koiruudet ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eläinrakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eläinrakas

Vieras
TERE

Kyselisin ja toivoisin vastausta muilta koiraihmisiltä joilla on ihan pieni vauva eli mitenkäs teillä on yleensä kaikki sujunut..lenkit yms perusjutut?

kiitosta

suurin vaikeuksin :p ,mutta kyllä nekin sujuu kun päättää.Tietenkin auttaa jos kotona edes osan päivästä joku muu kun sitä ulkona ramppaamista on alussa niin paljon.

moi!meillä on 4 lasta ja viides tulossa,seassa pyörii kaksi isoa koiraa,kissa ja hamsu.ja aika mukavasti menee.koirat kulkee mukana minne mennäänkin.koiruuvet on sopeutunu tosi hyvin.kyllähän se tietysti välillä ois helpompaa olla ja elellä ilman eläimiä varsinkin reissussa ja sensemmoisissa tilanteissa mutta karvakorvat kuuluu ainaki meiän elämään kaikkine hankaluuksineen ja ihanuuksineen!!! :xmas:

Meillä on kolme lasta, 2 koiraa, kissa ja kani (+ akvariio):wave:

Nuorimmainen on nyt 1 v 9 kk, enkä ole kokenut eläimiä mitenkään rasitteena ollenkaan. Lenkitykset ja muu hoitovastuu on aina olleet minun kontollani, isäntä kyllä hellittelee karvakuonoja mutta lenkille ei kyllä vapaaehtoisesti lähde...

Etenkin viimeisimmän raskauden aikana olin elämäni kunnossa kun koirat pitivät huolen että liikkeellä oli oltava =) Puhumattakaan nopeasta toipumisesta raskauden jälkeen...

Tottahan sitä varmasti helpommallakin voisi päästä jos tuota nelijalkakatrasta olisi vähemmän, mutta mitenkähän sitä sitten osaisi olla? Kyllä noista enemmän iloa on kuin vaivaa, lapsetkin oppivat elämän kunnioittamista ja tietynlaista vastuuta pienestä pitäen. Keskimääräistä terveempiäkin ovat olleet, liekö sitten normaalia parempi sieto/vastustuskyky noiden karvatassujen ansiosta....

Niin tai näin, tässä jopa käydään kovaa keskustelua uuden koiran hankinnasta :whistle:

Ei koirat ole stressi kun ei tee siitä ongelmaa.Meillä ei koirien arkea ole muutettu mitenkään vauvan tulon myötä.Aamulla vauva vaunuihin ja lenkille koirien kanssa.Tosin hankalempaa jos aina pitää vauva pakata mukaan jos ei ole ketään katsomassa vauvaa sen aikaa.Kuljetan koiria mukana melkein missä itsekkin,samalla tulee hoidettua koirien ulkoilutus,kaupassa käynti,oma ulkoilu ja vauvakin saa raitista ilmaa.Tosin ymmärrän että saattaa koitua raskaaksi jos kukaan ei auta.Jos et aina jaksa tehdä pitkiä lenkkejä,aktivoi koiria kotona,piilota esim.makkaran paloja ja pistä koirat etsimään,siinä tekemistä ja energiaa kuluu.
2huskya ja 4 lasta

Minulle koirat kuuluu harrastuksiin ja toimii stressinpoistajina B) Ensimmäinen koiramme tuli taloon ennen lasta ja lapsen ollessa 10kk toinen kotiutui.. :saint: :D Ensin asuimme rivarisssa ja voin sanoa että kaipaan kovasti aikaa. Koira sai rellestää ja riehua päivät omassa pihassa ja takapihalta pääsi suoraan metsään puhumattakaan hyvistä ulkoilumahdollisuuksista. Lapsi otti vaunuissa unet kun samalla lenkitytin koiran :) Helppoa se oli silloin. Sitten tarvitsimme isomman asunnon ja muutimme kerrostaloon - eikä tietysti hissiä ja 2. kerros. :o Lapsikin on kasvanut eloisaksi 2-vuotiaaksi. :whistle: Meillä lenkitykset ym. hoituu kunnialla seuraavalla tavalla: Aamulla ennen töihinlähtöä mies käyttää koirat aamupissillä, päivälenkki hoituu vanhemman koiran vetäessä poikaa pulkassa ja toisen kävellessä vieressä ;) ja miehen tullessa töistä käyn sitten koirien kanssa lenkillä yksin tai vaihtoehtoisesti mies ja poika mukana. Illat menee pitkälti treeneissä toisen koiran kanssa. :) Iltapissitykset hoitaa mies.

Meillä koitui suureksi pelastukseksi se,että pihalla on häkki ja koirat ulkona viihtyvää sorttia.Minä en nimittäin epparihaavan kans juuri kyennyt kävelemään eikä mies voinut pitää isyyslomaa koulusta,joten hän nakkasi koirat aamulla lähtiessään pihalle ja illalla tullessaan otti sisälle,tai jos oli kovin huono ilma niin hissuttelin päivällä itse hakemaan.Illalla mies käytti sitten kunnon lenkillä ja vielä vapaaehtoisesti!! :wave: Aikasemmin olen yleensä aina saanut lenkittää koirat yksin,raskaana ollessani mies jo kuitenki lähti mukaan.

Nykyään minä käytän koirat aamulla ulkona kun mies vielä on kotona katsomassa vauvan perään,päivällä joko laitetaan vauva vaunuihin ja koirat mukaan lenkille tai sitten koirat häkkiin ja vasta illalla miehen tultua koko sakilla lenkille.

Ja vielä...Koirien harjoihin yms.mies ei kyllä koske,eli sellaset hommat on aina ollut mun.Oli kiva ison mahan kans yrittää leikata kynnet ja harjata ennen synnärille lähtöä,ku tiesin et vauvan tultua ei ihan heti innosta...

Koirat on hyväksyny vauvan tosi hyvin perheenjäseneksi,jopa jossain määrin puolustavat mutta siltikään en uskalla jättää keskenään samaan tilaan... :\| Koira on aina koira. :whistle:

mä itse olen ulkoiluttanut koirat lasten kanssa rattailla mennen. nyt kun on omakotitalo on helpottanut huomattavasti tota ulkona käyttöä. sehän riippuu vain itsestä miten vaikeaksi sen kokee, musta ulkona käyttö sujunut hyvin. :D

meillä kolme pientä lasta,nuorin vasta 2kk.kaksi koiraa(paljon tarhassa ulkona) ja kolmas tulee huomenna =) lisäksi kissa ja akvaario!mulle noi eläimet on henkireikä ja miten ihanaa käydä koiranäyttelyissä yms.ilman muksuja.etenkään kun ei oikeestaan koskaan saada muksuja hoitoon :( asutaan maalla joten senkin takia helpompaa.ja voi olla että maaliskuussa pentuja tulossa jos kaikki nyt natsaa.lapsetkin tykkää kun on eläimiä ja oppivat pienestä pitäen elämään niitten kanssa.tulevaisuudessa olisi haaveissa kasvattaa jotain rotua!

Yhteistyössä