä vedin 2 pölliä samaan aikaan, ilman tyytyväisyyttä! Kuuri loppu tos joskus ja olen nauttinu siitä että ei tarvi sen kääryleen kans hosua joka välis! Ei yskitä, räkä ei valu, ei hengästy, kauppalaskut pienentyny n.300€/kk, koska ei tarvi mennä kauppaan jokapäivä ja ostaa tupakin lisäks kaikkee muuta paskaa! 15 vuoden aktiivisen savuttelun jälkeen ja kymmenien nikotiinilaastari/ pilleri/piippu/purkka kombinaatiolopetusten jälkeen voin sanoo pelkkää hyvää. Lopulta vaan aika paljo ittestä kii! Työkavereitten/kavereitten (TERVAAJIEN)kans oon käyny pihalla vittuilemas kuinka typerää se kärventäminen on, eikä pätkääkää ole tehny mieli!!!! Suosittelen 5/5. Viä ku muijan sais lopettaan;-)

Hieman vanha keskustelu mutta pakko kommentoida, itse vasta kokeilin kyseistä lääkettä ja aivan hirveä myrkky, sivuvaikutukset todella rajuja. Kenties pahinta oli yöunien menetys, kaksi viikkoa oli kuuria takana ja sain taistella monta kuukautta että uni alkoi taas maistua. Aiheesta löytyy paljon tietoa netistä, tässä esimerkiksi hyvä tietopaketti Champixiin liityen https://tupakastaeroon.com/2020/10/...tuotteet-tupakoinnin-lopettamisen-apukeinona/

Hieman vanha keskustelu mutta pakko kommentoida, itse vasta kokeilin kyseistä lääkettä ja aivan hirveä myrkky, sivuvaikutukset todella rajuja. Kenties pahinta oli yöunien menetys, kaksi viikkoa oli kuuria takana ja sain taistella monta kuukautta että uni alkoi taas maistua. Aiheesta löytyy paljon tietoa netistä, tässä esimerkiksi hyvä tietopaketti Champixiin liityen https://tupakastaeroon.com/2020/10/...tuotteet-tupakoinnin-lopettamisen-apukeinona/
Jouduin lopettamaan muutaman päivän päästä kun lääke toi ahdistus ja masennusoireet takaisin kaksinkertaisena. Ei tainnut lääke sopia mt-ongelmaiselle.

Kannttaa muistaa, että lääkkeiden vaikutukset on aina henkilökohtaisia. Useille kyseinen lääke on ollut enemmän hyödyksi kuin haitaksi. Joillakin se laukaisee pahoja oireita.

Yhteistyössä