Kokemuksia Arimidexista

Onko kellään kokemuksia kierron alkupuolella käytettävästä lääkkeestä nimeltä Arimidex? Ymmärtääkseni samaa kamaa kuin Femur joka lienee vähän yleisemmin käytetty valmiste.

Meillä on lähtenyt ensimmäinen lapsettomuushoitokierto käyntiin juurikin tuolla Arimidexilla, tavoitteena on tehdä inseminaatio luonnolliseen kiertoon. Annostus mulla oli 1tbl 1x päivässä kp 2-6. Ymmärsin lääkärin puheista, ettei näin pienellä (ja lyhyellä) annoksella ole mitään sivuoireita, mutta mulla on kyllä ollut kp 6 lähtien todella selvää särkyä ja vihlontaa munasarjoissa/alavatsalla. Oletteko muut huomanneet mitään fyysisiä tuntemuksia tuosta lääkkeestä? Ja voiko Arimidex vaikuttaa ovulaation ajankohtaan?

Mulle Arimidex määrättiin buustaamaan omaa kiertoa, meillä onglema näyttää olevan miehen pallopäisissä simpoissa, mutta mikä tuon lääkkeen varsinainen funktio on? Kasvattaako se folleja vai mitä? Niin monta asiaa jäi taas viimeksi lääkäriltä kysymättä...
 
Sandaali, mulla ei ole kokemuksia juuri tuosta lääkkeestä, mutta itse käytän nyt ensimmäistä kertaa ovulaatioinduktioon Anazoleja. Arimidexissä ja Anazoleissa näyttäisi olevan sama vaikuttava aine (anastrotsoli). Mulla on 1 tbl/päivässä kp 3-7. Ensi viikon torstaina kp 11 on folliultra ja tarkoitus olisi mennä ajoitetulla yhdynnällä (meillä miehen simpat priimaa). Käsittääkseni anastrotsoli laskee estrogeenitasoa ja saa jotenkin sitä kautta follikkelit kasvaan. Mulle ei ole tullut lääkkeestä mitään erikoisia tuntemuksia. Tänään on kp 7 ja otan kohta viimeisen. Ainoastaan on ollut nyt parin päivän ajan itkuherkkyyttä ja munasarjojen kohdalla on nippaillut jokusen kerran ihan hentoisesti.
 
Kiitos Hydrangea vastauksestasi. Onko sulla jo pitkä hoitohistoria takana?

Tuntuu tuo Arimidex olevan vähän harvemmin käytetty lääke kun ei siitä meinaa juurikaan tietoa tässä käyttötarkoituksessa löytyä. Pääasiassahan lääkettä käytetään rintasyöpähoidoissa ja saimmekin viiden päivän lääkkeet klinikaltamme ilmaiseksi jottei tarvitse käydä ostamassa koko laatikkoa.

Mulla alkoi noi alavatsan vihlaisut tosiaan heti tuon 5 pvän kuurin loputtua ja sama jatkuu edelleen kp 9. Folliultra on mulla niin ikään kp 11 enkä ole sitä ovulaatiotakaan alkanut vielä tikuttamaan kun normaalisti se on aika tarkasti se kp 16. Aloin vaan näistä nippailuista ja säryistä miettimään ettei tuo lääke nyt vaan stimuloi munasoluja siihen malliin, että sieltä karkaa yksi (tai useampia!!) jo ennen aikojaan :)
 
Sandaali, enpä minäkään ole oikeen löytänyt mitään juttua lääkkeestä ovulaatioinduktioon käytettynä. Taitaa olla vielä aika uusi juttu, kun englanniksi googlettaessani löysin maininnan, että vielä 2011 ei olisi ollut anastrotsolilla FDA:n lupaa ovulaatioinduktiokäyttöön.

Mielenkiinnosta lueskelin vähän tieteellisiä artikkeleita ja löysin tämäntapaisia testituloksia:

"The total numbers of follicles were significantly higher in the clomiphene citrate (CC) group (3.8 ± 0.6 vs. 3.4 ± 0.5). Endometrial thickness at the time of hCG administration was significantly greater in the anastrozole group (10.1 ± 0.22 mm vs. 8.2 ± 0.69 mm). The duration of stimulation was similar in the two groups. Ovulation occurred in 165 (67.9%) of 243 cycles in the anastrozole group and in 150 (68.6%) of 226 cycles in the CC group without significant difference. Serum P was significantly higher in the CC group (7.1 ± 1.11 vs. 8.1 ± 0.88 ng/mL). The pregnancy and miscarriage rates were similar in the two groups.

Anastrozole was associated with significantly fewer mature and growing follicles, thicker endometrium, and slightly higher pregnancy rate. Anastrozole may be helpful in situations in which multiple pregnancy is not desirable or the risk of ovarian hyperstimulation syndrome is high." (Fertility and Sterility 2009)


Mä oon lopettanut pillerit 8/2011 ja varsinaisen yrityksen aloitimme 1/2012. Nyt yk 10 menossa. PCO todettiin 2/2012 ja kiertojen pituuksiin yritettiin saada järkeä Primolutien avulla. Niiden aikana en raskautunut, joten mentiin lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin 8/2012. Nyt on selvinnyt, että miehen simpat on priimaa ja aukkarissa mulla oli torvet auki. Nyt ensimmäinen kierto, jossa käytetään ovulaatioinduktioon lääkitystä.

Mikä teidän historia on?
 
Tuohon saatavuuteen piti vielä kommentoida, että itse kiersin pari apteekkia läpi, mutta kummassakaan ei ollut Anazoleja. Viimeisimmästä sitten pyysin laittamaan tilaukseen. Hinta ei onneksi ollut paha: alle 6€/30 tbl. :)

Mulla ei ole vieläkään tullut tuntemuksia lääkkeestä. Pelottaa, että toimiiko ollenkaan. Menkatkin jatkuu vielä tänään kp 8, joka on poikkeuksellisen pitkään mulle. Huolestuttaa, että ehtiikö limis kasvaa ollenkaan ennen mahdollista ovista.

Tsemppiä ultraan! Olisi mielenkiintoista kuulla, miten siellä meni. Mulla ultra on torstaina.
 
Hydrangea, mielenkiintoinen tuo tutkimus jonka löysit. Juttelin tänään lääkärin kanssa tuosta lääkkeestä ja hänkin sanoi, että tämän lääkkeen ehdottomia etuja oli juuri tuo follien järkevämpi määrä. En tiedä, mutta itse vedin tästä sen johtopäätöksen että juurikin inseminaatiossa tai ajoitetussa yhdynnässä nuo anazolet olisi toimivat, koska tarkoitus onkin saada vain yksi kypsä munasolu. Puntiossa taas käyttöä on useammalle munasolulle ilman pelkoa hallitsemattomasta monikkoraskaudesta :)

Kävin tänään aamulla siellä ultrassa ja näkymät eivät olisi kuulemma voineet olla paremmat :LOL: Siellä tosiaankin oli yksi reipas 18mm johtofolli ja kohtu hyvissä asemissa ovulaatioon. Koska ihan tarkkaa tietoa juuri mun ovuloivan munasolun koosta ei ole, päätettiin että inseminaatio tehdään vielä tällä viikolla. Joillan saattaa nimittäin jo 17mm:kin munasolu ovuloida, tosin yleensä se ilmeisesti on sen 20mm. Ja kyllä, tuo alkukierron lääkitys todellakin voi aikaistaa ovulaatiota kuten mulla näyttää nyt tapahtuvan. Lääkkeen vaikutus ei kuitenkaan jää pelkästään tuohon ovulaatioon vaan se tosiaan vaikuttaa myös, ja lääkärin mukaan jopa ensisijaisesti, ovulaation jälkeiseen aikaan eli sen on tarkoitus vahvistaa myös sitä hormonintuotantoa jota vaaditaan, että hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy ja alkaa kasvamaan.

Nyt siis vain ovulaatiota tikuttamaan. Jollei sitä perjantai aamuun mennessä ole löytynyt, käynnistetään ovulaatio irroituspiikillä jotta päästään tekemään inseminaatio vielä perjantain aikana. Tuon kokoisen follin kanssa olisi kuulemma aika riskaabelia jättää inseminaatio maanantaille koska todennäköisesti ovis olisi silloin jo ohi. Ja parempi ne veijarit on sinne etukäteen laittaa kuin liian myöhään :)

Meillä on pillerit lopetettu ja yritys alkanut 9/2011 eli nyt on menossa yk 16. Miehen simppatestit tehtiin nyt syksyllä ja sieltähän se ongelma taisi sitten löytyäkin eli siittiöitä on vähän hintsusti ja ne on lähes kaikki pallopäisiä. Meillä todennäköisesti testataan noiden tuloksien takia vain tämän yhden kerran inseminaatioita ja alkuvuodesta lähdetään sitten IVF:ään jollei tästä tai seuraavasta luomukierrosta tule tulosta.

Tsemppiä huomiseen ultraan, tulethan kertomaan miten meni. Meille lääkäri muuten sanoi silloin kun itselleni tehtiin tuo aukiolotutkimus, että silläkin voi olla raskauden alkamista mahdollistava vaikutus. Siis ihan tuolla pelkällä tutkimuksella :) Mitään virallisia tutkimustuloksia tuosta ei ole, mutta käytäntö on sen kuulemma osoittanut, että joskus tuo röörien huuhtelu riittää :) No meillä ei noin käynyt, mutta ehkäpä teillä on parempi tuuri :D
 
Sandaali, hienoa, että ultra meni loistavasti! :) Toivottavasti saisitte ajoitettua inssin täydellisesti. Hui, nyt rupesi jännittään miten mulle käy huomenna. Tulen sitten kertomaan kuulumiset. Huolestuttaa, kun nippailuja muniksissa ei vieläkään ole...

Mä en ole luultavasti ovuloinut kertaakaan koko tämän yrityksen aikana, joten sitä ensimmäistä ovulaatiota tässä odotetaan. Parissa kierrossa yritystä on ollut kp 14-15 tienoilla. Viime kierrossa plussan sainkin PC:n liuskalla ja CB:n hymynaamalla kp 14, mutta myöhemmin selvisi, että se oli varmaan vain PCO:n aiheuttama LH-huippu. Hieman siis helpottaisi tätä projektia, jos vihdoin saatais mut ovuloimaan. :)
 
Sandaali, kertoiko lääkäri limiksen paksuuden? Oliko siihen tapahtunut jotain muutosta aiempiin kiertoihin verrattuna? Mulla limis on ollut kolmessa ultrassa vain vaivaiset 4-5 mm, joten toivon että näistä lääkkeistä olisi apua siihenkin.
 
Folliultrassa käyty ja erittäin surkeita uutisia saatu. :'( Limis vain 4,4 mm ja isoin folli 6 mm. Ensi viikon keskiviikkona kp 17 katsotaan uudestaan onko ihme tapahtunut. Lääkäri sanoi, että follit voi vaan kasvaa hitaasti ja keskiviikkona pitäisi näkyä jotain jos on näkyäkseen. Itse epäilen kyllä koko asiaa, joten eiköhän tämä kierto ollut tässä. Ens kierrossa sitten tuplataan annos.
 
Hydrangea, harmillisia ultrauutisia. Mutta toisaalta nyt on vasta kp 11 joten kyllähän tässäkin kierrossa varmasti vielä toivoa on, follit kun voivat kasvaa loppua kohden jopa 3mm/vrk. Ja meille lääkäri sanoi suoraan ensimmäisen hoitokerran olevan ennen kaikkea testailua ja oikeiden keinojen ja annostusten löytämistä. Nämä asiat kun ovat niin kovin yksilöllisiä. Seuraavassa kierrossa ollaan sitten taas jo paljon viisaampia.

Mä en itseasiassa huomannut edes kysyä tuota limakalvon paksuutta kun lääkäri tosiaan parahti saman tien kohdun näyttävän erinomaiselta. Mulla ei olla aiemmin tuota limistä varsinaisesti edes seurattu, mutta aina se on tuntunut olevan kierron ajankohtaan nähden sopiva.

Inseminaatio on nyt varattu meille huomiseksi. Tänään aamulla ei vielä hymynaamaa tullut, mutta josko huomenna sitten. Ja jollei, niin sitten tosiaan otetaan se irroituspiikki. Mulla on hirveä taistelu itseni kanssa, että kuinka paljon toivoa uskallan tähän ensimmäiseen hoitokiertoon ladata :D
 
Sandaali, olin kyllä asennoitunut ultraan siten, että huonoja uutisia tulee, kun minkäänlaisia tuntemuksia ei ole ollut. Tosin lääkäri sanoi, että ei niitä tarvikaan tulla, että lääkkeet toimisi. Alussahan tässä koko yrityksessä ollaan ja toivon, että se annostuksen nosto auttaisi. Mulla PCO on hyvin selvä, joten ehkä mun follit vaan vaatii sen tujumman annoksen totellakseen. Vaikka limis oli ohut, lääkäri sanoi sen olevan todella hyvän näköinen ja kolmikerroksinen. :) Isot tsempit teille huomiselle! Toivottavasti kertalaakista onnistaisi! :)
 
Nyt on ensimmäinen inseminaatio takana.

Päivä alkoi täydellisesti hymynaamaisella ovulaatiotestillä eli ajoitus oli täydellinen eikä irroituspiikkiä tarvittu. Todellinen yllätys meitä odotti kuitenkin klinikalla jossa aiemmat heikonpuoleiset siemennesteanalyysin tulokset oli heittäneet täysin häränpyllyä :) Aiemmat kaksi testiä ovat antaneet surkeat pesunjälkeiset lukemat 2milj/ml kun tyydyttävä määrä on 5milj/ml. Nyt tuo tulos oli kuitenkin 13 miljoonaa!! :) Piti oikein useampaan kertaan kysyä, että onhan teillä varmasti oikea näyte :D Tälläisillä tuloksilla lääkäri antoi meille tämän hoidon onnistumisprosentiksi 50% joka on aika paljon parempi kuin aiempien tulosten mukainen 5%. Ja tuollaisella väkiluvulla ei kuulemma ole siittiöiden mallillakaan enää mitään merkitystä kun olivat kuitenkin niin hyvin liikkuvaa sakkia. Nyt sit vaan piinaillaan :)

Toivottavasti sulla Hydrangea alkaa limis tuosta paksuuntua, jollei vielä tähän testikiertoon riittävästi niin seuraavaan sitten kun on tropit kohdallaan. Malttia ja pitkää pinnaa, sitähän tää vaatii :)
 
Sandaali, hieno, juttu että inssi meni täydellisesti ja ajoituskin oli juuri oikea. Tsemppiä jännäilyyn.

Malttiahan tämä toki vaatii. Hieman vaan alkaa olla jo lopussa, kun sitä ainoatakaan ovista ei ole vielä pillereiden lopetuksen jälkeen (n. 1 v 4kk sitten) bongannut. :( Ehkä sitä vielä jonain päivänä sitten.
 
Lääkäri kirjoitti paperiin: Endom. kaunis triple 7,4 mm. Oik. kaunis johtofoll. 14,5 mm. :)

Miehelle jo ilmoitin, että viikonloppuna päästään panohommiin! Oon niin onnellinen ja yllättynyt! Ei voi olla totta, en olisi uskonut. Lääkärin laskujen mukaan ovis osuu ehkä su-ma tienoille. Tikuttelen nyt siihen asti. Olis antanut luget tähän kiertoon, mutta ajatteli että on parempi ensin tarkistaa progesteroni loppukierrosta. Nyt vaan toivotaan, että ovistesti näyttäis viimeistään maanantaina plussaa. Jos ei, niin sitten soittelen uuteen ultraan ajan. Jos tässä kierrossa ei tärppää, niin samalla annostuksella jatketaan (eli 1tbl/vrk kp 3-7), mutta folliultra sitten hieman myöhemmin ja loppukiertoon lisäksi luget. :) Jes, tässähän hommassa viimein edetään! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandaali
Mahtavaa Hydrangea, olinkin just tulossa tänne toivottamaan sulle onnea ultraan :) Hienoa, että pienet mutta pippuriset follit lähti kasvamaan noin hyvää vauhtia, reilu 1mm/vrk. Nyt peukut pystyyn oviksen kanssa. Mitä testiä sä käytät? Mä olen käyttäny tosiaan sitä Clearblun digitaalista, yhdessä kierrossa kokeilin jotain halpistikkuja, mut tulin hulluksi niiden viivojen vahvuuksien kanssa. Tosin nyt viimeksi lääkäri sanoi, ettei ovisviivan tarvitse olla yhtä vahva kuin kontrolliviivan vaan että jos viiva on vähääkään vahvempi kuin edellisenä päivänä, on ovulaatio käsillä. Mutta noi digitaaliset on tosi helppoja, vaikkakin vähän hintavia. Tosin viimeksi tilasin netistä 30€.

Onko sulla aikaisemmin mitattu noita progestoneja? Mulla ne on otettu kahdesti, molemmilla kerroilla oli aika siellä alarajan tuntumassa, olisko ollut 20. Testauspäivä oli muistaakseni dpo7, mulla on ollut taipumusta vähän lyhyeen luteaalivaiheeseen kun kierron pituus on 28 ja ovis yleensä kp16. Mä en nyt oikein tiedäkään onko nyt odotettaviessa, että kuukautiset alkaa edelleen sen 12 päivää ovulaatiosta vai 28. päivänä. Oli miten oli, montamonta piinapäivää on vielä edessä :)
 
Sandaali, mä oon tykästynyt PC:n liuskoihin, kun niissä viivat on selkeästi luettavissa ja niissä tulee näyteastia mukana. Lisäksi tarvittaessa varmistelen CB:n hymynaamalla. Toivottavasti sä et enää ovistestejä tarvitse, mutta muille tätä ketjua lukeville suosittelen tilaamista täältä: Clearblue Monitor - Clearblue Pregnancy Tests - Ovulation Tests - Fertility Tests - Persona Tests. Tilasin itse tuolta kokeeksi raskaustestejä (ovistestejä en vielä tilannut, kun pitäisi riittää tähän kiertoon), niin tulivat noin 3 päivässä postilaatikkoon. Kaksi CB:n viikkonäytöllistä maksoi suurinpiirtein saman verran kuin yksi täällä Suomessa.

Mulla ei ole aiemmin mitattu progesteronia. Lääkäri olisi muuten antanut tueksi Luget, mutta halusi varmistaa vielä verikokeilla irtoamisen. Mä meinaan sain viime kierrossa PC:n liuskaan ja CB:n hymynaamaan plussat, mutta kierto vaan venyi. En tiedä mistä lie johtu, oliko vaan joku PCO:n aiheuttama LH-piikki. Verikokeeseen mulle annettiin kanssa ohjeeksi mennä viikon päästä ovistestin plussasta.

Tässä kierrossa oon jo tikuttanut maanantaina ja eilen. Toistaiseksi tullut vielä hailukkaa viivaa testiin, mutta eipä sitä sen kummoisempaa vielä kuuluisikaan tulla. Toivottavasti tällä kertaa tummuisi asteittain, kun mulla viivojen vahvuudet on saattanut vaihdella huomattavasti jopa saman päivän aikana. Kuulemma johtuu PCO:n aiheuttamasta vaihtelusta LH:n määrässä.

Tsemppiä piinapäiviin! Täällä piinaillaan kohta kanssa, toivottavasti. :)
 
Mahtavaa!!!! Onnittelut ekasta ovulaatiosta. Varmasti ihan huippu fiilis :D Oliko sulla mitään tuntemuksia ovulaation aikaan? Mulla oli tosiaan varmasti tuosta lääkkeestä johtuen aika selvätkin nippailut, jotka tosin kestivät vielä muutaman päivän ovulaation jälkeenkin. Me taidetaan olla molemmat elävä esimerkki siitä, että kaikki on mahdollista vaikka lähtökohdat näyttääkin vähän nihkeiltä. Eiköhän siis näillekin tarinoille siis vielä loppujen lopuksi onnellinen loppu saada :)

Mulla on menossa pp9 eikä tällä hetkellä oo yhtikäs mitään tuntemuksia. Tai no valkovuoto on ollu kyllä viime päivät aika runsasta, mut sekin johtuu varmasti hormonien sörkkimisestä. Arvon edelleen tuota testauspäivää. Haluaisin niin kovasti tietää jos mitään hedelmöittymistä on ollut edes aluillaan. Muuten kun inseminaatiosta on mahdoton tietää onko siitä ollut tai voiko siitä ylipäätään olla mitään apua. Sain viimeksi ovitestitilauksen kylkiäisenä muutaman raskaustestitikun joten ehkäpä kokeilen niillä keskiviikkona tai torstaina :)

Hyvä muuten tuo laittamasi linkki, taidankin siirtää tilaukseni sinne jos projekti jatkuu. Tsemppiä teillekin piinailuun, teillä muhiikin nyt oikea jouluyllätys :)
 
Sandaali, oon kuullut, että lisääntynyt valkkari enteilisi hyvää. ;)

Oli kyllä mahtava fiilis saada plussa ovistestiin! Lääkäri epäili plussan tulevan vasta su-ma tienoilla, mutta yllätyinkin sen tulleen jo perjantaina. Follin kasvu lopussa on sitten täytynyt olla noin 3 mm/vrk. :)

Perjantaina iltapäivällä alkoi tosi voimakkaat oviskivut, jotka kesti lauantai-iltaan asti. Oikean muniksen kohdalla oli painontunnetta, nippailuja ja kirvelyä. Kivut kasvoi iltaa kohden, kunnes yhtäkkiä hävisivät. Sen jälkeen ollut vaan satunnaista pienen pientä jomotusta. Nännit on ollut hieman kosketusarat lauantaista lähtien.

Se vaan huolestuttaa, kun ovistesti (PC:n liuska ja digi) näyttää plussaa jo kolmatta päivää. : / Kiusasin itseäni ja luin juttuja, että pitkään jatkuva ovisplussa ja -kivut voisi viitata siihen, että munasolun on ollut vaikea irrota tai irtoaminen on mahdollisesti jäänyt jopa tapahtumatta. Torstaina meen lääkärin ohjeen mukaan sinne progesteroni verikokeeseen, joten sinne asti täytyy murehtia miten kävi. Jos nyt ei tärpännyt, niin ens kiertoon pyydän myös irroituspiikin. Luget saan kuulemma ainakin. On sitten koko setti käytössä. :)

Tule kertomaan, miten testauksen kanssa kävi. Toivottavasti siellä olisi nyt pikkuinen alku kiinnittynyt matkaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin, totta. Toivotaan, että tuo lisääntynyt valkkari tosiaankin enteilisi hyvää, muuten ei ole edelleenkään minkäänlaisia tuntemuksia. Yritän parhaani mukaan olla miettimättä koko asiaa, mutta kyllähän sä tiedät millaisia nää kierron loppupäivät on :D

Hydrangea, kurja juttu nuo pitkittyneet ovisplussat. Oletko saanut klinikaltanne ketään kiinni? Saitteko selitystä tuolle? Jos ongelma tosiaan on irtoamisessa, niin senhän pitäisi kaiken järjen mukaan olla tosiaan melko helposti korjattavissa tuolla irroituspiikillä. Mutta peukut pystyyn, että torstain testit todistaa todella ovulaation tapahtuneen jonakin noista plussauspäivistä. Kauan joudut odottamaan prog tuloksia? Vieläkö olet tehnyt ovulaatiotestejä?

Mulla on ollut viimeiset viikot tosi rauhallinen ja onnellinen olo. Vaikkei tästä ensimmäisestä hoidosta tulisikaan tulosta, niin mä uskon saavuttaneeni ainakin tilapäisesti sellaisen zenin, ettei mahdollinen nega ehkäpä ajakaan tällä kertaa ihan murheen suohon. Melko piristävää näin yk 16 kohdalla kun joka kerta kierron loppu on ollut täynnä toivon ja pelon sekaisia tunteita :) Ainakin toistaiseksi maltan siis mieleni mylös testauksen kanssa. Tai siis ainakin tänään aamulla vielä maltoin :D
 
Sandaali, en ole soitellut klinikalle. Ajattelin, että katson nyt kierron loppuun asti ja jos pitkittyy, niin soittelen sitten. Muuten otan puheeksi seuraavalla kerralla, koska tuskin tässä kierrossa enää asialle voi mitään tehdä. Ovulaatiotestejä en tehnyt sunnuntain plussatestin jälkeen. Sunnuntaina illalla huomasin lämpöjen kohonneen (37,0 astetta) ja samaa lukemaa näytti mittari eilenkin illalla. Mulla normaali iltalämpö noin 36,5 astetta ja aamulämpö noin 0,5 astetta vähemmän. Tässä kierrossa en ole jaksanut mitata aamulämpöjä, vaan oon mittailut silloin tällöin iltaisin. Oviskipujen ja lämmönnousun perusteella epäilen, että ovis tapahtui lauantaina.

Yhtään en tiedä kauan progesteronituloksien odottelussa menee. Oon yksityisellä hoidossa ja sieltä mulle annettiin lähete, että voisin käydä kokeissa jossain yksityisessä labrassa. Toivottavasti tulokset saisi jo ennen viikonloppua.

Nyt on kuitenkin tullut huolenaiheita lisää. Tänään aamulla oli menkkamaisia kipuja noin 10 min ajan ja vessassa käydessä paperiin tuli punaista vuotoa pari tippaa. :( Tiputtelu tässä vaiheessa kiertoa ei voi kyllä tietää hyvää. Toivottavasti ei sentään menkat alkaisi vielä... Dpo on vasta 3, joten kiinnittymisvuoto/-kivutkaan ei voinut olla kyseessä ja ovulaatiovuodolle ajankohta on kai hieman myöhäinen.

Mikä kp/dpo siellä on? Kuinka pitkään ajattelit malttaa testauksen kanssa?
 
Hydrangea, muistelisin ettei noissa proge-tuloksissa olisi kauhean pitkään mennyt, mutta mulla ne ei tainneet kyllä ihan seuraavksi päiväksi valmistua. Mutta ainahan voi yrittää hoputtaa :)

Dpo 3 taitaa tosiaan olla vielä melko aikainen kiinnittymiselle, mutta entä jos sun ovulaatio olikin jo silloin perjantaina? Toivotaan nyt kuitenkin, että tuo oli vain joku ohimenevä pinnallinen vuoto. Onko sulla ollut koskaan muuten välivuotoja? Eikö PCO:ssa ole joskus niitäkin? Mä en ole koskaan noita lämpöjä mittaillut. Onko se siis niin, että lämmöt pysyy monesti koholla ovulaation jälkeenkin jos hedelmöittyminen on tapahtunut?

Mulla on nyt menossa dpo 11 ja kp 24. Lääkärin antama testipäivä on perjantai, normaali kierronpituuden mukaan kuukautisten pitäisi alkaa lauantaina ja normi luteaalivaiheen mukaan huomenna. Kai mä jonkun noista sitten arvon testauspäiväksi jollei kuukautiset ole sitä ennen alkaneet :)
 
Sandaali, muistelisin että parissa ovuloimattomassa kierrossa mulla on ollut kierron loppuvaiheilla 1-3 päivän tiputteluja. Harmi, kun en niiden verikokeiden takia voinut ottaa lugeja käyttöön. :( Torstaina sain lähes plussan PC:n testiin, mutta digi ei hymyillyt. Perjantaina molemmat oli plussia ja silloin alkoi oviskivut, joten onhan se ovis aiemminkin voinut olla. Lämpöjen pitäisi aina nousta oviksen jälkeen, jos keltarauhanen toimii normaalisti ja pysyä noin menkkojen alkuun tai alkuraskauteen korkeella. Lämmöt siis nousee joka tapauksessa jos kroppa toimii oikein. Jos ne pysyy 18 päivää oviksesta koholla, niin silloin voi epäillä raskauden alkaneen.
 
No voi surku. Toivottavasti saat pian lääkäriin yhteyden. Yltyikö sulla nuo eilisen aamun tipat ihan vuodoksi asti?

Mulla alkoi eilen illalla ihan puskista menkkamaiset jomotukset ja olinkin ihan varma, että vuoto alkaa. Oikein tarkkaan katsoessa valkovuodossa on näkynyt muutaman kerran häivähdys vaaleanpunaista, mutta ei vielä mitään vuotoa. Jännityksellä siis odotellaan mihin suuntaan mennään. Pakko myöntää, että vähän tuli kyllä jo luovuttanut olo.

Tulethan kertomaan, mitä lääkäri sinulle sanoi.
 

Yhteistyössä