Kokemuksia Arimidexista

Sandaali, voi kun ihanaa! Tuli ihan kyyneleet silmiin. :) Voi kun kaikki menisi oikein hyvin loppuun asti. Pidän peukut pystyssä, että kaikki menisi hyvin ja saisitte loistoyksilön keskiviikkona kyytiin. :heart:

Mä pidin tässä pienen palstatauon ja teki hyvää. Mieli on ollut ihan loistava ja luottavainen tulevan suhteen. Ajattelin, että en todellakaan hötkyile nyt terojen kanssa, vaan odottelen kiltisti sinne kp 40 asti. Pieni tauko tähän väliin on tehnyt ja tekee hyvää vaan mielelle ja toivottavasti kropallekin. Koko ajan on tosi paljon tekemistä ja aika kiitää, joten eiköhän se uusi kierto ole nopeeta täällä. :)

Tänään on kp 26 ja oon satunnaisesti tehnyt ovistestejä, mutta negaa ne on ollut, joten toiveet oviksesta saa varmasti jo haudata tässä kierrossa. Mutta ei se nyt niin kamalasti enää harmita.

Tosiaan, tästä onkin muodostunut ihan oma ketju meille. Se on ollut mukavaa. :)

Vaikka mielelläni täällä sun kanssa keskusteluja jatkaisin, niin toivon kovasti että pääsisit nyt vihdoin plussanneisiin. :) Mukavaa viikkoa sinnekin. :)
 
Yksi papana kyydissä!! *whoopwhoop* :D

Niinhän siinä sitten kävi, että muut hyytyi kalkkiviivoille eikä pakastettavaksi jäänyt yhtään, mutta pääasia että tuo yksi top blasto sieltä nyt mukaan saatiin. Nyt vaan sormet ristiin ja peukut pystyyn, että tällä tyypillä kunto kestää aina maaliin saakka.

Kun vain oikein osaa asennoitua, niin tauko tästä kaikesta jahkaamisesta todellakin tekee varmasti hyvää. Mä olen niin onnellinen, että säkin näytät tosiaan taas löytäneen iloa, positiivisuutta ja toivoa. Elämä on vaan niin paljon mukavampaa kun jaksaa uskoa ja iloita :) Mä olen myös vähän vähentänyt täällä palstalla notkumista ja niin paljon kun olenkin saanut täällä sulta muutamilta muilta tukea, niin kyllä taukoilu tosiaan tekee välillä ihan hyvää. Pakkohan tässä on jotain muutakin ajateltavaa elämässä olla kuin yksi lapsettomuus ;)
 
No voi jättiyllätys. Klinikalta soitettiin, että olivat jatkaneet vielä sen tiistaihin hyytyneen alkion viljelyä ja se olikin ottanut vielä uuden spurtin ja päätynyt nätiksi blastoksi. Nyt on tyyppi pakkasessa ja mä ihan puulla päähän lyöty. En mä edes tiennyt, että ne olivat sitä viljelyä vielä jatkaneet ja olin jo ihan asennoitunut siihen, ettei mitään passeja päästä tekemään. Kummasti vain tieto siitä, että pakkasessakin se yksi mahdollisuus vielä lymyilee helpottaa oloa ja nostaa uskoa myös tähän tuoresiirtoon kun tuo kyytiin saanut ei ehkäpä ollutkaan vaan mikään poikkeuksellisen pirteä tapaus. Kuudesta saadusta solusta yhteen siirtokelpoiseen alkioon karsinta olisi ollut aika tyly vaikkakin lääkäri sanoi, ettei yhden keräyskierroksen perusteella pysty tekemään vielä mitään johtopäätöksiä. Mutta kaksi kuudesta ja ennen kaikkea kaksi siirtokelpoista neljästä hedelmöittyneestä on jo huomattavasti lohdullisempi tulos. Vaikkakin käsi sydämellä, olin jo todella onnellinen edes tähän yhteen kypsyneeseen.

Kaikki on siis mahdollista. Toivottavasti tämä onni jatkuu... :D

Mä tajusin just, että vaikka tänään on vasta pp2, niin tänäänhän on jo dpo7.
 
Sandaali, loistavaa! :) Toivottavasti tämä yritys jo onnistuis, niin varapampulaa ei tarvitsisi käyttää ainakaan vielä. Se blastoko on sitten jo muutaman päivän ikäinen ja sen takia dpo:t on jo enemmän, kuin olisi sen kyytiin laittamisesta laskettuna päiviä?

Ihanaa viikonloppua. :)
 
Dpo lasketaan ovulaatiosta joka oli siis silloin kun punktiokin tehtiin. Meille siirrettiin viiden päivän ikäinen blasto jonka olisi siis pitänyt kiinnittyä heti pian siirron jälkeen. Ensimmäiset viisi päiväähän normaalisti hedelmöittynyt munasolu matkaa kohti kohtua jakautuen siinä matkan varrella ja kiinnittyy sitten kohdunseinään n. 5 päivää hedelmöittymisestä. Meillä alkio tuli siis vain eri suunnasta, mutta oli pelipaikoilla ihan samoihin aikoihin kuin luonnollisestikin hedelmöittynyt blasto olisi ollut. Uskoisinkin, että positiivinen tulos raskaustestissä näkyisi jo viikonloppuna, jos on siis näkyäkseen. Ainoita oireiksi viittaavia voisi olla rintojen arkuus ja turvotus (täysin poikkeuksellista mulla) sekä huomattava valkovuoto, mutta ihan yhtälailla noi voi johtua lääkkeistä. Mutta kaikin puolin olo ja fiilis on tosi hyvä ja yllättävän rauhallinen. Eiköhän tästä siis selvitä, oli lopputulos mitä tahansa. Tänään on siis pp6 ja dpo 11, luulen että testaan perjantaina tai lauantaina jollei vuotoa ala. Verikoehan mulla on siis sitten maanantaina anyways.
 
Huiii, Hydris. Mulla on huomenna testipäivä!!!

Kävin klinikalla hakemassa papereita julkista varten ja hoitsut ehdottivat, että voisin hyvin tulla veritestiin jo huomenna. Punktiostahan on huomenna jo se kaksi viikkoa.

Mitään kuukautisten alkuun viittaavaakaan ei ole ilmoilla, sen sijaan mulle hyvin poikkeukselliseen tapaan rinnat on arat ja turvoksissa, kasvanu ainakin kuppikoolla :D Saattaa hyvinkin johtua tukilääkityksestä, mut ainakin mies tykkää :D Mietinkin tässä, että kuinkahan varmasti tuo tukilääkitys pitää vuodon pois? No huomenna se selviää onko enää mitään jännättävää.

Missäs sun kiertopäivät jo huitelee?
 
Apuaaaa, ei oo totta. Plussa tuli :D :D

Vielä joutuu vähän jännäämään veritestin tuloksia, mutta ainakin tämän hetken mä voin kuvitella olevani raskaana. Mä en kestä :heart:

Mahtavaa, että sielläkin hommat etenee. Hullua miten nopeasti aika kaikesta huolimatta menee. Toivottavasti sulla vuoto alkaa pian niin pääsette taas tositoimiin :) Jos tästä piinasta ja painista jotain hyötyä on, niin kärsivällisyyttä tää ainakin kasvattaa :D
 
Sandaali, voi kun ihanaa!!! :) :heart: Oon niin onnellinen sun puolesta. :) Älä niitä veritestituloksia jännitä, eiköhän nekin ole hienosti kohdallaan. Nyt vaan yrität olla stressaamatta ja nauttia. Varmaan ihan uskomaton fiilis saada viimein ne kaksi viivaa testiin. :) Tule sitten kertomaan vielä varhaisultrakuulumiset, sinne kun varmaan ootte menossa?

Meillekin tulee mitä todennäköisesti perheenlisäystä muutaman päivän sisään. Mennään viikonloppuna katsomaan kahta kissanpentua ja toinen niistä sitten muuttaa meille. :) Oon niin innoissani. :D
 
Huoh, verikokeen tulokset viitearvoissa :) Ihan uskomatonta!!

Iiiihanaa Hydrangea, onnea perheelisäyksestä :) Meilläkin on kaksi kissaa ja kyllä niistä on varsinkin kaikkein synkeimpinä hetkinä niin paljon iloa ja onnea kun on joku jota helliä <3 Meidän kisut on vielä ihan superseurallisia niin ettei sohvalla tarvi syli tyhjänä montaa hetkeä istua. Siinä ne kehrää ja puskee pahan mielen pois. Napatkaa vaan samalla molemmat miisut kyytiin, niin mekin tehtiin ja se oli paras päätös ikinä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Loistavaa! :) :heart:

Oon miettinyt jo muutaman vuoden kissan ottamista, mutta asumistilanteen jne. puolesta aika ei ole ollut hyvä, mutta nyt meillä on iso tyhjä talo, niin tänne kyllä pieni vipeltäjä mahtuu. :) Ajattelin myös, että kisu vois tehdä hyvää mun mielelle. Saapahan ainakin hetkeksi muuta ajateltavaa, kun touhuaa kisun kanssa. Luultavasti nyt aluksi otetaan vain yksi, mutta täytyy harkita myöhemmin toisenkin ottamista, jos kisu näyttää kaipaavan kaveria. :)
 
Yksi lähti. :) Käytiin siis kahdessa eri paikassa katsomassa kahta puolivuotiasta kisua. Kisu tuli meille KKY:n kautta. :) On kyllä niin ihana tapaus. Tykkää tarkkailla ikkunalaudalla lintuja ja leikkii hiirulaisilla myös keskenään. Välillä sille iskee kauhee hellyyspuuska ja se änkee sohvalle viereen. Puskee, kehrää ja nuolee. :) :heart:

Me saatiin jo kutsu julkiselle. Toukokuun puolessa välissä olis aika. Tää kierto ainakin mennään vielä yksityisellä, ehkä seuraavakin.

Miten siellä voidaan? :)
 
Ihanaa, Hydrangea. Onnea uudesta perheenjäsenestä :) Kumpi teille tuli, tyttö vai poika? Teillä varmasti kaikki tarvittava jo onkin, mutta suosittelen lämpimästi Modcatin hiekkalaatikkoa. Hiekat pysyy hyvin sisällä, helppo putsata ja on muutenkin poikkeuksellisen hyvännäköinen kissanhiekkalaatikoksi.

Loistavaa, että pääsette julkisellakin eteenpäin. Vaan josko tuota ei tarvitsisi kuitenkaan enää odottaa ;) Pianhan te pääsette taas tositoimiin. Joko sulla on vuoto alkanut?

Meillä olisi ensiviikolla se kauan odotettu aloitusaika julkiselle. Niin on vielä epäuskoinen olo tän raskauden suhteen etten ole uskaltanut sitä vielä perua. Jotenkin pelkään, että heti kun perun sen tai varaan ensimmäisen neuvolan, karma kurkkaa jostain nurkan takaa ja tää menee kesken. Ihan valtavan vaikea on siis vielä tästä onnesta täysinrinnoin (haha, todellakin, kuppikoko on kasvanu ainakin kahdella) iloita, mutta eiköhän se tästä kunhan päästään varhaisultraan varmistamaan, että tyyppi on oikeassa paikassa ja että syke löytyy.

Jos hoidoissa ja niitä odotellessa välillä tuntui, että aika menee hitaasti, niin nyt todellakin tuntuu siltä :) Oikeastaan mitään muita oireita noiden tykkien lisäksi ei ole vielä ilmaantunut, siksikin varmasti on osaltaan vaikea uskoa tätä todeksi. Varhaisultraan on kuitenkin vielä kaksi viikkoa joten siihen asti (ainakin) taistellaan vielä uskon ja epäuskon rajamailla.

Ihana aurinko. Pirteää päivää.
 
Sandaali, tyttökisu tuli. :) Toinen vaihtoehto olisi ollut poika, mutta tämä nuori herra vaikutti enemmänkin sellaiselta oman tiensä kulkijalta, mutta selkeästi tykkäsi myös muiden kisujen seurasta. Ihastuin sitten tähän tyttöön, kun hän on oikeen seurallinen, mutta viihtyy myös yksinään, eikä ainakaan ensikodin pitäjän perusteella kaivannut kissaseuraa. Yksi kisu ainakin nyt näin aluksi haluttiin ottaa. Epäilen kyllä, että mielipide saattaa jossain vaiheessa muuttua... :D

Me hankittiin läheisestä eläinkaupasta kaikki kerralla. Saatiin näin ihan kiva ale. Ostettiin sellainen koppamallinen vessa, jossa on luukku ja suodattimet. Oon niin ylpeä tytöstä, kun oppi sitä heti käyttään. Kaikkien kissat kun ei tuollaista suostu käyttämään. Tuo Modcat olisi kieltämättä tosi hyvän näköinen, kun sen googletin. Täytyypä laittaa harkintaan. Nämä kissavarusteet kun on lähes aina sisustukseen epäsopivia, mutta tuollainen näyttäisi tosi kivalta ja kätevältä. Luulen, että meidän tyttö oppisi sitä nopeasti käyttämään, kun on niin fiksu. Oikea mamman muru. :D :heart:

Vielä on tälle illalle ja huomiselle terot jäljellä. Vuotoa odotan alkavaksi maanantaina. Joten pian tässä uuteen yritykseen päästään. :) Toivottavasti tuota julkisen aikaa ei tarvis odotella, vaan tärppäis ennen sitä. :) Ainakin tämä tuleva kierto ja varmaan myös seuraavakin ollaan vielä yksityisellä. Täytyy vähän katsella kuinka kierrot menee, että koska on järkevä aika siirtyä julkiselle. Ensikäynnillä siellä asiat varmaan sitten kanssa selviää.

Hienoa, että siellä ei ole ilmaantunut mitään ikäviä raskausoireita. Yritä ottaa rennosti ja nauttia varhaisultraa odotellessa (varmaan helpommin sanottu kuin tehty :D ).

Ihanasti täälläkin aurinko paistaa. :) Harmi, että päivä täytyy viettää töissä sisällä.

Ihanaa loppuviikkoa! :) :cool:
 
Ihanaa, Hydrangea :heart: Kuinkas kisu on teille kotiutunut?

Joko sulla on lähtenyt uusi kierto käyntiin? Milläs cocktaililla te tähän kiertoon nyt lähdittekään?

Meillä olisi tänään ollut se kauan odottamamme ensikäynti julkiselle. Jostain syystä jännitin sen perumista ihan älyttömästi, tuntui kuin olisin jinxannu koko raskauden, kun menin sen perumaan :) Täällä painitaan siis edelleen onnen, pelon ja epäuskon parissa. Oireet ei ole lisääntyny, muttei onneksi myöskään vähentyny niiden harvojen osalta joita tuli. Sunnuntaina tein vielä varuiksi digitestin joka näytti kyllä juuri niin kuin pitikin. Huoh. Vielä viikko pitäisi jaksaa odottaa varhaisultraa.

Tsemppiä uuteen kiertoon ja aurinkoa päivään :)
 
Sandaali, hyvin on kisu kotiutunut. Vaikuttaa jo siltä, kuin olisi aina ollut meillä ja tietää jo kuka on sen mamma. ;) Ei oo myöskään vielä tehnyt mitään isompia tuhmuuksia. Hieman on sohvaa koitettu kynsillä jne. mutta se on pennulle ihan normaalia. :D

Uusi kierto ei ole vieläkään kunnolla käynnistynyt, huoh. :( Viimeisen teron otin siis viime perjantaina ja yhä tulee vain rusehtavaa vuotoa. Verta en ole siis bongannut vielä kertaakaan. Ehdin jo kuvitteleen uuden kierron alkaneen ja varasin ajan ultraan, mutta soittelin sinne pari päivää sitten uudestaan. Aika peruttiin ja hoitaja käski soittaan uudestaan, kun kunnon vuoto alkaa. Jos vuoto ei ala nyt viikonlopun aikana, niin soitan maanantaina sinne taas uudestaan. Huoh. Pelottaa, jos nyt ei pääse edes aloittaan lääkkeitä tän tuhruilun takia. Mulla on aina ennen alkanut 2-3 päivän päästä vikasta terosta vuoto (viimeksi alkoi 8. teropäivänä, lääkäri epäili että vuoto oli jo alkamaisillaan ja siksi alkoi kesken kuurin), joten on tosi outoa kun se ei ole alkanut vielä viikonkaan jälkeen. Jotenkin taas luovuttamisfiilis iskee. Tuntuu, että kaikki asiat menee vaan huonompaan suuntaan, mitä pidemmälle hoidoissa edetään. :( Ennen ovis oli se ongelma, mutta menkat sentään tuli ees pari kertaa vuodessa. Nytkö ei sitten tule enää niitäkään.

Jos nyt joskun pääsen uuteen kiertoon, niin siihen sitten anazol 2 tbl/vrk pidennettynä kp 3-10, tarvittaessa jatketaan pistoksin, lisäksi vielä inssi ja ehkä loppukiertoon luget.

Kiva, että siellä voidaan hyvin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Joko Hydrangea olette saaneet uuden yrityskerran käyntiin?

Mä olen ymmärtänyt, että kroppa saattaa hyvinkin sekoilla kaikkien näiden lääkkeiden vaikutuksesta eikä edellisiä kiertoja ja kertoja voi oikein edes luotettavasti toisiinsa verrata. Tosi monella tuntuu myös ovis ajankohta heittelevän ns. normaalikierrosta jo pelkästään siitä tiedosta, että sen ajoittumisella olisi jotakin merkitystä. Saati sitten kun tuodaan ylimääräisiä hormooneja kroppaa korjaamaan. Toooodella pitkää pinnaa nää hoitokierrot tosiaankin vaatii ja niin vaikeaa kuin se onkin, pitäisi niinä kaikkein vaikeimpinakin päivinä yrittää vetää teleskooppia vähän kauemmas ja katsoa isoa kuvaa jolloin yksi-kaksi päivää tai edes viikko ei ole kuin pieni vilahdus kokonaisuudessa. Mutta tiedän, se ei todellakaan ole helppoa.

Mutta toivottavasti teillä on siellä jo uusi kierros hyvässä vauhdissa.
 
Sandaali, vihdoin, oliko se nyt 8 päivää vikasta terosta, vuoto alkoi! :) Tänään on kp 6 ja ensi tiistaina mennään sitten folliultraan tsekkaamaan tilanne. Hieman harmittaa, kun tää kierron aloitus meni nyt näin myöhään ja sen takia taitaa tuo pääsiäinen tulla sotkemaan meidän inssimahdollisuudet. Mutta katsotaan miltä tiistaina näyttää, niin sitten ollaan taas viisaampia. :) Toivottavasti pelkät Anazolit olisi riittänyt, koska en tiedä kuinka noita pistoksiakaan voidaan aloittaa, kun kontrollointi ei sitten pääsiäisen takia mahdollisesti onnistu. Mutta toivotaan, että lääkäri olisi fiksu ja osaisi laskea hommat siten, että ei mene kierto hukkaan. :)
 
Loistavaa, Hydrangea. Toivotaan ettei pääsiäinen sotke suunnitelmia. Kyllähän nuo lääkärit on aika experttejä tuon annostuksen kanssa etenkin kun harjoituskierros on nyt takana joten toivotaan, että pelkkä lisätty ana-annos riittää. Ilmeisesti jonkun verran noilla pistoksillakin pystytään sitten ajoitusta muokkaamaan ja inseminaatiohan ei ole ihan niin päivän päälle kun siimahännät kuitenkin viihtyy mestoilla pidemmänkin aikaa :)

Rentouttavaa viikonloppua.
 
Folliultrassa käyty. Limis 3 mm, ei johtofollia. Tätä vähän epäilinkin. :( Ei siis 4. yritys tupla-annoksella Anazoleja edes pidennettynä kp 3-10 tehonnut. Torstaina aloitan pistään Menopuria 37,5 yksikköä ja pistän sitä pääsiäisen yli maanantaihin asti, siis 5 päivää. Tiistaina uusi tsekkaus ja katsotaan jatketaanko pistelyä vai onko kenties tullut liikaa folleja. Jos hyvältä näyttää, niin inssi mahdollisesti loppuviikosta. Pistosharjoittelu meni hyvin, mitä nyt tökkäsin sillä sekoitusneulalla sormeeni haavan. :D Itse pistosneula oli tosi pikkuinen ja pistäminen ei tuntunut yhtään. Sain neuloja mukaan ja lääke on laitettu tilaukseen lähiapteekkiin, niin saan sen huomenna. Sain myös reseptin irroituspiikkiin (Pregnyl), mutta sitä en vielä ottanut, kun ei voi tietää miten Menopur tehoaa.

Koska sulla olikaan vu? :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Harmi ettei anat riittänyt, mutta onneksi teillä oli jo varasuunnitelma takataskussa. Pistäminen oli ainakin mun mielestä ihan helppoa, mä tosin en kärsi muutenkaan mistään neulakammosta, mut eipä niitä tarvi jännäillä. Hyvin se menee. Nyt sitten vain toivotaan, että follimäärä pysyy maltillisena ja pääsette inssiin. Mä oon täällä peukut pystyssä, toivottavasti siellä on positiiviset fiilikset tulevan suhteen.

Meillä oli varhaisultra torstaina ja siellä se papunen pötkötteli ihan oikeassa paikassa ja oikean kokoisena. Huoh. Pahin paniikki alkaa jo väistyä, mut kyllä edelleen on niin epäileväinen ja epävarma olo ettei oikein uskalla vielä päästää huolesta irti. Mut päivä kerrallaan, kyllähän tässä kuitenkin ollaan ihan onnesta soikeina :)
 
Sandaali, ihana kuulla! :) :heart:

On varmaan tullu sitten aika kuopata tää meidän ketju ja päästää sut odottajien puolelle. Mulla on kuitenkin loistava tukijoukko tuolla Clomittarissa, joten yksinkään en jää tämän yrityksen kanssa. :)

Ihanaa masunkasvatusta! :)
 

Yhteistyössä