Kokemuksia Cerazettesta?

  • Viestiketjun aloittaja Seikku
  • Ensimmäinen viesti
...
oon käyttänyt vasta pari viikkoa, mutta mitään ongelmia ei ole ollut. ehkä liian lyhyt aika huomaamaan mitään...

olis kiva kuulla muiden kokemuksia. etenki positiivisia ku tuntuu et kaikki täällä käyty keskustelu on ollut pelkästään negatiivista.löytyykö siis ketään jolle pillerit olis ollu just ne sopivat? muilla palstoilla olen kyllä sellaisinkiin mielipiteisiin törmännyt...
 
just me
On kokemuksia, negatiivisia. kun olin syönyt 2 kk, alkoi sitkeä hiustenlähtö , iho ja päänahka rasvoittui oli jatkuvaa tiputteluvuotoa. Ei ikinä enää! Kohdalleni osui tosi monta sivuvaikutusta, jotka on lueteltu lääkepakkauksessa.
 
...
just kun kerroin että alku on sujunut mainiosti niin tänään alkoi tulla jotain pientä vuotoa... tosin katsoin kalenterista että nyt on juuri ovulaation aika ja silloin minulla usein muutenkin tulee päivän aikana pientä vuotoa. toivottavasti olis vaan sitä ja loppuis viimeistään huomenna....

alkaa jo valmiiksi pelottaa jos nyt alkaa rasittavat tiputteluvuodot...
 
liina
missä vaiheessa pillereiden aloittamisesta teillä on alkanut eka vuoto? mulla alkoi, kun olin syönyt 17 tablettia ja edellisten kuukautisten loppumisesta oli kulunut 11 päivää...

nyt mietin että onko tämä neljättä päivää jatkuva niukka vuoto välivuotoa vai mahdolliset ekat menkat pillereillä? jos ei ole menkat niin mistä veri tarkelleen ottaen tulee?
 
blääh
no mulla alko tipputtelu vuoto ihan muutaman tabletin jälkeen. tosi inhottavaa ja nopeasti alko tulla muitakin oireita. kuivuus, haluttomuus, mieliala vaihtelut ja pisteeksi iin päälle finnit. karmeat pillerit! >:-0
 
Toimii
Puolitoista vuotta olen käyttänyt Cerazettea, ei mitään ikäviä sivuvaikutuksia. Pientä tiputtelua kuitenkin alussa.

Ehkäpä kestän pillerit näin hyvin, koska minulla on todettu vuosia sitten heikko hormonitoiminta, ovulaatio ja kuukautiset 2 krt vuodessa muutenkin. Nyt joku kysyy miksi käytän pillereitä, kun todennäköisesti en koskaan tule raskaaksi. En kuitenkaan halua lapsia, joten ei vara venettä kaada ja syön pillereitä, koska elän kuitenkin vakisuhteessa.
 
tuulia
6 kk Cerazette-elämää takana ja saman verran käytännössä jatkuvaa tiputtelua. Yksi pidempi pätkä (ehkä 3 vkoa) oli, ettei mitään vuotoa ollut. Itse syön niitä runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin ja kieltämättä siihen on apu tullut kun ei enää tiedä onko kyse kuukautisista vai ylimääräisestä vuodosta... Nyt toisen paketillisen jälkeen olin valmis heittämään ne seinään, mutta sitten just sopivasti vuoto loppui ja päätin katsoa vielä yhden paketillisen verran. Jos sama rumba jatkuu vielä, niin mielummin kärsin pari päivää kuussa kun tiputtelen koko kuukauden...

Muita oireita ei sitten olekaan ollut, mutta tuossa on kyllä ihan rittävästi kestettävää. Lääkäri vielä kehui, että näillä tulee sitten tosi säännölliset ja niukemmat kuukautiset. Totta, hyvinkin säännöllisesti olen vuotanut koko ajan :)
 
Luopunut
Kerkisin syödä reilun puoli vuotta, kun rupesin vuotamaan aivan älyttömästi, pari viikkoa. Sitten tuli sairaalakeikka ja vaihtoivat pillerit, sillä sairaalalääkärin mielestä Cerazettet aiheuttivat vuodon.
 

Yhteistyössä