Miten olette sopineet tapaamiset ja elarit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pisara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pisara

Uusi jäsen
01.05.2005
10
0
1
Hei. Kyselisin hiukan muilta kokemusta että miten olette eron hetkellä lasten valvojalla sopineet yhteisen lapsenne tapaamiset ja elarit?
Minulla tilanne edessä ja miehen ehdotus on että lapsi olisi viikon toisella ja viikon toisella.Hän haluaa olla yhtä paljon lapsensa kanssa kuin minä.Onko kokemuksia toimivuudesta?Miten lapsenne ovat suhtautuneet?Minkä ikäisiä lapsia?Meillä pieni 2.v.
Entä jos olette sopineet että puolet ja puolet niin mites olette tehneet elatusavun suhteen?Maksaako mies tai kumpi sitten onkaan se etäisempi(kenen luona ei lapsi kirjoilla ole)kuitenkin jotain korvausta noihin kuluihin...vaatteet yms.pvhoitomaksut..mitä nyt kaikkea voi olla?
Muutenhan kulut menisivät puoliksi jos lapsi on puolet ja puolet toisen luona MUTTA entä nämä muut hankinnat?
Eli tulipa pitkästi selostettua mutta ehkä joku ymmärsi asian ytimen? ;)

Ai niin ja vielä se että millasia kokemuksia lastenvalvojalla käynnistä?Millä tavoin ne ehdottelee asioita jne?

Kiitosta jo etukäteen jos joku valaisisi minua kokemuksillaan.

Minä kun erosin exästä, kävin kaupungilta hakemassa elatustukea. Isä alkoi viime vuonna itse maksamaan suoraan minulle, ja tasan sitä samaa summaa jonka sain kaupungilta. Tapaamisista ei olla ikinä mitään sovittu, lapset menee isälleen silloin kun isukkia huvittaa.

Kaverilla ja exällään oli tuo viikko ja viikko systeemi. Heillä se ei ainakaan toiminut millään lailla. Siis lapsen kannalta. Lapsi voi huonosti, ikävöi äitinsä luo koko sen ajan mitä oli isällään. Lastenvalvoja oli suoraan sanonut, että yleensä se systeemi ei toimi, mutta kokeilemallahan se selviää. Siinä on vaan se lapsi koekaniinina... Minä en edes yrittäisi, varsinkaan jos lapsi on niinkin pieni kuin teillä. Muistaakseni kaverilla meni nämä raha-asiat sitten niin, ettei kumpikaan maksanut elareita, ja isommat hankinnat tehtiin puoliksi.

minusta viiikko systeemi on oikein hyvä ja olen kuullut että se toimii!! minusta lapsen kannalta paras vaihtoehto saa olla molempien kanssa yhtä paljon!! enkä usko että tulee ongelmia on vanhemmista kiinni miten toimii ja yhtälailla voi ikävöidä isäänsä meillä näin koska näkevät isää harvemmin!! silloin kun lapsi on puoliksi kummallakin ei kumpikaan maksa mitään!! hankinat tehdään tuetenkin yhdessä! minusta teidän kanattaa ehdottomasti koittaa!!

Meillä tuttava perheessä puolet ja puolet systeemi ja toiminut hyvin.Heistä ei kumpikaan maksa elaria, heillä kaksi lasta ja toinen maksaa toisen kulut ja toinen toisen, lapsilisät on myös jaettu niin että toinen saa soisen ja toinen toiset lisät.

Teillähän voisi toimia niin että laitatte lapsilisät sivuun ja ostatte niistä vaatteet ym. jos ei riitä niin laitatte lisää ja hoitomaksut puoliksi.

Toivottavasti pääsette sopuun asiasta, mun mielestä isä on yhtä tärkeä lapselle kuin äitikin joten vuoro viikko systeemi on mun mielestä hyvä. :flower:

Kiitos näistä kommenteista.:)
Minustakin olisi ihan mukava että lapsi saa edelleen olla kummankin kanssa yhtäpaljon.Ainut oli se että mitenin miten lapsi sen jaksaa mutta sen näkee sitten.:)
Tehtävä muutos jos ei toimi. Rahahommeli oli sti se toinen. Mies ei ole meinaan tähä mennessä oikein ostellu mitää lapselle vaan se olen ollut minä. Mietin vain jatkoakin sitten että jos ei määrätä mitään maksamaan kuukaudessa minulle niin kuinka käy? Saanko sitten kinuta aina rahoja kun olen ostanut jotai tarpeellista. En tiedä sitten.
Nytkin kun olen asunut lapseni kanssa jo jonki aikaa kaksin niin ei ole osallistunut ollenkaan vaatetarpeisiin yms.
Toivottavasti vaan se toimii sitten jos ei elatusta vaadi kun kerta viikko ja viikko periaate. No katsotaan miten käy.:I

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 01:06 pisara kirjoitti:
Kiitos näistä kommenteista.:)
Minustakin olisi ihan mukava että lapsi saa edelleen olla kummankin kanssa yhtäpaljon.Ainut oli se että mitenin miten lapsi sen jaksaa mutta sen näkee sitten.:)
Tehtävä muutos jos ei toimi. Rahahommeli oli sti se toinen. Mies ei ole meinaan tähä mennessä oikein ostellu mitää lapselle vaan se olen ollut minä. Mietin vain jatkoakin sitten että jos ei määrätä mitään maksamaan kuukaudessa minulle niin kuinka käy? Saanko sitten kinuta aina rahoja kun olen ostanut jotai tarpeellista. En tiedä sitten.
Nytkin kun olen asunut lapseni kanssa jo jonki aikaa kaksin niin ei ole osallistunut ollenkaan vaatetarpeisiin yms.
Toivottavasti vaan se toimii sitten jos ei elatusta vaadi kun kerta viikko ja viikko periaate. No katsotaan miten käy.:I

Voittehan tehdä määräaikaisen sopimuksen niin sitten on helpompi muuttaa sopimusta jos ei toimi.

meillä tytteli jokatoinen viikonloppu isällään muuten minulla. isä ehdotti viikko systeemiä mutta en suostunut,lapsi olisi ihan varmasti siitä kärsiny siitä järjestylystä. juuri kun tottuu toisen tykönä olemaan siirrettäs taas toiselle, ei meijän juttu, mut voi joillakin onnistua. isä maksaa elareita 150e kuussa ja ostelee vaatteita ym, jos on tarvis.
:flower:

Meillä tyttö(2v)on viikon minulla ja viikon isällään.Lapsilisät tulevat minun tilille,joista ostan lapselle uusia vatteita ja muuta tarvittavaa molempiin koteihin.Isompia ostoksia kun joudumme tekemään,niin pidämme palaverin et miten maksujen kans tehään.Yleensä puoliks laitetaan.Monesti isä on ostanut jotain isompaa ja ilmoittelee myöhemmin ostaneensa ja maksua ei vaadi.Olemme tosin kuin parhaita ystäviä,joten meillä homma toimii :)

Yhteistyössä