Champix-lääkkeestä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli te jotka kyseistä lääkkettä käyttäneet,saiko tuon reseptin lääkäriltä helposti?
Itse oon polttanut reilusti yli 20 vuotta ja lopullinen lopetus ei ole onnistunut.
Entä onko ollut mitään häiritseviä sivuvaikutuksia?
Entä auttoiko lääke irti tupakasta?
Halua ja motivaatiota multa kyllä löytyy,mutta sitä selkärankaa puuttuu... :(

Sen reseptin saa meiltäpäin ihan soittoajan varaamalla tai ilmoittamalla toiveen hoitajalle. Tsemppiä lopettamiseen! Ja muista että on parempi edes yrittää. Tuon lääkekuurin voi uudelleen syödä jos sattuu lipeämään kuiville päästyään

Aika helposti sain, kun kerroin lääkärilleni olevani motivoitunut lopettamaan, mutta se ei ole aikaisemmin onnistunut nikotiini purkkien avulla. Lääkäri oli kuitenkin vähän huolissaan lääkkeestä, koska siitä voi saada rajuja sivuvaikutuksia ja neuvoi lopettamaan heti jos ongelmia ilmenee.

Lääke toimi tupakan lopettamiseen tosi hyvin. Parin viikon jälkeen ei tehnyt enään mieli ollenkaan. Lääkkeestä tuli todella huono olo aamusin, mutta en kuitenkaan yrjönnyt kertaakaan. En syönyt kuuria loppuun, koska mulle tuli siitä ihan järkyttäviä massennus oireita. Se oli vähän hassua kun ei silloin lääkettä syödessä itse huomannut muutoksia, mutta poikaystävä pyysi lopettamaan. Olin itkenyt neljä päivää putkeen, enkä saanut mitään tehtyä vaan makasin päivät sängyn pohjalla. Itsestäni tuntui että mulla on "ihan normaalit syyt" tuntea niin :o vasta kun lopetin champixit tajusin miten sekaisin niistä menin.

Sousittelen silti kokeilemaan, mun ystävillä on hyviä kokemuksia tuosta lääkkeestä. Kannattaa kuitenkin olla tietoinen sivuvaikutuksista ja lukea lääkeseloste huolella.

Itselläni lähtee kohta seuraava lopettamis yritys eri lääkkeillä :)

Yhteistyössä